-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту:Рекультивація полігону- Міське звалище (полігон) твердих побутових відходів, що знаходиться на земельній ділянці у м. Херсоні по вул. Ракетній, б. 120, площею 39,8526 га, та отримання висновку з оцінки впливу на довкілля об’єкта
Торги не відбулися
2 666 666.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 333.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 333.33 UAH
Період уточнення:
07.05.2025 14:34 - 19.05.2025 00:00
Відповідь надана
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, у сфері землелеустрою та управління відходами
Номер:
78041f1c5adf4d5f80601ad1a3caf41f
Дата опублікування:
14.05.2025 17:24
Опис:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКОПОЛІС" ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ оголошено тендер на закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту: Рекультивація полігону- Міське звалище (полігон) твердих побутових відходів, що знаходиться на земельній ділянці у м. Херсоні по вул. Ракетній, б. 120, площею 39,8526 га, та отримання висновку з оцінки впливу на довкілля даного об’єкта. (номер у Prozzoro UA-2025-05-07-008787-a; закупівля № 27838296).
Проаналізувавши тендерну документацію можливо дійти висновку, що положення тендерної документації суперечать вимогам чинного законодавства, а також містять дискримінаційні вимоги до учасників:
1. Правилами технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації затвердженими наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України 10 лютого 2025 року № 263 визначено, що рекультивація це комплекс організаційних, технічних і біотехнологічних заходів, що здійснюються на полігоні або його робочій карті після припинення експлуатації, спрямованих, в тому числі, на створення верхнього захисного комбінованого екрана поверхні полігона та на відновлення ґрунтового покриву, поліпшення стану та продуктивності порушених земель та забезпечення інтеграції забрудненої відходами території в навколишній ландшафт відповідно до робочого проєкту землеустрою щодо рекультивації порушених земель.
Правилами розроблення робочих проектів землеустрою затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2022 р. № 86 зокрема визначено, що проєкт землеустрою щодо рекультивації порушених земель повинен включати:
завдання на складання робочого проекту землеустрою;
пояснювальну записку;
характеристику природних та агрокліматичних умов відповідної території;
матеріали ґрунтових та інших обстежень;
матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування;
техніко-економічні показники робочого проекту землеустрою;
проектні рішення з визначення комплексу заходів та обсягу робіт з охорони земель;
розрахунки кошторисної вартості щодо впровадження запроектованих заходів з охорони земель;
плани агровиробничих груп ґрунтів та крутизни схилів (у разі потреби);
плани запроектованих заходів;
матеріали перенесення проекту в натуру (на місцевість).
Завдання на складання робочого проекту землеустрою складається відповідно до вимог, визначених у розділах II-VI Правил розроблення робочих проектів землеустрою затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2022 р. № 86.
Проте, Технічне завдання на розробку проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Рекультивація полігону - Міське звалище (полігон) твердих побутових відходів, що знаходиться на земельній ділянці у м. Херсоні по вул. Ракетній, б. 120, площею 39,8526 га» суперечить вимогам статті 54 Закону України «Про землеустрій», Правилам розроблення робочих проектів землеустрою затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2022 р. № 86 та Правилам технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації затверджених наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України 10 лютого 2025 року № 263.
Фактично, за умова тендерної документації не передбачено розробляти робочий проєкт землеустрою щодо рекультивації порушених земель!
Зазначене свідчить про порушення принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності!
2. Згідно документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» потенційний учасник повинен надати кваліфікаційне свідоцтво щодо розроблення документів на отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин.
Проте, дана вимога є дискримінаційною, так як розроблення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами не є предметом закупівлі взагалі.
3. Згідно документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» потенційний учасник повинен надати кваліфікаційне свідоцтво (підвищення кваліфікації) щодо розроблення державних та місцевих програм, у тому числі у сфері охорони навколишнього природнього середовища).
Проте, дана вимога є дискримінаційною, так як розроблення державних та місцевих програм, у тому числі з охорони довкілля/у сфері охорони навколишнього природнього середовища не є предметом закупівлі взагалі.
4. Згідно документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» потенційний учасник повинен надати кваліфікаційне свідоцтво щодо практичної експлуатації установок газу.
Проте, дана вимога є дискримінаційною, так як предмет закупівлі не стосується проектування та експлуатації установок газу.
Враховуючи зазначене, просимо розглянути скаргу та наполягаємо на тому, щоб Замовник (КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКОПОЛІС" ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ) відмінив оголошений тендер на закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту: Рекультивація полігону- Міське звалище (полігон) твердих побутових відходів, що знаходиться на земельній ділянці у м. Херсоні по вул. Ракетній, б. 120, площею 39,8526 га, та отримання висновку з оцінки впливу на довкілля даного об’єкта. (номер у Prozzoro UA-2025-05-07-008787-a; закупівля №27838296), як такий що суперечать вимогам чинного законодавства та містить дискримінаційні вимоги до учасників.
Окрім того, наполягаємо на тому, щоб послуги з проектування рекультивації полігону - Міське звалище (полігон) твердих побутових відходів, що знаходиться на земельній ділянці у м. Херсоні по вул. Ракетній, б. 120 були виконані у відповідності до вимог статті 54 Закону України «Про землеустрій», Правил розроблення робочих проектів землеустрою затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2022 р.
№ 86 та Правил технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації затверджених наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України 10 лютого 2025 року № 263.
Відповідь:
Шановні колеги,
У відповідь на Ваші зауваження щодо умов тендерної документації повідомляємо наступне:
1. Щодо нібито відсутності вимоги розроблення робочого проєкту землеустрою щодо рекультивації порушених земель
Звертаємо увагу, що технічне завдання є частиною проектно-кошторисної документації, яка розробляється з урахуванням вимог чинного законодавства, зокрема:
Закону України «Про землеустрій»;
Правил розроблення робочих проектів землеустрою, затверджених постановою КМУ № 86 від 02.02.2022;
Наказу Міндовкілля № 263 від 10.02.2025.
Проєкт землеустрою буде розроблено в межах реалізації проекту підрядником, який буде обраний за результатами закупівлі. Вихідні дані для розроблення проекту будуть надані в рамках укладеного договору. Таким чином, у технічному завданні немає потреби дублювати склад робочого проєкту землеустрою, оскільки його необхідність прямо передбачена чинним законодавством і буде реалізована на відповідному етапі виконання робіт.
Отже, зауваження щодо відсутності проєкту землеустрою є безпідставним.
2. Щодо кваліфікаційного свідоцтва з розроблення документів для дозволу на викиди
Вимога надати кваліфікаційне свідоцтво щодо розроблення документів на отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин є обґрунтованою, оскільки відповідно до ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» в процесі рекультивації, особливо на полігонах ТПВ, можуть утворюватися джерела викидів шкідливих речовин, пов’язані з дегазацією або техногенними процесами.
Таким чином, розроблення проєктної документації повинно передбачати можливість обґрунтування викидів і розуміння їх регуляторного оформлення, тому вимога щодо наявності відповідного досвіду та кваліфікації є логічною, такою, що відповідає предмету закупівлі та не є дискримінаційною.
3. Щодо кваліфікаційного свідоцтва з розроблення державних та місцевих програм
Дана вимога стосується підтвердження досвіду у сфері екологічного проєктування та планування, що є суміжною та важливою частиною діяльності у сфері рекультивації, оскільки передбачає стратегічне бачення впливу на навколишнє середовище. Вимога не обмежує коло учасників, а лише підтверджує їхню спроможність працювати із документацією екологічного спрямування на рівні державної та місцевої політики.
4. Щодо кваліфікаційного свідоцтва з практичної експлуатації установок газу
Рекультивація полігонів ТПВ передбачае облаштування систем збору та дегазації звалищного газу, таке устаткування наявне на звалище Отже, вимога мати досвід або кваліфікацію щодо практичної експлуатації установок газу прямо випливає з предмету закупівлі. Вона спрямована на забезпечення належного технічного виконання робіт, які безпосередньо впливають на безпеку, екологічні ризики та подальшу експлуатацію об’єкта.
Висновок:
Усі зазначені вимоги тендерної документації відповідають чинному законодавству України, принципам публічних закупівель (у тому числі ефективності, пропорційності та недискримінаційності), а також особливостям предмета закупівлі. Тому зауваження щодо порушень є необґрунтованими.
Дата відповіді:
16.05.2025 13:28
Відповідь надана
Вимоги
Номер:
cdc881ec025f44deb1ec23477ecb3671
Дата опублікування:
12.05.2025 19:11
Опис:
Шановний Замовнику. Цитуючи вашу відповідь -
"Законодавство України у сфері охорони навколишнього середовища, поводження з відходами, викидами, газовими установками та оцінкою впливу на довкілля вимагає наявності у виконавців відповідної професійної підготовки та підтверджених кваліфікацій. Без таких документів організація не має права здійснювати відповідні види діяльності." - виникає питання - які конкретні нормативні документи законодавста України ви маєте на увазі? Проєктні органзації здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про архітектурну діяльність"та інш. Дані нормативні документи не мають вимог для проєктних організацій в отриманні зазначених вами сертифікатів і свідоцтв.
Відповідь:
Доброго дня!Звертаємо вашу увагу, що тендер проводиться не тільки на Розробку проектно-кошторисної документації по об’єкту:Рекультивація полігону. Так, пунктом 20 Технічного завдання на розробку проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Рекультивація полігону - Міське звалище (полігон) твердих побутових відходів, що знаходиться на земельній ділянці у м. Херсоні по вул. Ракетній, б. 120, площею 39,8526 га.», передбачено вимоги щодо розроблення розділу «Оцінка впливів на навколишнє середовище» та зазначено, що виконавцю необхідно розробити розділ ОВНС у склад проекту рекультивації полігону.
Виконати роботи по процедурі ОВД у складі:
20.1 Оформлення повідомлення, підготовка та публікація повідомлення про планову діяльність.
20.2 Оголошення громадського обговорення, щодо оцінки впливу на довкілля
20.3 Прийняття участі в громадських обговореннях
20.4 Створення та супровід на 1 (один) календарний рікелектронного кабінету Єдиного реєстру «Екосистеми» з оцінки впливу на довкілля
20.5 Підготовка звіту з оцінки впливу на довкілляна даний об’єкт на поточний період.
20.6 Отримання висновку з оцінки впливу на довкілля.
Основні етапи підготовки звіту ОВДпередбачено ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» та складаються з:
1. Попереднього аналізу
• Визначення джерел потенційного впливу
• Вивчення нормативно-правових вимог
• Попереднє узгодження проєкту з регуляторами
2. Збору та аналізу даних
• Дослідження стану повітря, води, ґрунтів, біорізноманіття
• Оцінка можливих ризиків для довкілля
• Визначення альтернативних варіантів реалізації проєкту
3. Розробки заходів з мінімізації впливу
• Запропонування технологій зменшення забруднення
• План моніторингу стану навколишнього середовища
4. Написання звіту
• Опис методів досліджень
• Викладення результатів аналізу
• Висновки щодо екологічної безпеки проєкту
5. Суспільного обговорення
• Організація громадських слухань
• Врахування зауважень місцевих жителів та екологічних організацій
6. Передачі документації до уповноважених органів
• Подання звіту до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України або місцевих екологічних структур
• Отримання висновку з ОВД.
Невідповідність звіту нормам діючого законодавства України може призвести до його відхилення, а отже, до затримки реалізації проєкту.Досвідчені фахівці проводять точні вимірювання, що підвищує довіру регуляторів до звіту.Експерти допомагають уникнути екологічних штрафів і зайвих витрат на повторні дослідження.Якщо звіт підготовлений прозоро та професійно, це підвищує довіру з боку громадськості.
Звіт з оцінки впливу на довкілля є ключовим документом для запуску екологічно значущих проєктів. Його підготовка потребує залучення висококваліфікованих спеціалістів, які володіють глибокими знаннями екологічного законодавства, наукових методів та практичних рішень для мінімізації впливу на природу.
Дата відповіді:
14.05.2025 08:39
Відповідь надана
Вимоги
Номер:
e1fd0bc0c01b4777b05d4753d9fe1ecc
Дата опублікування:
09.05.2025 16:34
Опис:
Доброго дня, підкажіть для чого необхідні подібні сертифікати та свідоцтва для проектної організації?
Кваліфікаційне свідоцтво про управління в сфері
поводження з відходами їх виробниками,
переробниками та місцевими і регіональними
уповноваженими органами.
Кваліфікаційне свідоцтво щодо практичної
експлуатації установок газу.
Кваліфікаційне свідоцтво щодо розроблення
документів на отримання дозволу на викиди
забруднюючих речовин
Кваліфікаційне свідоцтво (підвищення кваліфікації)
щодо проведення процедури оцінки впливу на
довкілля.
Кваліфікаційне свідоцтво (підвищення кваліфікації)
щодо розроблення державних та місцевих програм,
у тому числі у сфері охорони навколишнього
природнього середовища).
Відповідь:
Подібні сертифікати та кваліфікаційні свідоцтва є необхідними для проектної організації з кількох ключових причин:
1. **Дотримання законодавчих вимог**
Законодавство України у сфері охорони навколишнього середовища, поводження з відходами, викидами, газовими установками та оцінкою впливу на довкілля вимагає наявності у виконавців відповідної професійної підготовки та підтверджених кваліфікацій. Без таких документів організація не має права здійснювати відповідні види діяльності.
2. **Право на виконання спеціалізованих робіт**
Кожне з перелічених свідоцтв підтверджує, що фахівці організації мають знання та навички для виконання специфічних завдань, таких як:
* управління відходами;
* експлуатація газових установок;
* підготовка документів для отримання екологічних дозволів;
* здійснення процедур ОВД (оцінки впливу на довкілля);
* розробка природоохоронних програм.
3. **Зменшення ризиків відповідальності**
Документально підтверджена кваліфікація спеціалістів знижує юридичні ризики, оскільки доводить, що проєкти реалізуються фахівцями з відповідною підготовкою згідно з нормами.
4. **Якість проєктної документації та рішень**
Підвищення кваліфікації та наявність свідоцтв сприяє тому, що розроблювані документи відповідають актуальним вимогам законодавства, що мінімізує кількість зауважень з боку державних контролюючих органів.
Дата відповіді:
12.05.2025 08:16