-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з виконання ремонту лопаті несучого гвинта вертольоту AS350 B3 (H-125)
Завершена
2 344 779.53
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 723.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 723.90 UAH
Період уточнення:
15.05.2025 17:46 - 22.05.2025 00:00
Відповідь надана
Усунення порушень під час проведення тендеру в частині кваліфікаційних критеріїв та вимог тендерної документації
Номер:
d7809da95601488ab53aa5e17ed0fc4d
Дата опублікування:
19.05.2025 12:16
Опис:
5. Щодо невідповідності умов тендерної документації вимогам чинного законодавства України
В п. 6 додатку №1 до тендерної документації визначено обов’язок щодо надання учасниками у складі своїх тендерних пропозицій документів, які підтверджують повноваження, зокрема, керівника учасника, а саме, виписки з протоколу зборів засновників або протокол зборів засновників, та/або наказ (витяг з наказу) про призначення та/або інший документ, що підтверджує повноваження керівника учасника.
Така умова тендерної документації суперечить вимогам ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», де зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних, та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних, та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель (ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Зокрема, згідно п. 13 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» в ЄДР містяться відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, в т. ч. підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації, тощо (П.І.Б., дата народження, РНОКПП, засоби зв’язку з керівником) з урахуванням даних про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.
За змістом ч. 1 ст. 10 вказаного Закону, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до ЄДР, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними.
Сукупність наведених норм чинного законодавства дає підстави дійти висновку про те, що відомості про керівника юридичної особи в ЄДР (крім РНОКПП та паспортних даних) є відкритими даними, що містяться у відкритому державному реєстрі (ЄДР), доступ до якого є вільним.
Враховуючи імперативні норми ч. 5 ст. 17, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо заборони вимагати документальне підтвердження публічної інформації та/або інформації, яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, виключно на замовників покладається обов’язок самостійно перевірити інформацію про керівника учасника в ЄДР, у зв’язку з чим, замовник не має права вимагати від учасників надання ними інформації про керівника для підтвердження його повноважень.
Виходячи з наведеного, замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації в частині, визначених в ній кваліфікаційних критеріїв та умов.
Відповідь:
Вітаємо, Шановний потенційний Учасник!
Дякуємо за ваше звернення.
Стосовно п. 2 додатку №1 до тендерної документації були внесені зміни до тендерної документації.
Стосовно решти ваших зауважень, просимо дотримуватись вимог тендерної документації.
Дата відповіді:
20.05.2025 12:42
Відповідь надана
Усунення порушень під час проведення тендеру в частині кваліфікаційних критеріїв та вимог тендерної документації
Номер:
688072670be64ef8b0e298adf2f36449
Дата опублікування:
19.05.2025 12:16
Опис:
Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Зокрема, у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень цих Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Враховуючи специфіку предмета закупівлі, замовником застосовано декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема, тих, що стосуються наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації, документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Проте, тендерна документація містить низку суперечностей, дискримінаційних умов, зокрема, в частині визначення кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі, та невідповідностей вимогам чинного законодавства, що свідчить про наявність порушень під час проведення тендеру, які мають бути усунуті замовником шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
1. Щодо кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» (п. 1 додатку 1 до тендерної документації)
В абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій щодо наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Аналогічне положення закріплено і в пп. 4.4. п. 4 розділу І тендерної документації.
В п. 5 розділу ІІІ зазначено, що кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність таким критеріям, визначено в додатку №1 до тендерної документації.
Згідно п. 1 додатку №1 до тендерної документації, учасники на виконання вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, для підтвердження у них обладнання та матеріально-технічної бази повинні надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання вимог замовника із зазначенням наступної інформації (з посиланням на Форму 1): забезпеченість учасника приміщеннями, організаційною та комп’ютерною технікою, засобами зв’язку, адреси розташування головного офісу Учасника тощо для виконання зобов’язань за предметом даних торгів.
Отже, за умовами закупівлі, учасник повинен підтвердити наявність власного або орендованого обладнання, матеріально-технічної бази (приміщень, організаційної та комп’ютерної техніки, засобів зв’язку) із зазначенням їх назви та кількості, заповнивши форму 1 до тендерної документації.
Однак, така умова тендерної документації обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки той із учасників, який використовує залучені обладнання та матеріально-технічну базу на підставі договору про надання послуг, укладеного із субпідрядником, не має у своєму розпорядженні інформації щодо назви та кількості використовуваного субпідрядником обладнання та/або матеріально-технічної бази, а надання такої інформації залежить виключно від бажання третьої особи (субпідрядника), який не є учасником процедури закупівлі, і може відмовити учаснику в наданні такої інформації, посилаючись на комерційну таємницю.
Таким чином, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які є власниками та/або користувачами (орендарями) необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, які володіють інформацією про назву та кількість обладнання та/або матеріально-технічної бази, що перебувають у їх власності та/або користуванні та використовуватимуться ними при виконанні умов договору про закупівлю. Водночас, учасники, які залучають спроможності інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників/співвиконавців, не матимуть можливості виконати умови тендерної документації у відповідній частині у разі відмови субпідрядника в наданні такої інформації.
З огляду на вище викладене, гарантовану участь у закупівлі можуть взяти лише учасники, які мають власне або орендоване обладнання та матеріально-технічну базу, і володіють повною інформацією про їх назви та кількість, що є дискримінаційною умовою по відношенню до інших учасників, які залучатимуть до надання послуг субпідрядників, та у володінні яких зазначена інформація відсутня, а її надання залежить від волі третьої особи (субпідрядника), яка не є учасником процедури закупівлі.
Слід звернути увагу і на тому, що тендерна документація містить суперечності в частині визначення кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі.
Так, зокрема, за змістом п. 1 додатку №1 до тендерної документації, учасники мають надати інформацію щодо наявності у них обладнання та матеріально-технічної бази за наведеною Формою 1, в той час, як сама форма, окрім відомостей про обладнання та матеріально-технічну базу, містить посилання на технології, які не передбачено в додатку №1 до тендерної документації.
До того ж, в стовпчику «2» таблиці Форми 1 тендерної документації мають бути зазначені назва та кількість необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій відповідно до вимог замовника, водночас, в тендерній документації відсутні вимоги щодо кількості необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, якими повинні володіти учасники.
Оскільки тендерна документація не містить окремих вимог до кількості обладнання, матеріально-технічної бази, технологій, інформацію про які має підтвердити учасник, зазначене позбавляє учасників можливості належним чином оформити свої тендерні пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників.
У зв’язку з цим, неконкретизовані вимоги до кількості обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, надають можливість замовнику відхилити тендерну пропозицію учасника через недостатню (на думку замовника) кількість відповідного обладнання, матеріально-технічної бази чи технологій.
2. Щодо кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» (п. 2 додатку 1 до тендерної документації)
Відповідно до п. 2 додатку №1 до тендерної документації учасники на виконання вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, повинні надати інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (з обов’язковим зазначенням наступної інформації стосовно працівників за Формою 2): прізвище, ініціали, посада, стаж та/або досвід роботи.
Водночас Форма 2 тендерної документації містить вимоги щодо надання учасниками наступної інформації про працівників: П.І.Б., посада, інформація щодо форми зайнятості – основна чи за сумісництвом (трудові книжки, наказ про призначення на посаду, наказ про сумісництво, трудовий договір, штатний розпис, тощо), освіти (дипломи, сертифікати, свідоцтва, посвідчення, протоколи перевірки знань, тощо), інше (документи, що підтверджують виконання учасником вимог спеціального законодавства щодо виконання робіт/надання послуг (наявність медичної книжки, сертифікати про проходження відповідного огляду, медичні довідки, документи щодо страхування працівника, тощо).
Зазначена умова тендерної документації має дискримінаційний характер, оскільки вимагає від учасників надання інформації про працівників відповідної кваліфікації, які працюють виключно за трудовим договором, оскільки у відповідності зі ст. ст. 21, 102-1 КЗпП України обіймати певні посади та працювати за основним місцем роботи та/або за сумісництвом можуть лише працівники на підставі трудового договору.
Разом з тим, законодавством передбачено і інші способи залучення осіб до виконання певної роботи/надання послуг, а саме на підставі цивільно-правових угод.
Отже, умова тендерної документації щодо надання учасниками інформації про посади, які обіймають працівники, їх основне місце роботи чи за сумісництвом, що по суті є формою організації праці виключно на підставі трудового договору, є дискримінаційною по відношенню до інших учасників, які не мають у своєму штаті працівників відповідної кваліфікації, але відповідно до норм діючого законодавства та умов тендерної документації залучають до надання послуг інших осіб на підставі цивільно-правових угод та/або шляхом укладання господарських договорів з контрагентами, які мають у штаті працівників відповідної кваліфікації.
Крім того, остання колонка за номером «6» під назвою «Інше» з позначкою «***» Форми 2 тендерної документації містить вимогу про надання учасниками документів, що підтверджують виконання учасником вимог спеціального законодавства щодо виконання робіт/надання послуг/поставки товарів, в той час, як предметом закупівлі є послуги, а не поставка товарів, надання яких до того ж, не потребує отримання працівниками виконавця таких послуг спеціальних дозвільних документів.
