• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з виконання ремонту лопаті несучого гвинта вертольоту AS350 B3 (H-125)

Завершена

2 344 779.53 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 723.90 UAH
Номер: 21ce299ad1434bf4824cf1adc711048b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-07-07-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.07.2025 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 07.07.2025 16:08 - 29.07.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 07.07.2025 № 80-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 07.07.2025 № 80-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7. UA-2025-05-15-012893-a, 15.05.2025, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 983-71-85, i.m.kokhno@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, абзаців 1 та 8 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення пункту 43, абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; надання роз’яснень щодо тендерної документації; внесення змін до тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації; внесення змін до тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кременчуцького льотного коледжу Харківського національного університету внутрішніх справ (далі − замовник) UA-P-2025-05-15-016024-a на 2025 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи замовника від 15.05.2025 № 165; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи замовника від 15.05.2025 № 165 (нова редакція); перелік змін до тендерної документації, затверджений рішенням уповноваженої особи замовника від 20.05.2025 № 173; запитання до процедури, оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 17.05.2025 та 19.05.2025; відповіді замовника на запитання до процедури, оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 20.05.2025; скарга ТОВ «АероТехПостач» від 21.05.2025 № UA-2025-05-15-012893-a.c1 до Органу оскарження по процедурі закупівлі; рішення Органу оскарження від 23.05.2025 № 8242-р/пк-пз; тендерну пропозицію учасника ТОВ «Б2Б Авіейшн Трейдинг» (далі – учасник); протокольне рішення уповноваженої особи замовника від 28.05.2025 № 190; повідомлення про намір укласти договір від 28.05.2025; договір про надання послуг за державні кошти від 09.06.2025 № 227 на суму 2 340 000,00 грн (з ПДВ) з ТОВ «Б2Б Авіейшн Трейдинг»; інформацію та документи замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднені 10.07.2025, 16.07.2025 та 21.07.2025 в електронній системі закупівель. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення замовником абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, абзаців 1 та 8 пункту 28 Особливостей чинного законодавства в частині включення до тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Так, абзацом 1 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно з абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Абзацом 8 пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Так, встановлено, що замовником в пункті 5 Додатку 2 «Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою, фізичною особою та фізичною особою — підприємцем)» до тендерної документації зазначено перелік документів, які надаються переможцем закупівлі: «Учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору (абзац 14 пункту 47 Особливостей)». Однак, в редакції Особливостей, які діяли на момент проведення процедури закупівлі (15.05.2025) відсутня інформація щодо відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі у разі не надання документів, що підтверджують відсутність підстав визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей. Слід відмітити, що абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей виключено відповідно до внесених змін до Особливостей постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178». Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником пункту 43 Постанови № 1178 в частині не надання вимоги про усунення невідповідностей. Так, встановлено, що пунктом 2 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації замовника встановлено, що на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник надає довідку відповідно Форми 2 цього Додатку. Формою 2 Додатку 1 визначено: «* документи, передбачені законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками (трудові книжки, наказ про призначення на посаду, наказ про сумісництво (за наявності), трудовий договір, штатний розпис тощо). ** документи, що підтверджують наявність відповідної кваліфікації працівників для виконання певного виду робіт / надання послуг / поставки товарів за предметом закупівлі (дипломи, сертифікати, свідоцтва, посвідчення, протоколи перевірки знань тощо)». При цьому, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що документи, надані у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Б2Б Авіейшн Трейдинг» не містять копій трудових книжок, наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво (за наявності), трудових договорів, штатного розпису тощо. А наданий учасником у складі тендерної пропозиції файл: «15. Свідоцтва персоналу з технічного обслуговування авіаційної техніки.pdf» містить копії свідоцтв «Свідоцтво персоналу з технічного обслуговування авіаційної техніки державної авіації» не у відповідності до загальної необхідної чисельності працівників, заявленої учасником у Довідці «Про наявність працівників, необхідних для надання послуг», а саме наявність 5 із 9 штук. Згідно з абзацом 1 пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Відповідно до абзацу другого пункту 43 Постанови № 1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «Б2Б Авіейшн Трейдинг» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 17.07.