• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Героїв Небесної Сотні в смт.Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування)», за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника - 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»

Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою

Торги відмінено

5 941 024.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 59 410.24 UAH
Період оскарження: 01.05.2025 15:26 - 06.05.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 3ea8f2da6da34743afda7c174277af8b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-01-010298-a.b3
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
01 травня 2025 року о 15:26 Глибоцькою селищною радою (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: «Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Героїв Небесної Сотні в смт.Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування)», за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника - 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь». Згідно Протоколу № 07 від 16.05.2025 року уповноваженою особою Замовника (далі – Протокол), який був розміщений на сайті Уповноваженого органу 16.05.2025 року о 13 год.10 хв., було прийнято рішення про визначення переможцем, відкритих торгів з особливостями за предметом: «Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Героїв Небесної Сотні в смт. Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування) ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» ТОВ «ПБС». ТОВ «УНІВЕРСАЛ-БУД-ДОР» вважає, що зазначені рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон)
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 22.05.2025 00:00
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УНІВЕРСАЛ-БУД-ДОР", Микола Сливчук 380957679447 universalbud555@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 259279f240e6453fa418da51420537b2
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до вимог ДОДАТКУ 1 до тендерної документації розділу 1 п. 1.2 пп 1.1.2 Учасникам торгів потрібно було на інженерно-технічних працівників (інженери, виконроби, майстри та ін.), перерахованих в довідці, надати скан-копії дипломів про закінчення навчальних закладів. Учасник підтверджує наявність працівника на посаді інженера-проектувальника (кошторисника), для підтвердження надати скан-копію наказу про призначення на посаду (наказу про сумісництво), або скан-копією цивільно-правової угоди, відповідного диплому з кваліфікацією «інженер-будівельник» та скан-копією свідоцтва про підвищення кваліфікації, щодо проектування та будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами.

У своїх документах до комерційної пропозиції ТОВ «ПБС», серед іншого, надали Довідку №06/05-11-а вiд 06.05.2025 року про наявнiсть працiвникiв вiдповiдної.квалiфiкацiї, якi мають необхiднi знання та досвід. Разом з тим у файлі «Скан-копії дипломів.pdf» надано скановані копії дипломів на вказаних у Довідці працівників для яких була вимога на підтвердження освітньої кваліфікації.
Та незважаючи на вимогу Замовника, та роз’яснення надані Замовником на звернення, щодо саме цього пункту тендерної документації в період звернень та прийому пропозицій, ТОВ «ПБС» жодним чином не підтвердив наявність працівника на посаді інженера-проектувальника (кошторисника), для підтвердження надати скан-копію наказу про призначення на посаду (наказу про сумісництво), або скан-копією цивільно-правової угоди, відповідного диплому з кваліфікацією «інженер-будівельник» та не надав скан-копію свідоцтва про підвищення кваліфікації, щодо проектування та будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами, що є недотриманням встановлених Замовником критеріїв та порушенням вимоги Тендерної документації.


У свою чергу, Замовник, незважаючи на свою ж вимогу та в супереч своїм роз’ясненням наданих 06.05.2025 року о 16 год. 45 хв. на звернення щодо відповідності вимоги диплому з кваліфікацією «інженера-будівельника» та свідоцтва про підвищення кваліфікації, щодо проектування та будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю чинному законодавству, в період звернень та прийому пропозицій, а саме: «Замовник розуміє важливість дотримання чинних нормативно-правових актів при формуванні тендерної документації, зокрема у частині встановлення кваліфікаційних вимог до персоналу Учасників. Водночас, повідомляємо, що вимога щодо наявності у інженера з проектно-кошторисної роботи відповідного диплому та свідоцтва про підвищення кваліфікації є обґрунтованою з огляду на наступне. Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво в сейсмічних районах України», додатком А (обов’язковий), у випадках, коли населений пункт не згадується у таблиці А.1, сейсмічність визначається за картами ЗСР-2004-В. Селище Глибока Чернівецької області, хоч і не згадується безпосередньо в таблиці А.1, згідно з картою сейсмічного районування України ЗСР-2004-В, належить до зони з сейсмічною активністю 7 балів за шкалою MSK-64, що підтверджується відповідними офіційними картографічними даними, на які посилається норматив. Отже, всі проєктні рішення та будівництво на територіях з сейсмічністю 6 балів і більше мають враховувати відповідні вимоги. Тому, навіть якщо об’єкт будівництва - це поточний ремонт дорожнього покриття, в умовах можливої сейсмічної активності мають бути дотримані всі передбачені норми, що також стосується фахової кваліфікації залучених інженерів. Таким чином, вимога про наявність відповідного свідоцтва про підвищення кваліфікації з проектування у сейсмічно активних зонах, повністю відповідає положенням ДБН В.1.1-12:2014, є технічно виправданою та забезпечує залучення до виконання робіт фахівця, який має відповідну компетенцію для проектування в умовах підвищеної сейсмічності. Тобто, вимога про наявність відповідного свідоцтва про підвищення кваліфікації з проектування у сейсмічно активних зонах є обґрунтованою, об’єктивною та відповідає чинним будівельним нормам. У зв’язку з цим Замовник не вбачає підстав для виключення або зміни цієї вимоги.» з незрозумілих причин, проігнорував (не звернув уваги) на відсутність скан-копії свідоцтва про підвищення кваліфікації, щодо проектування та будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами, визначив ТОВ «ПБС» переможцем даної закупівлі, що є прямим порушенням вимог Тендерної документації та недотриманням встановлених Замовником критеріїв.

