-
Спрощена закупівля
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік)
Завершена
12 553 380 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 10 848 600.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 10 848 600.00 UAH
Період уточнення:
15.05.2025 18:21 - 21.05.2025 00:00
Відповідь надана
щодо тендерної документації
Номер:
7d906a9c021d48048f66385b68567fe3
Дата опублікування:
20.05.2025 19:36
Опис:
Учасником даної процедури закупівлі у запитаннях було запропоновано заретушовувати ПІБ працівників під час виконання вимоги підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасника про наявність працівників в довідці та документах, що підтверджують прийняття останніх на роботу з достатньо вмотивованою аргументацією. Водночас, Замовником у відповіді зазначив, що відповідно до статті 28 ЗУ "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
В той же час, пункт 16 Закону передбачає і підтвердження учасником кваліфікаційного критерію наявності матеріально- технічної бази, де Замовником встановлено вимогу заретушовувати адреси складів продуктів харчування.
Тому, з метою забезпечення безперебійного постачання продуктів харчування та мінімізації ризиків зриву такого постачання, просимо внести зміни до тендерної документації в частині вимоги заретушовувати інформацію про ПІБ працівників у довідці про працівників та наказах про призначення.
Відповідь:
Шановний учаснику! Повідомляємо Вам, що Замовник не вимагає, а рекомендує заретушовати всю інформацію, що стосується адреси виробництва та/або адреси виробника та/або місць зберігання продукції на території України, адреси складських/виробничих приміщень, адреси військових частин, місць/адрес поставок товарів за наданими у складі пропозиції аналогічними договорами тощо заштриховувати/затушовувати або іншим чином приховувати у документах, що надаються в складі пропозиції в безпекових цілях.
Дата відповіді:
21.05.2025 12:22
Відповідь надана
щодо граничної ціни
Номер:
e62046dc01a0485ebdd8202eb20bb007
Дата опублікування:
20.05.2025 18:00
Опис:
Замовник 14.05.2025 провів аукціон UA-2025-05-09-012742-a на «капусту білоголову свіжу» у рамках закупівлі капусти на військові частини Київа та Київської області і зазначив граничну ціну капусти 52,60 грн. Просимо пояснити, чому в даній процедурі закупівлі ця ж капуста має граничну ціну 28,00 грн?
Додатково зазначаємо, що ринкова ціна капусти складає 51,60 грн. (за результатами проведеного тендеру ДП «ДОТ» також ціна 51,60 грн.)
Відповідь:
Граничні ціни встановлено відповідно до прогнозів середньої ціни до 31.12.2025р. Додатково постачання відповідно до укладених договорів буде відбуватися починаючи з початку ІІІ кварталу. А Ціна відповідно до аналізу ринку визначено на термін до 01.06.2025р
Дата відповіді:
21.05.2025 12:21
Відповідь надана
щодо договору
Номер:
56b6f7a97f4845cd8c1408c507361fd4
Дата опублікування:
20.05.2025 17:09
Опис:
Чи можна дізнатися конкретне число з якого здійснюється постачання, якщо буде укладено договір.
Відповідь:
Постачальник має бути готовий розпочати поставки із 23 червня.
Дата відповіді:
21.05.2025 12:19
Відповідь надана
П. 7.10. Договору
Номер:
1764c733899440658e8904562347d5bf
Дата опублікування:
20.05.2025 16:27
Опис:
Відповідно до приписів п. 6.11. Проекту ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ запропонованого ЗАМОВНИКОМ передбачено: «7.10. Сторони прийшли до взаємної згоди, що ПОСТАЧАЛЬНИК не вимагатиме сплати суми боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції.» За своїм статусом інфляційній збитки хоч і є формою відповідальністю але це частина основного боргу, яка стягується на користь потерпілої сторони, тобто це право Кредитора (ПОСТЧААЛЬНИКА) відмова від права є нікчемною. З метою недопущення в подальшому можливості визнання недійсним договору ВИМАГАЄМО виключити зі змісту Проекту ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ умову передбачену п.6.11
Відповідь:
Інфляційні нарахування згідно зі ст. 625 ЦК України дійсно є способом захисту майнового права кредитора, тобто додатковою сумою, яку боржник сплачує при простроченні грошового зобов’язання, щоб відшкодувати знецінення грошей за час прострочки. Хоча інфляційні втрати іноді називають “частиною основного боргу”, вони виникають не з первинного зобов’язання, а саме внаслідок його порушення (прострочки) і нараховуються на вимогу кредитора. Таким чином, це право кредитора – вимагати інфляційної індексації боргу, але не обов’язок. Закон надає кредитору можливість отримати таку компенсацію, але й не забороняє йому від цієї можливості відмовитися. Постачальник як сторона договору має законне право заздалегідь відмовитися від реалізації даного права шляхом включення відповідної умови в контракт. Аналогічно тому, як сторони можуть встановлювати в договорі менший, ніж 3 %, розмір річних процентів за прострочку (що прямо дозволено ст. 625 ЦК), або взагалі не передбачати неустойку, вони можуть погодити і невключення інфляційних нарахувань. Це узгоджується з принципом свободи договору і не суперечить жодному чинному акту законодавства. В результаті таке рішення сторін набуває сили договірної норми: постачальник береться виконати договір без права вимоги додаткових інфляційних сум у разі затримки платежу, що враховується сторонами наперед. Варто наголосити: відмова від права вимоги індексації не є нікчемною сама по собі, оскільки не порушує публічний порядок чи імперативні заборони. Це цивільно-правове волевиявлення сторони, яке суд визнає дійсним, якщо воно не порушує баланс інтересів і було здійснене добровільно. У наших умовах Постачальник добровільно, ще на етапі торгів, погоджується на такий механізм розрахунків. Таким чином, немає підстав вважати цю умову протиправною. Отже, умова державного контракту про невимогу Постачальником індексації боргу на інфляцію є законною, чинною та обов’язковою для учасників процедури. Вона не суперечить ані Цивільному кодексу, ані спеціальному законодавству про оборонні закупівлі, і відображає легітимний баланс інтересів сторін з урахуванням публічної спрямованості договору. ДП "ДОТ" як Замовник відхиляє вимогу про виключення зазначеного пункту як безпідставну. Наше заперечення ґрунтується на наведених нормах законодавства та принципах договірного права, що підтверджують правомірність і доцільність включення даної умови до державного контракту.
Дата відповіді:
21.05.2025 14:13
Відповідь надана
П. 7.10. Договору
Номер:
bb2efed116a3493d8c5416c06513c5d1
Дата опублікування:
20.05.2025 16:26
Опис:
Відповідно до приписів п. 6.11. Проекту ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ запропонованого ЗАМОВНИКОМ передбачено: «7.10. Сторони прийшли до взаємної згоди, що ПОСТАЧАЛЬНИК не вимагатиме сплати суми боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції.» За своїм статусом інфляційній збитки хоч і є формою відповідальністю але це частина основного боргу, яка стягується на користь потерпілої сторони, тобто це право Кредитора (ПОСТЧААЛЬНИКА) відмова від права є нікчемною. З метою недопущення в подальшому можливості визнання недійсним договору ВИМАГАЄМО виключити зі змісту Проекту ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ умову передбачену п.6.11
Відповідь:
Інфляційні нарахування згідно зі ст. 625 ЦК України дійсно є способом захисту майнового права кредитора, тобто додатковою сумою, яку боржник сплачує при простроченні грошового зобов’язання, щоб відшкодувати знецінення грошей за час прострочки. Хоча інфляційні втрати іноді називають “частиною основного боргу”, вони виникають не з первинного зобов’язання, а саме внаслідок його порушення (прострочки) і нараховуються на вимогу кредитора. Таким чином, це право кредитора – вимагати інфляційної індексації боргу, але не обов’язок. Закон надає кредитору можливість отримати таку компенсацію, але й не забороняє йому від цієї можливості відмовитися. Постачальник як сторона договору має законне право заздалегідь відмовитися від реалізації даного права шляхом включення відповідної умови в контракт. Аналогічно тому, як сторони можуть встановлювати в договорі менший, ніж 3 %, розмір річних процентів за прострочку (що прямо дозволено ст. 625 ЦК), або взагалі не передбачати неустойку, вони можуть погодити і невключення інфляційних нарахувань. Це узгоджується з принципом свободи договору і не суперечить жодному чинному акту законодавства. В результаті таке рішення сторін набуває сили договірної норми: постачальник береться виконати договір без права вимоги додаткових інфляційних сум у разі затримки платежу, що враховується сторонами наперед. Варто наголосити: відмова від права вимоги індексації не є нікчемною сама по собі, оскільки не порушує публічний порядок чи імперативні заборони. Це цивільно-правове волевиявлення сторони, яке суд визнає дійсним, якщо воно не порушує баланс інтересів і було здійснене добровільно. У наших умовах Постачальник добровільно, ще на етапі торгів, погоджується на такий механізм розрахунків. Таким чином, немає підстав вважати цю умову протиправною. Отже, умова державного контракту про невимогу Постачальником індексації боргу на інфляцію є законною, чинною та обов’язковою для учасників процедури. Вона не суперечить ані Цивільному кодексу, ані спеціальному законодавству про оборонні закупівлі, і відображає легітимний баланс інтересів сторін з урахуванням публічної спрямованості договору. ДП "ДОТ" як Замовник відхиляє вимогу про виключення зазначеного пункту як безпідставну. Наше заперечення ґрунтується на наведених нормах законодавства та принципах договірного права, що підтверджують правомірність і доцільність включення даної умови до державного контракту.
