-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Героїв Небесної Сотні в смт.Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування)», за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника - 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»
Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою
Торги відмінено
5 941 024.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 59 410.24 UAH
мін. крок: 1% або 59 410.24 UAH
Період уточнення:
01.05.2025 15:26 - 06.05.2025 00:00
Відповідь надана
Кваліфікаційні вимоги
Номер:
f6eade1d8bd841dea326be2a6363d98a
Дата опублікування:
05.05.2025 18:05
Опис:
Шановний замовнику!
У абзаці 6 пункту 1.2.2 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації встановлено наступну вимогу:
«Для фахівця з пожежної безпеки обов’язкова наявність вищої освіти за напрямом підготовки «Пожежна безпека», надається скан-копія/оригінал диплому про вищу освіту.»
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною, з наступних підстав:
Чинне законодавство не передбачає обов'язковості такої освіти для осіб, відповідальних за пожежну безпеку. Відповідно до Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки на підприємстві покладається на керівника або уповноважену ним особу, яка повинна пройти відповідне навчання та мати посвідчення, але не обов'язково мати вищу освіту за конкретним напрямом.
У зв’язку з цим, встановлення обов’язкової вимоги про наявність диплома саме за напрямом «Пожежна безпека» є надмірною, такою, що обмежує коло потенційних учасників і не пов’язана з реальними критеріями кваліфікації.
Відповідь:
Відповідь на звернення учасника щодо вимоги до фахівця з пожежної безпеки (п. 1.2.2 Додатку 1 до тендерної документації).
На звернення щодо можливості вважати дискримінаційною вимогу наявності у фахівця з пожежної безпеки вищої освіти за напрямом підготовки «Пожежна безпека», Замовник повідомляє наступне.
Встановлена вимога щодо наявності у фахівця з пожежної безпеки профільної вищої освіти за напрямом «Пожежна безпека» є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами).
Зокрема, відповідно до статті 16 Закону, для закупівлі робіт або послуг Замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, у тому числі щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. При цьому Учасник має право залучити для підтвердження відповідності такому критерію інших суб’єктів господарювання як співвиконавців або субпідрядників, що дає змогу усім потенційним учасникам належним чином забезпечити свою участь у процедурі.
З урахуванням того, що об’єктом закупівлі є роботи, що передбачають використання техніки, матеріалів із підвищеним рівнем пожежної небезпеки (зокрема гарячі асфальтобетонні суміші), Замовник вважає за доцільне передбачити наявність у фахівця з пожежної безпеки відповідної вищої освіти саме за напрямом «Пожежна безпека» для належного рівня професійного контролю та дотримання норм охорони праці та пожежної безпеки на об’єкті.
Зазначена вимога є однією з умов кваліфікаційного добору персоналу та має на меті недопущення формального підходу до забезпечення пожежної безпеки.
Таким чином, зазначена вимога встановлена з урахуванням специфіки предмета закупівлі, не порушує принципів недискримінації учасників, прозорості та об'єктивної оцінки тендерних пропозицій, а також не обмежує конкуренцію на ринку.
У зв’язку з вищевикладеним, Замовник не вбачає підстав для виключення або зміни цієї вимоги.
Дата відповіді:
06.05.2025 16:47
Відповідь надана
кваліфікаційні вимоги
Номер:
739a785b801d48bb8b2d110b764797d9
Дата опублікування:
05.05.2025 13:54
Опис:
Шановний замовнику, вивчивши Вашу тендерну документацію, звертаємося до Вас вилучити усі дискримінаційні умови, які Ви визначили безпідставно, а саме:
1.Згідно розрахунків Учасником обсягу надання послуг у вартісному виразі, у відповідності до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) час роботи асфальтоукладальника складає всього 42,54 маш./год.. Обґрунтуйте вимогу необхідності наявності в Учасника 2-х одиниць асфальтоукладальників яка зазначена у Додаток 1, розділу 1 п.п.1.1.1., Врахуйте ще той фактор, що термін надання послуг по об’єкту до 31.12.2026року.
Викладене стосується і котків дорожніх.
Внесіть відповідні зміни у Додаток 1, розділу 1, п.п.1.1.1. і п.п. 1.2.3 та викладіть їх у наступній редакції:
а)Обов’язковий перелік техніки, наявність якої повинен підтвердити учасник у складі своєї тендерної пропозиції у такій редакції:
- автомобiлі-самоскиди/бортові (не менше 3 шт.);
- асфальтоукладальники (не менше 1 шт.);
- коток дорожній, масою від 8 до 13 т. (не менше 2 шт.);
- трактор колісний (не менше 1 шт.);
- машина поливально-мийна (не менше 1 шт.).;
в) Учасник має підтвердити достатню кількість працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
- головний інженер – (не менше 1);
- виконавець робіт – (не менше 1);
- фахівець з пожежної безпеки – (не менше 1);
- підсобний робітник (не менше 5);
- водій автомобільного транспорту (категорії С) – (не менше 4);
- машиніст трактора – (не менше 1).
- машиніст асфальтоукладальника – (не менше 1);
- машиніст котка дорожнього – (не менше 2).
2. Просимо привести у відповідність до чинного законодавства вимогу, зазначену в абзаці 4 пункту 1.2.2 розділу 1 додатку 1 до тендерної документації, щодо наявності у інженера-проектувальника (кошторисника) диплому з кваліфікацією «інженер-будівельник» та свідоцтва про підвищення кваліфікації, щодо проектування та будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами.
Оскільки, згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, для посади «інженер з проектно-кошторисної роботи» передбачено: «Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації». Це означає, що прийнятними є різні напрямки вищої освіти, пов’язані з будівництвом. Таким чином, вимога замовника щодо обов’язкової наявності диплома саме з кваліфікацією «інженер-будівельник» є неправомірною, та не відповідає нормативним документам.
Також, зазначаємо, що ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво в сейсмічних районах України» встановлює вимоги для проектування та будівництва в районах із сейсмічною активністю 6 балів і вище за шкалою сейсмічної інтенсивності. Смт. Глибока Чернівецької області не входить до таких зон, отже, вимога щодо наявності свідоцтва про підвищення кваліфікації з проектування та будівництва в сейсмічно активних районах для інженера-проектувальника (кошторисника) є необґрунтованою для цього проекту.
Викладіть абзаці 4 пункту 1.2.2 розділу 1 додатку 1 до тендерної документації у редакції:
Учасник підтверджує наявність працівника на посаді інженера-проектувальника (кошторисника), для підтвердження надати скан-копією наказу про призначення на посаду (наказу про сумісництво), або скан-копією цивільно-правової угоди, (учасник надає скан-копію оригіналу кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації.),.
3.Інформація, зазначена у п.3 розділу 4 додатку 1 звужує коло учасників та є дискримінаційною оскільки обмежує участь у закупівлі суб’єктів господарювання, які фактично здійснюють відповідну діяльність, проте не мають КВЕД 42.11 зазначеним як основний.
Так, Замовник може вимагати наявність виду економічної діяльності 42.11., але не обов’язково основним.
Викладіть п.3 розділу 4 додатку 1 у наступній редакції:
Інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про основні види діяльності Учасника. Учасник має мати КВЕД 42.11 Будiвництво дорiг i автострад, що додатково підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Таким чином, вищезазначені вимоги Замовником суперечать принципам добросовісної конкуренції та створюють невиправдані бар’єри для участі у закупівлі, що є порушенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», де наголошено на відсутності дискримінації учасників.
4. Шановний Замовнику, чи може Учасник замість підсобних робітників підтвердити їх наявність дорожніми робітниками ( не менше 5 ? ).
5. Вкажіть у технічному завданні, додаток 2 до тендерної документації, яку товщину асфальтобетонного покриття потрібно зазначати і врахувати , в позиції №6 «На кожні 0,5 см зміни товщини шару додавати або виключати до норми 18-43-1».
Просимо відповідально віднестися до наших зауважень та внести відповідні зміни у тендерну документацію. Дякуємо.
Відповідь:
На Ваші запитання, що надійшли до Замовника в рамках процедури публічної закупівлі «Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Небесної Сотні в смт. Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування)», за номером закупівлі UA-2025-05-01-010298-a в системі Prozorro повідомляємо наступне.
Відповіді на запитання учасника щодо умов тендерної документації.
1.Відповідь щодо обґрунтування вимоги наявності 2-х асфальтоукладальників.
Наявність в Учасника двох асфальтоукладальників є обґрунтованою не лише обсягами (42,54 маш./год.) та трьох котків дорожніх, але й потребою забезпечення резерву техніки, виконання робіт, враховуючи специфіку бюджетного фінансування, погодні умови, та можливість одночасного виконання робіт на кількох ділянках.
Тобто, вимога про наявність у Учасника щонайменше двох асфальтоукладальників (передбачена у Додатку 1, розділ 1, п.п. 1.1.1. тендерної документації) є технічно та економічно обґрунтованою, з урахуванням таких факторів:
1. Обсяг робіт - 3381 м² поточного ремонту дорожнього покриття на перехресті двох інтенсивно навантажених вулиць селища Глибока. Виконання таких робіт на перехресті вимагає зменшення тривалості укладання покриття, щоб уникнути тривалого порушення транспортного сполучення та створення аварійних ситуацій.
2. Забезпечення безперервності робіт. У разі відсутності дублюючої одиниці техніки (другого асфальтоукладальника), поломка чи технічна несправність однієї машини може призвести до вимушеного простою, що суперечить умовам ефективного використання бюджетних коштів та може поставити під ризик дотримання строків реалізації проєкту.
3. Наявність двох асфальтоукладальників дозволяє:
- працювати одночасно на декількох ділянках або в змінному режимі;
- підтримувати високий темп укладання асфальтобетонного шару з дотриманням технологічного процесу температурної укладки;
- оптимізувати графік виконання робіт, з урахуванням непередбачуваних погодних факторів.
4. Хоча проєкт договору передбачає тривалий строк його дії, фактичне виконання робіт обмежується сезонністю та доступністю фінансування. Термін дії договору та термін виконання робіт до 31.12.2026 року (п.3.1. та п.3.3.) не означає, що всі роботи будуть рівномірно виконуватись протягом двох років. Насправді, виконання буде залежати від:
- фінансування - згідно з п.5.1. проєкту договору, розрахунок за виконані роботи здійснюється по мірі надходження бюджетних коштів;
- наявності бюджетного призначення, включно з тим, що Учасник має надати лист-згоду на можливу оплату протягом 365 днів після підписання актів. Це свідчить про відтерміновані розрахунки, що, своєю чергою, накладає додаткові ризики щодо планування ресурсів, і лише ті Учасники, які мають достатню технічну базу, зокрема дві одиниці основної техніки, можуть ефективно планувати виконання робіт у такому режимі.
5. Сезонність робіт, тобто виконання дорожніх робіт в Україні обмежене сприятливими погодними умовами (весна–осінь). За цей обмежений період необхідно якісно і вчасно виконати всі передбачені обсяги, що ще більше підсилює необхідність використання щонайменше двох асфальтоукладальників для оперативного виконання робіт.
6. Аналогічно це стосується і котків дорожніх.
Таким чином, вимога щодо наявності не менше двох одиниць асфальтоукладальників та котків дорожніх є не лише технічно обґрунтованою, а й такою, що забезпечує:
- якість робіт;
- оперативність виконання;
- зниження ризиків для Замовника;
- спроможність Учасника працювати в умовах обмеженого фінансування і відтермінованої оплати.
Отже, вимога не є дискримінаційною, а прямо пов’язана з предметом закупівлі, специфікою об’єкта, безпекою дорожнього руху, та необхідністю забезпечення якості й безперервності ремонтних робіт.
2.Відповідь щодо відповідності вимоги диплому з кваліфікацією «інженера-будівельника» та свідоцтва про підвищення кваліфікації, щодо проектування та будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю чинному законодавству.
Замовник розуміє важливість дотримання чинних нормативно-правових актів при формуванні тендерної документації, зокрема у частині встановлення кваліфікаційних вимог до персоналу Учасників. Водночас, повідомляємо, що вимога щодо наявності у інженера з проектно-кошторисної роботи відповідного диплому та свідоцтва про підвищення кваліфікації є обґрунтованою з огляду на наступне.
Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво в сейсмічних районах України», додатком А (обов’язковий), у випадках, коли населений пункт не згадується у таблиці А.1, сейсмічність визначається за картами ЗСР-2004-В.
Селище Глибока Чернівецької області, хоч і не згадується безпосередньо в таблиці А.1, згідно з картою сейсмічного районування України ЗСР-2004-В, належить до зони з сейсмічною активністю 7 балів за шкалою MSK-64, що підтверджується відповідними офіційними картографічними даними, на які посилається норматив.
Отже, всі проєктні рішення та будівництво на територіях з сейсмічністю 6 балів і більше мають враховувати відповідні вимоги. Тому, навіть якщо об’єкт будівництва - це поточний ремонт дорожнього покриття, в умовах можливої сейсмічної активності мають бути дотримані всі передбачені норми, що також стосується фахової кваліфікації залучених інженерів.
Таким чином, вимога про наявність відповідного свідоцтва про підвищення кваліфікації з проектування у сейсмічно активних зонах, повністю відповідає положенням ДБН В.1.1-12:2014, є технічно виправданою та забезпечує залучення до виконання робіт фахівця, який має відповідну компетенцію для проектування в умовах підвищеної сейсмічності.
Тобто, вимога про наявність відповідного свідоцтва про підвищення кваліфікації з проектування у сейсмічно активних зонах є обґрунтованою, об’єктивною та відповідає чинним будівельним нормам.
У зв’язку з цим Замовник не вбачає підстав для виключення або зміни цієї вимоги.
3. Відповідь щодо вимоги із зазначенням КВЕД 42.11 «Будiвництво дорiг i автострад», як основного виду діяльності.
На звернення Учасника щодо встановлення у Додатку 1 тендерної документації вимоги про наявність у учасника основного виду економічної діяльності КВЕД 42.11 «Будівництво доріг і автострад», Замовник повідомляє наступне.
Зазначена вимога є обґрунтованою з огляду на специфіку предмета закупівлі, який передбачає виконання дорожньо-будівельних робіт, а саме поточного ремонту дорожнього покриття. Основний КВЕД 42.11 прямо вказує на спеціалізацію учасника саме в цій сфері та дозволяє Замовнику пересвідчитись у тому, що учасник дійсно має фаховий профіль діяльності, відповідний предмету закупівлі, а не декларує таку здатність номінально або тимчасово.
Встановлення такої вимоги не суперечить статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, оскільки відповідно до Закону, при закупівлі робіт чи послуг Замовник має право встановлювати кваліфікаційний критерій щодо наявності у учасника необхідних працівників, знань, досвіду та матеріально-технічної бази. Основний КВЕД 42.11 у Виписці з ЄДР це один із підтверджуючих факторів професійної спроможності Учасника виконати роботи самостійно або організувати їх виконання.
Водночас звертаємо увагу, що така вимога жодним чином не обмежує доступ до участі добросовісних суб’єктів господарювання, які дійсно спеціалізуються у сфері дорожнього будівництва. Учасники, які здійснюють інші види діяльності, мають право залучати субпідрядні організації, які мають відповідний основний КВЕД 42.11, відповідно до ст. 16 Закону, що також враховано в умовах тендерної документації.
Таким чином, вимога щодо наявності у учасника основного КВЕД 42.11 є законною, обґрунтованою і такою, що не порушує принципів добросовісної конкуренції, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з викладеним, внесення змін до тендерної документації не передбачається, а вимога залишається без змін.
4. Відповідь щодо заміни підсобних робітників дорожніми.
Відповідно до технічного завдання та умов тендерної документації, Замовником у Додатку 1, розділ 1, пункт 1.1.1 передбачено наявність у Учасника не менше 5 (п’яти) підсобних робітників. Дана вимога є обґрунтованою та не порушує права Учасників на участь у процедурі закупівлі, оскільки сформована з урахуванням особливостей та трудомісткості виконання робіт, передбачених технічним завданням, зокрема, робіт, які потребують ручної праці, переміщення матеріалів, прибирання будівельного сміття, допоміжних операцій, що прямо пов’язані з організацією процесу поточного ремонту покриття.
Наявність дорожніх робітників не повністю замінює функціонал підсобних робітників, оскільки кожна професія має чітко визначений обсяг обов’язків згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників.
Заміна підсобних робітників дорожніми робітниками не передбачена, оскільки це різні категорії персоналу з різними функціональними обов’язками.
Таким чином, вимога щодо наявності саме підсобних робітників залишається без змін і не є дискримінаційною, оскільки не обмежує участь учасників, які можуть забезпечити відповідну кількість працівників згідно з умовами закупівлі, що відповідає специфіці виконання робіт та забезпечує якісне та безпечне виконання завдання.
5.Відповідь щодо технічного завдання (Додаток 2), в частині товщини асфальтобетонного покриття для врахування позиції №6 «На кожні 0,5 см зміни товщини шару додавати або виключати до норми 18-43-1».
Відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації), проєктною документацією, розробленою на підставі дефектного акту, а також експертного звіту з розгляду кошторисної частини проєкту, та у п.5 і п.10 технічного завдання зазначено, що проектна товщина асфальтобетонного покриття становить 4,5 см для обсягу - 945 м² і 4см для обсягу - 2436 м² відповідно. Тобто, зазначена товщина шару є проектною та має бути прийнята за базову для розрахунків.
Таким чином, позиція №6 технічного завдання, «на кожні 0,5 см зміни товщини шару додавати або виключати до норми 18-43-1» вказана коефіцієнтом 1, що підтверджено проектною документацією та відповідним експертним висновком.
Дата відповіді:
06.05.2025 16:45