• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Модульне харчування у реторт-пакетах для тимчасово затриманих осіб

Завершена

540 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Період уточнення: 13.05.2025 14:40 - 22.05.2025 00:00
Відповідь надана

щодо сертифікату ISO 28000:2008

Номер: 1a70ee7e697b424586581bedf72e4147
Дата опублікування: 16.05.2025 16:19
Опис: Шановний Замовнику! У тендерній документації ви вимагаєте: Надання копії сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання, видану учаснику, відповідно до ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей. Сертифікат має бути виданий на ту потужність, яка буде використовуватись для постачання товару. Надання копії сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів, видану учаснику, відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей. Надання копії сертифікату на систему управління якістю, видану учаснику, відповідно до ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015), виданий органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей. На нашу думку, вимога щодо сертифікату ISO 28000:2008 є необґрунтованою та потребує перегляду з наступних причин: 1.Вимога про сертифікат ISO 28000:2008 є надлишковою: *Сертифікати ISO 9001:2018 та ISO 22000:2019 охоплюють всі необхідні вимоги щодо контролю якості та безпечності харчових продуктів на всіх етапах ланцюга постачання. *ISO 22000:2019 вже містить елементи управління ризиками у ланцюгу постачання, що фактично перекриває вимоги ISO 28000:2008. 2. Вимога про додатковий сертифікат ISO 28000:2008 є дублюючою та необґрунтованою, що суперечить принципам доцільності та обґрунтованості вимог, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». *Звуження конкуренції та створення штучних перешкод: *Вимога про сертифікат ISO 28000:2008 значно обмежує коло учасників, оскільки процес сертифікації займає від 6 до 8 тижнів, тоді як строк подачі документів складає лише 7 робочих днів. *Вимога про ISO 28000:2008 фактично звужує конкуренцію до суб’єктів, які вже мають цей сертифікат, що є порушенням принципу недискримінації, закріпленого у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». *Згідно з постановою КМУ №1182 від 16 грудня 2020 року, у випадках, коли вимога не є обов’язковою для предмета закупівлі, її включення до тендерної документації може розглядатись як упереджене ставлення до учасників. 3. Відсутність акредитованих органів для сертифікації за ISO 28000:2008 в Україні: *Станом на сьогодні, згідно з даними Національного агентства з акредитації України (НААУ), жоден орган сертифікації в Україні не має акредитації на проведення сертифікації за ISO 28000:2008. *Таким чином, вимога про надання сертифікату ISO 28000:2008 є завідомо неможливою для виконання у відповідності до вимог тендерної документації щодо акредитації сертифікаційного органу. *Включення вимоги про ISO 28000:2008 до тендерної документації може розглядатися як навмисне обмеження кола учасників до тих, хто вже має такий сертифікат, виданий неакредитованими органами. Це прямо порушує принцип добросовісної конкуренції, закріплений у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». 4. Відсутність правових підстав для вимоги сертифікату ISO 28000:2008: *Відповідно до чинного законодавства України, сертифікація за стандартом ISO 28000:2008 не є обов’язковою для учасників публічних закупівель. Зокрема, Постанова Кабінету Міністрів України від 04.05.2005 № 466 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні» не включає ISO 28000:2008 до переліку стандартів, за якими обов’язкова сертифікація. *Крім того, Закон України «Про публічні закупівлі» не встановлює обов’язковості сертифікації за ISO 28000:2008 для учасників тендерів. Таким чином, вимога про надання сертифікату ISO 28000:2008 у тендерній документації є необґрунтованою та може розглядатися як дискримінаційна умова, що обмежує конкуренцію серед потенційних учасників. З метою забезпечення добросовісної конкуренції та дотримання вимог законодавства, пропонуємо виключити вимогу про сертифікат ISO 28000:2008 з тендерної документації. Усі вимоги щодо управління ризиками у ланцюгу постачання та контролю якості харчових продуктів вже охоплені сертифікатами ISO 9001:2018 та ISO 22000:2019, які видані акредитованими органами сертифікації та відповідають вимогам тендерної документації. Дякуємо за розуміння.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за ваше звернення! П. 28. ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ЗАТВЕРДЖЕНИХ постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 встановлено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. П.3 ст.22 встановлено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, вимоги Замовника, які містяться в Технічній частині Тендерної документації є правомірними та жодним чином не протирічать чинному законодавству України. Зміни до Тендерної документації щодо цього питання внесено не буде.
Дата відповіді: 20.05.2025 09:22
Відповідь надана

щодо сертифікатів

Номер: 956e087ff7654619ab304f06b9c98533
Дата опублікування: 15.05.2025 17:43
Опис: Шановний Замовнику, На підставі аналізу вимог тендерної документації, зокрема щодо обов’язкового надання сертифікатів ISO 14001:2015 та ISO 28000:2008, вважаємо за необхідне звернути вашу увагу на наступне: 1. Відсутність законодавчої вимоги щодо обов’язкової сертифікації Відповідно до чинного законодавства України, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі», сертифікація систем екологічного управління (ISO 14001:2015) та систем управління безпекою ланцюга постачання (ISO 28000:2008) не є обов’язковою для підприємств, що постачають товари або надають послуги. Встановлення вимоги щодо наявності таких сертифікатів без законодавчого обґрунтування може розглядатися як дискримінаційна умова, що обмежує конкуренцію та порушує принципи недискримінації учасників, передбачені статтею 5 Закону. 2. Неможливість отримання сертифікатів у встановлені строки Процес отримання сертифікатів ISO є тривалим і включає кілька етапів: підготовку документації, впровадження системи управління, проведення внутрішніх аудитів та зовнішньої сертифікації. Зокрема, отримання сертифікату ISO 14001 може зайняти від 1 до 3 місяців, залежно від складності організації та готовності до сертифікації. Щодо ISO 28000, процес сертифікації може тривати до 15 днів, але це за умови повної готовності підприємства до сертифікації. Враховуючи, що на подачу документів на тендер відведено лише 4 повних робочих дні, учасники, які не мають відповідних сертифікатів, фізично не зможуть їх отримати у встановлені строки, що фактично унеможливлює їх участь у закупівлі. 3. Порушення принципів рівної конкуренції Встановлення вимоги щодо наявності сертифікатів ISO без законодавчої необхідності та з урахуванням обмежених строків подачі документів створює нерівні умови для учасників та обмежує конкуренцію. Це суперечить принципам відкритості та прозорості закупівель, закріпленим у статті 3 Закону. У зв’язку з вищезазначеним, просимо: Виключити з тендерної документації вимогу щодо обов’язкового надання сертифікатів ISO 14001:2015 та ISO 28000:2008. Сподіваємося на ваше розуміння та внесення відповідних змін до тендерної документації з метою забезпечення рівних умов для всіх потенційних учасників закупівлі.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за ваше звернення! П. 28. ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ЗАТВЕРДЖЕНИХ постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 встановлено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. П.3 ст.22 встановлено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, вимоги Замовника, які містяться в Технічній частині Тендерної документації є правомірними та жодним чином не протирічать чинному законодавству України. Зміни до Тендерної документації щодо цього питання внесено не буде.
Дата відповіді: 20.05.2025 09:22
Відповідь надана

Щодо актів Держпродспоживслужби

Номер: 0b259d1687ce454a8d9bb753711b8688
Дата опублікування: 15.05.2025 16:54
Опис: Шановний замовнику,Тендерна документація містить вимогу до учасника подати: - Учасник повинен надати Сканований оригінал або завірену копію Акту Держпродспоживслужби, складеного згідно вимог чинного законодавства, за результатами державного аудиту щодо додержання Учасником вимог законодавства стосовно постійно діючих процедур, що застосовані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, виданий на ім’я Учасника не раніше 2024 року, без виявлених порушень. - Сканований оригінал або завірену копію Акту перевірки складських приміщень, зазначених учасником у своїй тендерній пропозиції, складеного згідно вимог чинного законодавства та виданого територіальними органами Держпродспоживслужби, щодо відповідності приміщень санітарним та іншим вимогам, встановленим законодавством, щодо надання послуг з організації харчування, виданий на ім’я Учаснику не раніше 2024 року, без виявлених порушень. Відповідно до частини 11 статті 26 Закону України "Про публічні закупівлі" (Закон № 922-VIII), документи, що не передбачені законодавством для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно до Постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану", припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні". Таким чином, з лютого 2022 року проведення таких перевірок знаходиться під мораторієм, відповідно наявність актів за результатами таких перевірок в учаснику ринку харчових продуктів не передбачаються законодавством. Крім того навіть якщо учасник звернеться з власною ініціативою про отримання даного акту, згідно внутрішніх процедур і завантаженості Держпродспоживслужби плановими завданнями, отримання даного документу може зайняти більше 15 робочих днів, що унеможливлює отримання документу учасником. Крім того згідно ваших вимог учасник подає : скановану копію діючого сертифікату відповідності на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), що виданий на ім’я виробника та постачальника. Наданий сертифікат повинен бути дійсним протягом всього строку дії договору, що доводить наявність постійно діючих процедур, що застосовані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, так як даний сертифікат видається за результатами перевірки підприємства акредитованим органом сертифікації, відповідно немає жодної логічної необхідності включати акту Держпродспоживслужби в вимоги ТД. Включення цієї вимоги до тендерної документації порушує принципи публічних закупівель, зокрема: ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка визначає, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та пропорційності; ч. 3 ст. 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників; ч. 2 ст. 23 Закону, яка передбачає, що замовник не може встановлювати вимоги щодо документів, отримання яких не передбачене законодавством або які неможливо отримати. З огляду на це, просимо вас внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити цю вимогу, щоб забезпечити рівні умови для всіх учасників закупівлі. Дякуємо за розуміння
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за ваше звернення! П. 28. ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ЗАТВЕРДЖЕНИХ постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 встановлено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. П.3 ст.22 встановлено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, вимоги Замовника, які містяться в Технічній частині Тендерної документації є правомірними та жодним чином не протирічать чинному законодавству України. Зміни до Тендерної документації щодо цього питання внесено не буде.
Дата відповіді: 20.05.2025 09:21