Дата відповіді:
21.05.2025 14:13
Відповідь надана
Розділ 7 Договору
Номер:
37219e9345cd4e008d8dda89493c20ab
Дата опублікування:
20.05.2025 16:25
Опис:
Відповідно до приписів ЦК України, ГК України Постачальник та Замовник є рівними суб’єктами, що передбачає наявність взаємних прав та обов’язків, в тому числі обов’язків щодо відшкодування збитків завданих невиконанням чи неналежним виконанням договірних зобов’язань. Відповідно до умов ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ (Розділ 7) передбачено відповідальність майнову (у вигляді штрафів) за будь-яке порушення (в тому числі таке яке не завдає жодної шкоди Замовнику), а той же час, відповідальність Замовника (будь-яка) встановлена на рівні «0» (нуль). Вказане положення суперечить приписам вищеназваних кодексів, тому ВИМАГАЄМО внести зміни до Розділу 7 ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ та встановити дзеркальні розміри відповідальності ЗАМОВНИКА ПЕРЕД ПОСТАЧАЛЬНИКОМ. Слід заначити, що з метою покращення виконання Державного контракту Законом України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об'єднань юридичних осіб» 9 січня 2025 року № 4196-IX взагалі скасовано відповідальність у вигляд штрафу та залишено лише у вигляді пені (п. 4 Перехідних положень), тобто скасовано таку форму відповідальності. Тому з метою приведення проекту ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ, ВИМОГАЄМО скасувати штрафи не передбачені приписами ст. 231 ГК України.
Відповідь:
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Відповідальність ПОСТАЧАЛЬНИКА обумовлена суб'єктом ОТРИМУВАЧА та задоволенням його потреб. Зважаючи на це, посилена відповідальність повинна стимулювати ПОСТАЧАЛЬНИКА до виконання умов Договору в повному обсязі.
Дата відповіді:
21.05.2025 14:03
Відповідь надана
Розділ 7 Договору
Номер:
6f5f6d9ddbde456b963c739ec159cdcb
Дата опублікування:
20.05.2025 16:25
Опис:
Відповідно до приписів ЦК України, ГК України Постачальник та Замовник є рівними суб’єктами, що передбачає наявність взаємних прав та обов’язків, в тому числі обов’язків щодо відшкодування збитків завданих невиконанням чи неналежним виконанням договірних зобов’язань. Відповідно до умов ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ (Розділ 7) передбачено відповідальність майнову (у вигляді штрафів) за будь-яке порушення (в тому числі таке яке не завдає жодної шкоди Замовнику), а той же час, відповідальність Замовника (будь-яка) встановлена на рівні «0» (нуль). Вказане положення суперечить приписам вищеназваних кодексів, тому ВИМАГАЄМО внести зміни до Розділу 7 ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ та встановити дзеркальні розміри відповідальності ЗАМОВНИКА ПЕРЕД ПОСТАЧАЛЬНИКОМ. Слід заначити, що з метою покращення виконання Державного контракту Законом України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об'єднань юридичних осіб» 9 січня 2025 року № 4196-IX взагалі скасовано відповідальність у вигляд штрафу та залишено лише у вигляді пені (п. 4 Перехідних положень), тобто скасовано таку форму відповідальності. Тому з метою приведення проекту ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ (ДОГОВОРУ) ПРО ЗАКУПІВЛЮ, ВИМОГАЄМО скасувати штрафи не передбачені приписами ст. 231 ГК України.
Відповідь:
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Відповідальність ПОСТАЧАЛЬНИКА обумовлена суб'єктом ОТРИМУВАЧА та задоволенням його потреб. Зважаючи на це, посилена відповідальність повинна стимулювати ПОСТАЧАЛЬНИКА до виконання умов Договору в повному обсязі.
Дата відповіді:
21.05.2025 12:15
Відповідь надана
щодо проєкту договору
Номер:
db6f8ae92b6a4d8689bf9c5569af8a55
Дата опублікування:
20.05.2025 15:24
Опис:
У відповідь на питання учасника від 19.05.2025 року о 19:11 Замовник зазначає, що:
«Каталог продуктів харчування не є додатком до договору, відповідно підписання чи не підписання змін до розцінених каталогів не є зміною істотних умов договору.» В той же час, за умовами Договору ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язується поставити ЗАМОВНИКУ продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік. Проєкт Договору містить і інші посилання на Каталог продуктів, в тому числі стосовно вимог до калорійності. Враховуючи викладене, просимо виправити вказані невідповідності в проєкті Договору.
