• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поштовий термінал самообслуговування (поштомат) з установкою (резервний договір) (з можливістю факторингу)

Мова тендерної пропозиції українська. Всі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська, учасник надає переклад цього документа на українську мову. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Терміни поставки Товарів в оголошенні наведені орієнтовні, детальна інформація щодо умов поставки Товарів визначена в умовах тендерної документації, зокрема в проєкті договору про закупівлю. Застосовані критерії оцінки – ціна (100%).

Завершена

15 495 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 77 475.00 UAH
Період оскарження: 09.05.2025 17:09 - 06.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції

Номер: 85171a72f57541f3b4ab060f5bc8b2c7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-09-012611-a.b3
Назва: СКАРГА на дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2025 15:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.07.2025 10:55
Дата виконання рішення Замовником: 14.07.2025 15:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до ч. 22 ст. 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Зважаючи на викладене, керуючись ч. 22 ст. 18 Закону з урахуванням Особливостей, з метою виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівел №10628-р/пк-пз від 07.07.2025 за результатами розгляду скарги №UA-2025-05-09-012611-a.b3, прийнято рішення: скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО В ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ЕКСПО"; скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ДІСАПРОЛАЙТ".
Автор: ТОВ "ДІСАПРОЛАЙТ", Віталій Пашинський +380737504136 disaprolight.tender@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 17c1591d52034bd982c88a1665cc9a67
Заголовок пункту скарги: Оскарження дій замовника, про відхилення тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: На порушення пункту 42, пункту 47 особливостей, Замовник не отримавши достовірної інформації відхилив пропозицію учасника, як таку що містить недостовірну інформацію щодо кваліфікації.
СКАРГА
на дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції

09.05.2025 року АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "УКРПОШТА" (далі – Замовник) оприлюднено закупівлю UA-2025-05-09-012611-a щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями: «Поштовий термінал самообслуговування (поштомат) з установкою (резервний договір) (з можливістю факторингу)».
У відкритих торгах прийняли участь наступні Учасники:
Учасник Остаточна пропозиція з ПДВ
ТОВ ТОВ "БІЛДІНГ СЕТ ТРЕЙД" 13 800 000.00
ТОВ "ДІСАПРОЛАЙТ" 14 195 000,00
СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО В ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ЕКСПО"
15 495 000,00



Протокольним рішенням від 16.06.2025 р. № ВТО-403-7, вирішено:
«З підстав викладених у цьому рішенні, відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ДІСАПРОЛАЙТ, керуючись підпунктом 1 п. 44 Особливостей та пунктом 7 розділу V тендерної документації, а саме: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей».

В протоколі зазначено документи на підставі яких прийнято таке рішення:,
«Додатки:
Лист- запит вих.№11 від 11.06.2025
лист від ТОВ «БІК КАСКАД», зареєстрований за № 22-10391 від 16.06.2025
службова записка №1.24.003.-13861-25 від 13.06.2025».

Замовник не мав права приймати такого рішення виходячи з наступного.
Замовник своє Протокольне рішення обґрунтовує тим що:

«Відповідно пункту 42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Керуючись зазначеною нормою, підрозділом-ініціатором Замовника на адресу ТОВ «БІК КАСКАД» було направлено лист вих.№11 від 11.06.2025 за підписом начальника УМТЗ Биченко А.С. (додається) щодо підтвердження інформації, наданої учасником ТОВ "ДІСАПРОЛАЙТ" в тендерній пропозиції стосовно постачання поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) з монтажем у кількості 55шт.
У відповідь на запит Замовника, 16.06.2025 отриманий лист від ТОВ «БІК КАСКАД», зареєстрований за № 22-10391 від 16.06.2025 (додається), щодо недостовірності інформації, наданої ТОВ "ДІСАПРОЛАЙТ", а саме:

«- Між ТОВ «БІК КАСКАД» та ТОВ «ДІСАПРОЛАЙТ» (код ЄДРПОУ 45140600) Договір № 07-ПСО від 07.09.2023 на поставку поштовий термінал самообслуговування (поштомат) не укладався;
- лист-відгук №01/06 від 06.06.2025 щодо виконання ТОВ «ДІСАПРОЛАЙТ» умов договору №07-ПСО від 07.09.2023 ТОВ «БІК КАСКАД» не надавався.
Враховуючи вище викладене, ТОВ «БІК КАСКАД» підтверджує, що поштові термінали самообслуговування (поштомати) з монтажем у кількості 55 шт. контрагентом ТОВ «ДІСАПРОЛАЙТ» нашому підприємству не поставлялись.»

Перевіряючи дане обґрунтування встановлено, що це обґрунтування не відповідає нормам законодавства.
Так на сторінці закупівлі відхиляючи нашу пропозицію замовником завантажено наступні документи:



Тобто, підставою прийняття рішення є:

- лист від ТОВ «БІК КАСКАД», зареєстрований за № 22-10391 від 16.06.2025, який розташований на сторінці закупівлі в електронному вигляді в файлі «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf»
та
- службова записка №1.24.003.-13861-25 від 13.06.2025

Дані документи не можуть бути підставою прийняття рішення замовника оскільки:

1. Щодо файлу «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf» з листом ніби то ТОВ «БІК КАСКАД».

Як зазначено вище, підставою твердження про надання нами недостовірної інформації є відомості в електронному файлі «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf», які Замовник оцінив як інформацію що є підставою для відхилення нашої пропозиції.

Дійсно, відповідно до Особливостей передбачено:
«42. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.».

Але звертаю увагу на наступний зміст: «У разі отримання достовірної інформації».
Тобто, встановлено вимог до інформації: «достовірна».

Оскільки в даному випадку має місце електронний документ, то Замовник отримавши даний документ від суб’єкта звернення – від особи, до якої він звернувся зі зверненням, повинен дотримуватись чинного законодавства щодо способу отримання інформації.
Так як це електронний документ, то підлягає застосуванню до перевірки законодавство України, яке регулює створення та використання електронних документів, перевірки їх достовірності.

Відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22 травня 2003 року № 851-IV
Визначено:
Стаття 1. Визначення термінів
«У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
адресат - фізична або юридична особа, якій адресується електронний документ;
обов’язковий реквізит електронного документа - обов’язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили;».
Стаття 2. Сфера дії Закону
«Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у процесі створення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, оброблення, використання та знищення електронних документів.».
Стаття 5. Електронний документ
«Електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.
Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством.».
Стаття 6. Електронний підпис та електронна печатка
«Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис.
Для підтвердження достовірності походження та цілісності електронного документа може використовуватися електронна печатка.
Накладанням електронного підпису та/або електронної печатки завершується створення електронного документа.».
Стаття 7. Оригінал електронного документа
«Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
{Частина перша статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1206-VII від 15.04.2014; в редакції Законів № 675-VIII від 03.09.2015, № 2155-VIII від 05.10.2017; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2801-IX від 01.12.2022}

Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії.».
Стаття 12. Перевірка цілісності електронного документа
«Перевірка цілісності електронного документа проводиться шляхом підтвердження удосконаленого або кваліфікованого електронного підпису чи печатки, а в разі накладання на електронний документ електронного підпису чи печатки іншого виду - із застосуванням інших засобів і методів захисту інформації з дотриманням вимог законодавства у сфері захисту інформації.
{Стаття 12 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1206-VII від 15.04.2014, № 2155-VIII від 05.10.2017; в редакції Закону № 2801-IX від 01.12.2022}».

