Номер:
d91a1b995beb40f3b43c6775c6740ed4
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
19.05.2025 18:16
Опис:
Шановний Замовнику! Уважно вивчивши та проаналізувавши тендерну документацію, вважаємо, що умови закупівлі, викладені в тендерній документації, порушують Закон України «Про публічні закупівлі», і звертаємося до Замовника з вимогою про усунення порушень. Підставою для звернення до Замовника стало виявлення дискримінаційних вимог у проекті договору про закупівлю, якими Замовник заздалегідь ставить учасників у нерівне становище, штучно ускладнюючи умови договору та обмежуючи конкуренцію, маючи на меті необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі. В окремих випадках у процесі виконання, ускладнюючи умови договору, Замовник може зловживати становищем.
Пунктом 3.11 Договору Замовник порушує ст. 5 частину 1 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1. В умовах договору результати маркетингового дослідження надаються у вигляді електронного документу з накладанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису та мають ознаку дискримінації учасників, впливає об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, адже згідно з пунктами 3.15., 3.18., 3.19, 6.2.2., 10.2. надання інформації здійснюється у письмовій формі (у вигляді паперового документу з власноручними підписами).
2. Вимога Замовника щодо надання Контрагентом до початку послуг додаткових результатів маркетингового дослідження на роботи або запчастини вартість не є обґрунтованою та у будь який час може бути відхилена Замовником з метою отримання штрафу у розмірі 500,00 грн за кожний день прострочення до дня, що передує дню фактичного виконання зобов’язань, адже в умовах договору зазначено, що при розрахунку ринкової вартості Контрагентом використовується порівняльний підхід, який проводиться на підставі їх цін продажу та поточних цін пропозиції до продажу та визначається статистичними методами еквівалентна найбільш вірогідній вартості продажу (пропозиції до продажу) з відповідними строком експлуатації і пробігом у період дій гарантійних умов.
Вважаємо, що Замовником вказані вище вимоги у проекті договору потрібно прибрати та внести відповідні зміни з метою виконання Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідь:
1. Шановний учаснику, у відповідь на Ваше звернення, інформуємо, що умови проєкту договору в складі тендерної документації розроблено відповідно до умов діючого законодавства України та не містять жодних дискримінаційних вимог.
Умовами договору передбачено підписання додаткових договорів, листів у письмовій формі (у вигляді паперового документу з власноручними підписами або електронного документу з електронними підписами уповноважених осіб Сторін).
З метою пришвидшення документообігу та запобігання затримки термінів надання послуг, використовується саме електронний документообіг.
Стосовно веб-платформи, яку використовує Національний банк – це веб-платформа ВЧАСНО, на даній платформі здійснюється і підписання Договору, і додаткових договорів до Договору, і первинних документів з усіма контрагентами Національного банку та не потребує наявності жодних додаткових можливостей у Контрагента, крім електронного підпису, який всі учасники закупівлі накладають на документи у Прозорро для участі у закупівлі, тобто, у жодного з потенційних переможців не може виникати проблем з накладенням електронного підпису.
2. Щодо штрафних санкцій за порушення строку надання маркетингових досліджень - Національний банк як замовник послуг має контролювати ефективність використання публічних коштів, у зв’язку з чим, п.3.11 проєкту договору і передбачено необхідність проведення Контрагентом маркетингових досліджень, у разі необхідності надання послуг, закупівлі нових складових частин (систем) або матеріалів для надання послуг, які не зазначені в додатках до договору, вартість яких перевищує 10 000,00 грн (десять тисяч гривень 00 коп.), з метою контролю неперевищення середньоринкових цін.
Національний банк зацікавлений у вчасному отриманні послуг, а штраф, визначений у п.8.3 Договору, є достатнім для стимулювання Контрагента щодо вчасного надання маркетингових досліджень і складає не більше 0,01 % очікуваної вартості за день прострочення.
Згідно з п.3.11 договору, до маркетингового дослідження додаються цінові пропозиції (інформація щодо вартості нових складових частин (систем) або вузлів за однаковим каталожним номером (шифрів заводу-виробника) серед основних постачальників запчастин з інтернет-ресурсів: https://exist.ua, https://eshop.elit.ua, http://www.mercedes-benz.kiev.ua, https://toyota.com.ua, інформація з каталогів, комп’ютерних програм та прайс-листів дилерів, виробників, постачальників (торговельних фірм) з використанням інших ресурсів мережі Інтернет) не менше ніж від 3 (трьох) потенційних постачальників/надавачів, які використовувались при підготовці маркетингового дослідження.
Відповідно, Замовник, користуючись такими ж джерелами інформації, перевіряє надані результати маркетингових досліджень.
Проте, розуміючи, що певні запчастини можуть бути ексклюзивними і їх може поставляти лише 1 постачальник, що унеможливлює виконання п.3.11, для таких випадків передбачено виключення, яке наведене у п.3.11.1, яким надано можливість, у виключних випадках (відсутність конкуренції на ринку тощо), надавши відповідне обґрунтування Замовнику та за погодження останнього, надавати цінові пропозиції менше ніж від 3 (трьох) потенційних постачальників/надавачів послуг або здійснити надання послуг/закупівлю складових частин (систем) або матеріалів для надання послуг без проведення маркетингового дослідження.
Дата відповіді:
20.05.2025 15:46