-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Завершена
97 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 485.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 485.00 UAH
Період оскарження:
29.04.2025 16:07 - 04.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника про дискваліфікацію
Номер:
633b297cbf93410ca32fa26d9b7d5e20
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-29-010373-a.c2
Назва:
Скарга на рішення Замовника про дискваліфікацію
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 03-7_обов страх майд-2026.pdf 03.07.2025 14:46
- Тендерна докуметація (2).doc 03.07.2025 14:47
- Додаток №2 (2).docx 03.07.2025 14:47
- Національний класифікатор відходів.doc 03.07.2025 14:47
- 15_дог мед огл вод+атп документи (1).pdf 03.07.2025 14:47
- Додаток №3 (3).docx 03.07.2025 14:47
- Додаток №1 (1).docx 03.07.2025 14:47
- Наказ МВС 1081.pdf 03.07.2025 14:47
- Скарга на дискваліфікацію ТД Богомольця.pdf 03.07.2025 14:47
- ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx 03.07.2025 14:47
- Протокол відхилення.pdf 03.07.2025 14:47
- ПКМУ 1278.docx 03.07.2025 14:47
- Протокол перем УЕП.pdf 03.07.2025 14:47
- 04-2_Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf 03.07.2025 14:47
- Скарга на дискваліфікацію ТД Богомольця.docx 03.07.2025 14:47
- 04-1_Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf 03.07.2025 14:47
- 16_довідки-листи-гарантії.pdf 03.07.2025 14:47
- 05-3_Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (1) (1).pdf 03.07.2025 14:47
- sign.p7s 03.07.2025 14:49
- рішення від 07.07.2025 № 10613.pdf 07.07.2025 16:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.07.2025 № 11007.pdf 15.07.2025 12:45
- рішення від 14.07.2025 № 11007.pdf 16.07.2025 16:15
- Протокол.pdf 22.07.2025 11:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.07.2025 13:15
Дата розгляду скарги:
14.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.07.2025 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.07.2025 16:15
Дата виконання рішення Замовником:
22.07.2025 11:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11007-р/пк-пз від 14.07.2025, було прийняте рішення виконати вимогу - скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна" (код ЄДРПОУ: 38074325) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКРЕКОПРОМ" (код ЄДРПОУ: 39624900) переможцем процедури закупівлі — "ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-29-010373-a. Рішення виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b2a5171f80dd48d5a4a61363e2f4ab39
Заголовок пункту скарги:
Неправомірна дискваліфікація Учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
29.04.2025 року Національний медичний університет імені О.О. Богомольця (надалі – Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА»;
• ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ «Еко Захист-Україна». Але, ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «Національний медичний університет імені О.О. Богомольця» від 01.07 .2025 р., тендерна пропозиція Скаржника була відхилена.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-04-29-010373-a.
1. Відповідно до п.13 Додатку № 2 тендерної документації Замовником вимагалось
Учасник процедури закупівлі повинен надати довідку про інформацію щодо щозмінних (передрейсових та/або післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг, а також:
Копію чинного договору, укладеного із суб’єктом господарювання, який здійснює господарську діяльність з медичної практики (ФОП, лікарня, медична установа, тощо), за яким Учаснику надаються послуги з проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів Учасника (згідно Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України), із додаванням копії наказу про видачу ліцензії (ліцензії, тощо), що надане суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Замовник зазначає, що у складі тендерної документації відсутня саме ліцензія, що надана суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня, тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Учасником ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» надано файл Файл 15_дог мед огл вод+атп документи.pdf – стор. 4 – витяг з ліцензійного реєстру.
2. Відповідно до п.2.6.5. Оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія договору обов'язкового страхування цивільної відповідальності суб’єкта(-ів) господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру, які дійсні на дату подання пропозиції.
Замовником зазначено, що нами не надано – копія саме договору обовязкового страхування цивільної відповідальності суб’єкта(-ів) господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру, які дійсні на дату подання пропозиції.
ПОСТАНОВА кабміну від 11 лютого 2016 р. № 75 {Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1329 від 19.12.2023} «Про внесення змін до Порядку і правил проведення обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру»
Натомість вступив в дію:
НАКАЗ МВС України Від 28.12.2023 № 1081 «Про затвердження Порядку та умов страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій»
Нами надано Договір Файл 03-7_обов страх майд-2026.pdf – називається страхування інакше. Оскільки ПОСТАНОВА кабміну від 11 лютого 2016 р. № 75 {Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1329 від 19.12.2023}
3. Відповідно до п.2.4. Копія Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що містить щодо відходів які є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів відповідно до Національного переліку відходів; найменування та коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»,
або
іншого документу, що має правовий статус вказаного дозволу, який буде дійсним на весь період надання послуг з предмету закупівлі.
При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік найменувань й кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходів відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі й зазначені у Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів, повинні відповідати переліку кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку найменувань й кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходів відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у копії наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/
Замовником зазначено, що нами в Дозволі на оброблення відходів відсутня операція D 15.
Звертаємо Вашу увагу, що в Дозволі на оброблення відходів зазначена операція D 15, безпосередньо чітка інформація, щодо відходів та їх операції вказано на ст. 7-8. Дозволу на оброблення відходами № 2929/24 від 22.05.2024 р.
4. Замовником вимагалось надати відповідно до п.3. таблиця 2, додатку 3 до тендерної документації надати гарантійний лист про наявність вантажників у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати накази про прийняття на роботу вантажників, а також свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Замовником зазначено, що відсутні свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом в складі тендерної пропозиції.
Нами було надано лист-пояснення, що навантаженням займають водії-експедитори. Файл 16_довідки-листи-гарантії.pdf – стор. 2.
Слід зазначити про те, що Замовником також не застосовано механізм 24 годин, передбачений у п.43 Особливостей. Всупереч вимогам Особливостей Замовник не застосував положення п.43 Особливостей.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА»;
• ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ «Еко Захист-Україна». Але, ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «Національний медичний університет імені О.О. Богомольця» від 01.07 .2025 р., тендерна пропозиція Скаржника була відхилена.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-04-29-010373-a.
1. Відповідно до п.13 Додатку № 2 тендерної документації Замовником вимагалось
Учасник процедури закупівлі повинен надати довідку про інформацію щодо щозмінних (передрейсових та/або післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг, а також:
Копію чинного договору, укладеного із суб’єктом господарювання, який здійснює господарську діяльність з медичної практики (ФОП, лікарня, медична установа, тощо), за яким Учаснику надаються послуги з проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів Учасника (згідно Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України), із додаванням копії наказу про видачу ліцензії (ліцензії, тощо), що надане суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Замовник зазначає, що у складі тендерної документації відсутня саме ліцензія, що надана суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня, тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Учасником ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» надано файл Файл 15_дог мед огл вод+атп документи.pdf – стор. 4 – витяг з ліцензійного реєстру.
2. Відповідно до п.2.6.5. Оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія договору обов'язкового страхування цивільної відповідальності суб’єкта(-ів) господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру, які дійсні на дату подання пропозиції.
Замовником зазначено, що нами не надано – копія саме договору обовязкового страхування цивільної відповідальності суб’єкта(-ів) господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру, які дійсні на дату подання пропозиції.
ПОСТАНОВА кабміну від 11 лютого 2016 р. № 75 {Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1329 від 19.12.2023} «Про внесення змін до Порядку і правил проведення обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру»
Натомість вступив в дію:
НАКАЗ МВС України Від 28.12.2023 № 1081 «Про затвердження Порядку та умов страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій»
Нами надано Договір Файл 03-7_обов страх майд-2026.pdf – називається страхування інакше. Оскільки ПОСТАНОВА кабміну від 11 лютого 2016 р. № 75 {Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1329 від 19.12.2023}
3. Відповідно до п.2.4. Копія Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що містить щодо відходів які є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів відповідно до Національного переліку відходів; найменування та коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»,
або
іншого документу, що має правовий статус вказаного дозволу, який буде дійсним на весь період надання послуг з предмету закупівлі.
При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік найменувань й кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходів відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі й зазначені у Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів, повинні відповідати переліку кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку найменувань й кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходів відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у копії наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/
Замовником зазначено, що нами в Дозволі на оброблення відходів відсутня операція D 15.
Звертаємо Вашу увагу, що в Дозволі на оброблення відходів зазначена операція D 15, безпосередньо чітка інформація, щодо відходів та їх операції вказано на ст. 7-8. Дозволу на оброблення відходами № 2929/24 від 22.05.2024 р.
4. Замовником вимагалось надати відповідно до п.3. таблиця 2, додатку 3 до тендерної документації надати гарантійний лист про наявність вантажників у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати накази про прийняття на роботу вантажників, а також свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Замовником зазначено, що відсутні свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом в складі тендерної пропозиції.
Нами було надано лист-пояснення, що навантаженням займають водії-експедитори. Файл 16_довідки-листи-гарантії.pdf – стор. 2.
Слід зазначити про те, що Замовником також не застосовано механізм 24 годин, передбачений у п.43 Особливостей. Всупереч вимогам Особливостей Замовник не застосував положення п.43 Особливостей.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Протокол визнання переможця
-
Повʼязаний документ:
Протокол перем УЕП.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення пропозиції Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення.pdf
-
-
Назва доказу:
ПКМУ від 05.12.2023 року № 1278 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами
-
Повʼязаний документ:
ПКМУ 1278.docx
-
-
Назва доказу:
Національний класифікатор/перелік відходів
-
Повʼязаний документ:
Національний класифікатор відходів.doc
-
-
Назва доказу:
Наказ НАКАЗ МВС України Від 28.12.2023 № 1081 «Про затвердження Порядку та умов страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій».
-
Повʼязаний документ:
Наказ МВС 1081.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про управління відходами»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Довідки, листи, листи-гарантії Скаржника
-
Повʼязаний документ:
16_довідки-листи-гарантії.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи суб’єкта господарювання для надання послуг Скаржнику щодо щозмінних (передрейсових та/або післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів
-
Повʼязаний документ:
15_дог мед огл вод+атп документи (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів
-
Повʼязаний документ:
05-3_Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (1) (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток до Наказу про видачу Ліцензії щодо управління відходами
-
Повʼязаний документ:
04-2_Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ про видачу Ліцензії щодо управління відходами
-
Повʼязаний документ:
04-1_Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір страхування об’єктів підвищеної небезпеки
-
Повʼязаний документ:
03-7_обов страх майд-2026.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 до тендерної документації Замовника
-
Повʼязаний документ:
Додаток №3 (3).docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації Замовника
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2 (2).docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації Замовника
-
Повʼязаний документ:
Додаток №1 (1).docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Тендерна докуметація (2).doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Скасувати рішення Замовника оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Національний медичний університет імені О.О. Богомольця 01.07. 2025 р. Переможцем процедури ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ"
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Національний медичний університет імені О.О. Богомольця скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКО ЗАХИСТ - УКРАЇНА» у відкритих торгах з особливостями по процедурі закупівлі UA-2025-04-29-010373-a, оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Національний медичний університет імені О.О. Богомольця 01.07. 2025 р.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
1c75dc03005d47f69fd9fde005d27279
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-29-010373-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 11_ЗУ Про охорону навколишнього п... _ від 25.06.pdf 02.05.2025 16:15
- 10_Наказ МОЗ 1827.pdf 02.05.2025 16:15
- 05_Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (1).pdf 02.05.2025 16:15
- 01-5_Додаток №4.docx 02.05.2025 16:15
- 07_Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf 02.05.2025 16:15
- 03_ПКМУ 1278.docx 02.05.2025 16:15
- 01-2_Додаток №1.docx 02.05.2025 16:15
- 02_ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx 02.05.2025 16:15
- 01-4_Додаток №3.docx 02.05.2025 16:15
- 01-1_Тендерна докуметація.doc 02.05.2025 16:15
- 08_Висновок оцін впливу на довкіл.PDF 02.05.2025 16:15
- 01-3_Додаток №2.docx 02.05.2025 16:15
- 12_ЗУ Про ліцензування видів госп діяльності від 02.03.2015 № 222-VIII.pdf 02.05.2025 16:16
- 09_ЗУ Про оцінку впливу на довкілля _ від 23.05.pdf 02.05.2025 16:16
- 06_Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf 02.05.2025 16:16
- Скарга на умови ТД Богомольця.docx 02.05.2025 16:16
- Скарга на умови ТД Богомольця.pdf 02.05.2025 16:16
- 04_Національний класифікатор відходів.doc 02.05.2025 16:16
- sign.p7s 02.05.2025 16:18
- рішення від 06.05.2025 № 7185.pdf 06.05.2025 19:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.05.2025 № 7756.pdf 15.05.2025 14:35
- рішення від 14.05.2025 № 7756.pdf 19.05.2025 14:26
- Службова Записка.pdf 07.05.2025 16:35
- Заявка на включення закупівлі в річний план.pdf 07.05.2025 16:35
- Протокол.pdf 07.05.2025 16:35
- Пояснення по суті скарги.pdf 07.05.2025 16:35
- Протокол.pdf 02.06.2025 13:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.05.2025 17:52
Дата розгляду скарги:
14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.05.2025 19:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.05.2025 14:27
Дата виконання рішення Замовником:
02.06.2025 13:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рышення виконане, змінивнесено в тендерну документацію.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c48df626ef674fbabc1afcf183086fd2
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність кваліфікаційних вимог предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) про кількісні, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам ДК 021:2015 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
2.5. Виписка з балансу, що підтверджує наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) та наявність обладнання для переробки люмінесцентних ламп, а також:
2.5.1.Копія технічного паспорту (температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С).
2.5.2.Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі.
Обґрунтування
Як вбачається з предмета закупівлі
2. ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
№ Вид та код відходів відповідно до Національного переліку відходів Найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів Одиниця виміру Кількість
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 01 03* D13, D15, D10 кг 1785,00
2 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом
18 01 03) 18 01 02 D13, D15, D10 кг 10,00
3 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини
18 01 06* D13, D15, D10 кг 5,00
Всього: D13, D15, D10 кг 1800,00
Як вбачається із предмета закупівля Перелік відходів, які охоплює послуга
(зазначається код та вид відходів згідно Національного переліку відходів відносяться до медичних відходів, а отже повинно відбуватися спалювання відходів на відповідному обладнанні.)
Замовник не обґрунтував, щодо наявності в суб’єкта господарювання обладнання для переробки люмінесцентних лам, оскільки предметом закупівлі визначені лише медичні відходи.
2.5. Виписка з балансу, що підтверджує наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) та наявність обладнання для переробки люмінесцентних ламп, а також:
2.5.1.Копія технічного паспорту (температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С).
2.5.2.Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі.
Обґрунтування
Як вбачається з предмета закупівлі
2. ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
№ Вид та код відходів відповідно до Національного переліку відходів Найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів Одиниця виміру Кількість
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 01 03* D13, D15, D10 кг 1785,00
2 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом
18 01 03) 18 01 02 D13, D15, D10 кг 10,00
3 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини
18 01 06* D13, D15, D10 кг 5,00
Всього: D13, D15, D10 кг 1800,00
Як вбачається із предмета закупівля Перелік відходів, які охоплює послуга
(зазначається код та вид відходів згідно Національного переліку відходів відносяться до медичних відходів, а отже повинно відбуватися спалювання відходів на відповідному обладнанні.)
Замовник не обґрунтував, щодо наявності в суб’єкта господарювання обладнання для переробки люмінесцентних лам, оскільки предметом закупівлі визначені лише медичні відходи.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
01-3_Додаток №2.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
01-1_Тендерна докуметація.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо внести зміни в умови тендерної документації шляхом внесення змін в додаток № 2 щодо наявності обладнання для переробки люмінесцентних ламп.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
5ac49bc165fb4acd863ea2577b103fcd
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність чинному закондавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) про кількісні, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам ДК 021:2015 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
2.5.2. Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»).
Обґрунтування
Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «Еко Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
2.5.2. Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»).
Обґрунтування
Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «Еко Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
×
-
Назва доказу:
ЗУ Про ліцензування видів госп діяльності від 02.03.2015 № 222-VIII
-
Повʼязаний документ:
12_ЗУ Про ліцензування видів госп діяльності від 02.03.2015 № 222-VIII.pdf
-
-
Назва доказу:
постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278
-
Повʼязаний документ:
03_ПКМУ 1278.docx
-
-
Назва доказу:
ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»
-
Повʼязаний документ:
11_ЗУ Про охорону навколишнього п... _ від 25.06.pdf
-
-
Назва доказу:
ЗУ «Про управління з відходами»
-
Повʼязаний документ:
02_ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
01-3_Додаток №2.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
01-1_Тендерна докуметація.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Вимагаємо видалити вище зазначену вимогу з умов тендерної документації та внести відповідні зміни.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
5ffb79f6fe474e35824688b7b0596b89
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність чинному законодавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до додатку Табл. № 2 Документальне підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям
Документальне підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам
копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі,
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Обґрунтування
Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово, Закон України «Про управління відходами» був прийнятий 10.06.2022 р. та набрав чинності через 12 місяців з дня його опублікування.
Національний перелік відходів прийнятий постановою Кабінетом Міністрів України №1102 від 20.10.2023 року.