Таким чином, електронним документом (оригіналом та/або копією) є документ, який містить електронні дані, адресата (ч.1 ст.1 Закону), всі обов’язкові реквізити електронного документа та у тому числі з електронним підписом автора (ч.1 ст.7 Закону), який забезпечує можливість перевірки цілісності та справжності електронного документа (ч.1 с. Закону) проводиться шляхом підтвердження удосконаленого або кваліфікованого електронного підпису (ч.1 ст.12 Закону).

Перевірка електронного підпису на електронному документі.

Відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»
«15) електронний підпис - електронні дані, що додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються підписувачем як підпис;
44) підписувач - фізична особа, яка створює електронний підпис;».

Стаття 17-1. Вимоги до удосконалених електронних підписів та печаток
«1. Удосконалений електронний підпис чи печатка повинні відповідати таким вимогам:
бути однозначно пов’язаним (пов’язаною) з підписувачем або створювачем електронної печатки;
надавати можливість ідентифікувати підписувача або створювача електронної печатки;
створюватися з використанням особистого ключа, який підписувач або створювач електронної печатки може з високим рівнем достовірності використовувати під власним одноосібним контролем;
бути пов’язаним (пов’язаною) з електронними даними, на які накладено удосконалений електронний підпис чи печатку, таким чином, щоб будь-яка наступна зміна таких даних могла бути виявлена.».

Окремий файл з електронним підписом не завантажувався Замовником.

На сторінці закупівлі в розділі «Протокол розкриття» напроти учасника ТОВ «ДІСАПРОЛАЙТ» знаходиться поле «Відхилено» в якому розміщено відомості щодо рішення Замовника про відхилення та документи на підставі яких Замовник відхилив пропозицію, де розміщено наступні документи:



Таким чином, щодо документа з назвою «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf» не завантажено додатково файлу з реквізитами розширення електронного підпису.

Одним з надавачів електронних довірчих послуг є Центральний засвідчувальний орган Міністерства цифрової трансформації України, яким на сайті https://czo.gov.ua/verify забезпечено можливість перевірити наявність накладеного електронного цифрового підпису на електронному документі.

Під час перевірки електронного файла «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf» на сайті Центрального засвідчувального органу за посилання https://czo.gov.ua/verify електронною системою видано інформацію, що даний файл не містить електронного підпису:


Таким чином, електронний файл «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf» не є електронним документом так як не містить обов’язкового реквізиту електронного документа - електронного підпису. Даний файл є просто набором електронних знаків, які не мають жодної юридичної сили.

Більше того, інформація в файлі «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf» не містить інших обов’язкових реквізитів документа: дати, та реєстраційного номера, не містить адресата кому адресовано даний електронний текст листа.

Більше того, якщо переглянути сам вміст електронного файлу, то є очевидним, що він є підробленим, оскільки в ньому має місце:
- виконання електронного тексту, а не сканованого зображення тексту;
- наявність в тексті гіперпосилань, що не може бути в сканованому документі;
- здійснення вставок зображення підпису з печаткою та логотипу компанії, що не може бути в сканованому документі,
а саме:




При цьому, не менш цікавим є те, що електронний текст в файлі «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf» є ідентичною копією електронного тексту в файлі «Lyst-zapyt.pdf» який розміщений в архіві «Lyst-zapyt (1).zip». Обидва файли мають ідентичне гіперпосилання, ідентичне розташування тексту, ідентичні відступи, ідентичні відстані. При цьому, файл «Lyst-zapyt.pdf» якраз і є тим запитом №11 від 11.06.2025 р., який підписаний від юридичної особи Замовника Биченко Анна Сергіївна:

файл «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf»:


в тексті можливо навіть поставити курсор.

файл «Lyst-zapyt.pdf»:

в тексті можливо навіть поставити курсор

Фактично з електронного тексту запиту виготовлявся електронний текст відповіді (навіть ймовірно однією особою), в той час, як такого не повинно бути, адже запит мав подаватись в форматі PDF, що виключає можливість підготовки з ного іншого ідентичного тексту - відповіді.

Р.S. Тобто, є дуже вірогідним те, що одна й та ж сама особа зі сторони Замовника створила електронний файл запиту «Lyst-zapyt.pdf» та електронний файл відповіді «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf». Враховуючи всі описані обставини, файл «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf» є просто підробленим. Для чого це Замовнику!!!

Отже, в розуміння п.42 Особливостей щодо «отримання достовірної інформації» Замовником не дотримано норм п.42 Особливостей та не отримано достовірних даних так як сам файл «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf» не є електронним документом так як не містить електронного підпису. Крім того, сам зміст тексту в даному електронному файлі не є сканованим зображенням, а комбінованим електронним текстом з накладенням фрагменту сканованого зображення підпису та печатки.

Нами надано документи які є первинними документами в розмінні бухгалтерського обліку. У відповідності до ст.1 Закону № 996 первинний документ – це документ, який містить відомості про господарську операцію.

Ніяким листом не можливо відмінити договірні відносини, оформлені первинні документи. Для анулювання договору потрібна лише додаткова угода.

Вимоги тендерної документації щодо електронного підпису.

В Тендерній документації самим Замовником зазначено вимоги до електронного документа:

III. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій.
1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції …
--------------------------------------------------------------------------------
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи, які вимагаються замовником у додатку 2 до тендерної документації, та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», та іншого діючого законодавства.
Під час подання тендерних пропозицій та створенні даних, особа, яка має повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, повинна пройти електронну ідентифікацію в електронній системі закупівель за допомогою кваліфікованого електронного підпису (надалі – КЕП) або удосконаленого електронного підпису (надалі – УЕП) (автентифікацію):

Якщо учасником є юридична особа:
- КЕП або УЕП службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі,
або
- КЕП або УЕП фізичної особи - представника учасника процедури закупівлі за довіреністю, дорученням або іншим документом, що уповноважує її.

Якщо учасником є фізична особа-підприємець:
- КЕП або УЕП фізичної особи

Створити та підписати електронний документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису можна за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign.


Тобто, сам Замовник виставляючи вимоги щодо подачі електронних документів визначив, що всі вони повинні бути підписані електронним підписом.
І в той самий час сам Замовник подає електронний файл, який не містить електронного підпису і навіть не є сканованим документом.
За таких обставин, відхиляючи пропозицію Скаржника Замовник прямо усвідомлював, що вчиняє незаконні дії, але ігнорував це.

2. Щодо службової записки №1.24.003.-13861-25 від 13.06.2025

Відповідно до Особливостей передбачено:
«42. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації…».

В той самий час в службовій записці вказано:
«Разом з тим проведено бесіду з представниками ТОВ «Бік Каскад», в результаті якої стало відомо, що між вказаним підприємством та ТОВ «Дісапролайт» ніяких господарських взаємовідносин не відбувалося, правочинів не вчинялося та поставки товару не здійснювалися.».
Такий спосіб як ПРОВЕДЕННЯ БЕСІДИ» не передбачено в п.42 Особливостей як спосіб отримання підтвердження інформації, наданої учасником.
Більше того, службова записка є настільки абстрактною, без зазначення жодної конкретики окрім відомостей про договір, що такі відомості не відповідають критерію за другим абзацом п.42 Особливостей «У разі отримання достовірної інформації про».
Тобто, службова записка не є:
- ні способом отримання інформації - зверненням, а має бути саме звернення, а це письмовий запит (електронний чи паперовий),
- ні достовірним джерелом інформації.
Так можливо написати що завгодно.
Р.S. Такі абстрактні документи оформляються коли є повністю придумані обставини, щоб не було можливості перевірити достовірність викладеного тексту, який є повністю неправдивим. Для чого це Замовнику!!!

ЧОМУ ТАК ВІДБУВАЄТЬСЯ

Розуміння того, чому Замовник так вчиняє приходить після перегляду всіх дій учасників процедури на сторінці закупівлі.
Так, по закупівлі мали місце твердження одного з потенційних учасників - ТОВ "БІЛДІНГ СЕТ ТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:45792293 - про дискримінаційні умови на користь СП ТОВ "Модерн-Експо".
Рішенням Комісії АМКУ від 23.05.2025 р. скарга ТОВ "БІЛДІНГ СЕТ ТРЕЙД" була задоволена та Замовник був вимушений усунути дискримінаційні умови.
Тобто, дискримінаційність умов було підтверджено.
Але в дивний спосіб потім ТОВ "БІЛДІНГ СЕТ ТРЕЙД" не прийняло участі в закупівлі. Маємо надію, що це не через дії Замовника.
Проте дивний збіг, інші учасники з попередніх процедур теж не приймали учать. Що відбувається??? Невже дійсно хтось впливає???
При цьому, якщо передивитись уважно документи, подані СП ТОВ "Модерн-Експо", то має місце дивний збіг:
- СП ТОВ "Модерн-Експо" подало документи під умови Тендерної документації до усунення дискримінаційних умов.
Тобто, ситуація з підігруванням Замовником для СП ТОВ "Модерн-Експо" повністю підтверджується.
І це підтвердження підкріплюється тим, що ідентично всім попереднім торгам (описаним в скарзі від ТОВ «БІЛДІНГ СЕТ ТРЕЙД») СП ТОВ "Модерн-Експо" не здійснює пониження своєї пропозиції, хоча інші учасники здійснюють пониження, розуміючи виставлені пропозиції по першим процедурам.
Саме такими узгодженими діями Замовника та СП ТОВ "Модерн-Експо" пояснюється утримування останнім завищеної ціни не дивлячись ні на що, а це дуже суттєві кошти, тільки порівняно з нашою пропозицією це 1.200.000,00 грн.

Здійснюючи незаконні дії щодо відхилення нашої тендерної пропозиції порушує наші права як учасника процедури проведення закупівлі, оскільки ми здійснили на даний момент найнижчу пропозицію, подали документи у повній відповідності до умов Тендерної документаціє та розраховуємо на оголошення нас переможцем, на виконання договору та отримання прибутку від даної господарської операції, а безпідставне відхилення нашої пропозиції порушує наші права як учасника ринку, учасника закупівлі.

Враховуючи все вищевказане, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та Особливостями:

ПРОСИМО:

1. Прийняти дану скаргу до розгляду та задовольнити.
2. Встановити порушення в діях Замовника та визнати дії Замовника такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, а саме абзацу 1 та абзацу 2 пункту 42, пункту 47 Особливостей під час здійснення процедури закупівлі UA-2025-05-09-012611-a.
3. Зобов’язати Замовника скасувати прийняте Протокольне рішення від 16.06.2025 р. № ВТО-403-7 у закупівлі UA-2025-05-09-012611-a про відхилення пропозиції ТОВ «ДІСАПРОЛАЙТ».
4. Ми бажаємо прийняти участь у розгляді нашої скарги.

Додається:
- Електронний файл «Рішення УО про відхилення учасника ВТО- недостовірна.docx»;
- Електронний файл «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf»;
- Відомості з сайту ЦЗО щодо перевірки електронного файлу «ТОВ «БІК КАСКАД.pdf» на предмет наявності електронного підпису;
- Електронний архіві «Lyst-zapyt (1).zip»;
- Електронний файл «БЕЗПЕКА Службова записка (2)_DLRKS843657__0DJ4D1HLD.pdf»;
- Рішення АМКУ від 23.05.2025 р. в процедурі закупівлі.
- Файл зі Скаргою ТОВ "БІЛДІНГ СЕТ ТРЕЙД" в процедурі закупівлі на дискримінаційні умови;
- Тендерна документація від 04.06.2025 р. по UA-2025-05-09-012611-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель щодо вимог за тендерною документацією

Номер: 75e2b9518f0d40709e56cc81870450c0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-09-012611-a.b2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель щодо вимог за тендерною документацією
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.05.2025 15:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.05.2025 12:33
Дата виконання рішення Замовником: 04.06.2025 19:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №8262-р/пк-пз від 23.05.2025 року Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Поштовий термінал самообслуговування (поштомат) з установкою (резервний договір) (з можливістю факторингу)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-09-012611-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ "БІЛДІНГ СЕТ ТРЕЙД", Віталій Шеверун +380993849905 building.set.trade@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c207e3975a9744899641d1a9f3088314
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги по аналогічному договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: І. Дискримінаційні умови Тендерної документації:

Так відповідно до нової редакції тендерної документації передбачено, що в додатку 2 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено щодо кваліфікаційних вимог до учасника:
«1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям:
1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору із зазначенням:
 найменування контрагента (мережевої компанії),
 кількість поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих за договором; (не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць для однієї мережевої компанії)
та в примітці до п.1.1.1. також зазначено, цитата:
«*Під аналогічним(и) за предметом закупівлі договором(ами) слід розуміти виконаний/частково виконаний(і) договір або договори, за умовами якого здійснено монтаж та/або поставку поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) зовнішній мережевій компанії, яка має не менше 10 (десяти) мережевих одиниць на території України, крім тимчасово окупованих територій.
Аналогічний договір повинен підтверджувати експлуатацію поштоматів зовнішніми користувачами (зовнішніми клієнтами), а саме: поштові термінали самообслуговування (поштомати) не повинні бути поставлені та /або змонтовані та використовуватись в середині/межах корпоративної групи/холдингу (мережевої компанії). Інформація про діючі\доступні для користування зовнішніми клієнтами поштомати повинна бути доступна у відкритому доступі на сайті контрагента (мережевої компанії).
При цьому загальна сумарна кількість поставлених та/або змонтованих поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) за договором(ами), зазначеними в довідці, наданій згідно п. 1.1.1 цього додатку повинна бути не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць для однієї мережевої компанії, яка має не менше 10 (десяти) мережевих одиниць.».