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 21.07.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «…В зв’язку з запитом на надання пояснення, ми переглянули всі документи та додали ті, яких бракувало. Ми переглянули процедуру перевірки документів і запевняємо, що будемо значно уважнішими в майбутньому, щоб уникнути таких ситуацій.». Слід звернути увагу, що разом з відповіддю замовником до електронної системи закупівель було завантажено документи учасника: накази про призначення на посаду та дипломи про освіту працівників ТОВ «Б2Б Авіейшн Трейдинг». Однак, вищевказані документи завантажені учасником до електронної системи закупівель після подання ним своєї тендерної пропозиції (з 15.05.2025 по 25.05.2025), як це вимагалось тендерною документацією замовника та чинним законодавством у сфері закупівель. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 в частині невідхилення тендерної пропозиції учасника, як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Так, в ході моніторингу встановлено, що відповідно пункту 5 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» учасник у складі тендерної пропозиції має надати підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в Додатку 1.1 до тендерної документації. Водночас, Додатком 1.1 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» визначено, що: «У випадку, якщо лопать несучого гвинта буде транспортуватися до місця виконання ремонту від місця зберігання ПС, то її підготовка до транспортування повинна бути виконана відповідно до вимог Керівництва з ТО (Аircraft Мaintenance Мanual) виробника ПС типу AS350B3. При підготовці до транспортування компоненту мають бути враховані вимоги виробника ПС щодо контейнеру.». На виконання даної вимоги замовника учасником у складі тендерної пропозиції завантажено файл: «6. Довідка про технічні, кількісні та якісні характеристики (Технічні вимоги).pdf», в якому не підтверджено вимогу щодо транспортування лопаті несучого гвинта до місця виконання ремонту від місця зберігання ПС, та те, що її підготовку до транспортування буде виконано відповідно до вимог Керівництва з ТО (Аircraft Мaintenance Мanual) виробника ПС типу AS350B3. В наданому документі учасником лише скопійовано вимогу замовника, вказану у Додатку 1.1 до тендерної документації, що не є підтвердженням можливості виконання вимог, вказаних у технічній специфікації до предмету закупівлі. Отже, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 14.07.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 16.07.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «…Підтверджуємо, що ТОВ "Б2Б Авіейшен Трейдинг" повністю відповідає вимогам, викладеним у Додатку 1.1 тендерної документації. Це підтверджено довідкою №250521-1-6 від 21.05.2025 року, пункт 3. Додатково інформуємо, що на вимогу було надано скан-копію витягу з Керівництва організації з технічного обслуговування та ремонту. Цей документ містить інформацію про обсяг виконуваних робіт та перелік повітряних суден (ПС), щодо яких організація має дозвіл на проведення ТО. Зокрема, у пункті 1.9 зазначено перелік робіт, які можуть бути виконані, а у пункті 2.8 детально описано відповідність вимогам щодо ремонту та технічного обслуговування. Зазначені документи є вичерпним підтвердженням відповідності ТОВ "Б2Б Авіейшен Трейдинг" технічним вимогам та спроможності якісно виконати заявлені послуги з ремонту лопаті несучого гвинта вертольоту AS350 B3 (H-125)». Таким чином, замовником на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 не відхилено тендерну пропозицію учасника, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації. Натомість, учасника визнано переможцем процедури закупівлі та укладено договір про надання послуг за державні кошти від 09.06.2025 №227 у сумі 2 340 000,00 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень: 29.07.2025 14:40 - 13.08.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.07.2025 14:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Надання інформації про усунення порушення замовником згідно з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-05-15-012893-a. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, абзаців 1 та 8 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення пункту 43, абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; надання роз’яснень щодо тендерної документації; внесення змін до тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Ми повністю усвідомлюємо важливість дотримання вимог чинного законодавства у сфері закупівель та зобов'язуємося вжити всіх необхідних заходів для недопущення подібних порушень у майбутньому. Повідомляємо, що відповідальна особа Бесклинська Віталіна Володимирівна, , яка була безпосередньо відповідальною за розгляд тендерних пропозицій (протокольне рішення №190 від 28.05.2025р.) згідно закупівлі відкриті торги з особливостями “Послуги з виконання ремонту лопаті несучого гвинта вертольоту AS350 B3 (H-125)” була звільнена згідно Наказу №113 о/с від 27.05.2025р. за власним бажанням по догляду за дитиною до досягнення нею 14-річного віку. Для недопущення аналогічних порушень у подальшому, буде переглянуто внутрішні процедури закупівель, посилено контроль за їх дотриманням та буде проведено додаткове навчання для співробітників з метою підвищення їхньої кваліфікації та обізнаності щодо актуальних вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 30.07.2025 14:14

Запити/Пояснення