-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Завершена
97 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 485.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 485.00 UAH
Період уточнення:
29.04.2025 16:07 - 04.06.2025 00:00
Відповідь надана
Звернення
Номер:
86f8413335dd489bb297fac8708fc332
Дата опублікування:
03.06.2025 18:54
Опис:
Шановний Замовнику.
Пунктом 11 Додатку 2 Вами висунута наступна умова:
11. Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.
Доводимо до вашого відому, що відповідно пп. 1) та 15) п. 3 розділу IV. Оформлення результатів періодичної, позачергової, інспекційної, експертної повірок та повірки після ремонту Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 193 від 08.02.2016 р. «Про затвердження Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів»:
3. Оформлення результатів періодичної, позачергової повірок та повірки після ремонту здійснюється таким чином:
1) позитивні результати періодичної, позачергової повірок та повірки після ремонту ЗВТ засвідчують відбитком повірочного тавра на ЗВТ чи записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів та/або оформлюють свідоцтво про повірку ЗВТ за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.
На вимогу заявника можливе поєднання зазначених видів засвідчення результатів повірки;
…
15) у разі якщо ЗВТ призначено ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ФІЗИЧНИХ ВЕЛИЧИН ТА (АБО) ВІН МАЄ ДЕКІЛЬКА ДІАПАЗОНІВ ВИМІРЮВАННЯ, але його застосовують для вимірювання меншої кількості фізичних величин або не в усіх діапазонах (чи якщо ЗВТ застосовують лише в окремій частині діапазону вимірювання), за письмовим зверненням заявника під час повірки таких ЗВТ дозволено проводити операції з перевірки лише стосовно зазначених фізичних величин і діапазонів (частин діапазонів) вимірювання.
У таких випадках свідоцтво про повірку ЗВТ оформлюють обов’язково. У свідоцтві про повірку ЗВТ роблять відповідний запис щодо особливостей застосування таких ЗВТ;.
Враховучи те, що засіб вимірювальної техніки, а саме ВАГИ, що використовуються для зважування небезпечних відходів, ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ОДНІЄЇ ФІЗИЧНОЇ ВЕЛИЧИНИ, НАЯВНІСТЬ СВІДОЦТВА ПРО ПОВІРКУ ЗАКОНОДАВЧО РЕГУЛЬОВАНОГО ЗАСОБУ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ НЕ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМ.
Просимо Вас ВНЕСТИ ЗМІНИ у вищенаведеній вимозі ВІДПОВІДНО ДО ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА та викласти в наступній редакції:
«11. Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки або іншого відповідного документу, що підтверджує повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки та має відповідне тавро.»
Відповідь:
Добрий день шановний Учасник!
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В свою чергу, згідно ч.2 ст. 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, у тому числі стосовно наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Згідно до ч.1 ст. 3 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» Сферою законодавчо регульованої метрології є визначені цим Законом види діяльності, щодо яких з метою забезпечення єдності вимірювань та простежуваності здійснюється державне регулювання стосовно вимірювань, одиниць вимірювання та засобів вимірювальної техніки.
До сфери законодавчо регульованої метрології належать такі види діяльності:
1) забезпечення захисту життя та охорони здоров’я громадян;
2) контроль якості та безпечності харчових продуктів і лікарських засобів;
3) контроль стану навколишнього природного середовища;
4) контроль безпеки умов праці;
5) контроль безпеки дорожнього руху та технічного стану транспортних засобів;
6) топографо-геодезичні, картографічні та гідрометеорологічні роботи, роботи із землеустрою;
7) торговельно-комерційні операції та розрахунки між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, виробником, виконавцем), у тому числі під час надання транспортних, побутових, комунальних, електронних комунікаційних послуг, послуг поштового зв’язку, постачання та/або споживання енергетичних і матеріальних ресурсів (електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо);
{Пункт 7 частини першої статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1089-IX від 16.12.2020}
8) обчислення сум податків і зборів, податковий та митний контроль;
9) роботи, пов’язані з визначенням параметрів будівель, споруд і території забудови;
10) роботи із забезпечення технічного захисту інформації згідно із законодавством;
11) роботи з використання апаратури глобальних супутникових навігаційних систем;
12) роботи, що виконуються за дорученням органів досудового розслідування, органів прокуратури та судів;
13) реєстрація національних і міжнародних спортивних рекордів.
