• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 5

Предмет закупівлі: послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1.

Завершена

300 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період уточнення: 15.05.2025 11:09 - 23.05.2025 00:00
Відповідь надана

Уточнення щодо закпівлі

Номер: e208e97f35cb439daa42efd8ea25864a
Дата опублікування: 17.05.2025 14:17
Опис: Раніше була скасована закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-11-010622-a Нова (дана) закупівля має ряд значних змін - а саме ЗНАЧНО підвищені та змінені вимоги до потенційних учасників, а саме додано наступні вимоги (Додаток №3): Вимоги по скасованій закупівлі --довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше п’яти цивільно-правових договорів, , що укладені та належно виконувались/ються сторонами договору більше одного року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, предметом яких виступало: --проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій на об’єктах нежитлової нерухомості. (на вказаний вид договорів не розповсюджується вимога щодо строку виконання не менше одного року). Вимоги по новій (даній) закупівлі: --довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше п’яти цивільно-правових договорів, що укладені та належно виконувались/ються сторонами договору більше одного року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, предметом яких виступало: --проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій на об’єктах нежитлової нерухомості. АРМА проаналізувавши надані ТОВ «ВІРУС М’ЮЗІК» документи по передній закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-11-010622-a), внесла зміни до нової тендерної документації з метою недопущення ТОВ «ВІРУС М’ЮЗІК», а саме договори які надавав ТОВ «ВІРУС М’ЮЗІК» були закінчені (послуги надані), але нові вимоги потребують надання договорів, які продовжують виконувались. В зв’язку з чим АРМА додали абсолютно дискримінаційні вимоги, які явно направлені на недопущення ТОВ «ВІРУС М’ЮЗІК» до участі в закупівлі?
Відповідь: Доброго дня! Шановний потенційний учасник, надаємо відповідь на ваше звернення. Предметом закупівлі є послуги з управління активами відповідно до ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі - Закон № 772). Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції. Державні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними частиною першою статті 5 Закону № 922, у тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Уповноважена особа АРМА при формуванні вимог до тендерної документації керувалася, зокрема але не виключено, Законом №772, Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VII), Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), Методичними рекомендаціями щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів активами, затвердженими Наказом АРМА 29 вересня 2023 року №223 (надалі - Методичні рекомендації) тощо. Відповідно до частини першої та другої статті 16 Закону № 992 Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Водночас Замовник має право встановити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Наказом АРМА №513 від 05.11.2024 (зі подальшими змінами), відповідно до частини дванадцятої статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 1, 8 частини другої статті 7, частини другої статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», Примірного положення про уповноважену особу, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 08.06.2021 № 40, наказів АРМА від 26.07.2024 № 275 «Про введення в дію структури та штатного розпису на 2024 рік центрального апарату Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», від 01.08.2024 № 279 «Про перейменування деяких структурних підрозділів центрального апарату Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» в складі АРМА утворено робочу групу з питань управління активами (режим доступу: https://arma.gov.ua/nakazy-agentstva). Питання визначення змісту вимог тендерної документації в обов’язковому порядку проходять обговорення та затвердження складом робочої групи, про що визначається у відповідному протоколі. Перелік питань, що підлягають розгляду на засіданні робочої групи та порядок денний, доводиться до відома її членів відповідною службовою запискою. Згідно з пунктом 3 розділу ІІ Положення про уповноважених осіб АРМА з питань конкурсного відбору управління активами та робочу групу АРМА з питань управління активами, затвердженого наказом АРМА від 26.10.2023 № 245, Уповноважена особа є головою робочої групи та організовує її роботу. Формою роботи робочої групи є засідання, яке є правомочним у разі присутності більше 70 % від її складу. Члени робочої групи своїми підписами підтверджують про відсутність конфлікту інтересів, які можуть вплинути на об’єктивність прийняття рішення, щодо активів, які є предметом розгляду на цьому засіданні. Рішення робочої групи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення. Пропозиції робочої групи мають дорадчий характер. Рішення приймається