В п.1.2. Додатку 2 до Тендерної документації також зазначено:
«п. 1.2. На підтвердження інформації за договорами, зазначеними в довідці відповідно до п.1.1.1 цього додатку, надаються:

«1.2.2. копії** акту (актів) приймання-передачі товару або видаткової (их) накладної(их) на поставку та/або монтаж поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) загальною кількістю не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць згідно аналогічного (их) договору (ів), зазначених у довідці за п.1.1.1 цього додатку (допускається приховування інформації про ціну та вартість товару(ів) в таких документах).**

1.2.3. посилання на сайт мережевої компанії, зазначеної у довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, на якому міститься інформація про кількість її мережевих одиниць або документ виданий мережевою компанією, зазначеною в довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, в якій зазначена інформація щодо кількості та переліку її мережевих одиниць з обов’язковим зазначенням адрес, за якими вони знаходяться.».

«1.2.5. фото поштоматів, що розташовані за усіма адресами, вказаними в переліку згідно п. 1.2.4 цього додатку: фото має бути чітким та повинно надавати можливість ідентифікувати належність до мережевої компанії, зазначеної у довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, (за наявності: логотип та/або корпоративні кольори, номер поштомату).».

Тобто, зазначено інформацію про ті ж самі мережеві компанії, мережеві одиниці поштоматів.
В додатку 2 до Тендерної документації, також наведено приклад довідки, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, де в стовпчику №4 зазначено назву:
«Кількість поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих за договором (не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць для однієї мережевої компанії)».

Дані умови є дискримінаційними та сформовані для забезпечення перемоги лише однією юридичної особи в Україні – ТОВ "Модерн-Експо" код ЄДРПОУ 21751578 виходячи з наступного.

2. Дискримінаційність умов порівняно з попередніми ідентичними закупівлями.

2.1. попередні закупівлі Замовником ідентичного предмету закупівлі.

2.1.1. Закупівля №1
04.10.2024 р. за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-04-011150-a розміщено закупівлю АТ «УКРПОШТА»:
- «Поштовий термінал самообслуговування (поштомат) з установкою (резервний договір) (з можливістю факторингу),
- ДК 021:2015: 30131000-6 — Устаткування для експедиції письмової кореспонденції

Опис закупівлі ідентичний щодо ідентичного товару та ідентичних місць установки поштоматів, що й за оскаржуваною процедурою.

Учасники закупівлі:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Відповідність критеріям Документи
ТОВ СПЕКТР-8 18 500 000,00
UAH з ПДВ 14 899 960,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФЬОРСТ ЛЕВЕЛ АУТСОРСІНГ ГРОУП" 31 022 908,00
UAH з ПДВ 14 900 000,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МВК ГРУПП" 20 655 031,00
UAH з ПДВ 16 398 000,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО В ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ЕКСПО" 20 700 000,00
UAH з ПДВ 16 400 000,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

ТОВ "СЕЛФ-СЕРВІС СОЛЮШНЗ" 19 500 000,00
UAH з ПДВ 19 500 000,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

Переможець закупівлі:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФЬОРСТ ЛЕВЕЛ АУТСОРСІНГ ГРОУП" #38915507 з ціною 14 900 000,00 грн.
В Тендерній документації по закупівлі від 10.10.2024 р.
ТД ВТ з Особливостями_04.10.24 Поштомати (нова редакція від 22.10.24).docx

відсутні вимоги щодо «мережевої компанії», «Мережевої одиниці» поштомата, щодо сайта контрагента та інформації на сайті контрагента.
Закупівля в процесі виконання договору.
На сторінці закупівлі розміщено укладений договір з переможцем.

При цьому, звертаємо увагу, що ТОВ "Модерн-Експо" виставила кінцеву ціну пропозиції в сумі 16 400 000,00 грн.

В додатку 2 Тендерної документації відображені наступні кваліфікаційні вимоги до учасника щодо попереднього досвіду:

«1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного** за предметом закупівлі договору із зазначенням:
 найменування контрагента,
 предмету договору,
 номеру та дати укладення договору;
 контактних осіб замовників (прізвище та ім’я, контактний телефон);
 стану виконання договору (виконаний/частково виконаний договір).

1.1.2. Позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довідці, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору.

**Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір за умовами якого здійснено монтаж та/або поставку поштових терміналів самообслуговування (поштоматів).»

Довідка учасника має вигляд:
«ДОВІДКА
(Назва учасника), як учасник тендеру підтверджуємо відповідність встановленому кваліфікаційному критерію тобто про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору:

Найменування контрагента Предмет договору Номер та дата укладення договору Стан виконання договору
(виконано/частково виконано) Контактні дані осіб замовника (контрагента)
Прізвище та ім’я Контактний телефон


Предмет договору: ______________

за умовами якого здійснено*__________
______ (Прізвище)

______ (ім’я)



2.1.2. Закупівля №2
14.03.2025 р. за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-14-012558-a розміщено закупівлю АТ «УКРПОШТА»:
- «Поштовий термінал самообслуговування (поштомат) з установкою (резервний договір) (з можливістю факторингу);
- ДК 021:2015: 30131000-6 — Устаткування для експедиції письмової кореспонденції

Опис закупівлі ідентичний щодо ідентичного товару та ідентичних місць установки поштоматів.

Учасники закупівлі:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Відповідність критеріям Документи
ТОВ "ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ" 14 895 500,00
UAH з ПДВ 14 895 500,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО В ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ЕКСПО" 16 419 000,00
UAH з ПДВ 16 419 000,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

Закупівля не відбулась через відхилення пропозицій обох учасників:

В Тендерній документації по закупівлі від 14.03.2025 р.
ТД ВТ з Особливостями_Поштомати (нова редакція станом на 26.03.2025).docx

В додатку 2 Тендерної документації відображені наступні кваліфікаційні вимоги до учасника щодо попереднього досвіду:

«1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям*:
1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних)** за предметом закупівлі договору (договорів) із зазначенням:
 найменування контрагента,
 предмету договору,
 номеру та дати укладення договору;
 кількості поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих за договором;
 контактних осіб замовників (прізвище та ім’я, контактний телефон);
 стану виконання договору (виконаний/частково виконаний договір).

**Під аналогічним (аналогічними) за предметом закупівлі договором (договорами) слід розуміти виконаний/частково виконаний договір або договори з логістичними та/або фармацевтичними та/або холдинговими та/або мережевими компаніями, за умовами якого здійснено монтаж та/або поставку поштових терміналів самообслуговування (поштоматів).
При цьому загальна сумарна кількість поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) за договором (договорами) повинна бути не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць.

1.1.2. На підтвердження інформації за договором (договорами), зазначений (зазначеними) в довідці відповідно до п.п. 1.1.1. цього додатку, надаються:
- скан-копії сторінок договору (договорів), на яких міститься інформація про: предмет договору, строк дії договору, підписи сторін договору.
- скан-копії акту (актів) приймання-передачі товару або видаткової(их) накладної(их) на поставку поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) загальною кількістю не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць згідно аналогічного (их) договору (ів), зазначених у довідці за п.п. 1.1.1. цього додатку.
У разі надання Договору (договорів) на мові, іншій ніж українська, учасник повинен надати також відповідний переклад на українську мову.

1.1.3. Позитивний лист-відгук від контрагента логістичної та/або фармацевтичної та/або холдингової та/або мережевої компанії, зазначеного у довідці, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору (надається щодо договору зазначеного у довідці відповідно до п.п. 1.1.1. цього Додатку).».

Тобто, основний критерій наявності досвіду – попередні взаємовідносини з щодо:
«з логістичними та/або фармацевтичними та/або холдинговими та/або мережевими компаніями, за умовами якого здійснено монтаж та/або поставку поштових терміналів самообслуговування (поштоматів)».

ДОВІДКА
(Назва учасника), як учасник тендеру підтверджуємо відповідність встановленому кваліфікаційному критерію тобто про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору:
Найменування контрагента Предмет договору



Номер та дата укладення договору Кількість поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих за договором
(не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць Стан виконання договору
(виконано/частково виконано) Контактні дані осіб замовника (контрагента)
Прізвище та ім’я Контактний телефон


Тобто, добавлено логічстичні, фармацефтичні, холдингові, мережеві компанії та мав місце вибір між та/або, і «мережева компанія» не була єдиним критерієм.
А в довідці взагалі відсутні вимоги до мережевої чи іншої з п. 1.1.1. компаній.

При цьому, маючи досвід участі в аукціоні закупівлі №1 по UA-2024-10-04-011150-a та знаючи що найнижчою ціною була сума 14 899 960,00 грн., компанія ТОВ "Модерн-Експо" не опустила ціну та запропонувала ціну 16 419 000,00 грн.

2.1.3. Закупівля №3
04.04.2025 р. за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-04-007098-a розміщено закупівлю АТ «УКРПОШТА»:
- «Поштовий термінал самообслуговування (поштомат) з установкою (резервний договір) (з можливістю факторингу);
- ДК 021:2015: 30131000-6 — Устаткування для експедиції письмової кореспонденції

Опис закупівлі ідентичний щодо ідентичного твару та ідентичних місць установки поштоматів.

Учасники закупівлі:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Відповідність критеріям Документи
ТОВ "ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ" 15 990 000,00
UAH з ПДВ 13 950 000,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОМНІКОНСАЛТИНГ" 15 818 874,62
UAH з ПДВ 15 267 101,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

ТОВ "БІЛДІНГ СЕТ ТРЕЙД" 16 199 950,00
UAH з ПДВ 15 350 000,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО В ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОДЕРН-ЕКСПО" 16 419 000,00
UAH з ПДВ 15 495 000,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи


Переможець закупівлі:
ТОВ "ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ" #40398340 з ціною 13 950 000,00 грн.

Закупівля ще не завершена, здійснено повідомлення про намір укласти договір, укладений договір на сторінку закупівлі ще не завантажено, документів учасника щодо відмови від укладення договору також не завантажено.

В Тендерній документації по закупівлі від 04.04.2025 р.
ТД ВТ з Особливостями_Поштомати (нова редакція станом на 07.04.2025).docx

В додатку 2 Тендерної документації відображені наступні кваліфікаційні вимоги до учасника щодо попереднього досвіду:

«1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям*:
1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних)** за предметом закупівлі договору із зазначенням:
 найменування контрагента,
 предмету договору,
 номеру та дати укладення договору,
 кількості поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих за договором;
 стану виконання договору (виконаний/частково виконаний договір),
 контактних осіб замовників (прізвище та ім’я, контактний телефон).

**Під аналогічним (аналогічними) за предметом закупівлі договором (договорами) слід розуміти виконаний/частково виконаний договір або договори з логістичними та/або фармацевтичними та/або холдинговими та/або мережевими компаніями, за умовами якого здійснено монтаж та/або поставку поштових терміналів самообслуговування (поштоматів).
При цьому загальна сумарна кількість поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) за договором (договорами) повинна бути не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць.

1.1.2. На підтвердження інформації за договором (договорами), зазначений (зазначеними) в довідці відповідно до п.п. 1.1.1. цього додатку, надаються:
- скан-копії сторінок договору (договорів), на яких міститься інформація про: предмет договору, строк дії договору, підписи сторін договору.
- скан-копії акту (актів) приймання-передачі товару або видаткової(их) накладної(их) на поставку поштових терміналів самообслуговування (поштоматів) загальною кількістю не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць згідно аналогічного (их) договору (ів), зазначених у довідці за п.п. 1.1.1. цього додатку. (допускається приховування інформації про ціну та вартість товару(ів) в таких документах)
У разі надання договору (договорів), скан-копій акту (актів) приймання-передачі товару або видаткової (их) накладної (их) на мові, іншій ніж українська, учасник повинен надати також відповідний переклад на українську мову.

1.1.3. Позитивний лист-відгук від контрагента логістичної та/або фармацевтичної та/або холдингової та/або мережевої компанії, зазначеного у довідці, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору (надається щодо договору зазначеного у довідці відповідно до п.п. 1.1.1. цього Додатку).».

«ДОВІДКА
(Назва учасника), як учасник тендеру підтверджуємо відповідність встановленому кваліфікаційному критерію щодо наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору:
Найменування контрагента Предмет договору



Номер та дата укладення договору Кількість поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), поставлених та/або змонтованих за договором
(не менше 50 (п’ятдесяти) одиниць Стан виконання договору
(виконано/частково виконано) Контактні дані осіб замовника (контрагента)
Прізвище та ім’я Контактний телефон


Тобто, було збережено як і в закупівлі від 14.03.2025 р. логічстичні, фармацефтичні, холдингові, мережеві компанії та мав місце вибір між та/або, і «мережева компанія» не була єдиним критерієм.
А в довідці взагалі відсутні вимоги до мережевої чи іншої з п. 1.1.1. компаній.

При цьому, маючи досвід участі в двох закупівлях: аукціоні закупівлі №1 по UA-2024-10-04-011150-a, закупівлі від 14.03.2025 р. UA-2025-03-14-012558-a та знаючи що найнижчою ціною була сума 14 895 000,00 грн., компанія ТОВ "Модерн-Експо" не опустила ціну та запропонувала ціну 15 490 000,00 грн.

2.1.4. Закупівля №4 – ОСКАРЖУВАНА ЗАКУПІВЛЯ
14.04.2025 р. за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-09-012611-a розміщено закупівлю АТ «УКРПОШТА»:
- «Поштовий термінал самообслуговування (поштомат) з установкою (резервний договір) (з можливістю факторингу);
- ДК 021:2015: 30131000-6 — Устаткування для експедиції письмової кореспонденції

Опис закупівлі ідентичний щодо ідентичного твару та ідентичних місць установки поштоматів.

2.1.5. ВИСНОВКИ щодо участі ТОВ "МОДЕРН-ЕКСПО" в закупівлях.

Отже, будучи обізнаною про набагато нижчі ціни щодо ідентичного предмета закупівлі компанія ТОВ "МОДЕРН-ЕКСПО" утримує стабільно високу ціну. В раніше проведених закупівлях вигравали різні учасники які здійснювали реальне пониження цін, але ТОВ "МОДЕРН-ЕКСПО" зниження не здійснює. Це свідчить про те, що компанія ТОВ "МОДЕРН-ЕКСПО" має надію не на торги по ціні, а на інші чинники.

2.2. ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ З’ЯВИЛИСЬ ЛИШЕ В ЗАКУПІВЛІ ВІД 09.05.2025 Р.

Таким чином, в тендерній документації по закупівлі від 09.05.2025 р. з’явились кваліфікаційні вимоги яких раніше не було в трьої попередніх закупівлях.
Як попереднім досвідом виставлено умови роботи лише з компаніями, які мають:
- документи з попереднього досвіду мають бути надані лише щодо контрагента який є «мережева компанія»,
- документи мають стосуватись мережі поштоматів з доставки товарів;
- контрагент учасника має мати сайт;
- на сайті контрагента повинна бути розміщена інформація щодо всіх мережевих місць встановлення поштоматів;

2.3. В перших трьох закупівлях вигравали інші учасники
Як видно з вище викладеного, при відсутності дискримінаційних вимог забезпечувались принципи конкурентної боротьби та вигравали інші учасники.

2.4. Але при цьому, не дивлячись на те, що ТОВ "Модерн-Експо" код ЄДРПОУ 21751578 приймало участь у всіх закупівлях, пропонована ними ціна не була навіть близько рівною до нижчої ціни інших учасників. Більше того, навіть початкова ціна не була нижчою 16 400 000,00 грн., при тому, що фактично даний учасник вже бачив пропозиції інших учасників і кінцеву ціну торгів, але тим не менше даний учасник виставляв постійно зависоку ціну.

2.5. В результаті такої зависокої ціни ТОВ "Модерн-Експо" програвало закупівлі кожного разу. Що є не логічною поведінкою.

2.6. В четвертій закупівлі виникли дискримінаційні умови.

Як видно інші учасники то приймали участь в торгах, то не приймали участі, але ТОВ "Модерн-Експо" приймало участь у всіх закупівлях.
Саме у зв’язку з тим, що ТОВ "Модерн-Експо" не могло виграти аукціон саме по ціні, й виникли дискримінаційні умови.

2.7. Висновки щодо дискримінаційності умов порівняно з іншими закупівлями – закупівлями ідентичного товару, що були раніше в короткий період часу.
Звертаємо особливу увагу саме на те, що всі закупівлі мали місце в короткий період часу:
04.10.2024 р. є переможець, на стадії виконання;
14.03.2025 р. торги не відбулись через відхилення пропозицій обох учасників;
04.04.2025 р. є переможець, не на стадії прийняття рішення про укладення договору;
09.05.2025 р. оскаржувана

В чому потреба саме в закупівлі від 09.05.2025 р. виставляти інші умови щодо кваліфікації учасника, які є відмінними від умов трьох попередніх закупівель.
Чому закупівлю ідентичного товару що й попередні закупівлі не можливо провести на тих самих умовах й в закупівлі від 09.05.2025 р. без дискримінаційних умов до кваліфікації учасників.
Чому попередніх закупівлях кваліфікаційні вимоги Замовника задовольняли, а в закупівлі від 09.05.2025 р. вже не задовольняють.
Є очевидним, що це відбувається саме тому, що компанія ТОВ "Модерн-Експо" не в змозі конкурувати по ціні, і саме тому виникла потреба в закладенні до Тендерної документації кваліфікаційних вимог саме щодо «мережевої компанії», «мережевої одиниці» поштоматів, так як тільки ТОВ "Модерн-Експо" працює з трьома відомими компаніями, що мають мережу поштоматів, інших компаній в Україні немає.
Як видно з вище викладеного, без цих дискримінаційних умов не тільки можуть, а й проводились торги й визначались переможці, які здатні виконати поставку за предметом закупівлі, і ціна в яких була нижча ніж у ТОВ "Модерн-Експо".

Більше цього, як видно з закупівлі UA-2024-10-04-011150-a для Замовника навіть не потрібні кваліфікаційні вимоги щодо попереднього досвіду в тому числі щодо: логістичних, фармацевтичних, холдингових компаній.
Також є не зрозумілим чому договори з іншими компаніями ніж логістичні, фармацевтичні, холдингові, мережеві, не можуть відповідати критерію попереднього досвіду. Жодної аргументації Замовник не наводить.

3. Монопольне становище ТОВ "Модерн-Експо" як виробника поштоматів.

Компанія ТОВ "Модерн-Експо" єдина в Україні має власні виробничі потужності – власне виробництво поштоматів та є найбільшим виробником та постачальником поштоматів в Україні. Доля іншого виробництва поштоматів на ринку України є незначною, правильніше сказати - мізерною.
Тому, ТОВ "Модерн-Експо" є також монополістом в Україні з постачання поштоматів.

4. ТОВ "Модерн-Експо" є постачальник для всіх мереж відомих торгівельних марок, інших таких мереж в Україні не існує.

На даний час в Україні діє три мережеві компанії (групи компаній), що здійснюють доставку товарів за допомогою поштоматів:
- «РОЗЕТКА»
- «НОВА ПОШТА»
- «ЕПІЦЕНТР»
Документи, що завантажені в складі тендерної пропозиції учасником доказують що для ТОВ "ТЕРМІНАЛ РОЗЕТКА" код за ЄДРПОУ 33584049 постачальником поштоматів є саме СП ТОВ "Модерн-Експо", а саме Договір поставки №UA-391/22 від 30 січня 2023 р.
Замовник будучи найбільшою компанією надання послуг поштового оператора достовірно обізнаний про своїх конкурентів «РОЗЕТКА», «НОВА ПОШТА», «ЕПІЦЕНТР» на ринку доставки товарів та Замовник однозначно обізнаний з тим, що саме СП ТОВ "Модерн-Експо" є компанією щодо постачає поштомати для цих вище вказаних торгівельних марок.
Таким чином, здійснюючи вимоги в Тендерній документації щодо саме «мережевої компанії» «мережевих поштоматів» є завідомо підігрування на користь саме СП ТОВ "Модерн-Експо", завідоме створення Замовником завідомо неконкурентних умов для виграшу в закупівлі саме СП ТОВ "Модерн-Експо".
Іншої компанії, окрім СП ТОВ "Модерн-Експо", яка б відповідала кваліфікаційним вимогам Замовника за Тендерною документацією в Україні не існує, і це добре знає Замовник.
Зауважую, що дії Замовника по внесенню змін до тендерної документації, які ще більш посилюють вимоги до учасника в частині «мережева компанія» «мережеві одиниці» є прямим доказом підігрування Замовником саме на користь СП ТОВ "Модерн-Експо".

5. порушення законодавства з питань закупівель

Відповідно до п.4 ч. 1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:»
«4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;».
«4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.».
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

6. Порушення дискримінаційними умовами в ТД положень Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Дії щодо встановлення кваліфікаційних вимог на користь єдиного мережевого учасника ринку є також такими, що визнаються антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання відповідно до п.4 ч.2 ст.6 Закону України “Про захист економічної конкуренції”
2. Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються:
«4) спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;»;
«5) усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб’єктів господарювання, покупців, продавців;»;
«8) суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання на ринку без об’єктивно виправданих на те причин.».
Практика Антимонопольного комітету доказує, що здійснення дискримінаційних умов є не допустимим для Замовника.

7. Порушення дискримінаційними умовами в ТД положень Закону України «Про запобігання корупції».

Крім того, в діях посадових осіб Замовника також вбачаються ознаки корупційних ризиків. Так відповідно інформації Національного агенства з питань запобігання корупції корпційними проявами під час тендерних закупівель ознаками корупційних дій є «Встановлення дисĸримінаційних умов тендерної доĸументації, орієнтованої на заздалегідь визначеного учасниĸа, що звужує ĸоло потенційних учасниĸів та/або унеможливлює перемогу постачальниĸів, яĸі можуть запропонувати роботу/товар/послугу ĸращої яĸості за нижчої ціни».
Такі маніпуляції з тендерною документацією: передбачення дискримінаційних кваліфікаційних вимог під одного учасника з подальшим внесенням змін, що посилюють дискримінаційні умови тендерної документації є прямим створенням умов які сприяють перемозі саме СП ТОВ "Модерн-Експо".

8. Відсутність обґрунтування Замовника чому три попередні закупівлі мали місце без цих дискримінаційних умов, а в оскаржуваній закупівлі вони з’явились.
В тендерній документації, в обґрунтуванні Замовника немає жодного пояснення, на має жодної логіки чому три попередні закупівлі можливо було провести без цих дискримінаційних умов, а дану закупівлю не можливо провести без дискримінаційних умов.
Більше того, перша закупівля від 04.10.2024 р. була проведена взагалі без умов щодо попереднього досвіду саме конкретного переліку груп компаній.
Якщо оцінити ситуацію з тим, що в закупівлях:
UA-2024-10-04-011150-a
UA-2025-04-04-007098-a
виграли інші учасники ніж ТОВ "Модерн-Експо", то є очевидним, що такі дискримінаційні умови створені саме з метою того, щоб не дати можливість інших учасникам окрім ТОВ "Модерн-Експо" виграти закупівлю так як тільки ТОВ "Модерн-Експо" завантажувало як попередній досвід документацію щодо постачання поштоматів для компанії мережі торгівельної марки «РОЗЕТКА».
В закупівлях:
UA-2024-10-04-011150-a
UA-2025-04-04-007098-a
виграли учасники, які не надавали документів попереднього досвіду роботи з контрагентом, який є мережевим.

9. Порушення прав скаржника на участь в процедурі закупівлі.

Виставленням дискримінаційних умов саме щодо того, що кваліфікаційними вимогами до учасника є попередній досвід роботи (поставки поштоматів) саме для для одного типу компаній - «мережевої компанії», саме щодо «мережевої одиниці» поштомата, саме щодо наявності в контрагента сайта, саме щодо розміщення на сайті контрагента відомостей щодо розміщення поштомата, надання фотографій всіх розміщених поштоматів є порушенням прав Скаржника на участь в закупівлі, оскільки є очевидним, що виключно компанія ТОВ "Модерн-Експо" відповідає таким вимогам – відповідає кваліфікаційним вимогам за ТД, і є очевидним, що Скаржник не пройде кваліфікацію та не буде приймати участь в аукціоні.

Приймаючи участь в закупівлі UA-2025-04-04-007098-a Скаржник здійснив кінцеву пропозицію в сумі 15 350 000,00 грн, що є меншою за пропозицію ТОВ "Модерн-Експо" в сумі 16 496 000,00 грн.
Тобто, Скаржник має всі шанси виграти закупівлю, але через дискримінаційні умови щодо «мережева компанія», «Мережева одиниця», щодо сайту контрагента, фото, перебування поштоматів саме за конкретними адресами, в той час, коли поштомати просто можуть продаватись – не має такої можливості взяти участь в закупівлі та вигравати по ціні, а пропозиція Скаржника буде автоматично відхилена, бо Скаржник не має попереднього досвіду саме в «мережевій компанії».

10. такі мережеві вимоги виставлено Замовником будучи обізнаними з попередніх закупівель про невідповідність всіх інших учасників таким вимогам.

Як вище викладено, з ідентичним предметом закупівлі Замовником вже було оголошено та проведено раніше три закупівлі:
UA-2024-10-04-011150-a
UA-2025-03-14-012558-a
UA-2025-04-04-007098-a
В цих закупівлях приймали участь всі учасники ринку, які подавали свої документи на підтвердження кваліфікації.
Замовник будучи обізнаним з документацією всіх учасників за усіма трьома закупівлями усвідомлено в оскаржуваній закупівлі виставив вимоги, яким відповідає тільки один учасник - ТОВ "Модерн-Експо".
Тобто, це не те, що Замовник вперше оголошує торги.
Замовник проаналізував подані документи іншими учасниками по інших ідентичним закупівлям Замовника та в кваліфікаційних в останній закупівлі усвідомлено виставив вимоги до попереднього досвіду, яким відповідає тільки ТОВ "Модерн-Експо" згідно поданим документам по для участі по раніше оголошеним закупівлям.

11. Критика умов «мережева компанія», «мережева одиниця», вимог до сайту контрагента.
В законодавстві України жодним чином не визначено таких понять як:
- «мережева компанія»;
- «мережева одиниця» поштомату.

Не має таких визначень й в Тендерній документації.
На теперішній час є зовсім не зрозумілим які критерії визначення поняття «мережева компанія», «мережева одиниця» поштомата, що Замовник буде вважати таким, що відповідає даним критеріям, а що не відповідає. Така невизначеність в ТД тягне за собою відсутність прозорості, можливість маніпулювати та сприяти конкретному учаснику.
Як видно вище, без таких кваліфікаційних умов досить вдало проводились процедури закупівлі та вигравали різні учасники саме по ціні поштоматів, а не по кваліфікації.