Також, в п. 2 додатку №1 до тендерної документації замовник безпідставно відніс до кваліфікаційного критерію, передбаченого п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», наявність досвіду роботи учасника на ринку авіаційного палива, в той час, як даний кваліфікаційний критерій висуває вимоги до кваліфікації та досвіду працівників учасника, а не до самого учасника.
Більше того, зазначена умова тендерної документації про наявність в учасника досвіду роботи на ринку авіаційного палива не пов’язана з предметом закупівлі, звужує коло учасників до тих із них, які мають досвід на ринку авіаційного палива, у зв’язку з чим, така умова є дискримінаційною по відношенню до інших учасників, які не мають досвіду роботи на ринку авіаційного палива.
3. Щодо кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності» (п. 4 додатку 1 до тендерної документації)
При встановленні кваліфікаційного критерію фінансової спроможності, замовник вимагає від учасників надання ними фінансової звітності за 2024 рік, що є дискримінаційною умовою по відношенню до інших учасників (новостворених підприємств), які були зареєстровані та почали здійснювати господарську діяльність в 2025 році, у зв’язку з чим, перший звітний період для таких учасників може бути меншим, як 12 місяців у поточному 2025 році, що узгоджується з вимогами ч. 2 ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
4. Щодо кваліфікаційної вимоги «Довідка в довільній формі про намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців)»
В п. 10 додатку №1 до тендерної документації замовник вимагає від учасників (у разі залучення ними субпідрядників/співвиконавців) надання довідки в довільній формі із зазначенням повного найменування субпідрядників, їх місця знаходження та коду згідно з ЄДРПОУ.
Отже, за змістом даної умови тендерної документації, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які планують залучити до надання послуг субпідрядників, відомості про яких внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі – ЄДР).
Із змісту п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» випливає, що до ЄДР вносяться відомості про юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадські формування (які не мають статусу юридичної особи), що зареєстровані за законодавством України та знаходяться на її території, а також відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави.
З огляду на вище викладене, не зможуть взяти участь у закупівлі учасники, які планують залучити субпідрядників/співвиконавців, які є нерезидентами України (зареєстровані за законодавством інших держав), мають місце знаходження в інших державах, і не мають на території України відокремлених підрозділів. Отже, наведена в п. 10 додатку №1 до тендерної документації умова є дискримінаційною по відношенню до таких учасників, які не мають можливості зазначити у довідці код в ЄДР залучених ними субпідрядників/співвиконавців, які не зареєстровані за законодавством України, знаходяться в інших державах, і не мають на території України своїх відокремлених підрозділів, відомості про яких не вносяться до ЄДР.
За підсумками вище викладеного, дії замовника (в частині визначення кваліфікаційних критеріїв та умов тендерної документації) порушують вимоги ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Продовження у наступному зверненні.
Відповідь:
Вітаємо, Шановний потенційний Учасник!
Дякуємо за ваше звернення.
Стосовно п. 2 додатку №1 до тендерної документації були внесені зміни до тендерної документації.
Стосовно решти ваших зауважень, просимо дотримуватись вимог тендерної документації.
Дата відповіді:
20.05.2025 12:41
Відповідь надана
щодо обсягу робіт з виконання ремонту лопаті несучого гвинта вертольоту AS350 B3 (H-125)
Номер:
56e88f3908f24a7e8c5312123065e281
Дата опублікування:
17.05.2025 08:59
Опис:
Доброго дня, Для більш точного визначення обсягу робіт з виконання ремонту лопаті несучого гвинта вертольоту AS350 B3 (H-125), просимо вас надати опис пошкодження та додати фотографії пошкодження. З повагою, потенційний Учасник
Відповідь:
Вітаю, шановний потенційний учасник!
Дякуємо за ваше звернення.
Далі надаю опис дефекту лопаті.
Надати фото вже не маємо технічної змоги.
Опис дефекту лопаті P/N 355A11003004 S/N 48330
Під час виконання технічного обслуговування вертольоту AS 350 серійний номер 8788, бортовий номер 63, було виявлено дефект лопаті P/N 355A11003004 S/N 48330 схожий на тріщину. Згідно стандартних процедур було знято лако-фарбове покриття для детальної інспекції такої лопаті, за результатом якої дефект було підтверджено: наскрізна тріщина лопаті довжина якої перевищує 8мм.
Відповідно до обмежень виробником ПС AS350: «F.11 – Inspection Criteria – Trailing edge tab» (TE-2024-AS350-04492), лопать має тріщину, більше ніж 8мм – до подальшої експлуатації не допускається.
Дата відповіді:
20.05.2025 11:08