Що стосується вимоги щодо Висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше). Ми надаємо Висновок державної екологічної експертизи матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (довкілля) № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р. на ознайомлення. Слід зазначити, що коли Учасником отримувався Висновок державної екологічної експертизи, Національний перелік відходів та Закон України «Про управління відходами» НЕ ДІЯЛИ, тому коди згідно нацпереліку не могли бути зазначені в екологічний експертизі яка була зроблена Учасником 2017 року.
Також, відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є ЧИННОЮ. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі – ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п. 6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додатком 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до п. 5 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 р. № 1827 (додаються в якості доказів): провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 (далі — Дозвіл), та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278 (далі — Ліцензія).
Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише Дозволу та Ліцензії на управління небезпечними відходами.
Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачою ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішенні АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024.
Вимагаємо зобов’язати Замовника видалити дані пункти з умов тендерної документації, оскільки Замовниками не виконуються рішення Антимонопольного комітету, і вони в іншій редакції вимагають дані вимоги наступного змісту:
«20. Таким чином, на підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Учасник надає у складі пропозиції:
1) копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше)
При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі й зазначені у Висновку з оцінки впливу на довкілля (Висновку державної екологічної експертизи), повинні відповідати переліку кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у Наказі про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, та Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів (у випадку його отримання Учасником).»
Дані порушення зазначені в таких закупівлях:
UA-2025-03-10-008308-a
UA-2025-03-11-010020-a
Документальне підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам
копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі,
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Обґрунтування
Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово, Закон України «Про управління відходами» був прийнятий 10.06.2022 р. та набрав чинності через 12 місяців з дня його опублікування.
Національний перелік відходів прийнятий постановою Кабінетом Міністрів України №1102 від 20.10.2023 року.
Що стосується вимоги щодо Висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше). Ми надаємо Висновок державної екологічної експертизи матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (довкілля) № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р. на ознайомлення. Слід зазначити, що коли Учасником отримувався Висновок державної екологічної експертизи, Національний перелік відходів та Закон України «Про управління відходами» НЕ ДІЯЛИ, тому коди згідно нацпереліку не могли бути зазначені в екологічний експертизі яка була зроблена Учасником 2017 року.
Також, відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є ЧИННОЮ. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі – ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п. 6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додатком 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до п. 5 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 р. № 1827 (додаються в якості доказів): провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 (далі — Дозвіл), та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278 (далі — Ліцензія).
Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише Дозволу та Ліцензії на управління небезпечними відходами.
Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачою ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішенні АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024.
Вимагаємо зобов’язати Замовника видалити дані пункти з умов тендерної документації, оскільки Замовниками не виконуються рішення Антимонопольного комітету, і вони в іншій редакції вимагають дані вимоги наступного змісту:
«20. Таким чином, на підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Учасник надає у складі пропозиції:
1) копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше)
При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі й зазначені у Висновку з оцінки впливу на довкілля (Висновку державної екологічної експертизи), повинні відповідати переліку кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у Наказі про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, та Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів (у випадку його отримання Учасником).»
Дані порушення зазначені в таких закупівлях:
UA-2025-03-10-008308-a
UA-2025-03-11-010020-a
×
-
Назва доказу:
Додаток до Наказу про видачу ТОВ «ЕКО Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами
-
Повʼязаний документ:
07_Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ про видачу ТОВ «ЕКО Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами
-
Повʼязаний документ:
06_Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
наказ Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 р. № 1827
-
Повʼязаний документ:
10_Наказ МОЗ 1827.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України Про ліцензування видів господарської діяльності від 02.03.2015 № 222-VIII
-
Повʼязаний документ:
12_ЗУ Про ліцензування видів госп діяльності від 02.03.2015 № 222-VIII.pdf
-
-
Назва доказу:
постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278
-
Повʼязаний документ:
03_ПКМУ 1278.docx
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про оцінку впливу на довкілля»
-
Повʼязаний документ:
09_ЗУ Про оцінку впливу на довкілля _ від 23.05.pdf
-
-
Назва доказу:
Висновок державної екологічної експертизи матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (довкілля) № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р.
-
Повʼязаний документ:
08_Висновок оцін впливу на довкіл.PDF
-
-
Назва доказу:
Національний перелік відходів
-
Повʼязаний документ:
04_Національний класифікатор відходів.doc
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про управління відходами»
-
Повʼязаний документ:
02_ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
01-4_Додаток №3.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
01-1_Тендерна докуметація.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищевикладене, вважаємо за доцільне внести зміни до тендерної документації, та видалити вимоги, що стосуються надання копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі, або копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).