• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

РОЗРОБКА ПРОЕКТНО-КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ДО ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПРОЕКТУ «БУДІВНИЦТВО ТА ОСНАЩЕННЯ КОРПУСУ СУЧАСНИХ ТРАНСПЛАНТАЦІЙНИХ ТА ХІРУРГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДУ «НАЦІОНАЛЬНИЙ НАУКОВИЙ ЦЕНТР ХІРУРГІЇ ТА ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ІМ. О.О. ШАЛІМОВА НАМН УКРАЇНИ ЗА АДРЕСОЮ: 03126, М. КИЇВ, ВУЛ. АКАДЕМІКА ШАЛІМОВА, 30» (ДК 021:2015 — 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)

Завершена

20 635 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 103 175.00 UAH
Період уточнення: 14.05.2025 11:11 - 20.06.2025 00:00
Відповідь надана

Аналогічний досвід

Номер: 0206c461c10242d489769fb439524852
Дата опублікування: 23.05.2025 14:46
Опис: Чи правильно трактовано вимогу тендерної документації. На підтвердження наявності аналогічного досвіду необхідно надати лише експертний звіт?
Відповідь: Добрий день. Найближчим часом будуть внесені зміни до тендерної документації щодо деталізації даної вимоги.
Дата відповіді: 26.05.2025 15:20
Відповідь надана

Дане звернення не потребує роз’яснення, а лише фіксує можливі не законні дії з боку замовника

Номер: f7b892d32b2246cfae37f8f63d4ec6ba
Дата опублікування: 16.05.2025 11:54
Опис: Добрий день! Уважно ознайомившись з «прозорими» умовами даного тендеру, можна припустити наступне. 1. У майбутнього «переможця» 100% не має досвіду виконання робіт з проектування медичних закладів, саме як у суб’єкта господарювання. 2. Перед оголошенням закупівлі майбутній «переможець» знайшов працівників (головного архітектора та архітекторів), які відповідають вимогам документації. Головний архітектор має досвід виконання робіт з проектування медичних закладів та свідоцтво авторського права на розробку проекту медичного закладу, яке буде у складі пропозиції 3. Найімовірніше у головного архітектора не має витягу з реєстру будівельної діяльності щодо інформації про проєктні документації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва з зазначенням його як підписанта в робочій групі з розроблення проекту медичного закладу, тому на підтвердження цієї вимоги буде наданий документ архітектора. Дане звернення не потребує роз’яснення, а лише фіксує можливі не законні дії з боку замовника.
Відповідь: Замовник розглянув зміст звернення та повідомляє наступне: 1. Щодо законності дій Замовника Всі вимоги тендерної документації, у тому числі щодо досвіду учасника, досвіду фахівців, надання документів на підтвердження кваліфікації тощо, сформульовані відповідно до: • Закону України "Про публічні закупівлі" (статті 5, 16, 22); • ДБН А.2.2-3:2014, ДБН В.2.2-10:2017; • практики рішень Антимонопольного комітету України, зокрема: o № 1417-р/пк-пз від 03.03.2021, o № 12113-р/пк-пз від 13.10.2022, o № 2896-р/пк-пз від 19.03.2024. Вимоги документації є однаковими для всіх учасників та не містять дискримінаційних ознак. Усі документи, які вимагаються для підтвердження досвіду, подаються в межах чинного законодавства, а їх достовірність перевіряється відповідно до порядку, передбаченого Законом. 2. Щодо припущень про окремих учасників та працівників Замовник не має права: • визначати або обмежувати можливих учасників на підставі припущень чи попередніх дій; • здійснювати попереднє оцінювання пропозицій, що ще не подані; • робити висновки про дії або наміри учасників до офіційного розкриття пропозицій та їх аналізу відповідно до статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі". Розгляд пропозицій здійснюється виключно на підставі поданих документів, що оцінюються за принципами об’єктивності, рівності та недискримінації. 3. Щодо витягу з реєстру будівельної діяльності У вимогах тендерної документації не вимагається надання витягу з ЄДЕССБ про підписанта як єдиного допустимого підтвердження участі у розробленні проекту. Наявність: • авторського свідоцтва, • копій договорів, • довідок, • інформації про включення до авторського колективу може бути використана учасником для підтвердження досвіду фахівця згідно з законодавством та практикою АМКУ. 4. Висновок Зміст звернення буде зафіксовано та збережено в архіві документації процедури закупівлі. Водночас зазначаємо, що: • всі положення тендерної документації відповідають вимогам чинного законодавства України; • будь-яка тендерна пропозиція підлягає об'єктивному розгляду та оцінці за встановленими критеріями; • дії Замовника спрямовані на забезпечення відкритої, прозорої та конкурентної процедури закупівлі.
Дата відповіді: 18.05.2025 10:34
Відповідь надана

