• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Модульне харчування у реторт-пакетах для тимчасово затриманих осіб

Завершена

540 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Період оскарження: 13.05.2025 14:40 - 22.05.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

щодо встановлених дискримінаційних умов у тендерній документації

Номер: 760ea81ff98d45a0810e2e9062d888cc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-13-009310-a.c1
Назва: щодо встановлених дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 23.05.2025 15:20
Автор: ТОВ "ПРЕМІУМ СЕРВІСЕЗ", Мирон Гавадзін +380500227255 sales@premiumses.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 45340d005f3b4288851ee8b373c6dbc0
Заголовок пункту скарги: Наявність у тендерній документації вимоги надати сертифікат ISO 28000:2008 , яка фактично є неможливою для виконання, суперечить принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, пропорційності та об’єктивності оцінки, передбаченим чинним законодавством
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Наявність у додатку 2 до тендерній документації вимоги надати сертифікат ISO 28000:2008 , яка фактично є неможливою для виконання, суперечить принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, пропорційності та об’єктивності оцінки, передбаченим чинним законодавством. У результаті встановлення дискримінаційної вимоги, Скаржник позбавляється можливості взяти участь у закупівлі виключно через відсутність документа, який не передбачений жодною нормою обов’язкового регулювання у сфері харчових продуктів.
Така вимога створює перешкоду для реалізації права на рівну участь у процедурі закупівлі, порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції, недискримінації та економічної доцільності, визначені Законом.
Скаржник вважає, що така вимога підлягає скасуванню та виключенню з тендерної документації, як така, що суперечить суті і цілям публічних закупівель в умовах воєнного стану та обмежує конкуренцію без належного правового обґрунтування, також вказана вимога у тендерній документації має бути визнана дискримінаційною та такою, що порушує його права як потенційного учасника, і підлягає обов’язковому виключенню з тендерної документації з огляду на наступне:
1. Вимога дублює інший сертифікат.
У тендерній документації також встановлена вимога (Доказ файл: додаток 2.docx) про надання сертифіката: « ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) на систему управління безпечністю харчових продуктів, виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України» , даний сертифікат охоплює всі етапи безпеки харчового ланцюга постачання. Отже, сертифікат ISO 28000:2008 на систему управління безпекою ланцюга постачання дублює вже охоплені положення (Доказ файл: ISO_22000_vs_28000_Table.pdf ), порушуючи принцип пропорційності відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Вимога не базується на нормах законодавства.
Згідно з Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», національні стандарти, включаючи ДСТУ ISO 28000:2008, застосовуються на добровільній основі, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами (Доказ файл: Про технічні регламенти та оцінку відповідності - Закон № 124-VIII від 15.01.2015 - d438365-20250419.pdf) . На сьогоднішній день не існує жодного технічного регламенту чи іншого нормативного акту, який би встановлював обов'язковість сертифікації за ISO 28000:2008 для учасників публічних закупівель. Закон України «Про публічні закупівлі» також не містить обов’язку надавати такий сертифікат. Таким чином, дана вимога не має нормативного підґрунтя.
3. Вимога неможлива для виконання.
Сертифікація за стандартом ISO 28000:2008, навіть у разі звернення до неакредитованих в Україні органів, вимагає проходження повноцінної процедури (попередній аудит, підготовка документації, виїзна перевірка, аналіз ризиків), яка займає від 30 до 60 календарних днів у залежності від обраного органу сертифікації (Доказ файл: Етапи сертифікації .pdf).
При цьому Замовником на підготовку тендерної пропозиції надано лише 12 календарних днів, що робить отримання сертифіката в межах цього строку фактично неможливим навіть за найсприятливіших умов.
Крім того, згідно з офіційним реєстром акредитованих органів НААУ (Національне агентство з акредитації України) — https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov — жоден орган сертифікації в Україні не має акредитації на проведення сертифікації систем управління за ISO 28000:2008. (Доказ файл: Перелік 17021-1_21_05_2025(1).xlsx) Це означає, що учасники, які діють виключно в межах українського правового поля, не можуть отримати сертифікат ISO 28000:2008 легітимно;
сертифікати, отримані в закордонних органах без акредитації в НААУ, не мають юридичного значення для підтвердження відповідності в межах публічних закупівель.
Таким чином, вимога про надання ISO 28000:2008 є такою, що не може бути виконана у встановлені строки, і порушує право на участь у процедурі закупівлі, гарантоване в п. 2 ст. 5 Закону: «Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах».
4. Порушення принципу економічності.
Зменшення кількості потенційних учасників через надмірні вимоги суперечить принципу максимальної економії бюджетних коштів, закріпленому у пп. 2 п. 1 ст. 5 Закону: «максимальна економія, ефективність та пропорційність»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації