-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Торги відмінено
4 628 788.46
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 143.94 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 143.94 UAH
Період оскарження:
19.05.2025 13:08 - 08.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
дискримінаційні вимоги тендерної документації, що порушують законні права та інтереси Скаржника
Номер:
a22289400d3f4005bcfaceb5b8cf025c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-19-006504-a.a1
Назва:
дискримінаційні вимоги тендерної документації, що порушують законні права та інтереси Скаржника
Скарга:
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 23.05.2025 13:31
- Скарга.docx.asice 23.05.2025 13:31
- Про_затвердження_особливостей_з_від_12_10_2022_№_1178_Текст_для.pdf 23.05.2025 13:31
- Скарга_Validation_Report.pdf 23.05.2025 13:31
- рішення від 06.03.2025 № 3497 (1).pdf 23.05.2025 13:31
- Про_публічні_закупівлі_від_25_12_2015_№_922_VIII_Текст_для_друку.pdf 23.05.2025 13:31
- Текст_«ДСТУ_EN_50160_2023_Характеристики_напруги_електропостачання.pdf 23.05.2025 13:31
- рішення від 17.12.2024 № 20068.pdf 23.05.2025 13:31
- sign.p7s 23.05.2025 13:31
- рішення від 27.05.2025 №8399.pdf 27.05.2025 14:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.06.2025 №8861.pdf 04.06.2025 11:38
- рішення від 03.06.2025 №8861.pdf 05.06.2025 17:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.05.2025 14:06
Дата розгляду скарги:
03.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.05.2025 14:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.06.2025 17:59
Дата виконання рішення Замовником:
06.06.2025 11:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно із скаргою на закупівлю від ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ" 42819343 суть скарги (дискримінаційні вимоги тендерної документації, що порушують законні права та інтереси Скаржника) та рішенням від 03.06.2025 №8861 є необхідність внесення змін до тендерної документації в частині:
- Зміни в додатку № 1 (виключення пункту 12 розділу 4 додатка 1)
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
df1efb53afdf4bd38cd0541220637a44
Заголовок пункту скарги:
підтвердження впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» шляхом подання копії діючого сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Зауважимо, що дана норма не відповідає вимогам законодавства виходячи з наступного.
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зазначимо, що отримання документу, що підтверджує впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 та звіту за результатами наглядового аудиту не передбачено жодним нормативним документом, та відповідно подібна вимога не може встановлюватись в тендерній документації.
Крім цього, згідно з пунктом 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Повідомляємо, що в Україні існує національний стандарт для електричної енергії – це ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
Зауважимо, що вимога щодо надання документу, що підтверджує впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 та звіту за результатами наглядового аудиту не передбачена національними стандартами для електричної енергії, зокрема, ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» не має можливості отримати документи передбачені пунктом 12 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації і не зобов’язаний це роботи згідно з нормами чинного законодавства.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують наше право взяти участь у даній процедурі закупівлі.
За таких умов, взяти участь в торгах зможуть лише ті учасники, які та зможуть надати їх у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним щодо
ТОВ "Євро Трейд Енерджі".
Скаржник не може взяти участь в даній закупівлі через наявність зазначеної вище дискримінаційної вимоги.
Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині.
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зазначимо, що отримання документу, що підтверджує впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 та звіту за результатами наглядового аудиту не передбачено жодним нормативним документом, та відповідно подібна вимога не може встановлюватись в тендерній документації.
Крім цього, згідно з пунктом 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Повідомляємо, що в Україні існує національний стандарт для електричної енергії – це ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
Зауважимо, що вимога щодо надання документу, що підтверджує впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 та звіту за результатами наглядового аудиту не передбачена національними стандартами для електричної енергії, зокрема, ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» не має можливості отримати документи передбачені пунктом 12 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації і не зобов’язаний це роботи згідно з нормами чинного законодавства.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують наше право взяти участь у даній процедурі закупівлі.
За таких умов, взяти участь в торгах зможуть лише ті учасники, які та зможуть надати їх у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним щодо
ТОВ "Євро Трейд Енерджі".
Скаржник не може взяти участь в даній закупівлі через наявність зазначеної вище дискримінаційної вимоги.
Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ EN 50160:2023
-
Повʼязаний документ:
Текст_«ДСТУ_EN_50160_2023_Характеристики_напруги_електропостачання.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення № 3497-р/пк-пз від 06.03.2025
-
Повʼязаний документ:
рішення від 06.03.2025 № 3497 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення №20068-р/пк-пз від 17.12.2024
-
Повʼязаний документ:
рішення від 17.12.2024 № 20068.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості (затвердженні Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022)
-
Повʼязаний документ:
Про_затвердження_особливостей_з_від_12_10_2022_№_1178_Текст_для.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
Про_публічні_закупівлі_від_25_12_2015_№_922_VIII_Текст_для_друку.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.