12. Критика умов щодо сайта контрагента та фотографій розміщення поштоматів.

Щодо положень ТД:
- в п. «Аналогічний договір повинен підтверджувати експлуатацію поштоматів зовнішніми користувачами (зовнішніми клієнтами), а саме: поштові термінали самообслуговування (поштомати) не повинні бути поставлені та /або змонтовані та використовуватись в середині/межах корпоративної групи/холдингу (мережевої компанії). Інформація про діючі\доступні для користування зовнішніми клієнтами поштомати повинна бути доступна у відкритому доступі на сайті контрагента (мережевої компанії)»;
- «1.2.3. посилання на сайт мережевої компанії, зазначеної у довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, на якому міститься інформація про кількість її мережевих одиниць або документ виданий мережевою компанією, зазначеною в довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, в якій зазначена інформація щодо кількості та переліку її мережевих одиниць з обов’язковим зазначенням адрес, за якими вони знаходяться.».

- «1.2.5. фото поштоматів, що розташовані за усіма адресами, вказаними в переліку згідно п. 1.2.4 цього додатку: фото має бути чітким та повинно надавати можливість ідентифікувати належність до мережевої компанії, зазначеної у довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, (за наявності: логотип та/або корпоративні кольори, номер поштомату),

В законодавстві України жодним чином не визначено будь-яких вимог для укалдення договру щодо сайту, інформації на сайті, щодо місця розміщення товару та фотографій товару.
Такі обставини жодним чином не впливають на укладення договору, на досвід виконанян договору, ніяким чином не підтверджують існування договору.
Є взагалі не зрозумілим, яким чином це впливає на предмет закупівлі.
Більше того, за процедурами закупілі:
UA-2024-10-04-011150-a
UA-2025-03-14-012558-a
UA-2025-04-04-007098-a
відсутність таких кваліфікаційних вимог зовсім не перешкоджала проведенню закупівлі, виграш в аукціоні різними учасниками

З іншої сторони, якщо учасник надає дозволені Тендерною документацією як підтвердження попереднього досвіду документи щодо продажу поштоматів, то яке відношення учасник має до їх місця розміщення, до їх зовнішнього вигляду та звідки в нього можуть бути фотографії поштоматів, в них є новий власник, який все це визначає на власний розсуд. Чому учасник повинен бути відхиленим, тому що новий власник поштоматів розмістив їх там, де захотів і не повідомив про це учасника, або взагалі відмовляє для учасника в наданні такої інформації та не дозволяє виконати фотографії поштоматів.

Вимога щодо надання адрес місць встановлення поштоматів взагалі суперечить положенням п.1.2.2. Додатку 2 ТД, так як в ньому вказано, що документами попереднього досвіду також є:
«або видаткової (их) накладної(их) на поставку та/або
Тобто, це продаж поштоматів, після чого учасник до них не має жодного відношення, тому ніяк не може надавати місце їх знаходження, бо не володіє цією інформацією, що повністю не узгоджується з п.1.2.4. додатку 2 ТД.

13. Пропозиції до внесення змін до Тендерної документації.

Скаржник пропонує внести зміни до Тендерної документації та вилучити з усіх положень Тендерної документації вимоги щодо:
- «мережева компанія»;
- «мережева одиниця» поштомату.
- в п. «Аналогічний договір повинен підтверджувати експлуатацію поштоматів зовнішніми користувачами (зовнішніми клієнтами), а саме: поштові термінали самообслуговування (поштомати) не повинні бути поставлені та /або змонтовані та використовуватись в середині/межах корпоративної групи/холдингу (мережевої компанії). Інформація про діючі\доступні для користування зовнішніми клієнтами поштомати повинна бути доступна у відкритому доступі на сайті контрагента (мережевої компанії)»;
- «1.2.3. посилання на сайт мережевої компанії, зазначеної у довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, на якому міститься інформація про кількість її мережевих одиниць або документ виданий мережевою компанією, зазначеною в довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, в якій зазначена інформація щодо кількості та переліку її мережевих одиниць з обов’язковим зазначенням адрес, за якими вони знаходяться.»;
- 1.2.4. перелік місць (не менше 10 (десяти) адрес) встановлення поштових терміналів самообслуговування (поштоматів), що були поставлені та/або змонтовані згідно аналогічного(их) договору(ів), зазначених у довідці за п.1.1.1 цього додатку із зазначенням: області, населеного пункту, вулиці, номеру будинку на території України, окрім тимчасово окупованих територій.
- «1.2.5. фото поштоматів, що розташовані за усіма адресами, вказаними в переліку згідно п. 1.2.4 цього додатку: фото має бути чітким та повинно надавати можливість ідентифікувати належність до мережевої компанії, зазначеної у довідці згідно п.1.1.1 цього додатку, (за наявності: логотип та/або корпоративні кольори, номер поштомату),

Тим самим, привести Тендерну докумнетацію до умов, що мали за закупівлями раніше, і враховуючи що перша закупівля була взагалі без таких кваліфікаційних вимог, це повністю буде задовільняти потреби Замовника.


виклавши кваліфікаційні умови щодо попереднього договору такі ж самі, як й ті, щомали місце в попередніх тендерних процедурах за додатком 2 до Тендерної документації по процедурам:
UA-2024-10-04-011150-a
UA-2025-03-14-012558-a
UA-2025-04-04-007098-a
За якими було забезпечено конкурентну боротьбу саме по ціні товару, а не по попередньому досвіду учасника.

14. Внесення змін до ТД шляхом вилучення зазначених вище дискримінаційних умов ТД дасть можливість прийняти участь в закупівлі не тільки скаржнику, а й іншим потенційним учасникам, в тому числі тим, які приймали раніше участь в ідентичних закупівлях та конкурувати не по кваліфікаційним критеріям, а по ціні.
Вилучення дискримінаційних вимог за даною скаргою Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси скаржника та інших потенційних учасників та жодним чином не будуть порушуватись принципи здійснення публічних закупівель, які визначені законодавством.

ВИСНОВКИ:
Враховуючи наведене, Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні умови щодо кваліфікації учасника та порушує права Заявника скарги на участь у закупівлі та виграш торгів саме за ціною пропозиції поставки товару, а не за дискримінаційними умовами щодо роботи з мережею компанії.

Отже, тендерна документації не відповідає вимогам п.4 ч.1 ст.5, ч.4 ст.5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п.4. ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції.

На підставі викладеного, керуючись положеннями ст.ст. 5, 18, 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі» та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Вимога про усунення дискримінаційних вимог

Номер: 0416ff4d5fe4414a8e038f8bd29ac75c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-09-012611-a.b1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 13.05.2025 19:31
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІЛДІНГ СЕТ ТРЕЙД", Віталій Шеверун 380993849905 building.set.trade@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2440341e5945498795db5b2fb478c13a
Заголовок пункту скарги: Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Вимога про внесення змін в ТД
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації