Номер:
302ee90fe12448448b6019cfb950b879
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
22.05.2025 10:50
Опис:
Шановний Замовнику, повідомляємо Вам, що Декларація про відповідність вимогам Технічного регламенту ЗІЗ (ПКМУ № 771 від 21.08.2019), сертифікат(и) експертизи типового зразка (модуль В), висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи, інструкція та/або паспорт на виріб НЕ ПІДТВЕРДЯТЬ Вам захист від Бойових отруйних речовин типу зарину, зоману, VХ-газів, іприту, фосгену, дифосгену, синильної кислоти та інших! В даних документах просто непередбачено надання інформації щодо захисних властивостей протигазу від БОР (!). Затребувані Вами документи зможуть лише підтвердити захисні властивості ЗІЗОД від небезпечних промислових речовин (органічного та неорганічного походження, кислотних газів та їх випарів, сірчаного газу, хлористого водню, хлору, аміаку та його органічних похідних, оксидів азоту, випарів ртуті, сірководню), а також відповідність протигазу вимогам Технічного регламенту ЗІЗ (ПКМУ № 771 від 21.08.2019), но в жодному випадку не захист від Бойових отруйних речовин типу зарину, зоману, VХ-газів, іприту, фосгену, дифосгену, синильної кислоти та інших (!). В даному випадку необхідно вимагати що найменше Сертифікат якості ВИРОБНИКА ФІЛЬТРУ, або ж сам протокол випробувань із зазначенням захисних властивостей від БОР! Тобто, Сертифікат якості ВИРОБНИКА ФІЛЬТРУ - це документ оформлений ВИРОБНИКОМ ФІЛЬТРУ, в якому зазначаються і детально описуються захисні властивості фільтру за результатами випробувань на Бойові отруйні речовини із зазначенням часу захисної дії від отруйних речовин, в першу чергу, Нервово-паралітичної та Шкірно-наривної дії (до прикладу таких як зарин, зоман, іприт, VХ-гази та ін.)! Окрім цього даний документ має бути завірений підписом та печаткою виробника (!), що означає, що саме ВИРОБНИК ФІЛЬТРУ гарантує захисні властивості його продукції від Бойових отруйних речовин Загальноотруйної, Задушливої, Нервово-паралітичної та Шкірно-наривної дії. Такий підхід раціональний та об'єктивний, оскільки унеможливить свідомі маніпуляції зі сторони недобросовісних учасників, а відтак недопустить введення Замовника в оману.
Вимагання Сертифікату якості від виробника фільтру в жодному випадку не призведе до дискримінації учасників, а навпаки створить передумови для добросовісної конкуренції, більшої відкритості та прозорості на всіх стадіях проведення цієї закупівлі. Будь-який реальний виробник, після проходження випробувань фільтру на Бойові отруйні речовини зможе власноруч оформити свій Сертифікат якості без будь-яких перешкод чи якихось додаткових фінансових затрат.
Окрім цього, повідомляємо Вам, що Замовник вправі вимагати не тільки загальнообов’язкові документи які регламентуються Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 №124-VIII (а саме сертифікат експертизи зразка та декларація про відповідність технічному регламенту), але й інші документи які зможуть підтвердити відповідність запропонованого продукту, технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі (інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати тощо), що в свою чергу передбачено пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (!).
Невідповідність фільтру затребуваним технічним вимогам, внаслідок свідомих маніпуляцій недобросовісних учасників, може призвести до трагічних наслідків, з численними людськими жертвами у випадку використання такої продукції за призначенням у разі застосування зброї масового ураження проти України в сучасних умовах воєнного стану. Враховуючи всю вищенаведену інформацію, просимо Замовника вимагати обов'язкове надання у складі конкурсної пропозиції "Сертифікат якості ВИРОБНИКА ФІЛЬТРУ із зазначенням захисних властивостей від Бойових отруйних речовин типу зарин, зоман, іприт, VХ-гази, фосген, дифосген, синильна кислота та інші"
Відповідь:
Шановний учаснику! Дякуємо за надане звернення та роз’яснення.
Щодо Вашої вимоги про обов’язкове включення до складу тендерної пропозиції Сертифікату якості Виробника фільтру, який підтверджує захист від бойових отруйних речовин (БОР), повідомляємо наступне:
1. У Додатку 1 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації чітко зазначено: "Захисні властивості фільтра від бойових отруйних та небезпечних хімічних речовин, радіоактивного пилу повинні відповідати вимогам ДСТУ EN 14387:2017 або ДСТУ EN 14387: 2021 за параметрами типу і класу не гірше ніж А2В2Е2К2SXP3."
Ці стандарти є національною адаптацією європейських норм EN 14387, які встановлюють чіткі технічні вимоги до фільтрувальних засобів індивідуального захисту органів дихання, зокрема щодо типів забруднюючих речовин, в т.ч. і бойових отруйних речовин, з якими вони мають справлятися, і класифікації їхнього захисту.
2. Як визначено у тендерній документації п.3.2 розділ ІІІ “Документи на підтвердження відповідності пропозиції технічним вимогам (умовам) тендерної документації» Додатку №2, Учасник повинен надати «Копію діючого сертифікату про експертизу зразка та декларації про відповідність (з додатками – у разі наявності) ДСТУ EN 14387 та вимогам Технічного регламенту ЗІЗ, затвердженого ПКМУ від 21.08.2019 №771на фільтр.
Тобто, підтвердження захисних властивостей фільтрів має бути задеклароване у Сертифікаті експертизи зразка, який є офіційним, обов’язковим та уніфікованим документом відповідно до законодавства України. Його видає уповноважений орган з оцінки відповідності, а не виробник фільтра.
3. Ваше посилання на необхідність включення до тендерної пропозиції “Сертифіката якості від виробника”, з описом випробувань саме на БОР (зарин, зоман, VX, іприт тощо), не відповідає ні вимогам чинного Технічного регламенту ЗІЗ, ні встановленим стандартам ДСТУ EN 14387.
Сертифікат якості виробника, навіть якщо він містить певну інформацію про додаткові випробування, не є документом, передбаченим законодавством у сфері технічного регулювання, і не може бути використаний як єдине або обов’язкове підтвердження відповідності засобу індивідуального захисту вимогам закупівлі.
4. Відповідно до пункту 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закон. Згідно ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Закупівлі здійснюються з дотриманням принципів публічних закупівель, що визначені у статті 5 згаданого Закону, зокрема: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та добросовісна конкуренція серед учасників.
Таким чином, вимога надання Сертифікату якості Виробника фільтру у складі тендерної пропозиції:
- не є обов’язковою відповідно до Технічного регламенту ЗІЗ (ПКМУ від 21.08.2019 №771);
- не передбачена положеннями ДСТУ EN 14387:2017/2021;
- не визначена як критерій відповідності у тендерній документації;
- може створити дискримінаційні умови, якщо буде нав’язана усім учасникам у вигляді обов’язкової вимоги.
Підтвердження захисних властивостей фільтра здійснюється виключно за допомогою чинного Сертифіката експертизи зразка, виданого акредитованим органом сертифікації відповідно до Технічного регламенту.
З огляду на вищевикладене, підстав для внесення змін до тендерної документації або для включення додаткової вимоги у вигляді Сертифіката якості виробника – немає.
Дата відповіді:
23.05.2025 15:04