шляхом відкритого голосування з можливістю проголосувати «ЗА», «ПРОТИ», «УТРИМАВСЯ». У рішенні відображаються результати голосування членів робочої групи, присутніх на її засіданні, з кожного питання. За умови рівної кількості голосів рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала Уповноважена особа. Протокол підписується всіма членами робочої групи, присутніми на засіданні. У разі відмови члена робочої групи підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови. Тендерна документація по закупівлі була затверджена Протоколом робочої групи. Слід зазначити, що одними з головних принципів Закону № 772-VII є збереження (за можливості – збільшення) економічної вартості Активів та ефективності їх управління (пункт 4 частини 1 статті 1 Закону № 772-VII). Принцип збереження (за можливості – збільшення) економічної вартості Активів, полягає у комплексі заходів з управління активами, в межах яких: а) найбільшою мірою забезпечується збереження економічної вартості Активів станом на момент припинення управління ними на тому ж рівні, що був визначений станом на момент їх прийняття в управління; б) передбачається збереження придатності Активів щодо їх використання на момент припинення управління на тому ж рівні, що існував станом на момент їх прийняття в управління. Отже, управитель повинен мати досвід збереження майна аналогічного до предмету закупівлі. Водночас принцип ефективності управління Активами, полягає у комплексі заходів з управління активами, в межах яких забезпечуються щомісячні надходження до державного бюджету від управління активами в розмірі не меншому ніж сума щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління визначена в розділі 5 проекту договору (Додаток 6). Відтак управитель повинен мати досвід ефективного управління майном аналогічного до предмету закупівлі. Зміни і доповнення тендерної документації пов’язано із тим, що АРМА постійно вдосконалює свою роботу, в тому числі в частині проведення тендерних процедур, вивчаючи в тому числі поточну практику АМКУ. Тендерною документацію та додатками до неї передбачена вся необхідна та дозволена чинним законодавством для публікації в вільному доступі інформація для участі у конкурсному відборі управителів.
Дата відповіді: 19.05.2025 14:54
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 56e9e6529f0545f8bb5919b0d147fc44
Дата опублікування: 17.05.2025 14:08
Опис: Додаток №2 має вимогу щодо надання: В підтвердження досвіду ефективного управління майном Учасник повинен надати документи (фінансову звітність та податкову звітність з податку на прибуток із доказами її прийняття контролюючим органом, що подана за останній рік) що свідчать про наявність сум доходів в розмірі не меншому сумі очікуваних доходів від управління, що визначена в розділі 5 проекту договору (Додаток 6), що забезпечить сплату учасником суми гарантійного платежу за власний рахунок. Просимо 1.. Вказати загальну суму доходу за 1 рік, яка має бути документально підтверджена учасником 2.. Вказати загальну суму доходу за 1 місяць, яка має бути документально підтверджена учасником
Відповідь: Доброго дня! Шановний потенційний учасник, надаємо відповідь на ваше звернення. Відповідні положення відображено в пункті 5.9. та примітці на аркуші 9 проекту договору управління (Додаток 6 до ТД). Відповідно вказані положення відображено в пункті 2 розділу VI Тендерної документації. Так згідно пункту 2 розділу VI Тендерної документації, після проведення аукціону та на підставі його результатів, буде визначена сума гарантійного платежу, а саме за формулою ГП = ОД-(ОД*П), де ГП – гарантійний платіж, ОД – сума щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активів у гривнях; П – розмір процентів з доходів від управління, який розраховується за формулою: П = ЦТП/10000, де ЦТП є ціною остаточної тендерної пропозиції за якою Управитель був визначений переможцем за результатами конкурсу. В даній тендерній процедурі сума щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активів у гривнях складає: 2 015 640,56 грн (два мільйони п’ятнадцять тисяч шістсот сорок грн 56 коп.). Слово «щомісячних» свідчить що вказана сума доходу повинна досягатись кожного місяця. В свою чергу, рік— позасистемна одиниця вимірювання часу, що відповідає періоду обертання Землі навколо центра мас Сонячної системи та позірним видимим рухом Сонця по екліптиці[1]. Схожим чином це може стосуватись будь-якої планети, наприклад, марсіанський рік в астрономії це період обігу Марса довкола Сонця. Земний календарний рік в григоріанському і юліанському календарях дорівнює 365 добам в невисокосних роках, і 366 добам в високосні роки. Доба дорівнює періоду обертання Землі навколо своєї осі, тому можна сказати, що Земний рік приблизно дорівнює 365 обертам Землі навколо своєї осі (https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%BA). Рік складається з 12 календарних місяців. Отже загальна сума очікуваного доходу за рік визначається шляхом множення на 12 суми щомісячних мінімальних очікуваних доходів.
Дата відповіді: 19.05.2025 14:51
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 7a43686a15a94d85b3c169f04c936e4c
Дата опублікування: 17.05.2025 14:05
Опис: Додаток №2 містить наступні вимоги: --В підтвердження досвіду збереження майна - об’єктів нежитлової нерухомості Учасник повинен надати документи (щодо права власності на майно виданими відповідно законодавства із довідкою щодо первісної балансової вартості майна та балансової вартості станом на час подання тендерної пропозиції, та/або копією договору/ів оренди майна із документами складеними на його виконання та довідкою щодо вартості майна на час укладання договору оренди і вартістю станом на час подання тендерної пропозиції), що свідчать про наявність в його власності та/або у користуванні протягом строку аналогічному строку дії договору управління (визначений в розділі 6 Додаток 6) до дати оприлюднення цієї тендерної закупівлі, майна - об’єктів нежитлової нерухомості (власних та/або орендованих), що використовуються для публічних виступів, проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій. Просимо вказати, яки саме термін договору оренди має бути в учасника для виконання вказаної вимоги?
Відповідь: Доброго дня! Шановний потенційний учасник, надаємо відповідь на ваше звернення. Тендерною документацію та додатками до неї передбачена вся необхідна та дозволена чинним законодавством для публікації в вільному доступі інформація для участі у конкурсному відборі управителів в тому числі визначено порядок підтвердження наведеної інформації. Отже просимо вас більш ретельно ознайомитись із документацією та з метою підтвердження по цим умовам надати документи (щодо права власності на майно виданими відповідно законодавства із довідкою щодо первісної балансової вартості майна та балансової вартості станом на час подання тендерної пропозиції, та/або копією договору/ів оренди майна із документами складеними на його виконання та довідкою щодо вартості майна на час укладання договору оренди і вартістю станом на час подання тендерної пропозиції), що свідчать про наявність в його власності та/або у користуванні протягом строку аналогічному строку дії договору управління (визначений в розділі 6 Додаток 6) до дати оприлюднення цієї тендерної закупівлі, майна - об’єктів нежитлової нерухомості (власних та/або орендованих), що використовуються для публічних виступів, проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій. При підготовці тендерної пропозиції дотримуйтесь вимог тендерної документації.
Дата відповіді: 19.05.2025 14:44
Відповідь надана

Уточнення щодо «Обсяг надання послуги:________».

Номер: a91d5a9d8bd14e899674218e601ca385
Дата опублікування: 17.05.2025 14:01
Опис: Додаток №2 містить графу «Обсяг надання послуги:________». Яка інформація має бути вказана в даній графі?
Відповідь: Доброго дня! Шановний потенційний учасник. Наголошуємо, що частиною третьою статті 22 Закону № 922-VII передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги, які передбачені законодавством, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Безпосередньо в цій частині Додатку 2 необхідно визначити обсяг надання послуг. З метою визначення порядку заповнення вказаної інформації пропонуємо вам ознайомитись із рішеннями АМКУ винесеними протягом 2025 року з цього питання по тендерним процедурам оголошеним АРМА.
Дата відповіді: 19.05.2025 14:43
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 1b9caf15f20f450eae876657e1075620
Дата опублікування: 17.05.2025 13:58
Опис: Раніше була скасована закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-11-010622-a Нова (дана) закупівля має ряд значних змін - а саме ЗНАЧНО підвищені та змінені вимоги до потенційних учасників, а саме додано наступні вимоги: №1 (підтвердження досвіду збереження економічної вартості майна) ---надати документи про право власності або договори оренди на об'єкти нежитлової нерухомості; ---довідки про вартість майна станом на дату укладення договору/оренди; ---підтвердження вартості на момент подання тендерної пропозиції; ---документи мають свідчити, що учасник утримував майно у власності або користуванні протягом аналогічного строку, як зазначено у проєкті договору (5 років); ---майно має використовуватись для публічних заходів (виступи, концерти, фестивалі тощо). №2 (підтвердження досвіду ефективного управління активами) ----фінансову і податкову звітність (по прибутку) до контролюючих органів; ----документи, які підтверджують, що він отримував дохід від управління майном не менше, ніж передбачено в проєкті договору (2млн.грн на місяць). АРМА проаналізувавши надані ТОВ «ВІРУС М’ЮЗІК» документи по передній закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-11-010622-a), внесла зміни до нової тендерної документації з метою недопущення ТОВ «ВІРУС М’ЮЗІК». В звязку з чим АРМА додали абсолютно дискримінаційни вимоги, які явно направлені на недопущення ТОВ «ВІРУС М’ЮЗІК» до участі в закупівлі?
Відповідь: Предметом закупівлі є послуги з управління активами відповідно до ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі - Закон № 772). Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції. Державні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними частиною першою статті 5 Закону № 922, у тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Уповноважена особа АРМА при формуванні вимог до тендерної документації керувалася, зокрема але не виключено, Законом №772, Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VII), Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), Методичними рекомендаціями щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів активами, затвердженими Наказом АРМА 29 вересня 2023 року №223 (надалі - Методичні рекомендації) тощо. Відповідно до частини першої та другої статті 16 Закону № 992 Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Водночас Замовник має право встановити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Наказом АРМА №513 від 05.11.2024 (зі подальшими змінами), відповідно до частини дванадцятої статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 1, 8 частини другої статті 7, частини другої статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», Примірного положення про уповноважену особу, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 08.06.2021 № 40, наказів АРМА від 26.07.2024 № 275 «Про введення в дію структури та штатного розпису на 2024 рік центрального апарату Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», від 01.08.2024 № 279 «Про перейменування деяких структурних підрозділів центрального апарату Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» в складі АРМА утворено робочу групу з питань управління активами (режим доступу: https://arma.gov.ua/nakazy-agentstva). Питання визначення змісту вимог тендерної документації в обов’язковому порядку проходять обговорення та затвердження складом робочої групи, про що визначається у відповідному протоколі. Перелік питань, що підлягають розгляду на засіданні робочої групи та порядок денний, доводиться до відома її членів відповідною службовою запискою. Згідно з пунктом 3 розділу ІІ Положення про уповноважених осіб АРМА з питань конкурсного відбору управління активами та робочу групу АРМА з питань управління активами, затвердженого наказом АРМА від 26.10.2023 № 245, Уповноважена особа є головою робочої групи та організовує її роботу. Формою роботи робочої групи є засідання, яке є правомочним у разі присутності більше 70 % від її складу. Члени робочої групи своїми підписами підтверджують про відсутність конфлікту інтересів, які можуть вплинути на об’єктивність прийняття рішення, щодо активів, які є предметом розгляду на цьому засіданні. Рішення робочої групи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення. Пропозиції робочої групи мають дорадчий характер. Рішення приймається шляхом відкритого голосування з можливістю проголосувати «ЗА», «ПРОТИ», «УТРИМАВСЯ». У рішенні відображаються результати голосування членів робочої групи, присутніх на її засіданні, з кожного питання. За умови рівної кількості голосів рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала Уповноважена особа. Протокол підписується всіма членами робочої групи, присутніми на засіданні. У разі відмови члена робочої групи підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови. Тендерна документація по закупівлі була затверджена Протоколом робочої групи. Слід зазначити, що одними з головних принципів Закону № 772-VII є збереження (за можливості – збільшення) економічної вартості Активів та ефективності їх управління (пункт 4 частини 1 статті 1 Закону № 772-VII). Принцип збереження (за можливості – збільшення) економічної вартості Активів, полягає у комплексі заходів з управління активами, в межах яких: а) найбільшою мірою забезпечується збереження економічної вартості Активів станом на момент припинення управління ними на тому ж рівні, що був визначений станом на момент їх прийняття в управління; б) передбачається збереження придатності Активів щодо їх використання на момент припинення управління на тому ж рівні, що існував станом на момент їх прийняття в управління. Отже, управитель повинен мати досвід збереження майна аналогічного до предмету закупівлі. Водночас принцип ефективності управління Активами, полягає у комплексі заходів з управління активами, в межах яких забезпечуються щомісячні надходження до державного бюджету від управління активами в розмірі не меншому ніж сума щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління визначена в розділі 5 проекту договору (Додаток 6). Відтак управитель повинен мати досвід ефективного управління майном аналогічного до предмету закупівлі. Зміни і доповнення тендерної документації пов’язано із тим, що АРМА постійно вдосконалює свою роботу, в тому числі в частині проведення тендерних процедур, вивчаючи в тому числі поточну практику АМКУ.
Дата відповіді: 19.05.2025 14:43
Відповідь надана

Уточнення щодо предмету закупівлі

Номер: 459ce363822e4f45b6c067c4a8d33711
Дата опублікування: 17.05.2025 13:45
Опис: Тендерна документація не містить жодних фінансових показників щодо активу який передають в управління. Просимо надати наступну інформацію: 1.. Який чистий прибуток за 2024 рік отриманий в результаті управління даного активу. 2.. Який загальний розмір витрат на утримання активу в 2024 році. 3.. Вказати розмір дебіторської та кредиторської заборгованості за 2024рік. 4.. Надати фінансову звітність за 2024рік. 5.. Наявність довгострокових та короткострокових кредитів, позик (їх розмір та терміни погашення). 6.. Вказати загальний штат працівників та розмір зарплатного фонду (станом на 01.03.2025р.). 7.. Надати детальний розрахунок та формулу визначення мінімального очікуваного доходу від управління активом, який становить 2 015 640,56грн. на місяць. На основі яких даних визначена дана сума мінімального доходу на місяць. Надати фінансові показники (або будь-яку іншу інформацію), яка однозначно підтверджує реальність отримання мінімального доходу від управління активом в розмірі 2 015 640,56грн. за місяць.
Відповідь: Частиною першою статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон № 2939-VІ), передбачено: інформацією з обмеженим доступом, зокрема, є таємна та службова інформація. Водночас, АРМА з метою організації своєї діяльності організовує здійснення роботи з документами з обмеженим доступом, згідно з підпунктом 7 пункту 5 Положення про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 613 (далі – Положення № 613). Таємною визнається інформація, яка містить, зокрема, таємницю досудового розслідування та професійну таємницю (частина перша статті 8 Закону № 2939-VІ). Так, АРМА, відповідно до абзацу першого частини першої статті 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі – Закон № 772-VІІІ), здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються АРМА не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора (абзац другий частини першої статті 19 Закону № 772-VІІІ). При цьому, недопустимість розголошення відомостей досудового розслідування встановлено статтею 222 Кримінального процесуального кодексу України (далі – КПК України), яка передбачає, що відомості досудового розслідування можна розголошувати лише з письмового дозволу слідчого або прокурора і в тому обсязі, в якому вони визнають можливим. Отже, будь-які відомості, зокрема, пов’язані з активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні можуть належати до таємниці досудового розслідування. АРМА та його працівники не є учасниками досудового розслідування, що унеможливлює набуття ними відповідних процесуальних прав, передбачених КПК України, але у встановленому порядку слідчим (детективом) або прокурором може забезпечуватись набуття відповідних обов’язків, зокрема, визначених статтею 222 КПК України. Також пунктами 1, 2, 6, 8 і 9 Переліку відомостей, що становлять службову інформацію в АРМА, затвердженого наказом АРМА від 14.11.2023 № 255 (далі – Перелік), визначено зміст відомостей, що становлять службову інформацію, зокрема: відомості, які створено або отримано АРМА під час виконання функцій та реалізації повноважень, що не становлять державної таємниці, але поширення яких може створити загрозу забезпеченню національної безпеки або громадського порядку, зашкодити авторитету і неупередженості правосуддя, а також призвести до розголошення інформації, одержаної конфіденційно; відомості, в яких розкриваються форми, методи та засоби здійснення функцій та реалізації повноважень АРМА; відомості, що містяться в доповідних, службових записках, рекомендаціях та іншій внутрівідомчій службовій кореспонденції (документи, матеріали), якщо вони пов’язані з розробкою напрямку діяльності АРМА, здійсненням наглядових функцій, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень; відомості Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні (далі – Реєстр), щодо опису, характеристики (майна), що дають можливість ідентифікувати місцезнаходження активів (майна), та/або особу, яка володіє, користується, розпоряджається такими активами (майном); особи підозрюваного, обвинуваченого; відомості, що містять службову інформацію інших суб’єктів владних повноважень, зокрема на виконання делегованих повноважень, та стали відомі під час здійснення функцій і реалізації повноважень АРМА. Таким чином, слід зазначити, що відповідно до статті 222 КПК України, абзацу дев’ятого частини першої статті 25 Закону № 772-VІІІ та пунктів 1, 2, 6, 8 і 9 Переліку, питання вашого запиту стосуються надання інформації з обмеженим доступом – службової інформації та таємниці досудового розслідування. Відповідно до пункту 12 Положення № 613, АРМА обробляє інформацію, отриману або створену в процесі виконання своїх повноважень, із забезпеченням таємниці, що охороняється законом. З огляду на викладене, у АРМА відсутні повноваження щодо надання запитуваних відомостей з приводу порушених питань (1.. Який чистий прибуток за 2024 рік отриманий в результаті управління даного активу. 2.. Який загальний розмір витрат на утримання активу в 2024 році. 3.. Вказати розмір дебіторської та кредиторської заборгованості за 2024рік. 4.. Надати фінансову звітність за 2024рік. 5.. Наявність довгострокових та короткострокових кредитів, позик (їх розмір та терміни погашення). 6.. Вказати загальний штат працівників та розмір зарплатного фонду (станом на 01.03.2025р.)). Водночас, із реальними показниками результатів фінансово господарської діяльності власника активів, можна ознайомитись за відкритими джерелами розміщеними за даними youcontrol.com.ua та opendatabot.ua. З інших повідомляємо наступне. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – АРМА), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими (стаття 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі – Закон № 772-VІІІ). Питання визначення умов договорів управління, а також їх укладання та виконання, в тому числі здійснення контролю щодо належного управління арештованим майном, регулюються Цивільним кодексом України, Кримінально-процесуальним кодексом України, Законом № 772-VІІІ, постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2023 № 1307 «Про затвердження Порядку укладення договору управління об’єктами, примусово вилученими відповідно до Закону України “Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів”» та іншими нормативно-правовими актами. Слід зазначити, що активи, на які накладено арешт у кримінальному провадженні та які передано в управління АРМА, для АРМА існують виключно в одному правовому режимі – режимі речового доказу, на який накладено арешт у кримінальному провадженні, щодо якого застосовано спеціальний порядок зберігання (постанова Верховного суду від 04.12.2019 по справі № 910/15262/18). Відповідно до частини 2 статті 21 Закону № 772-VІІІ АРМА за результатом проведення у встановленому законодавством порядку для публічних закупівель конкурсного відбору управителя активів, згідно з главою 70 Цивільного кодексу та Закону № 772-VІІІ, укладає з суб’єктом господарювання (управителем) відповідний цивільно-правовий договір управління активом (майном) (далі - Договір управління). Згідно частини 1 статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Згідно статті 1035 ЦК України визначено, що істотними умовами договору управління майном є: перелік майна, що передається в управління; розмір і форма плати за управління майном. Проте слід зазначити, що згідно статті 24 Закону № 772-VІІІ надходження від здійснюваного Національним агентством управління активами є доходами державного бюджету. Частиною 2 статті 1034 ЦК України встановлено, що установник управління може вказати в договорі особу, яка має право набувати вигоди від майна, переданого в управління (вигодонабувача). На виконання вищевказаних положень законодавства в укладених АРМА договорах управління одержувачем коштів, від здійснюваного управління активами, визначено державний бюджет. Отже з метою забезпечення наповнення державного бюджету від здійснюваного АРМА управління активами, умовами договорів управління встановлюється мінімальний щомісячний розмір надходжень (доходів) до Державного бюджету України (далі – гарантійний платіж). Так у разі, якщо розрахована управителем сума надходжень (доходу) до державного бюджету, за звітний період є меншою ніж сума гарантійного платежу, Управитель зобов’язується забезпечити надходження (дохід) до Державного бюджету України суми гарантованого платежу у повному обсязі шляхом оплати визначеної різниці за рахунок власних грошових коштів та/або суми своєї винагороди. Відповідні положення відображено в пункті 5.9. та примітці на аркуші 9 проекту договору управління (Додаток 6 до ТД). Відповідно вказані положення відображено в пункті 2 розділу VI Тендерної документації. Так згідно пункту 2 розділу VI Тендерної документації, після проведення аукціону та на підставі його результатів, буде визначена сума гарантійного платежу, а саме за формулою ГП = ОД-(ОД*П), де ГП – гарантійний платіж, ОД – сума щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активів у гривнях; П – розмір процентів з доходів від управління, який розраховується за формулою: П = ЦТП/10000, де ЦТП є ціною остаточної тендерної пропозиції за якою Управитель був визначений переможцем за результатами конкурсу. В даній тендерній процедурі сума щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активів у гривнях складає: 2 015 640,56 грн (два мільйони п’ятнадцять тисяч шістсот сорок грн 56 коп.). Отже наприклад. Якщо переможцем буде обрано учасника, який визначить остаточну пропозицію на рівні 100 000,00грн. (тобто 10% як сума винагороди управителя), то сума гарантійного платежу буде становити 181 404,50грн. Таким чином, навіть при відсутності одержання у звітному періоді доходів від здійснюваного управителем управління активами, або їх недостатності для покриття понесених витрат тощо, інтереси державного бюджету є забезпеченими в розмірі одержання суми гарантійного платежу. Слід зазначити, що умови договорів управління, які АРМА пропонує до укладання переможцям конкурсів публічних закупівель містять також інші положення, які прямо пов’язані із функціональними обов’язками державного органу та специфікою правовідносин, що виникають в сфері управління арештованими активами. Відповідно до статті 22 Закону № 772-VІІІ АРМА здійснює періодичні, але не рідше одного разу на місяць, перевірки ефективності управління арештованими активами, переданими ним в управління. Контроль за ефективністю управління активами здійснюється відповідно до Порядку здійснення контролю за ефективністю управління активами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 351 (далі – Порядок № 351). Згідно пунтку 2 та 3 Порядку № 351 об’єктом контролю є комплекс заходів з управління активом, які проводяться управителем відповідно до умов договору про управління активом. Метою здійснення контролю є визначення досягнутих результатів управління активом і співвідношення їх з очікуваними результатами такого управління відповідно до умов договору про управління активом. Відповідно до вказаних норм законодавства звітним періодом по договорам управління АРМА є календарний місяць, результати управління якого відображаються управителем у щомісячному звіті. Договори управління містять цілий ряд пунктів та навіть розділів, які додатково регламентують вказані правовідносини (розділ 2, розділ 9 та ін.), в тому числі суму очікуваних надходжень. Враховуючи зазначене, керуючись прямими приписами Закону № 772-VІІІ та правом закріпленим в другому реченні частини 1 статті 638 ЦК України (умова договору визначена істотною за заявою хоча б однієї із сторін) АРМА передбачило в договорах управління умову щодо сплати гарантійного платежу. Згідно частини другої статті 638 ЦК України договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною. Отже учасникам аукціону заявлено пропозицію укласти договір на визначених умовах і при їх бажанні вони можуть за власним волевиявленням прийняти відповідну пропозицію. Слід зазначити, що згідно з частиною першою статті 1033 ЦК України управителем може бути суб’єкт підприємницької діяльності, як то особа, яка займається самостійною, ініціативною, систематичною, на власний ризик господарською діяльністю, з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Отже якщо учасник вважає, що існує комерційний ризик не одержання прибутків, ніхто його не може змусити також укласти договір, так як такий договір буде автоматично вважатись недійсним правочином згідно розділу 2 глави 16 ЦК України. Державні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон № 922-VII) у тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Уповноважена особа АРМА при формуванні вимог до тендерної документації керується, зокрема але не виключено, Законом № 772-VІІІ, Законом № 922-VII, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), Методичними рекомендаціями щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів активами, затвердженими наказом АРМА 29 вересня 2023 року № 223 (надалі - Методичні рекомендації) тощо. Наголошуємо, що частиною третьою статті 22 Закону № 922-VII передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги, які передбачені законодавством, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель визначених частиною четвертою статті 5 Закону. АРМА з метою визначення суми мінімальних очікуваних доходів від управління активами, в залежності від складу активів, використовує за аналогією: або Порядок передачі в оренду державного та комунального майна, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 06.06.2020 № 483 (далі – Порядок № 483); або Методику визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1253 (далі – Методика № 1253). Так при розрахунку у даній закупівлі АРМА застосовувалась Методика № 1253 та рішення Київської міської ради від 05.12.2024 № 426/10234 «Про бюджет міста Києва на 2025 рік» (далі - рішення Київської міськради № 426/10234). Пунктом 2 постанови № 1253 визначено: рекомендувати органам місцевого самоврядування сіл, селищ, міст, на території яких розміщене нерухоме майно, що надається в оренду, визначати мінімальну вартість місячної оренди 1 кв. метра загальної площі такого майна за формулою, що міститься у затвердженій цією постановою Методиці. Пунктом 18.11 рішення Київської міської ради від 05.12.2024 № 426/10234 «Про бюджет міста Києва на 2025 рік» (далі - рішення Київської міськради № 426/10234) встановлено: «З урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб» установити мінімальну вартість місячної оренди 1 кв. м загальної площі нерухомого майна фізичних осіб у розмірі 38,18 гривень і додаткові коефіцієнти до неї згідно з додатком 12 до цього рішення». Додатком 12 до вищезазначеного рішення «Додаткові коефіцієнти, які застосовуються під час визначення мінімальної вартості місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб» передбачено: при визначенні мінімальної вартості місячної оренди 1 кв. м загальної площі нерухомого майна застосовуються коефіцієнт функціонального використання об'єкта нерухомого майна за наступною класифікацією: - для провадження виробничої діяльності коефіцієнт функціонального використання об'єкта нерухомого майна дорівнює 2; - іншої комерційної діяльності коефіцієнт функціонального використання об'єкта нерухомого майна дорівнює 3; - некомерційної діяльності, у тому числі для проживання фізичних осіб коефіцієнт функціонального використання об'єкта нерухомого майна дорівнює 1. Дана методика була застосована так як склад активу становить лише один об’єкт нерухомості у м. Києві. Ця сума розрахована наступним чином: S (загальна плоша Активу (17597,70 кв.м) * 38,18 (мінімальна вартість місячної оренди 1 кв. м загальної площі нерухомого майна фізичних осіб) * 3 (коефіцієнт функціонального використання об’єкта нерухомого майна) = 2015640,56 грн. Враховуючи вище визначене, АРМА здійснює свої повноваження на виконання та в межах законодавства. Водночас, із реальними показниками результатів фінансово господарської діяльності власника активів, можна ознайомитись за відкритими джерелами розміщеними за даними youcontrol.com.ua та opendatabot.ua.
Дата відповіді: 19.05.2025 14:41