Відповідно до ст.22 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність», Метрологічний нагляд за законодавчо регульованими засобами вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації
1. Під час метрологічного нагляду за законодавчо регульованими засобами вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, у суб’єктів господарювання проводиться перевірка щодо:
стану та дотримання правил застосування засобів вимірювальної техніки;
додержання вимог до періодичної повірки засобів вимірювальної техніки;
застосування дозволених одиниць вимірювання під час експлуатації засобів вимірювальної техніки.
2. Метрологічний нагляд за законодавчо регульованими засобами вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, здійснюється шляхом проведення перевірок відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до ст.31 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність», Особи, винні в порушенні законодавства про метрологію та метрологічну діяльність, несуть відповідальність згідно із законом.
Окрім цього, відповідно до Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 4 червня 2015 р. № 374, до переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці відноситься зокрема Автоматичні зважувальні прилади:
ваги безперервної дії для сумарного обліку;
ваги дискретної дії та бункерні ваги для сумарного обліку;
ваги для зважування розділених вантажів;
вагові дозатори дискретної дії;
прилади автоматичні для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантажень на вісь;
залізничні платформні ваги;
контрольні ваги.
Враховуючи той факт, що навантаження відходів, які є предметом закупівлі – Замовник вимагає наявність відповідної техніки, яке буде підтверджуватись чинним свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, особливо беручи до уваги чималий обсяг відходів.
Ви не довели та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині. Отже вимагаємо відмовити у задоволенні Вимоги в цій частині.
Дата відповіді:
04.06.2025 16:31
Відповідь надана
Звернення.
Номер:
f88c79f1e741477d8b672e679b57d44a
Дата опублікування:
30.05.2025 13:58
Опис:
Шановний замовнику, оскільки предметом закупівлі не передачено наявність серед небезпечних відходів люмінісцентних ламп та ртуть вмісних відходів, ПРОСИМО:
ВИКЛЮЧИТИ із проєкту Договору пункт 5.4.
Відповідь:
Зміни внесено
Дата відповіді:
02.06.2025 13:35
Відповідь надана
не виконане рішення АМКУ
Номер:
727b6a8ee3814617acfa58c289619ff9
Дата опублікування:
30.05.2025 13:33
Опис:
Шановний замовнику, відповідно рішення АМКУ № 7756-р/пк-пз від 14.05.2025 р.
ви зобов’язані внести зміни до тендерної документації. Але у Додатку 2 п. 2.5.2. Ви НЕ ПРИБРАЛИ вимогу щодо наявності підтверджуючих документів на ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ПЕРЕРОБКИ ЛЮМІНЕСЦЕНТНИХ ЛАМП З УСІМА НЕВІД’ЄМНИМИ ДОДАТКАМИ ТА АКТАМИ-ПРИЙМАННЯ ПЕРЕДАЧІ.
Можливо це була допущена ненавмисна помилка з Вашого боку.
Вимагаємо виконати рішення АМКУ та викласти п. 2.5.2 Додатку 2 в наступній редакції:
"2.5.2. Копії договорів, що підтверджують право власності на піч з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі."
В іншому випадку будемо змушені звернутися до АМКУ із відповідною скаргою щодо невиконання Зяамовником рішення АМКУ.
Відповідь:
Рішення виконане, зміни внесено
Дата відповіді:
02.06.2025 13:35
Відповідь надана
Атестат виробництва
Номер:
5b7e38e005814b76a8fd837c259e4af3
Дата опублікування:
02.05.2025 12:01
Опис:
Шановний, Замовник, дякуємо за відповідь.
Наша компанія має Атестат виробництва з утилізації неякісних та небезпечних відходів шляхом спалювання, виданий Державним підприємством "Київський обласний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації", згідно якого забезпечується стабільність показників безпеки утилізації вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції відповідно до вимог «Технологічного регламенту на комплекс з утилізації та інших дозволених операцій поводження з відходами: органічних, промислових, муніципальних та твердих побутових відходів; токсичних, медичних, епідемічно-інфекційних, інших неякісних та небезпечних відходів, в тому числі шляхом інсинерації (спалювання) з температурою спалювання в камері горіння не менше 1100 С», Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції» від 14.01.2000р. № 1393 XIV (Редакція від 31.03.2023), Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР (Редакція станом на 31.03.2023), Закон України від 25.06.91 № 1264- XII «Про охорону навколишнього природного середовища» (Редакція від 10.07.2023). Проте формулювання визначене в тендерній документації, а саме: атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»), не дає можливості приймати участь у закупівлі. Тому просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію.
Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024.
Відповідь:
Добрий день, Шановний учасник!
Звертаємо вашу увагу, що згідно чинного законодавства у сфері управління небезпечними відходами – відсутня така операція як утилізація.
Атестат виробництва видається відповідним галузевим органом стандартизації та сертифікації.
Атестат виробництва засвідчує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) забезпечує стабільність з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій на відповідність Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної небезпечної продукції», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
Атестат виробництва видається згідно Інструкції 7.5-00-45 Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції”.
Відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища», суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення. Здійснення операцій у сфері поводження з відходами дозволяється лише за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами на визначених місцевими радами територіях із додержанням санітарних та екологічних норм у спосіб, що забезпечує можливість подальшого використання відходів як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров’я людей.
Також, відповідно до частини 5 статті 23 Закону № 922-VIII Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Дата відповіді:
05.05.2025 12:10
Відповідь надана
Щодо найменування та коду операції з відновлення та/або видалення відходів
Номер:
2c491e6e023e4dd98547e63a37af7316
Дата опублікування:
02.05.2025 10:11
Опис:
Шановний Замовник, доводимо до Вашого відома, що Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України листом від 11.04.2025 № 36/36-02/329-25 повідомляє, зокрема, що
вичерпний перелік кодів операцій з управління відходами за кожним кодом відходів згідно Національного переліку чинним законодавством України не встановлено. Та відповідно, перелік кодів операцій з управління відходами за кожним відповідним кодом відходів визначає сам суб’єкт господарювання у відповідності до наявних у нього дозвільних документів.
Тому, просимо внести зміни в Додаток 2 тендерної документації та виключити найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням №6019-р/пк-пз від 16.04.2025р.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учасник!
Відповідно до ч.4 ст.13 ЗУ «Про управління відходами» Передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
Національний перелік відходів затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1102 від 20.10.2023 р.
Перелік операції з відновлення та/або видалення відходів зазначений у Додаток 1 до Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX.
Враховуючи чинне законодавство, тендерна документація відповідає вимогам чинного законодавства із зазначенням кодів відходів згідно Національного переліку відходів та конкретних операції з відновлення та/або видалення.
Дата відповіді:
02.05.2025 11:56
Відповідь надана
Щодо еквівалентів сертифікатів ISO
Номер:
46834200e09d4935a56bec0dc1d92f34
Дата опублікування:
01.05.2025 23:43
Опис:
Шановний, Замовник, наша компанія має сертифікати:
- ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимог та настанови щодо застосування»;
-ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги»;
- ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
В свою чергу в тендерній документації передбачено необхідність надання:
3.1. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено).
3.2. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління (ISO 14001:2015 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
3.3. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці.
Тому, просимо передбачити можливість надання еквівалентних сертифікатів ISO.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учасник!
Статтею 3 Закону № 2320-IX визначено, що основними цілями державної політики у сфері запобігання утворенню та управління відходами є: захист здоров’я людей та навколишнього природного середовища від негативного впливу відходів; здійснення заходів у сфері управління відходами без загрози здоров’ю людей та спричинення шкоди навколишньому природному середовищу в межах встановлених нормативів шкідливого впливу фізичних факторів.
Тендерна документація не містить окремих вимог щодо:
акредитації саме уповноваженого органу у сфері сертифікації стосовно надання послуг з управління небезпечними відходами;
конкретного періоду дії сертифіката;
видачі сертифікату на товар, роботи чи послуги, які не є предметом закупівлі або не стосується предмета закупівлі;
видачі сертифіката на учасника, проте стосується виробництва товару (надання послуг).
Відтак, вимога щодо наявності сертифіката ISO не є дискримінаційною, що підтверджується відповідною практикою розгляду скарг Комісією (рішення № 3668-р/пк-пз від 27.02.2024 (номер оголошення UA-2024-02-07-014066-a); рішення № 3526-р/пк-пз від 21.03.2023 (номер оголошення № UA-2023-03-07-010488-a); рішення № 1137-р/пк-пз від 01.02.2023 (номер оголошення № UA-2023-01-18-015548-a) та ін.).
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону № 922-VIII Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Дата відповіді:
02.05.2025 11:51
Відповідь надана
Атестат виробництва
Номер:
4e76c88336054babb813595500ce6e84
Дата опублікування:
01.05.2025 23:37
Опис:
Шановний Замовник, згідно ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» № 1264-XII від 25 червня 1991 року, передбачено, що утворювачі відходів повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для оброблення відходів, утворення яких неможливо уникнути. Здійснення операцій з оброблення відходів дозволяється лише за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів на визначених місцевими радами територіях з додержанням санітарних та екологічних норм. Зазначена норма не містить вимог щодо проведення атестації виробництва.
Також, зазначаємо що атестат про стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), що забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до норм законодавства, видавався згідно Порядку проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України №571 від 25.09.2000, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за № 33/5224, який втратив чинність 24.01.2017 року.
Відмітимо, що Закон України «Про управління відходами» № 2320-IX від 20 червня 2022 року, зі змінами, також не містить норми, щодо обов’язкової наявності атестату про стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), що забезпечує стабільність процесу видалення.
Зауважимо, що на підтвердження вимог визначених Закон України «Про управління відходами» № 2320-IX від 20 червня 2022 року, зі змінами, маємо атестат виробництва з утилізації неякісних та небезпечних відходів шляхом спалювання (види продукції згідно з додатком 130 напрямків), згідно якого забезпечується стабільність показників безпеки утилізації вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції відповідно до вимог «Технологічного регламенту на комплекс з утилізації та інших дозволених операцій поводження з відходами: органічних, промислових, муніципальних та твердих побутових відходів; токсичних, медичних, епідемічно-інфекційних, інших неякісних та небезпечних відходів, в тому числі шляхом інсинерації (спалювання) з температурою спалювання в камері горіння не менше 1100 С», Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції» від 14.01.2000р. № 1393 XIV (Редакція від 31.03.2023), Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР (Редакція станом на 31.03.2023), Закон України від 25.06.91 № 1264- XII «Про охорону навколишнього природного середовища» (Редакція від 10.07.2023).
Тому, задля дотримання принципів, визначених в ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року, зі змінами, просимо внести зміни в тендерну документацію та виключити п. 2.5.3. Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).
Відповідь:
Добрий день, шановний Учасник!
Атестат виробництва видається відповідним галузевим органом стандартизації та сертифікації.
Атестат виробництва засвідчує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій)забезпечує стабільність з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій на відповідність Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної небезпечної продукції», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
Атестат виробництва видається згідно Інструкції 7.5-00-45 Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції”.
Відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища», суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення. Здійснення операцій у сфері поводження з відходами дозволяється лише за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами на визначених місцевими радами територіях із додержанням санітарних та екологічних норм у спосіб, що забезпечує можливість подальшого використання відходів як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров’я людей.
Також, відповідно до частини 5 статті 23 Закону № 922-VIII Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Дата відповіді:
02.05.2025 11:47
Відповідь надана
Щодо розяснень з приводу терміну дії та кодів в дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів.
Номер:
d0c1b16b21334c17b432792627758914
Дата опублікування:
01.05.2025 23:35
Опис:
Добрий день, шановний Замовнику. П. 2.4 передбачено надання копії Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що містить щодо відходів які є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів відповідно до Національного переліку відходів; найменування та коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», або іншого документу, що має правовий статус вказаного дозволу, який буде дійсним на весь період надання послуг з предмету закупівлі.
Так, в нас як потенційного учасника наявна декларація про провадження господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів, яка має статус: Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Термін дії не зазначається в такому документі, а визначається Постанову Кабінету Міністрів України № 314 від 18 березня 2022 року, зі змінами так само як і зміст. Також зауважимо, що відповідно до статті 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», у разі якщо суб’єкт господарювання, який набув право на провадження господарської діяльності на підставі декларації про провадження господарської діяльності, протягом строку її чинності звернувся до дозвільного органу із заявою про одержання відповідного документа дозвільного характеру у порядку, строки та на умовах, передбачених законодавством, декларація про провадження господарської діяльності є чинною до прийняття дозвільним органом рішення про видачу або про відмову у видачі документа дозвільного характеру.
Чи буде вважатися декларація про провадження господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів, яка має статус: Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, в якій законодавчо не визначено термін дії, документом, що має такий статус як Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів?
Чи буде вважатися декларація про провадження господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів, яка має статус: Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, в якій законодавчо не визначено коди та назви відходів, документом, що має такий статус як Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів?
Також, відмітимо, що згідно чинного законодавства України, документами, які дозволяють проводити господарську діяльність у сфері управління відходами є ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, декларація про провадження господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів. Тому, для забезпечення конкуренції та економії коштів, просимо врахувати в умовах тендерної документації зазначену інформацію.
У випадку, якщо листа-розяснення до декларації про провадження господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів буде недостатньо, то просимо внести зміни до тендерної документації та викласти п. 2.4 в наступній редакції: Копія Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, або іншого документу, що має правовий статус вказаного дозволу.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учасник!
В статті 1 Закону № 2320-IX наведено наступні визначення:
оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій (підпункт 21);
відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися (підпункт 7);
небезпечні відходи - відходи, що мають одну чи більше властивостей, що роблять їх небезпечними, наведених у Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3) (підпункт 19).
Пунктом 9 частини 2 статті 17 та пункту 1 частини 3 статті 27 Закону № 2320-IX встановлено, що суб’єкти господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язані мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Більш того, відповідно до частини 2 статті 41 Закону № 2320-IX суб’єкти господарювання для здійснення операцій з оброблення відходів зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 27 Закону № 2320-IX, утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані не допускати передачі небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету міністрів України від 19.12.2023 № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» суб’єкти господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України «Про управління відходами», зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Дозвіл видається суб’єкту господарювання, який здійснює операції з оброблення відходів на одному чи кількох об’єктах оброблення відходів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (з урахуванням внесених змін) передбачено подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних послуг декларації про провадження господарської діяльності без отримання дозвільних документів, тобто отримання дозвільних документів за декларативним принципом.
Однак, згідно Переліку видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану (Додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану») документом, який дає право на провадження господарської діяльності – здійснення операцій з оброблення відходів – є дозвіл.
Підпунктом 2 пункту 2 Порядку класифікації відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 № 1102, встановлено, що код відходів - позначення виду відходів, передбаченого Національним переліком відходів, що складається із шестизначного номера, до якого в разі позначення небезпечних відходів додається символ “*”; перші дві цифри коду визначають групу, до якої віднесено цей вид відходів, другі дві цифри коду - приналежність до підгрупи, до якої віднесено цей вид відходів, а останні дві цифри коду - вид відходів у межах підгрупи.
Відтак, для надання послуг з управління вказаними відходами, які входять у предмет закупівлі, учасник зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Невиконання даного обов’язку може призвести до порушення Замовником вимог пункту 3 частини 2 статті 27 Закону № 2320-IX щодо недопустимості передачі небезпечних відходів утворювачами та власниками небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Дата відповіді:
02.05.2025 11:58
Відповідь надана
Щодо вимог до умов документації
Номер:
27abf2cfc9c5434fb9487c6ac6ce3d53
Дата опублікування:
30.04.2025 15:03
Опис:
Доброго дня! Шановний замовник, ви у таблиці №2 додатку 3 вимагаєте:
копії наказів про призначення відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) з додаванням дипломів про таку освіту;
Зазначена вами вимога у множині визначає кількості наказів та відповідальних осіб 2 і більше (окремо). Тому просимо забезпечити участь потенційних учасників у кого є у штаті наявна повноцінно одна відповідальна особа з наявною вищою освітою екологічного напряму підготовки шляхом внесення змін у зазначений пункт вимоги, а саме: просимо зазначити про можливість надання учасником однієї відповідальної особи з відповідними підтверджуючими документами.
Відповідь:
Добрий день шановний Учасник. Зміни будуть розглянуті .
Дата відповіді:
01.05.2025 15:46