2. Відповідно до вимог ДОДАТКУ 1 до тендерної документації розділу 1 п. 1.1 пп 1.1.1 Учасникам торгів потрібно було надати Інформаційну довідку за формою таблиці 1 (наведено нижче) щодо наявності техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування, тощо).
Тут же Змовником було визначено Обов’язковий перелік техніки, наявність якої повинен підтвердити учасник у складі своєї тендерної пропозиції:

- автомобiлі-самоскиди/бортові (не менше 3 шт.);
- асфальтоукладальники (не менше 2 шт.);
- коток дорожній, масою від 8 до 13 т. (не менше 3 шт.);
- трактор колісний (не менше 1 шт.);
- машина поливально-мийна (не менше 1 шт.).
Для підтвердження наявності власного обладнання (машин, механізмів, тощо) Учасник у складі пропозиції надає:
- на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації, копії свідоцтв про їх реєстрацію (технічні паспорти)
ТОВ «ПБС» у Інформаційній довідці (файл «Інформація про наявність техніки.pdf») вказало наявність власної техніки та надало відповідну інформацію про неї.

Однак за інформацією з Єдиного державного реєстру Міністерства внутрішніх справ стосовно зареєстрованих транспортних засобів з’ясовано, що ТОВ «ПБС» надало Замовнику недостовірну інформацію наявності техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування, тощо).

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру Міністерства внутрішніх справ стосовно зареєстрованих транспортних засобів вказаний автомобіль 29.07.2023 року був перереєстрований на нового власника за Договором купівлі-продажу на нового власника, отримав нове Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та нові державні номерні знаки, які повністю не відповідають наданій Учасником ТОВ «ПБС» інформації та є фактом надання недостовірної інформації!

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру Міністерства внутрішніх справ стосовно зареєстрованих транспортних засобів вказаний автомобіль 15.08.2024 року був перереєстрований через втрату Свідоцтва про реєстрацію, отримав нове Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та нові державні номерні знаки, які повністю не відповідають наданій Учасником ТОВ «ПБС» інформації та є фактом надання недостовірної інформації!

3. Відповідно пункту 7 розділу 4 Додатку 1 тендерної документації Замовника учасникам закупівлі вимагалося надати інформацію (у довільній формі) про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури, яка має бути підтверджена листом Замовника або підписом посадової особи Замовника на такій інформаційній довідці.
ТОВ «ПБС» у своїй тендерній пропозиції надало інформаційну довідку від 08.05.2025 № 08/05-1 в якій зазначено факт відсутності укладених договорів із Замовником даної закупівлі. Але даний факт жодним чином не підтверджений Замовником даної закупівлі, а саме: 1) в складі тендерної пропозиції ТОВ «ПБС» відсутній лист підтвердження від Замовника; 2) на інформаційній довідці від 08.05.2025 № 08/05-1, наданої у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПБС», відсутній підпис посадової особи Замовника, що у свою чергу є прямим порушенням та недотриманням вимоги тендерної документації Замовника.

Виходячи з переліченого вище, рішення про визначення переможцем, відкритих торгів з особливостями за предметом: «Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Героїв Небесної Сотні в смт.Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування) ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» ТОВ «ПБС» є незрозумілим, необґрунтованим та таким, що дає підстави вважати, що Замовник відноситься до інших Учасників з упередженим ставленням, що є незаконним та неприпустимим під час здійснення відкритих торгів.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Неправомірне визнання переможця закупівлі

Номер: 8cdc5b65de204782befc2a47682b1386
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-01-010298-a.a2
Назва: Неправомірне визнання переможця закупівлі
Вимога:
ВИМОГА щодо неправомірного визначення переможця закупівлі 01 травня 2025 року Глибоцькою селищною радою (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: «Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Героїв Небесної Сотні в смт.Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування)», за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника – 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь», яка розміщена на авторизованому електронному майданчику за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-01-010298-a. У результаті розкриття тендерних пропозицій, що відбулося 12 травня 2025 року о 00 год. 00 хв. стало відомо, що Учасниками даної закупівлі є: Учасник Остаточна пропозиція ТОВ «ПБС» 5 498 739,00 грн. ТОВ «УНІВЕРСАЛ-БУД-ДОР» 5 558 148,82 грн. Тендерна пропозиція ТОВ «ПБС» була розглянута першою, так як ним була надана найбільш економічно вигідна пропозиція. Згідно протоколу уповноваженої особи Замовника від 16.05.2025 № 07 (далі – Протокол), було прийнято рішення про визначення переможцем ТОВ «ПБС» публічної закупівлі «Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Героїв Небесної Сотні в смт.Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування)», за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника – 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь». Проте, уважно вивчивши тендерну пропозицію ТОВ «ПБС», вважаємо, що пропозиція зазначеного учасника не відповідала вимогам тендерної документації, відповідно Замовником неправомірно було визначено даного учасника переможцем даної закупівлі, чим порушено принцип здійснення закупівель, а саме об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Тендерна пропозиція ТОВ «ПБС» не відповідає умовам та кваліфікаційним критеріям тендерної документації, виходячи з наступного. 1. Відповідно пункту 7 розділу 4 Додатку 1 тендерної документації Замовника учасникам закупівлі вимагалося надати інформацію (у довільній формі) про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури, яка має бути підтверджена листом Замовника або підписом посадової особи Замовника на такій інформаційній довідці. ТОВ «ПБС» у своїй тендерній пропозиції надало інформаційну довідку від 08.05.2025 № 08/05-1 в якій зазначено факт відсутності укладених договорів із Замовником даної закупівлі. Але даний факт жодним чином не підтверджений Замовником даної закупівлі, а саме: 1) в складі тендерної пропозиції ТОВ «ПБС» відсутній лист підтвердження від Замовника; 2) на інформаційній довідці від 08.05.2025 № 08/05-1, наданої у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПБС», відсутній підпис посадової особи Замовника, що у свою чергу є прямим порушенням та недотриманням вимоги тендерної документації Замовника. 2. Відповідно до вимог ДОДАТКУ 1 до тендерної документації розділу 1 п. 1.2 пп 1.1.2 Учасникам торгів потрібно було на інженерно-технічних працівників (інженери, виконроби, майстри та ін.), перерахованих в довідці, надати скан-копії дипломів про закінчення навчальних закладів. Учасник підтверджує наявність працівника на посаді інженера-проектувальника (кошторисника), для підтвердження надати скан-копією наказу про призначення на посаду (наказу про сумісництво), або скан-копією цивільно-правової угоди, відповідного диплому з кваліфікацією «інженер-будівельник» та скан-копією свідоцтва про підвищення кваліфікації, щодо проектування та будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами. У своїх документах до комерційної пропозиції ТОВ «ПБС» серед іншого надали Довідку №06/05-11-а вiд 06.05.2025 року про наявнiсть працiвникiв вiдповiдної квалiфiкацiї, якi мають необхiднi знання та досвід. Разом з тим у файлі «Скан-копії дипломів.pdf» надано скановані копії дипломів на вказаних у Довідці працівників для яких була вимога на підтвердження освітньої кваліфікації. У свою чергу, Замовник, незважаючи на свою ж вимогу та в супереч своїм роз’ясненням наданих 06.05.2025 року о 16 год. 45 хв. на звернення щодо відповідності вимоги диплому з кваліфікацією «інженера-будівельника» та свідоцтва про підвищення кваліфікації, щодо проектування та будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю чинному законодавству, в період звернень та прийому пропозицій, а саме: «Замовник розуміє важливість дотримання чинних нормативно-правових актів при формуванні тендерної документації, зокрема у частині встановлення кваліфікаційних вимог до персоналу Учасників. Водночас, повідомляємо, що вимога щодо наявності у інженера з проектно-кошторисної роботи відповідного диплому та свідоцтва про підвищення кваліфікації є обґрунтованою з огляду на наступне. Згідно з ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво в сейсмічних районах України», додатком А (обов’язковий), у випадках, коли населений пункт не згадується у таблиці А.1, сейсмічність визначається за картами ЗСР-2004-В. Селище Глибока Чернівецької області, хоч і не згадується безпосередньо в таблиці А.1, згідно з картою сейсмічного районування України ЗСР-2004-В, належить до зони з сейсмічною активністю 7 балів за шкалою MSK-64, що підтверджується відповідними офіційними картографічними даними, на які посилається норматив. Отже, всі проєктні рішення та будівництво на територіях з сейсмічністю 6 балів і більше мають враховувати відповідні вимоги. Тому, навіть якщо об’єкт будівництва - це поточний ремонт дорожнього покриття, в умовах можливої сейсмічної активності мають бути дотримані всі передбачені норми, що також стосується фахової кваліфікації залучених інженерів. Таким чином, вимога про наявність відповідного свідоцтва про підвищення кваліфікації з проектування у сейсмічно активних зонах, повністю відповідає положенням ДБН В.1.1-12:2014, є технічно виправданою та забезпечує залучення до виконання робіт фахівця, який має відповідну компетенцію для проектування в умовах підвищеної сейсмічності. Тобто, вимога про наявність відповідного свідоцтва про підвищення кваліфікації з проектування у сейсмічно активних зонах є обґрунтованою, об’єктивною та відповідає чинним будівельним нормам. У зв’язку з цим Замовник не вбачає підстав для виключення або зміни цієї вимоги.» Замовником, з незрозумілих причин, було визначено ТОВ «ПБС» переможцем даної закупівлі. Тому, вкотре наголошуємо, що незважаючи на вимогу Замовника, та роз’яснення надані Замовником на звернення, щодо саме цього пункту тендерної документації в період звернень та прийому пропозицій, ТОВ «ПБС» жодним чином не підтвердив наявність працівника на посаді інженера-проектувальника (кошторисника) та для підтвердження не надав скан-копією наказу про призначення на посаду (наказу про сумісництво), або скан-копією цивільно-правової угоди, відповідного диплому з кваліфікацією «інженер-будівельник» та скан-копією свідоцтва про підвищення кваліфікації, щодо проектування та будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами, що є недотриманням встановлених Замовником критеріїв та порушенням вимоги Тендерної документації. Вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «ПБС» не відповідає вимогам тендерної документації та повинна бути дискваліфікована. Учасник не виконав вимоги встановлені Замовником в тендерній документації щодо документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлюється, що закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами: недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Визначення переможцем даної закупівлі ТОВ «ПБС», котре не відповідає вимогам тендерної документації, порушує принципи проведення закупівель, зокрема свідчить про необ’єктивну та упереджену оцінку Замовником тендерної пропозиції переможця – ТОВ «ПБС», це є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, зокрема, Скаржника. Даними діями, Замовник грубо порушив чинне законодавство у сфері публічних закупівель, а також наші права та законні інтереси, як учасника торгів, протиправно позбавивши нас права на отримання економічної вигоди (доходу) при виконанні договору. Слід звернути увагу на те, що Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця закупівлі ТОВ «ПБС». Виходячи з вищевикладеного, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПРОСИМО: 1. Прийняти зазначену Вимогу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень у процедурі закупівлі. 3. Скасувати протокол Замовника № 07 від 16.05.2025р., яким було прийнято рішення про визначення переможцем ТОВ ПБС відкритих торгів з особливостями за предметом: «Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Героїв Небесної Сотні в смт.Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування) ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь». 4. Завершити процедуру відкритих торгів з особливостями за предметом: «Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Героїв Небесної Сотні в смт.Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування) ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» у встановленому законом порядку. Додатки: 1) інформаційна довідка від 08.05.2025 № 08/05-1 – на 1 арк.
Вирішення: Відповідь на вимогу учасника щодо неправомірного визначення переможця закупівлі ТзОВ «ПБС». 1. Уповноваженою особою Замовника надається відповідь на вимогу учасника щодо відсутності підтвердження інформаційної довідки ТзОВ «ПБС» № 08/05-1 від 08.05.2025 підписом посадової особи або листом Замовника, що, на думку заявника, є порушенням вимог тендерної документації. Так, дійсно відповідно пункту 7 розділу 4 «Інші документи від Учасника» Додатку 1 тендерної документації уповноваженою особою Замовника було зазначено, що на підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 45 Особливостей, Учасник подає інформацію (у довільній формі) про відсутність факту невиконання своїх зобов’язань Учасником за раніше укладеними договорами про закупівлю із Замовником даної процедури, яка має бути підтверджена листом Замовника або підписом посадової особи Замовника на такій інформаційній довідці. Водночас інформаційна довідка повинна містити посилання на ідентифікатор даної закупівлі. Учасником ТзОВ «ПБС» надало у складі тендерної пропозиції інформаційну довідку № 08/05-1 від 08.05.2025, в якій чітко зазначено, що раніше жодних укладених договорів із Замовником за предметом цієї процедури товариством не укладались (договори відсутні). А отже, відповідно, відсутні і будь-які факти невиконання умов таких договорів. Таким чином, відсутність підтвердження зі сторони Замовника (у вигляді листа або підпису посадової особи) пояснюється саме відсутністю попередніх договірних відносин між ТзОВ «ПБС» та Замовником, що логічно та документально відображено в поданій довідці. Уповноваженою особою Замовника дотримано вимоги підпункту 2 пункту 45 Особливостей тендерної документації, яке регулює випадки, коли учасник має договірні зобов’язання із Замовником, що призвели до дострокового розірвання договору із застосуванням санкцій. У такому випадку учасник має право надати підтвердження сплати штрафів або відшкодування збитків та довести свою надійність. Якщо таке підтвердження визнається Замовником достатнім, пропозиція такого учасника не підлягає відхиленню. Отже, враховуючи викладене, уповноважена особа Замовника вважає, що інформаційна довідка відповідає вимогам тендерної документації. Підтвердженням цього є: -відсутність підпису посадової особи або листа підтвердження від Замовника на довідці ТзОВ «ПБС» не є порушенням вимог тендерної документації, з огляду на відсутність раніше укладених договорів між сторонами та не впливає на зміст предмета закупівлі і суть тендерної пропозиції; - ТзОВ «ПБС» виконало вимоги тендерної документації щодо надання інформації про відсутність фактів невиконання зобов’язань за договорами із Замовником; - вимоги підпункту 2 пункту 45 Особливостей тендерної документації до ТзОВ «ПБС» не застосовуються у зв’язку з відсутністю попередніх договорів із Замовником. Таким чином, вимога учасника щодо прямого порушення та недотримання вимоги тендерної документації Замовника, ТзОВ «ПБС» не підтверджується, а тендерна пропозиція ТзОВ «ПБС» відповідає вимогам тендерної документації і не містить підстав для відхилення. 2. Уповноваженою особою Замовника надається відповідь на вимогу учасника, який повторно наголошує на відсутності у складі тендерної пропозиції ТзОВ «ПБС» належного підтвердження наявності інженера-проєктувальника (кошторисника) з відповідними документами, передбаченими вимогами та роз’ясненнями тендерної документації. Уповноваженою особою Замовника під час розгляду тендерної пропозиції ТзОВ «ПБС» встановлено, що учасником надано повний пакет документів, що підтверджують наявність інженера-проєктувальника відповідної кваліфікації, зокрема: диплом магістра за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія» за професійною кваліфікацією «Інженер-будівельник» (2020 р.), кваліфікаційний сертифікат інженера-проєктувальника (2018 р.) та чинне свідоцтво інженера-проєктувальника, видане у 2023 році. Вказане свідоцтво свідчить про проходження періодичного підвищення кваліфікації і є чинним документом, що підтверджує факт проходження такого підвищення кваліфікації, у тому числі і з урахуванням специфіки проектування в складних інженерно-геологічних умовах, відповідно до вимог статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», що не вимагає окремого тематичного підтвердження по сейсмічних районах у межах СС1. Щодо учасника ТзОВ «Універсал-Буд-Дор», надане свідоцтво про підвищення кваліфікації датоване 2008 роком, а відтак не відповідає вимозі про обов’язкове підвищення кваліфікації не рідше одного разу на п’ять років, передбачене чинним законодавством з 2017 року. Відсутність актуального документа про проходження такого підвищення свідчить про невідповідність вимогам тендерної документації. Таким чином, дії уповноваженої особи Замовника є законними, обґрунтованими та такими, що відповідають принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників і об'єктивної оцінки пропозицій, передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі». Хочу зазначити, що у разі незгоди з прийнятим рішенням, відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право звернутися до органу оскарження - Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та законних інтересів.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: cdeb6cc73cd744cbaf1f070f33ae47ec
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-01-010298-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Надання недостовірної інформації
Вирішення: Відповідь Замовника на вимогу щодо рішення про визначення переможця - ТзОВ «ПБС». Замовником було уважно розглянуто Вашу вимогу щодо рішення про визначення переможцем відкритих торгів з особливостями ТзОВ «ПБС». Повідомляємо, що при розгляді тендерної пропозиції ТзОВ «ПБС» Замовником було дотримано всіх вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі положень Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року (із змінами), а також вимог тендерної документації. Під час розгляду тендерних пропозицій у межах проведення відкритих торгів, Замовником було здійснено перевірку відповідності кожного з учасників вимогам тендерної документації, а також вимогам чинного законодавства України. Щодо відповідності ТОВ «ПБС» вимогам Замовника У складі тендерної пропозиції ТОВ «ПБС» надано документи, що підтверджують наявність працівника на посаді інженера-проєктувальника (кошторисника), зокрема: -диплом магістра за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія» (2020 р.), що відповідає вимогам щодо повної вищої освіти за відповідним напрямом; -кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, за професією «інженер-проєктувальник» (№39 від 11.10.2018 р.); -чинне свідоцтво інженера-проєктувальника (серія АР №014889), видане 13.09.2023 року. Незважаючи на те, що учасником не подано окреме свідоцтво про підвищення кваліфікації саме за напрямом проєктування в районах з підвищеною сейсмічною активністю, вищевказане чинне свідоцтво інженера-проєктувальника 2023 року є підтвердженням проходження необхідного періодичного підвищення кваліфікації, що прямо відповідає вимогам статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність». Відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», інженери-проєктувальники зобов’язані проходити підвищення кваліфікації не рідше одного разу на 5 років. Отже, надання свідоцтва 2023 року є належним підтвердженням того, що працівник пройшов відповідне підвищення кваліфікації. Також, відповідно експертної оцінки (позивна) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації «Поточний ремонт дорожнього покриття на перехресті вул. Першотравневої та вул. Небесної Сотні в смт. Глибока Чернівецького району Чернівецької області (коригування)» в якій зазначено, що клас наслідків СС1. Тобто, під час проектування відповідальних споруд класу СС2 і СС3 в складних інженерно-геологічних умовах необхідно враховувати вимоги державних будівельних норм ДБН В.1.1:12-2014 «Будівництво в сейсмічних районах України», дотримання яких дозволить забезпечити ефективну роботу, надійність і довговічність. Крім того, згідно зі зміною №8 до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженою наказом Мінрегіону від 27.01.2014 №26, визначено кваліфікаційні вимоги до цих працівників. Таким чином, вимоги тендерної документації, вимоги Закону України «Про архітектурну діяльність», а також кваліфікаційні вимоги до посади, визначені нормативними актами, працівник ТОВ «ПБС» виконує у повному обсязі. Щодо пропозиції ТзОВ «Універсал-Буд-Дор» ТзОВ «Універсал-Буд-Дор» надало диплом спеціаліста 2009 року та свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане 15.02.2008 року за тематикою «Проєктування та будівництво в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами». Однак, з 2017 року в Україні запроваджено обов’язковість періодичного підвищення кваліфікації інженерів-проєктувальників, яке має відбуватись не рідше одного разу на 5 років. Свідоцтво 2008 року втратило свою актуальність, а відсутність чинного документа про проходження періодичного підвищення кваліфікації свідчить про невідповідність учасника встановленим вимогам. Пояснення Замовника щодо відсутності підстав відхиляти пропозицію ТзОВ «ПБС» за ознаками недостовірної інформації про наявність техніки. Вимогою тендерної документації, а саме в Додатку 1, розд. 1, п. 1.1, підп. 1.1.1 було встановлено обов’язок учасника підтвердити наявність не менше трьох автомобілів-самоскидів/бортових, шляхом надання копій свідоцтв про державну реєстрацію. Уповноваженою особою Замовника під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТзОВ «ПБС» в рамках процедури закупівлі не було виявлено невідповідностей в інформації та документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, зокрема в частині підтвердження наявності техніки (транспортних засобів). Так, ТзОВ «ПБС» надало у пропозиції три копії свідоцтв на самоскиди КРАЗ 65032 (3 од.) - форма й зміст документів відповідають тендерній документації, реквізити ідентифіковані, ознак недостовірності під час розгляду не виявлено. Відповідно до статей 29 і 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 42 Особливостей (постанова КМУ №1178): Замовник розглядає лише ті відомості, що подані через електронну систему закупівель у встановлений строк. Лише коли під час перевірки поданих документів встановлено невідповідність, Замовник має право звернутися до компетентних органів для підтвердження (п. 42). У нашому випадку підстав звертатися до МВС не виникло, бо документи відповідають формальним вимогам і не містять суперечностей. Щодо інформації, наданої наступним учасником ТзОВ «Універсал-Буд-Дор», дані про можливу перереєстрацію транспортних засобів (29.07.2023 р., 15.08.2024 р.), отримані з ЄДР МВС після дати подання пропозицій, не містилися в офіційному пакеті тендерної документації. Законом не передбачено автоматичного відхилення пропозиції через сторонні відкриті джерела, якщо під час розгляду не встановлено невідповідностей у поданих учасником документах. Отже, будь-яка інформація, здобута з відкритих джерел (ЗМІ, веб-сайти, сторонні витяги, ініційовані не Замовником), а також будь-які результати додаткової перевірки, що ініційовані поза межами офіційно поданої тендерної пропозиції, не можуть слугувати підставою для відхилення, якщо в офіційному пакеті документів не виявлено порушень або ознак недостовірності. Уповноважена особа Замовника має право вживати відповідні заходи, але лише за наявності чітких правових підстав. Таким чином, учасник несе відповідальність за достовірність поданих відомостей; у разі виявлення неправдивих даних після завершення торгів передбачені санкції (відхилення/внесення до переліку АМКУ), але на дату оцінювання підстав для таких дій не було. Пропозиція ТзОВ «ПБС» відповідає вимогам тендерної документації щодо наявності мінімум трьох самоскидів. Уповноважена особа Замовника обґрунтовано не застосовувала п. 42 Особливостей, оскільки під час розгляду пропозиції жодних невідповідностей не зафіксовано. Отже, рішення про відповідність та визначення переможцем ТзОВ «ПБС» у частині підтвердження технічних ресурсів є законним і обґрунтованим. Замовник забезпечив однакове, об’єктивне та неупереджене ставлення до всіх учасників процедури закупівлі. Розгляд кожної тендерної пропозиції здійснювався виключно на підставі поданих документів та відповідно до встановлених вимог тендерної документації. Щодо підстав для відхилення пропозиції ТзОВ «ПБС», виходячи з аналізу поданої пропозиції, у Замовника не було підстав для її відхилення відповідно до статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативних актів. Усі документи надані ТзОВ «ПБС» у складі пропозиції були належними, чинними, і такими, що відповідають вимогам тендерної документації. Заяви щодо упередженого ставлення Замовника до окремих учасників є безпідставними. Замовник діє виключно в межах чинного законодавства та гарантує прозорість, рівність прав учасників і об’єктивність прийнятих рішень. З огляду на викладене, рішення про визначення переможцем ТзОВ «ПБС» є законним, обґрунтованим, прийнятим у межах компетенції Замовника та не порушує прав інших учасників.
Статус вимоги: Відхилено