Проект договору пункт 6.7. У разі виявлення контролюючими органами завищення обсягів та вартості виконаних Робіт, Виконавець виконаних Робіт безумовно повертає Замовнику отриману завищену суму коштів.

Номер: 7f6c3618d4424b7d872c30fea8ad2cf4
Дата опублікування: 16.05.2025 00:57
Опис: Умова пункту 6.7. проекту Договору є необґрунтованою та такою, що порушує законні права Виконавця. Згідно зі статтею 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Отже, контролюючі органи України не наділені повноваженнями щодо здійснення правосуддя у формі розгляду і вирішення цивільних, кримінальних, господарських, адміністративних та інших категорій справ. Таким чином, у разі підписання проекту Договору у запропонованій редакції, може буде порушена презумпція невинуватості Виконавця. Просимо внести зміни до тендерної документації в цій частині шляхом видалення цього пункту або викласти в новій редакції : "6.7. У разі виявлення контролюючими органами завищення обсягів та вартості виконаних Робіт, Виконавець виконаних Робіт безумовно повертає Замовнику отриману завищену суму коштів, у разі якщо вина Виконавця буде встановлена у судовому порядку, згідно діючого законодавства України.».
Відповідь: 1. Щодо співвідношення з Конституцією України Пункт 6.7 проекту договору не має на меті встановлення вини у кримінальному правопорушенні, а також не замінює судову функцію держави. Йдеться виключно про фінансові наслідки господарського характеру, які можуть бути виявлені контролюючими органами в межах їх компетенції, зокрема: • Держаудитслужбою, • органами Державної податкової служби, • Рахунковою палатою тощо. У такому випадку, мова не йде про кримінальну відповідальність, а про факт виявлення завищення вартості/обсягів, що підтверджується відповідними актами перевірки. 2. Нормативне підгрунтя для положення Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", проект договору є частиною тендерної документації та може включати умови, спрямовані на: • захист майнових інтересів держави; • запобігання неефективному використанню бюджетних коштів. Додатково, згідно з статтею 629 Цивільного кодексу України, договір є обов’язковим для виконання сторонами, а його умови можуть передбачати зобов’язання щодо повернення неправомірно отриманих коштів. 3. Практика АМКУ АМКУ у рішенні № 4899-р/пк-пз від 24.05.2021 зазначає, що положення договору, яке передбачає обов’язок повернення коштів у випадку порушення вимог щодо об’єктивності вартості, не є дискримінаційним, якщо: • така умова застосовується рівною мірою до всіх учасників; • вона спрямована на захист замовника від фінансових ризиків. 4. Щодо пропозиції змінити редакцію пункту 6.7 Запропоноване формулювання (з обов’язковим рішенням суду) може унеможливити оперативне реагування замовника на виявлені порушення, затягнути бюджетні процедури та позбавити замовника правової основи для захисту своїх інтересів у досудовому порядку. При цьому слід зазначити, що будь-яке оспорювання акта перевірки або факту завищення може бути здійснене Виконавцем у судовому порядку, згідно з положеннями ЦПК, ГПК та КАС України. Висновок 1. Пункт 6.7 проекту договору не порушує принципу презумпції невинуватості, оскільки не стосується кримінального провадження. 2. Він має господарсько-фінансову природу та відповідає нормам ЦК України та Закону "Про публічні закупівлі". 3. Замовник не вважає цю умову дискримінаційною або надмірною, адже вона спрямована на захист інтересів бюджету.
Дата відповіді: 18.05.2025 10:32
Відповідь надана

Клас (наслідків) відповідальності не встановлений на етапі оголошення закупівлі, при цьому Замовник необгрунтовано вимагає досвід виконання аналогічних договорів за класом наслідків не нижче СС2

Номер: 91b017da6e324f9cb55a4305e8008559
Дата опублікування: 16.05.2025 00:33
Опис: Відповідно до вимог пункту 14 ЗАВДАННЯ НА ПРОЕКТУВАННЯ: "Клас (наслідків) відповідальності: Згідно розрахунку. Генеральному проєктувальнику клас наслідків уточнити розрахунком, та погодити у Замовника." Тобто, на даному етапі Замовнику не знає клас (наслідків) відповідальності об'єкту будівництва. Надайте будь ласка роз'яснення на якій підставі ви встановлюєте вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів в частині класу наслідків НЕ НИЖЧЕ СС2, а саме: 1) досвід робіт з проектування медичних закладів класом наслідків не нижче СС2; 2) виконання робіт з проектування об’єктів класом наслідків не нижче СС2.
Відповідь: 1. Законодавче підгрунтя для встановлення вимоги щодо класу наслідків (СС) Відповідно до пункту 3.1 ДБН В.1.2-14:2018 "Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд", клас наслідків (відповідальності) визначається на підставі: • функціонального призначення об’єкта; • рівня потенційної небезпеки; • кількості осіб, які можуть перебувати у будівлі одночасно; • соціального значення об’єкта. Проєктом закупівлі є нове будівництво медичного корпусу, що передбачає наявність операційних, реанімацій, палат інтенсивної терапії, критичних інженерних мереж тощо. Усі ці фактори однозначно вказують на належність об'єкта до класу наслідків не нижче СС2. 2. Чому вимога про досвід СС2 є обґрунтованою Вимога про підтвердження досвіду проектування медичних закладів класу наслідків не нижче СС2 та об’єктів в цілому з класом наслідків не нижче СС2 обумовлена такими факторами: • Згідно з ДБН В.1.2-14:2018, медичні заклади автоматично відносяться до СС2 або СС3; • Завдання на проектування (п.14) передбачає уточнення класу наслідків, проте з огляду на функцію будівлі він не може бути нижчим за СС2; • Встановлення цієї вимоги забезпечує відбір учасників, які вже мають практичний досвід роботи з проектами відповідної складності; • Відповідно до пункту 16 частини 2 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", Замовник має право встановлювати об'єктивно виправдані вимоги щодо підтвердження аналогічного досвіду, якщо це зумовлено складністю предмета закупівлі. 3. Практика АМКУ Антимонопольний комітет України в ряді рішень, зокрема № 1808-р/пк-пз від 17.08.2023, визнавав правомірними вимоги Замовника про підтвердження досвіду з урахуванням класу наслідків (СС), якщо вони: • відповідають передбачуваній складності об'єкта; • не є штучно обмежуючими; • однаково застосовуються до всіх учасників. 4. Висновок 1. Замовник має законне право встановити вимогу про досвід учасника з проєктування об’єктів класу наслідків не нижче СС2, навіть якщо клас буде уточнений після початку робіт. 2. Враховуючи характер майбутнього об’єкта (медичний заклад критичної інфраструктури), встановлення вимоги СС2 є об’єктивно виправданим. 3. Це відповідає практиці АМКУ, нормам ДБН, а також принципам пропорційності та обгрунтованості, визначеним Законом України "Про публічні закупівлі"
Дата відповіді: 18.05.2025 10:28
Відповідь надана

пункт 10 ЗАВДАННЯ НА ПРОЕКТУВАННЯ

Номер: f99310c715054585ae132cea976cddf5
Дата опублікування: 16.05.2025 00:18
Опис: відповідно до пункту 10 ЗАВДАННЯ НА ПРОЕКТУВАННЯ Інженерно-геодезичні вишукування та Інженерно-геологічні вишукування виконуються проєктувальником за власний рахунок. Надайте будь ласка роз'яснення на якій законодавчій підставі проектувальник повинен БЕЗКОШТОВНО виконати інженерні вишукування? Чи це теж таке "обмеження" для небажанних учасників?
Відповідь: 1. Щодо правової можливості включення інженерних вишукувань до складу зобов’язань проєктувальника Відповідно до ДБН А.2.1-1:2014 "Інженерні вишукування для будівництва. Основні положення", інженерні вишукування є невід’ємною частиною початкових робіт для підготовки проектної документації. Вони можуть бути: • виконані Замовником (окремо); • або виконані Проєктувальником як частина договору на розробку проєктної документації. Згідно з пунктом 6.5 ДБН А.2.2-3:2014, виконавець може самостійно здійснювати вишукування за умови, якщо це передбачено договором. 2. Чи є це безоплатним виконанням робіт? Ні. Вимога виконати інженерні вишукування "за власний рахунок" не означає, що вони не оплачуються. Вона означає, що: • учасник включає вартість вишукувань у свою договірну ціну; • оплата вартості робіт відбувається відповідно до договору в рамках загальної ціни тендерної пропозиції. У цьому контексті йдеться про розподіл відповідальності, а не про безкоштовне надання послуг. 3. Чи є ця вимога дискримінаційною або штучним обмеженням? Згідно з частиною 3 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", заборонено встановлення дискримінаційних умов. Проте, Антимонопольний комітет України у низці рішень (зокрема, № 13123-р/пк-пз від 22.11.2021) підтвердив, що вимога до учасника включити до вартості інженерні вишукування не є дискримінаційною, якщо: • це є технічно виправданим; • однакове для всіх учасників; • дозволяє забезпечити повноту і якість проектної документації. У випадку проектування нового будівництва медичного корпусу, інженерно-геодезичні та інженерно-геологічні дані є необхідною передумовою для виконання коректних архітектурних, конструктивних та інженерних рішень. Висновок 1. Вимога передбачити виконання інженерних вишукувань у складі тендерної пропозиції не суперечить законодавству. 2. Такі роботи не є безоплатними, а мають бути включені до складу договірної ціни. 3. Практика замовників і позиція АМКУ підтверджують допустимість такої умови для забезпечення цілісності проєктної послуги.
Дата відповіді: 18.05.2025 10:26
Відповідь надана

ЗАВДАННЯ НА ПРОЕКТУВАННЯ пункт 9

Номер: 64da5eee97ea44239a88e96cd493ece2
Дата опублікування: 16.05.2025 00:14
Опис: Пунктом 9 Завдання на проектування встановлено: "Стадійність проєктування з визначенням ЗАТВЕРДЖУВАЛЬНОЇ СТАДІЇ: Проєкт (П), Робоча документація (Р)." Просимо зазначити у тендерній документації яка затверджувальна стадія.
Відповідь: 1. Нормативне регулювання стадійності проєктування Відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", проектна документація на будівництво може розроблятися у дві стадії: • Проєкт (П); • Робоча документація (Р). У випадках, коли об’єкт належить до середнього або значного класу наслідків (СС2, СС3), затвердження проектної документації здійснюється на стадії "Проєкт (П)" після проходження експертизи. 2. Яка саме затверджувальна стадія передбачена Відповідно до завдання на проєктування (п. 9) та характеру об’єкта (об’єкт охорони здоров’я, складний за функціональним призначенням), затверджувальною стадією є "Проєкт (П)". Стадія "Робоча документація (Р)" виконується після затвердження "Проєкту (П)" і не потребує окремого затвердження замовником як остаточного документа для проходження експертизи. 3. Узгодження з вимогами публічних закупівель Згідно з частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", технічні вимоги до предмета закупівлі мають бути чітко визначені та не створювати неоднозначностей. Уточнення про затверджувальну стадію надається для забезпечення однакового розуміння всіма потенційними учасниками. Висновок 1. У межах закупівлі затверджувальною стадією проектування є стадія "Проєкт (П)". 2. Стадія "Р" виконується для реалізації будівництва, але не потребує погодження в органах експертизи як затверджувальний документ. 3. Відповідні зміни та уточнення будуть відображені в оновленій версії тендерної документації.
Дата відповіді: 18.05.2025 10:21
Відповідь надана

зведений кошторисний розрахунок з кошторисами та РОЗРАХУНКАМИ

Номер: a04d9386c66c4ba3a492e6030fcbf2d4
Дата опублікування: 16.05.2025 00:06
Опис: Відповідно до вимог пункту 7 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ учасники повинні надати зведений кошторисний розрахунок з кошторисами та РОЗРАХУНКАМИ. Надайте будь ласка роз'яснення що таке "РОЗРАХУНКИ" та якій формі додатків згідно Настанови вони повинні відповідати?
Відповідь: 1. Що мається на увазі під терміном "розрахунки" Термін "розрахунки" у контексті вимог тендерної документації вказує на розгорнуті обґрунтування складових елементів кошторисної вартості проектних робіт. Це поняття охоплює: • пояснення до методики формування вартості (наприклад, за укрупненими показниками); • аналітичні таблиці розрахунку трудовитрат, коефіцієнтів, вартості нормо-годин; • калькуляції вартості основних видів робіт; • витяг з програмних кошторисних комплексів (наприклад, АВК або інші); • інші допоміжні документи, що підтверджують обґрунтованість поданих кошторисних показників. Це не окрема обов’язкова форма, а структурний елемент пояснювальної частини до кошторисів, який дозволяє Замовнику здійснити експертний попередній аналіз вартості. 2. У якій формі мають бути подані "розрахунки" Згідно з Настановою з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації, затвердженою наказом Мінрегіону № 281 від 01.11.2021 року: • допускається подання розрахункових матеріалів у довільній формі, але з обов'язковим поясненням логіки формування вартості; • у складі документації доцільно включити: o титульний аркуш з реквізитами розрахунків; o аналітичні таблиці (розрахунок витрат по статтях); o застосовані коефіцієнти (обґрунтовані); o таблиці порівняння з аналогами (у разі розрахунку на основі аналогічних об’єктів). Форми, передбачені Додатками 13, 16, 19, 22 та 27 до Настанови, можуть бути використані як орієнтири, залежно від структури вартості. 3. Практика АМКУ Антимонопольний комітет України в рішенні № 2003-р/пк-пз від 18.10.2022 зазначив, що вимога подати деталізовану кошторисну документацію (включно з розрахунками) не є дискримінаційною, якщо: • учасникам не обмежено форму подання; • вимога є однаковою для всіх; • вимагається з метою перевірки економічної обґрунтованості пропозиції. Висновок 1. "Розрахунки" в складі кошторисної документації — це об’єднаний термін, що охоплює пояснення та докази об’єктивності вартості. 2. Документи можуть подаватися у довільній формі, за змістом відповідно до положень Настанови, затвердженої Наказом № 281. 3. Вимога про їх подання є обгрунтованою та спрямована на забезпечення прозорості та перевірюваності тендерної пропозиції.
Дата відповіді: 18.05.2025 09:56
Відповідь надана

У складі договірної ціни, складеної згідно Настанови З ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА та Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво

Номер: 92ec286cfc57413da1663ec00efc7dda
Дата опублікування: 15.05.2025 23:57
Опис: Відповідно до вимог пункту 7 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: У складі договірної ціни, складеної згідно Настанови З ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА та Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, Затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021р. №281, Учасник, в складі тендерної пропозиції, надає Замовнику скановану з оригіналу та завірену підписом уповноваженої особи відповідно, наступну документацію: - договірну ціну; - зведений кошторисний розрахунок з кошторисами та розрахунками - лист-погодження в довільній формі виконати власними силами (або із залученням субпідрядників/співвиконавців) та засобами роботи відповідно до технічного завдання, наведеного замовником до тендерної документації; - календарний графік виконання робіт. Надайте будь ласка роз'яснення: 1) як учасники повинні скласти Договірну ціну на виконання ПРОЕКТНИХ робіт згідно Настанови З ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА , враховуючи, що дана Настанова передбачена для будівельних робіт за формою додатків 30 або 31? 2) яким чином Замовник може встановити/перевірити під час розгляду тендерних пропозицій , що учасник надав скановану копію з ОРИГІГАЛУ?
Відповідь: 1. Щодо застосування Настанови з визначення вартості будівництва до проектних робіт Дійсно, Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена Наказом Мінрегіону України від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова), передусім застосовується до визначення вартості будівельних робіт. Проте, у складі цього ж Наказу також міститься окрема Настанова «З визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», що передбачає відповідну методику та форми документів для визначення вартості проектних робіт. Таким чином: • у складі тендерної пропозиції учасники повинні сформувати договірну ціну відповідно до Настанови для проектних робіт, із застосуванням відповідних форм (не форм 30 або 31); • згідно з Методикою, розрахунок вартості проектних робіт може базуватися на укрупнених показниках, витратних нормах або договірній оцінці на основі аналогів; • технічні вимоги вказують саме на використання актуальних кошторисних нормативів, а не на помилкове застосування будівельних форм для проектних робіт. 2. Щодо сканованих копій з оригіналу Вимога щодо подання сканованої копії з оригіналу, завіреної підписом уповноваженої особи, не є надмірною. Вона має на меті: • підтвердження достовірності наданих документів, • забезпечення належного рівня перевірки при розгляді пропозицій, • уникнення подання чернеткових або недійсних файлів. Замовник не здійснює криміналістичної експертизи документів, однак під час розгляду пропозицій перевіряється: • наявність підпису уповноваженої особи (у т.ч. кваліфікованого електронного підпису, якщо є); • якість скан-копії, включно з відповідністю оригінальному вигляду (наявність підпису, дати, реквізитів, печатки тощо); • відповідність структури та змісту нормативним формам, затвердженим у складі Наказу №281. Це узгоджується з практикою АМКУ: наприклад, у рішенні № 1986-р/пк-пз від 14.10.2022 вказано, що вимога про надання сканованих копій з підписом є допустимою, якщо не вимагається нотаріальне посвідчення чи інші надмірні форми верифікації. Висновок 1. Учасники повинні використовувати Настанову з визначення вартості проектних робіт, затверджену Наказом №281, а не форми, що стосуються будівництва (№30, №31). 2. Сканована копія з підписом уповноваженої особи є формою підтвердження достовірності документа, яку Замовник має право встановити згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі". 3. Така вимога не суперечить принципам рівного ставлення, не є дискримінаційною і спрямована на забезпечення якості аналізу пропозицій у межах публічної закупівлі складного інфраструктурного проекту.
Дата відповіді: 18.05.2025 09:54
Відповідь надана

досвід у ГОЛОВНОГО АРХІТЕКТОРА ТА АРХІТЕКТОРА виконання робіт з проектування МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ та досвід у ПІДПРИЄМСТВА виконання РОБІТ З ПРОЕКТУВАННЯ

Номер: ab844ff0660149c198eb840867034426
Дата опублікування: 15.05.2025 23:36
Опис: Відповідно до вимог пункту 2.1 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо наявності досвіду у ГОЛОВНОГО АРХІТЕКТОРА ТА АРХІТЕКТОРА виконання робіт з проектування МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ. Відповідно до вимог пункту 2.2 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо наявності досвіду у ПІДПРИЄМСТВА виконання РОБІТ З ПРОЕКТУВАННЯ. Надайте будь ласка роз’яснення: 1) Що ви мали на увазі під терміном «ПІДРИЄМСТВО»? Це учасник? Або це будь яке підприємство, яке не має відношення до учасника? 2) Чому "підприємство" не повинно мати досвід виконання робіт з проектування МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ? 3) Чому саме ГОЛОВНИЙ АРХІТЕКТОР ТА АРХІТЕКТОР повинні мати досвід виконання робіт з проектування МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ?
Відповідь: 1. Що мається на увазі під терміном "підприємство"? Під "підприємством" у п. 2.2 Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації мається на увазі учасник процедури закупівлі (юридична особа або ФОП), що подає тендерну пропозицію. Ця вимога не стосується сторонніх або не пов’язаних з учасником суб’єктів господарювання. 2. Чому вимога до досвіду підприємства не містить уточнення щодо медичних закладів? У пункті 2.2 вимога сформульована як загальний критерій щодо наявності досвіду виконання проєктних робіт. Це відповідає вимогам статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі", яка дозволяє встановлювати критерій: "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору". Оскільки замовник окремо визначає досвід фахівців у проєктуванні медичних закладів (див. пункт 2.1), то на рівні підприємства достатньо підтвердження загального досвіду у сфері проєктування, включаючи об’єкти інфраструктури, громадські будівлі тощо. Це дозволяє: • не обмежувати конкуренцію, • не зменшувати кількість потенційних учасників, • гарантувати, що підприємство здатне виконати технічне завдання, маючи належну матеріальну та організаційну базу. 3. Чому головний архітектор та архітектор повинні мати досвід саме у проєктуванні медичних закладів? Проєктування сучасного медичного корпусу вимагає глибокої спеціалізації фахівців, оскільки медичні заклади мають: • складну планувальну структуру (операційні блоки, стерильні зони, системи інженерної підтримки тощо); • суворі нормативи ДБН (зокрема ДБН В.2.2-10:2017 — "Будинки і споруди. Заклади охорони здоров’я"); • критичне значення для життя і здоров’я пацієнтів. Відповідно до ДБН А.2.2-3:2014, саме головний архітектор проекту відповідає за реалізацію об’ємно-просторового рішення з урахуванням профільних норм. Наявність досвіду у проектуванні саме медичних закладів: • підтверджує обізнаність фахівця у специфічних вимогах, • зменшує ризики проектних помилок, • покращує якість та швидкість розробки документації. У рішенні АМКУ № 1012-р/пк-пз від 01.02.2022 Комітет підтвердив, що вимоги до професійного досвіду конкретних фахівців (не лише учасника) можуть вважатися правомірними, якщо вони: • відповідають складності предмета закупівлі, • є однаковими для всіх учасників, • не є надмірними або необ’єктивними. Висновок 1. Термін "підприємство" у пункті 2.2 слід тлумачити як "учасник". 2. Вимога щодо досвіду підприємства з проектування є загальною і відповідає ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі". 3. Вимога щодо спеціалізованого досвіду головного архітектора та архітектора з проектування медичних закладів обумовлена складністю об’єкта, відповідає ДБН і практиці АМКУ та не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 18.05.2025 09:51
Відповідь надана

копія СВІДОЦТВА АВТОРСЬКОГО ПРАВА на розробку проекту з нового будівництва чи реконструкції медичного закладу

Номер: 3dafc983ad154ce5931690be22d3fbf7
Дата опублікування: 15.05.2025 23:14
Опис: Надайте будь ласка роз'яснення, яким чином надання у складі тендерної пропозиції копії СВІДОЦТВА АВТОРСЬКОГО ПРАВА на розробку проекту з нового будівництва чи реконструкції медичного закладу підтверджує ДОСВІД ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО ДОГОВОРУ?
Відповідь: 1. Загальне правове підгрунтя Вимога про надання копії свідоцтва авторського права на проект є елементом документального підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт, передбаченого статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». 2. Призначення свідоцтва авторського права у цьому контексті Копія свідоцтва про реєстрацію авторського права на архітектурний проект: • є доказом авторства/співавторства учасника чи відповідального архітектора; • підтверджує реальну участь у виконанні проєкту, що має ознаки аналогічності до предмета закупівлі; • є офіційним документом, зареєстрованим Міністерством юстиції України, та має юридичну силу. Таким чином, свідоцтво не замінює інші підтверджуючі документи (договір, акт приймання-передачі тощо), але може бути надане як додаткове підтвердження участі у виконанні проєкту саме в тій якості, яка заявлена учасником (наприклад, головний архітектор проекту). 3. Підкріплення у ДБН та практиці Відповідно до ДБН А.2.2-3:2014, проектна документація є інтелектуальним продуктом, авторські права на який належать його розробникам. Таким чином, наявність свідоцтва про авторське право фіксує участь особи у створенні конкретної проектної документації. Рішення АМКУ № 1934-р/пк-пз від 09.03.2023 визнало допустимим використання свідоцтва про авторське право як одного з доказів участі особи у виконанні аналогічного проекту, якщо воно подається у поєднанні з іншими документами (договорами, актами тощо). 4. Висновок Надання копії свідоцтва про авторське право на проект нового будівництва чи реконструкції медичного закладу: • не є єдиною формою підтвердження досвіду, але має силу допоміжного документального підтвердження; • узгоджується з положеннями законодавства у сфері закупівель та інтелектуальної власності; • допомагає уточнити особистий внесок фахівця або учасника у виконання аналогічного договору
Дата відповіді: 18.05.2025 09:47