-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поштовий термінал самообслуговування (поштомат) з установкою (резервний договір) (з можливістю факторингу)
Мова тендерної пропозиції українська. Всі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська, учасник надає переклад цього документа на українську мову. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Терміни поставки Товарів в оголошенні наведені орієнтовні, детальна інформація щодо умов поставки Товарів визначена в умовах тендерної документації, зокрема в проєкті договору про закупівлю. Застосовані критерії оцінки – ціна (100%).
Завершена
15 495 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 77 475.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 77 475.00 UAH
Період уточнення:
09.05.2025 17:09 - 06.06.2025 00:00
Відповідь надана
Звернення про надання роз’яснення щодо кваліфікаційної вимоги по розміщенню контрагентом учасника інформації про поштомати на сайті контрагента.
Номер:
c4a4708ba17e431b911b55d61bdc4a7d
Дата опублікування:
14.05.2025 14:31
Опис:
В додатку 2 до тендерної документації в примітці до п.1.1.1. визначено:
«Аналогічний договір повинен підтверджувати експлуатацію поштоматів зовнішніми користувачами (зовнішніми клієнтами), а саме: поштові термінали самообслуговування (поштомати) не повинні бути поставлені та /або змонтовані та використовуватись в середині/межах корпоративної групи/холдингу (мережевої компанії). Інформація про діючі\доступні для користування зовнішніми клієнтами поштомати повинна бути доступна у відкритому доступі на сайті контрагента (мережевої компанії).».
Просимо надати роз’яснення:
З яких законодавчих чи підзаконних актів Замовник виходив визначаючи таку кваліфікаційну вимогу, щоб інформація про доступні для користування зовнішнім клієнтам поштомати була розміщена на сайті контрагента, яким законом чи підзаконним актом передбачено такі вимоги?
Яким чином учасник має забезпечити таку кваліфікаційну вимогу для надання документів щодо попереднього досвіду згідно Тендерної документації, якщо виконання такої вимоги повністю не залежить від учасника, а залежить від контрагента? Які обов’язки контрагента учасника згідно чинного законодавства забезпечити виконання такої вимоги за Тендерною документацією?
Як бути учаснику, якщо контрагент не розміщує таку інформацію в себе на сайті, і не бажає це робити, або взагалі не має сайту, як учаснику в такому випадку забезпечити виконання кваліфікаційної вимоги за ТД для надання документів щодо попереднього досвіду згідно Тендерної документації?
Яким чином відомості на сайті контрагента впливають на предмет закупівлі що це є кваліфікаційною вимогою?
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за увагу до нашої закупівлі.
За результатами розгляду Вашого запитання повідомляємо наступне:
Відповідно пункту 31 Особливостей:
«Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.»
Таким чином, у зв’язку з відсутністю положень закупівельного законодавства, що регулюють та /або передбачають особисту перевірку Замовником наданої інформації Учасником, всі документи та інформація повинні бути наявні в електронній системі закупівель.
Враховуючи специфіку закупівлі, з дотриманням умов статті 5 Закону, а саме відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, Замовником встановлена зазначена вимога. Наявність даної інформації забезпечить можливість перевірки та належного підтвердження інформації, наданої Учасником, щодо належного досвіду Учасника в реалізації комплексних проєктів постачання та/або монтажу великої кількості поштоматів- проєктів які є аналогічними до предмету даної закупівлі, в тому числі для інших учасників закупівлі та контролюючих органів.
Запрошуємо до участі у закупівлі!
Дата відповіді:
15.05.2025 19:07
Відповідь надана
Звернення щодо надання роз’яснення поняття «мережева одиниця».
Номер:
360c46734a12437292a68fad5936fcae
Дата опублікування:
14.05.2025 14:29
Опис:
В тендерній документації використовується поняття «мережеві одиниці» щодо поштоматів, проте в Тендерній документації не наведено визначення що це поняття означає, не надано жодних критеріїв даного поняття. Як учасник має зрозуміти що це таке «мережева одиниця» поштомату.
Просимо надати роз’яснення з яких законодавчих чи підзаконних актів Замовник виходив визначаючи таку кваліфікаційну вимогу до учасника в частині поняття «мережева одиниця», якими законами чи підзаконними актами визначено це поняття, які згідно з законодавчих чи підзаконних актів критерії віднесення до поштоматів до «мережева одиниця»? Що це взагалі таке «мережева одиниця» поштомата?
Як відповідно до вимог законодавчих чи підзаконних актів учаснику визначити, що він має «мережеву одиницю» поштомата у свого контрагента для надання документів щодо попереднього досвіду згідно Тендерної документації??
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за увагу до нашої закупівлі.
За результатами розгляду Вашого запитання повідомляємо наступне:
Термін “мережева одиниця” стосується структурних та/або партнерських одиниць компанії, на адресу якої виконане постачання та/або монтаж поштоматів Учасником згідно наданого аналогічного договору, відкритих для обслуговування зовнішніх користувачів (клієнтів) по всій території України, крім тимчасово окупованих територій, що відповідає предмету закупівлі.
Тендерна документація не містить умов та поняття «мережева одиниця» щодо поштоматів.
Запрошуємо до участі у закупівлі!
Дата відповіді:
15.05.2025 19:05
Відповідь надана
Звернення щодо надання роз’яснення поняття «мережева компанія»
Номер:
cdcd4668da2a4665b51eda44042f125a
Дата опублікування:
14.05.2025 14:28
Опис:
В тендерній документації в кваліфікаційних вимогах в додатку 2 до ТД використовується поняття «мережева компанія». Проте в Тендерній документації не наведено визначення що це поняття означає, не надано жодних критеріїв даного поняття. Як учасник має зрозуміти що це таке «мережева компанія».
Просимо надати роз’яснення з яких законодавчих чи підзаконних актів Замовник виходив визначаючи кваліфікаційні вимоги до учасника в частині поняття «мережева компанія», якими законами чи підзаконними актами визначено це поняття, які згідно з законодавчих чи підзаконних актів критерії віднесення компаній до мережевих?
Як керуючись нормами законодавчих чи підзаконних актів учаснику визначити, що його контрагент є «мережева компанія» для надання документів щодо попереднього досвіду згідно Тендерної документації?
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за увагу до нашої закупівлі.
За результатами розгляду Вашого запитання повідомляємо наступне:
Термін “мережева компанія” використовується Замовником для того, щоб пересвідчитись, що постачання та/або монтаж поштоматів здійснювалося для підприємства/компанії, яке забезпечує функціонування таких поштоматів у межах значної кількості точок доступу (10 і більше), які є структурними та/або партнерськими одиницями цієї компанії, відкритих для обслуговування зовнішніх користувачів (клієнтів) по всій території України, крім тимчасово окупованих територій, що відповідає предмету закупівлі. Враховуючи специфіку діяльності національного поштового оператора АТ «Укрпошта», що має розгалужену мережу відділень по всій території України, тому вимагає від учасника здатності забезпечити якісне обслуговування та гарантійну підтримку великої мережі поштоматів. При цьому, тендерна документація не містить обмежень або окремих вимог щодо сфери діяльності такого підприємства/компанії (мережа магазинів, аптек, кур’єрські послуги тощо). Таким чином, вимоги не встановлюють зв’язку з конкретною юридичною особою, а передбачають оцінку досвіду Учасника в частині постачання аналогічного обладнання з урахуванням масштабності, географії та публічного доступу до поштоматів.
Запрошуємо до участі у закупівлі!
Дата відповіді:
15.05.2025 19:04
Відповідь надана
Вимога про усунення дискримінаційних вимог за тендерною документацією
Номер:
f87af6aaf4a445ed9d653e55f361741d
Дата опублікування:
14.05.2025 14:27
Опис:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог за тендерною документацією.
О 20.07 год. 13.05.2025 р. Замовником змінено тендерну документацію та викладено в новій редакції кваліфікаційні вимоги до учасника, відповідно до яких Замовником здійснено ще більш дискримінаційними умови Тендерної документації, при цьому Замовник не переніс термін подачі пропозицій учасниками. Такі дії Замовника однозначно говорять про підігрування на користь учасника СП ТОВ "Модерн-Експо".
Так відповідно до нової редакції тендерної документації передбачено, що в додатку 2 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено щодо кваліфікаційних вимог до учасника:
«1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям:
1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору із зазначенням:
найменування контрагента (мережевої компанії),
кількість поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих за договором; (не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць для однієї мережевої компанії)
та в примітці до п.1.1.1. також зазначено, цитата:
«*Під аналогічним(и) за предметом закупівлі договором(ами) слід розуміти виконаний/частково виконаний(і) договір або договори, за умовами якого здійснено монтаж та/або поставку поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) зовнішній мережевій компанії, яка має не менше 10 (десяти) мережевих одиниць на території України, крім тимчасово окупованих територій.
Аналогічний договір повинен підтверджувати експлуатацію поштоматів зовнішніми користувачами (зовнішніми клієнтами), а саме: поштові термінали самообслуговування (поштомати) не повинні бути поставлені та /або змонтовані та використовуватись в середині/межах корпоративної групи/холдингу (мережевої компанії). Інформація про діючі\доступні для користування зовнішніми клієнтами поштомати повинна бути доступна у відкритому доступі на сайті контрагента (мережевої компанії).
При цьому загальна сумарна кількість поставлених та/або змонтованих поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) за договором(ами), зазначеними в довідці, наданій згідно п. 1.1.1 цього додатку повинна бути не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць для однієї мережевої компанії, яка має не менше 10 (десяти) мережевих одиниць.».
В п.1.2. Додатку 2 до Тендерної документації також зазначено:
«п. 1.2. На підтвердження інформації за договорами, зазначеними в довідці відповідно до п.1.1.1 цього додатку, надаються:
…
«1.2.2. копії** акту (актів) приймання-передачі товару або видаткової (их) накладної(их) на поставку та/або монтаж поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) загальною кількістю не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць згідно аналогічного (их) договору (ів), зазначених у довідці за п.1.1.1 цього додатку (допускається приховування інформації про ціну та вартість товару(ів) в таких документах).**
1.2.3. посилання на сайт мережевої компанії, зазначеної у довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, на якому міститься інформація про кількість її мережевих одиниць або документ виданий мережевою компанією, зазначеною в довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, в якій зазначена інформація щодо кількості та переліку її мережевих одиниць з обов’язковим зазначенням адрес, за якими вони знаходяться.».
«1.2.5. фото поштоматів, що розташовані за усіма адресами, вказаними в переліку згідно п. 1.2.4 цього додатку: фото має бути чітким та повинно надавати можливість ідентифікувати належність до мережевої компанії, зазначеної у довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, (за наявності: логотип та/або корпоративні кольори, номер поштомату).».
Тобто, зазначено інформацію про ті ж самі мережеві компанії, мережеві одиниці поштоматів
.
В додатку 2 до Тендерної документації, також наведено приклад довідки, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, де в стовпчику №4 зазначено назву «Кількість поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих за договором
(не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць для однієї мережевої компанії)».
В даних умовах зміненої тендерної документації вбачаємо дискримінаційні умови на користь конкретного постачальника, а саме на користь СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО В ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ЕКСПО" код ЄДРПОУ 21751578.
Так, є загально-відомим фактом, що СП ТОВ "Модерн-Експо" є єдиним монополістом по роботі з мережевими компаніями на ринку постачання поштоматів.
На даний час в Україні діє три мережеві компанії (групи компаній), що здійснюють доставку товарів за допомогою поштоматів:
«РОЗЕТКА»
«НОВА ПОШТА»
«ЕПІЦЕНТР»
Документи, що завантажені в складі тендерної пропозиції учасником доказують що для ТОВ "ТЕРМІНАЛ РОЗЕТКА" код за ЄДРПОУ 33584049 постачальником поштоматів є саме СП ТОВ "Модерн-Експо", а саме Договір поставки №UA-391/22 від 30 січня 2023 р.
Замовник будучи найбільшою компанією надання послуг поштового оператора достовірно обізнаний про своїх конкурентів «РОЗЕТКА», «НОВА ПОШТА», «ЕПІЦЕНТР» на ринку доставки товарів та Замовник однозначно обізнаний з тим, що саме СП ТОВ "Модерн-Експо" є компанією щодо постачає поштомати для цих вище вказаних торгівельних марок.
Таким чином, здійснюючи вимоги в Тендерній документації щодо саме «мережевої компанії» «мережевих поштоматів» є завідомо підігрування на користь саме СП ТОВ "Модерн-Експо", завідоме створення Замовником завідомо неконкурентних умов для виграшу в закупівлі саме СП ТОВ "Модерн-Експо".
Іншої компанії, окрім СП ТОВ "Модерн-Експо", яка б відповідала кваліфікаційним вимогам Замовника за Тендерною документацією в Україні не існує, і це добре знає Замовник.
Зауважую, що дії Замовника по внесенню змін до тендерної документації, які ще більш посилюють вимоги до учасника в частині «мережева компанія» «мережеві одиниці» є прямим доказом підігрування Замовником саме на користь СП ТОВ "Модерн-Експо".
Відповідно до п.4 ч. 1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:»
«4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;».
«4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.».
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Дії щодо встановлення кваліфікаційних вимог на користь єдиного мережевого учасника ринку є також такими, що визнаються антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання відповідно до п.4 ч.2 ст.6 Закону України “Про захист економічної конкуренції”
2. Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються:
«4) спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;»;
«5) усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб’єктів господарювання, покупців, продавців;»;
«8) суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання на ринку без об’єктивно виправданих на те причин.».
Практика Антимонопольного комітету доказує, що здійснення дискримінаційних умов є не допустимим для Замовника.
Крім того, в діях посадових осіб Замовника також вбачаються ознаки корупційних ризиків. Так відповідно інформації Національного агенства з питань запобігання корупції корпційними проявами під час тендерних закупівель ознаками корупційних дій є «Встановлення дисĸримінаційних умов тендерної доĸументації, орієнтованої на заздалегідь визначеного учасниĸа, що звужує ĸоло потенційних учасниĸів та/або унеможливлює перемогу постачальниĸів, яĸі можуть запропонувати роботу/товар/послугу ĸращої яĸості за нижчої ціни».
Такі манупуляції з тендерною документацією: передбачення дискримінаційних кваліфікаційних вимог під одного учасника з подальшим внесенням змін, що посилюють дискримінаційні умови тендерної документації є прямим створенням умов які сприяють перемозі саме СП ТОВ "Модерн-Експо".
У випадку не усунення дискримінаційних умов в тендерній документації ми будемо вимушені здійснити відповідне повідомлення про вчинення корупційних дій до Національного агентства з питань запобігання корупції, а також до Національного антикорупційного бюро України.
У зв’язку з викладеним просимо:
Внести зміни до Тендерної документації усунувши дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасника закупівлі, що стосуються надання документів попереднього досвіду роботи з «мережева компанія», «мережеві одиниці», зазначені в п. 1.1.1., п.1.2.2., п.1.2.3., п.1.2.5. Додатку 2 Тендерної документації та в прикладі довідки, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору за додатком 2 до Тендерної документації, що порушують положення п.4 ч.1 ст.5, ч.4 ст.5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п.4. ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції;
У зв’язку з внесенням змін до Тендерної документації за даною вимогою перенести термін подання пропозицій за процедурою закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за увагу до нашої закупівлі.
За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне:
Закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених ПКМУ від 12.10.2022 №1178 (далі Особливості)
Відповідно до вимог п. 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Керуючись п. 54 Особливостей, Замовником були внесені зміни до тендерної документації з метою уточнення та деталізації кваліфікаційних вимог до учасників. Зазначені вимоги встановлені з урахуванням специфіки предмета закупівлі – поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), які підлягають встановленню та подальшій експлуатації у відкритих для широкого загалу місцях, та які повинні відповідати високим стандартам якості, надійності та безпеки.
Автором вимоги не обґрунтовано та не підтверджено документально неможливість виконання зазначених умов тендерної документації або яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права, окрім вимоги прибрати умови встановленого кваліфікаційного критерію які є визначальними для підтвердження наявного досвіду Учасника в реалізації проєктів, аналогічних предмету закупівлі, у зв’язку з чим Замовник не має можливості визначити альтернативні параметри цієї умови для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Щодо твердження автором вимоги про встановлення дискримінаційних умов на користь конкретного постачальника, а саме на користь СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО В ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ЕКСПО" код ЄДРПОУ 21751578 повідомляємо, що звинувачення у створенні умов для окремого учасника є безпідставним та таким що не відповідає дійсності.
Автор вимоги посилається на: «Документи, що завантажені в складі тендерної пропозиції учасником доказують що для ТОВ "ТЕРМІНАЛ РОЗЕТКА" код за ЄДРПОУ 33584049 постачальником поштоматів є саме СП ТОВ "Модерн-Експо", а саме Договір поставки №UA-391/22 від 30 січня 2023р.», які не мають жодного відношення до цієї процедури закупівлі. Автором вимоги не підтверджено документально ані статусу СП ТОВ "Модерн-Експо" як «єдиного мережевого монополіста на ринку постачання поштоматів» ані твердження «На даний час в Україні діє три мережеві компанії (групи компаній) що здійснюють доставку товарів за допомогою поштоматів: «РОЗЕТКА», «НОВА ПОШТА»,«ЕПІЦЕНТР».
Замовник, відповідно до п.3. ч.2 ст. 16 Закону, має право вимагати документально підтверджений досвід реалізації проєктів аналогічного характеру та масштабу. Вимога щодо досвіду з мережевими компаніями не встановлює прив’язки до конкретного суб’єкта, а є критерієм масштабності та складності виконання проєктів. На ринку України є інші учасники/компанії окрім СП ТОВ "Модерн-Експо", що можуть здійснювати та/або успішно здійснювали поставку та/або монтаж поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), а також на території України є інші мережеві компаній окрім «РОЗЕТКА», «НОВА ПОШТА» та «ЕПІЦЕНТР». Для прикладу, надаємо посилання на сайти компаній виробників, та компаній які працюють в тому числі через мережу терміналів самообслуговування (поштоматів):
Українські Інтелектуальні Системи (UIS:) https://uislab.com/uk/products/poshtomat/
ТОВ "МВК Груп" https://mvk-mash.com/uk/postmats/
ТОВ "СЕЛФ-СЕРВІС СОЛЮШНЗ"
https://selfservice4u.com/pochtomat-pochtovye-avtomaty-i-avtomaticheskie-kamery-hraneniya
Meest ПОШТА https://meestposhta.com.ua/offices/
Мережа аптек 9.1.1 https://apteka911.ua/ua/help/delivery
Таким чином звинувачення у “монополізації” або “спотворенні конкуренції” є необґрунтованими, суб’єктивними припущеннями, що не підтверджені жодними об’єктивними даними або висновками компетентних органів.
Замовник діє виключно в межах чинного законодавства, на принципах відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації. Встановлення вимог до підтвердження досвіду не має на меті обмежити коло учасників, а слугує гарантією того, що майбутній постачальник має реальний досвід у впровадженні масштабних рішень з монтажу поштоматів для зовнішніх користувачів.
Враховуючи вищезазначене, характер та специфіку предмету закупівлі, тендерна документація по даній закупівлі не містить умов чи вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації̈ Учасників.
Запрошуємо до участі в закупівлі!
Дата відповіді:
15.05.2025 19:01
Відповідь надана
Вимога про усунення дискримінаційних вимог за тендерною документацією.
Номер:
4da13578250b462fae6202565d18a64e
Дата опублікування:
13.05.2025 19:39
Опис:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог за тендерною документацією.
В додатку 2 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено щодо кваліфікаційних вимог до учасника:
«1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям:
1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору із зазначенням:
…
кількості мережевих одиниць контрагента;»
та в примітці до п.1.1.1. також зазначено, цитата:
«При цьому загальна сумарна кількість поставлених та/або змонтованих поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) за договором(ами) повинна бути не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць для однієї мережевої компанії, яка має не менше 10 (десяти) мережевих одиниць та здійснює на території України свою господарську діяльність.».
В п.1.1.2. Додатку 2 до Тендерної документації також зазначено:
«п. 1.1.2. На підтвердження інформації за договорами, зазначеними в довідці відповідно до п.1.1.1 цього додатку, надаються:
…
«- надання посилання сайту мережевої компанії на якому міститься інформація про кількість її мережевих одиниць або документ виданий мережевою компанією зазначеною в довідці про перелік її мережевих одиниць з обов’язковим зазначенням адрес за якими вони знаходяться.».
В додатку 2 до Тендерної документації, також наведено приклад довідки про підтвердження відповідність встановленому кваліфікаційному критерію щодо наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору:»
Передбачено стовпчик №2 зазначено назву «Кількість мережевих одиниць контрагента»
Та в стовпчику №5 зазначено назву «Кількість поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих за договором
(не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць для однієї мережевої компанії)».
В даних умовах тендерної документації вбачаємо дискримінаційні умови на користь конкретного постачальника, а саме на користь СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО В ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ЕКСПО" код ЄДРПОУ 21751578.
Так, є загально-відомим фактом, що СП ТОВ "Модерн-Експо" є єдиним мережевим монополістом на ринку постачання поштоматів.
На даний час в Україні діє три мережеві компанії (групи компаній) що здійснюють доставку товарів за допомогою поштоматів:
- «РОЗЕТКА»
- «НОВА ПОШТА»
- «ЕПІЦЕНТР»
Документи, що завантажені в складі тендерної пропозиції учасником доказують що для ТОВ "ТЕРМІНАЛ РОЗЕТКА" код за ЄДРПОУ 33584049 постачальником поштоматів є саме СП ТОВ "Модерн-Експо", а саме Договір поставки №UA-391/22 від 30 січня 2023 р.
Замовник будучи найбільшою компанією надання послуг поштового оператора достовірно обізнаний про своїх конкурентів «РОЗЕТКА», «НОВА ПОШТА», «ЕПІЦЕНТР» на ринку доставки товарів та Замовник однозначно обізнаний з тим, що саме СП ТОВ "Модерн-Експо" є мережевою компанією щодо поштоматів для компаній вказаних торгівельних марок.
Таким чином, здійснюючи вимоги в Тендерній документації щодо саме мережевої компанії є завідомо підігрування на користь саме СП ТОВ "Модерн-Експо".
Відповідно до п.4 ч. 1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:»
«4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;».
«4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.».
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Дії щодо встановлення кваліфікаційних вимог на користь єдиного мережевого учасника ринку є також такими, що визнаються антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання відповідно до п.4 ч.2 ст.6 Закону України “Про захист економічної конкуренції”
2. Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються:
«4) спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;»;
«5) усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб’єктів господарювання, покупців, продавців;»;
«8) суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання на ринку без об’єктивно виправданих на те причин.».
Практика Антимонопольного комітету доказує, що здійснення дискримінаційних умов є не допустимим для Замовника.
У зв’язку з викладеним просимо:
1. Внести зміни до Тендерної документації усунувши дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасника закупівлі що стосуються мережевої компанії учасника та мережевих одиниць поштоматів, зазначені в п. 1.1.1., п.1.1.2. Додатку 2 Тендерної документації, що порушують положення п.4 ч.1 ст.5, ч.4 ст.5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п.4. ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції;
2. У зв’язку з внесенням змін до Тендерної документації за даною вимогою перенести термін подання пропозицій за процедурою закупівлі
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за увагу до нашої закупівлі.
За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне:
Закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених ПКМУ від 12.10.2022 №1178 (далі Особливості)
Відповідно пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
У відповідності до зазначеної норми Замовником в тендерній документації встановлений кваліфікаційний критерій, передбачений пунктом 3 частини 2 статті 16 Закону, а саме: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників та перелік документів визначені пунктом 1 додатку 2 до Тендерної документації.
Кваліфікаційні вимоги встановлені з урахуванням специфіки предмета закупівлі – поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), які підлягають встановленню та подальшій експлуатації у відкритих для широкого загалу місцях, та які повинні відповідати високим стандартам якості, надійності та безпеки.
Щодо вимоги до кількості поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих згідно аналогічного договору повідомляємо, що ця вимога встановлює чіткий і прозорий критерій для оцінки належного досвіду виконання аналогічного договору, в саме підтвердження належного досвіду Учасника в реалізації комплексних проєктів постачання та/або монтажу великої кількості поштоматів. Також зазначена кількість не перевищує 50% від кількості обладнання згідно процедури закупівлі. Таким чином не є дискримінаційною, не є такою яка обмежує конкуренцію або порушує законні права Учасників та унеможливлює участь у процедурі закупівлі.
Щодо визначення “мережевої компанії” та “мережевих одиниць” повідомляємо, що зазначені терміни використовується Замовником для того, щоб пересвідчитись, що постачання та/або монтаж поштоматів здійснювалося для підприємства, яке забезпечує функціонування таких терміналів у межах значної кількості точок доступу (10 і більше), відкритих для обслуговування зовнішніх користувачів (клієнтів) по всій території України (крім ТОТ), що повністю відповідає та враховує характер та специфіку предмету даної закупівлі, та є об’єктивною ознакою масштабності впровадження проєкту. Враховуючи специфіку діяльності національного поштового оператора АТ «Укрпошта», що має розгалужену мережу відділень по всій території України, тому вимагає від учасника здатності забезпечити якісне обслуговування та гарантійну підтримку великої мережі поштоматів.
Крім того, автором вимоги не обґрунтовано та не підтверджено документально неможливість виконання зазначених умов тендерної документації або яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права, окрім вимоги прибрати умови встановленого кваліфікаційного критерію які є визначальними для підтвердження наявного досвіду Учасника в реалізації проєктів, аналогічних предмету закупівлі, у зв’язку з чим Замовник не має можливості визначити альтернативні параметри цієї умови для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Щодо твердження автором вимоги про встановлення дискримінаційних умов на користь конкретного постачальника, а саме на користь СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО В ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ЕКСПО" код ЄДРПОУ 21751578 повідомляємо, що звинувачення у створенні умов для окремого учасника є безпідставним та таким, що не відповідає дійсності.
Автор вимоги посилається на: «Документи, що завантажені в складі тендерної пропозиції учасником доказують що для ТОВ "ТЕРМІНАЛ РОЗЕТКА" код за ЄДРПОУ 33584049 постачальником поштоматів є саме СП ТОВ "Модерн-Експо", а саме Договір поставки №UA-391/22 від 30 січня 2023р.», які не мають жодного відношення до цієї процедури закупівлі. Автором вимоги не підтверджено документально ані статусу СП ТОВ "Модерн-Експо" як «єдиного мережевого монополіста на ринку постачання поштоматів» ані твердження «На даний час в Україні діє три мережеві компанії (групи компаній) що здійснюють доставку товарів за допомогою поштоматів: «РОЗЕТКА», «НОВА ПОШТА»,«ЕПІЦЕНТР»».
Замовник, відповідно до п.3. ч.2 ст. 16 Закону, має право вимагати документально підтверджений досвід реалізації проєктів аналогічного характеру та масштабу. Вимога щодо досвіду з мережевими компаніями не встановлює прив’язки до конкретного суб’єкта, а є критерієм масштабності та складності виконання проєктів. На ринку України є інші учасники/компанії окрім СП ТОВ "Модерн-Експо", що можуть здійснювати та/або успішно здійснювали поставку та/або монтаж поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), а також на території України є інші мережеві компанії, окрім «РОЗЕТКА», «НОВА ПОШТА» та «ЕПІЦЕНТР». Для прикладу, надаємо посилання на сайти компаній виробників, та компаній які працюють в тому числі через мережу терміналів самообслуговування (поштоматів):
Українські Інтелектуальні Системи (UIS:) https://uislab.com/uk/products/poshtomat/
ТОВ "МВК Груп" https://mvk-mash.com/uk/postmats/
ТОВ "СЕЛФ-СЕРВІС СОЛЮШНЗ"
https://selfservice4u.com/pochtomat-pochtovye-avtomaty-i-avtomaticheskie-kamery-hraneniya
Meest ПОШТА https://meestposhta.com.ua/offices/
Мережа аптек 9.1.1 https://apteka911.ua/ua/help/delivery
Таким чином звинувачення у “монополізації” або “спотворенні конкуренції” є необґрунтованими, суб’єктивними припущеннями, що не підтверджені жодними об’єктивними даними або висновками компетентних органів.
Замовник діє виключно в межах чинного законодавства, на принципах відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації. Встановлення вимог до підтвердження досвіду не має на меті обмежити коло учасників, а слугує гарантією того, що майбутній постачальник має реальний досвід у впровадженні масштабних рішень з монтажу поштоматів для зовнішніх користувачів.
Враховуючи вищезазначене, характер та специфіку предмету закупівлі, тендерна документація по даній закупівлі не містить умов чи вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації̈ Учасників.
Запрошуємо до участі в закупівлі!
Дата відповіді:
15.05.2025 19:00