Відповідь:
Шановний учасник, відповідно до пункту 7 Додатку № 9 до оголошення
про проведення спрощеної закупівлі, регламентовано, що Переможець надає розцінений Каталог продуктів харчування за формою згідно з ДОДАТКОМ № 14 до Оголошення. У разі ненадання або надання розціненого каталогу з порушенням вимог щодо розцінки, встановлених цим пунктом, Переможець вважається таким, що відмовився від укладення договору. Розцінений Каталог продуктів харчування підписується та скріплюється печатками обома Сторонами із зазначенням реквізитів Договору. Розцінений Каталог відповідає ціновій пропозиції учасника, форма є затвердженою діючим законодавством України, застосування регламентовано Наказом Міністерства оборони України 29.04.2020 № 140 від 29.04.2020 "Про затвердження Порядку застосування Каталогу продуктів харчування".
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняє відмінності між умовами укладеного договору та змістом тендерної пропозиції переможця (окрім дозволених випадків, як-от зменшення ціни без зменшення обсягів). Таке ж правило закріплене й в особливому порядку воєнного часу (п.18 Особливостей, затверджено постановою КМУ №1178 від 12.10.2022). Відповідно, тендерна пропозиція переможця фактично повинна є частиною його договірних зобов’язань. Проте, законодавець не визначає обов'язок Замовника робити всю тендерну пропозицію додатком до Договору, не зважаючи на те що саме на підставі неї встановлюються всі умови договірних зобов'язань.
Дата відповіді:
21.05.2025 12:31
Відповідь надана
щодо умов проєкту договору
Номер:
107e4fab95664a0199712f25799e9ae0
Дата опублікування:
20.05.2025 15:20
Опис:
Пунктом 5.8. проєкту Договору передбачено, що у випадку відсутності представника ПОСТАЧАЛЬНИКА під час передачі Товару ОТРИМУВАЧУ, ОТРИМУВАЧ підписує відповідні документи на приймання товару лише в частині майна, щодо якого відсутні зауваження, а уразі виявлення недоліків по кількості, якості, пакуванню, маркуванню Товару, тощо вказує про це в Акті приймання Товару, а ПОСТАЧАЛЬНИК вважається таким, що погоджується з виявленими недоліками та зобов’язується їх усунути у вказаний ЗАМОВНИКОМ строк.
Вважаємо цю умову такою, що порушує засади справедливості, на яких має ґрунтуватися будь-яке зобов’язання, адже йдеться про автоматичне визнання вини Постачальника. Тим більше, що Постачальник фізично може не мати можливості бути присутнім при прийманні товару в кожній з точок постачання.
Враховуючи викладене, просимо внести зміни до Проєкту Договору, виключивши це положення.
Відповідь:
Шановний учасник, ПОСТАЧАЛЬНИК має право передоручити повноваження представництва перевізнику ТОВАРУ, шляхом видачі доручення експедитору та/ або водію автотранспортного засобу, проте представництво є обов'язковою умовою здійснення умов даного Договору.
Дата відповіді:
21.05.2025 12:30
Відповідь надана
щодо умов проєкту договору
Номер:
39da61e7dadd413ebb059708a020ebc3
Дата опублікування:
20.05.2025 15:19
Опис:
Пунктом 3.5. проєкту Договору передбачена зміна ціни на продукти харчування з урахуванням поточної середньої ціни за попередній період продукту харчування у продуктових супермаркетах.
Водночас відповідно до розпорядження Кабінет Міністрів України від 12 січня 2022 р. № 32-р «Про заходи щодо моніторингу та аналізу цін і стану товарних ринків» на Державну службу статистики України покладено завдання забезпечити щодня проведення моніторингу споживчих цін на товари. Таким чином, відбувається недоцільне дублювання функції державного органу. Окрім того, моніторинг цін у супермаркетах не враховує вимог Замовника щодо якості Товару.
Просимо внести зміни до проєкту Договору, виключивши з нього пункти про моніторинг цін у супермаркетах.
Відповідь:
Відповідно до згаданого розпорядження в запитані, моніторинг проводиться на 21 позицію, які відносяться до продуктів харчування. А відповідно до моніторингу передбаченого пунктом 3.5 проводиться моніторинг на понад 100 першорядних найменувань продуктів харчування.
Дата відповіді:
21.05.2025 12:12