-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
«Капітальний ремонт вул. Карпатської України у м. Ужгород» (Коригування) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (ДК 021:2015:45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
84 497 143.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 844 971.43 UAH
мін. крок: 1% або 844 971.43 UAH
Період уточнення:
25.04.2025 17:29 - 11.05.2025 00:00
Відповідь надана
Кваліфікаційні вимоги. Атестат виробництва
Номер:
d6c842e4b9ef4acebfcd0035013f7ccc
Дата опублікування:
07.05.2025 11:36
Опис:
Шановний Замовнику!
Однією з вимог тендерної документації передбачено надання діючого атестату виробництва, яким підтверджується відповідність фізико-механічних властивостей сумішей, що виготовляються на АБЗ вимогам ДСТУ Б В.2.7-127:2015 "Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові.Технічні умови".
Враховуючи, що даний Стандарт втратив чинність, рекомендуємо внести зміни до Додатку 1 Тендерної доукментації
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за Ваше звернення. В тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
09.05.2025 13:47
Відповідь надана
Сертифікати ISO
Номер:
6e89c443147c4d4bbcf961e1297794bb
Дата опублікування:
05.05.2025 15:08
Опис:
Шановний Замовнику! Ваше твердження, що сертифікати ISO на будiвництво автомобiльних дорiг i автомагiстралей, iнших дорiг, eлeментів дорiг не відповідатиме переліку видів економічної діяльності за кодом 42.11 не відповідає дійсності.
Згідно Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності, затверджених наказом Держкомстату від 23.12.2011 № 396
КВЕД код 42.11 Будівництво доріг і автострад включає:
- будівництво автострад, вулиць, доріг, інших транспортних і пішохідних доріжок
- укладання поверхонь вулиць, доріг, автострад, мостів або тунелів:
• асфальтування доріг
• фарбування та маркування доріг
• установлення аварійних загороджень, світлофорів та іншого подібного устатковання
- будівництво злітно-посадкових смуг
Цей клас не включає:
- установлення освітлення та електричного сигнального устатковання, див. 43.21
- архітектурні та інженерні роботи, див. 71.1
- надання послуг з управління проектами, пов'язаними з будівництвом, див. 71.1
Згідно п. 1.10 ПДР, автомагістраль - автомобільна дорога, що:
- спеціально побудована і призначена для руху транспортних засобів, не призначена для в'їзду на прилеглу територію або виїзду з неї;
- має для кожного напрямку руху окремі проїзні частини, відокремлені одна від іншої розділювальною смугою;
- не перетинає на одному рівні інші дороги, залізничні і трамвайні колії, пішохідні і велосипедні доріжки, шляхи проходу тварин, має огородження на узбіччях і розділювальній смузі та обгороджена сіткою;
- позначена дорожнім знаком 5.1;
автомобільна дорога, вулиця (дорога) - частина території, зокрема в населеному пункті, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, надземними і підземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів та обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу. Цей термін включає також спеціально побудовані тимчасові дороги, крім довільно накатаних доріг (колій).
Відповідно до державних будівельних норм (ДБН В.2.3-4:2015), «автомагістраль» — це автомобільна дорога, яка має чотири і більше смуг руху, огородження на узбіччях і розділювальній смузі, перетинає в різних рівнях інші дороги, залізничні і трамвайні колії, пішохідні і велосипедні доріжки, шляхи проходу тварин та обгороджена сіткою або іншим видом огорожі, що мінімізує можливість несанкціонованого доступу на дорогу тварин та людей.
Згідно ст. 5 Закону України «Про автомобільні дороги», автомобільні дороги поділяються на:
автомобільні дороги загального користування;
вулиці і дороги міст та інших населених пунктів;
відомчі (технологічні) автомобільні дороги;
автомобільні дороги на приватних територіях.
Чинне законодавство України не містить визначення поняття «автострада». Фактично, терміни «автострада» та «автомагістраль» є синонімами у вітчизняному нормативному та технічному середовищі.
Таким чином, сертифікати ISO, що містять формулювання на кшталт: «будівництво автомобільних доріг і автомагістралей, інших доріг, елементів доріг», охоплюють повний зміст КВЕД 42.11.
Обмеження кола допустимих ISO-сертифікатів лише формулюванням «на будівництво доріг і автострад» без урахування альтернативних, але змістовно тотожних варіантів, звужує коло потенційних учасників та суперечить принципам добросовісної конкуренції, передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі».
З огляду на викладене, просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня. Стосовно Вашого запитання повідомляємо наступне.
Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація сформована відповідно до вимог статті 22 Закону з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Пунктом 1.7 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу надання в складі тендерних пропозицій Сертифікатів ISO за КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад, який міститься у Класифікаторі видів економічної діяльності. Зазначена вимога не звужує коло потенційних Учасників та відповідає чинному законодавству України.
Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
08.05.2025 18:15
Відповідь надана
Дозвільний документ (декларація) на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників
Номер:
c4807842203d4777a6917677e21bf52b
Дата опублікування:
02.05.2025 18:22
Опис:
Шановний Замовнику!
Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на експлуатацію (застосування) крану та декларація на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників різні документи.
Ваше обґрунтування не змінює того факту, що станом на сьогодні неможливо отримати декларацію на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
Як уже зазначалось декларація на «Роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників» видавалася на підставі пункту 21 Додатку 6 Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 У РЕДАКЦІЇ ДО 10.03.2021 року. З 10.03.2021 року об'єктивно неможливо отримати декларацію на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників, відповідно до додатку 6 Порядку, адже він втратив чинність і був виключений з Порядку.
Вказана вимога у даній редакції є дискримінаційною, оскільки участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають декларацію на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників, оформлену за законодавством, яке діяло до 10.03.2021.
Пунктом 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 № 1107, визначено, що дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 № 77. Пунктом 7 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 № 77, визначено такі машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, як вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників.
Пунктом 20 групи А переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 № 77, визначено вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів.
Вказаний перелік не містить робіт, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
Також слід зазначити, що Додаток 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (в чинній на момент оприлюднення оголошенння про проведення Процедури закупівлі) містить перелік робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, який, в свою чергу, не містить роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
Таким чином, станом на сьогодні належними документами, які підтверджують можливість експлуатації (застосування) крану є дозвіл(декларація) на експлуатацію даного крану та/або дозвіл(декларація) на вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів.
Враховуючи наведене, у тому числі, Перелік видів робіт підвищеної небезпеки (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 № 77), наведені вище положення Документації (в частині надання дозволу (декларації) на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників) не узгоджуються з вимогами чинного законодавства, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати свої тендерні пропозиції.
Просимо врахувати дані зауваження при внесені змін до документації.
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за Ваше звернення. В тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
05.05.2025 14:27
Відповідь надана
Відомість про наявність і технічний стан транспортних засобів і техніки, а також про громадян, які працюють на підприємстві, в установі та організації на таких транспортних засобах і техніці за останній звітній період, з відміткою ТЦК та СП
Номер:
dbbc6c1f76bf4bd6b8499dcbac4b7ee4
Дата опублікування:
02.05.2025 13:04
Опис:
Шановний Замовнику,
У Додатку 1 до Тендерної документації міститься вимога, яка створює штучні перешкоди для більшості потенційних учасників торгів та суперечить принципам недискримінації, закріпленим у законодавстві України. Зокрема, положення передбачає:
«Учасники мають врахувати, що відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Положення про військово-транспортний обов'язок. (далі-Положення) № 1921 від 28 грудня 2000 р. керівники підприємств, установ та організацій подають територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки щороку до 20 червня та 20 грудня інформацію про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан, а також про громадян, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях на таких транспортних засобах і техніці, за формою згідно з додатком 1 до Положення - «Відомість про наявність і технічний стан транспортних засобів і техніки, а також про громадян, які працюють на підприємстві, в установі та організації на таких транспортних засобах і техніці, станом на ____________ 20___р.». У випадку, якщо місце реєстрації транспортного засобу(ів), який(і) буде(уть) використаний(і) учасником та інформація про який(і) міститься у довідці Форми 1 знаходиться за межами області в якій будуть виконуватися роботи на об’єкті, який є предметом даної закупівлі, учасники додатково мають надати у складі тендерної пропозиції копію Відомості про наявність і технічний стан транспортних засобів і техніки, а також про громадян, які працюють на підприємстві, в установі та організації на таких транспортних засобах і техніці за останній звітній період, з відміткою ТЦК та СП. Звітність повинна має бути подана учасником та прийнята органами до дати публікації оголошення про проведення даної процедури закупівлі.»
Аргументи щодо дискримінаційного характеру вимоги:
1. Порушення принципу рівності учасників
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, замовник не має права встановлювати дискримінаційні умови для потенційних учасників. Дана вимога призводить до невиправданого обмеження участі компаній, які зареєстровані в інших регіонах України або не мають прямих зобов’язань за мобілізаційним законодавством, адже, згідно наведеної вимоги тендерної документації, учасники, що зареєстровані на території Закарпатської області не повинні подавати вказаної в Тендерній документації Відомості.
2. Відсутність загального зобов’язання для всіх підприємств
Військово-транспортний обов’язок регулюється статтею 6 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» № 3543-XII та Положенням про військово-транспортний обов’язок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року № 1921. Проте цей обов’язок поширюється лише на підприємства, установи та організації, які експлуатують транспортні засоби та визначені відповідними органами, що фактично виключає значну частину учасників тендерів. Крім того у даному ж випадку Вами штучно обмежується допуск Учасників, що не належать до зазначених вище. Також учасники, що яких внесено до переліку таких в 2025 році і у обов’язок подати таку відомість у яких ще не настав і подавши Відомість про наявність і технічний стан транспортних засобів і техніки, а також про громадян, які працюють на підприємстві, в установі та організації на таких транспортних засобах і техніці, станом на ____________ 20___р.» у встановлений термін – до 20 червня 2025 року не будуть допущені до Закупівлі, так як вами встановлено дискримінаційну умову про подання даної звітності та прийняття її органами до дати публікації оголошення про проведення даної процедури закупівлі.
3. Конфлікт з нормами цивільного права
Згідно зі статтею 6 Цивільного кодексу України, суб’єкти господарювання мають право укладати договори на власний розсуд, якщо це не суперечить закону. Встановлення вимоги, що не передбачена прямими положеннями Закону або загальними умовами мобілізації, фактично змушує учасників виконувати умови, які виходять за межі їхніх обов’язків, що порушує свободу підприємницької діяльності.
4. Відсутність обґрунтованої необхідності
Пункт 10 Положення про військово-транспортний обов’язок чітко визначає, що передача транспортних засобів здійснюється за розпорядженням місцевих державних адміністрацій на підставі подання територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки. Отже, для суб’єктів господарювання, які не отримували розпорядження, така вимога є необґрунтованою.
Пропозиція щодо внесення змін:
З огляду на наведені аргументи, пропонуємо вилучити із тендерної документації вимогу щодо додаткового повідомлення органів мобілізації та територіальних центрів комплектування, оскільки вона:
• Не відповідає принципам рівної участі у закупівлях (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»);
• Обмежує конкуренцію серед учасників без належного законодавчого підґрунтя;
• Не узгоджується з положеннями Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо виконання військово-транспортного обов’язку.
Просимо розглянути можливість перегляду тендерної документації та виключення дискримінаційних вимог для забезпечення рівних умов участі у закупівлі.
Відповідь:
Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація сформована відповідно до вимог статті 22 Закону з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Слід зауважити, що на даний час діє військовий стан в Україні відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX та продовжено військовий стан до 07.08.2025 Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» 4356-IX від 16.04.2025.
У відповідності до вимог статті 6 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» № 3543-XII від 21.10.1993 військово-транспортний обов'язок поширюється на, зокрема «підприємства, установи і організації, які забезпечують експлуатацію транспортних засобів, а також на громадян - власників транспортних засобів». Порядок виконання військово-транспортного обов’язку на період мобілізації та у воєнний час визначено Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про військово-транспортний обов'язок» № 1921 від 28 грудня 2000 р» (далі-Положення №1921). Пунктом 15 Положення №1921 керівники підприємств, установ та організацій подають територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки щороку до 20 червня та 20 грудня інформацію про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан, а також про громадян, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях на таких транспортних засобах і техніці, за формою згідно з додатком 1. Разом з тим зауважуємо, що пунктом 16 Положення №1921, зокрема у разі відправки транспортного засобу у інші регіони керівники підприємств, установ та організацій зобов’язані у семиденний строк повідомити про це територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, на військовому обліку яких перебувають транспортні засоби і техніка. Відповідно да частини 7 статті 6 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» № 3543-XII від 21.10.1993 відправлення таких транспортних засобів під час загальної мобілізації до суміжних областей дозволяється після повідомлення територіального центру комплектування та соціальної підтримки про місце перебування транспортних засобів на строк не більше одного місяця. Враховуючи зазначене вище, вимога щодо надання копії Відомості про наявність і технічний стан транспортних засобів і техніки, а також про громадян, які працюють на підприємстві, в установі та організації на таких транспортних засобах і техніці сформована відповідно до вимог чинного законодавства, є обґрунтованою та необхідною для Замовника для забезпечення своєчасного та якісного виконання робіт по об’єкту.
Дякуємо за звернення!
Дата відповіді:
05.05.2025 18:08
Відповідь надана
Розбіжності в тендерній документації
Номер:
3a5976c3001f4e8daeabdc5f87c95473
Дата опублікування:
02.05.2025 12:00
Опис:
Шановний Замовнику! У технічній специфікації (пункти 31 та 34) зазначено армуючий синтетичний матеріал АСМ-1,а у відомості ресурсів вказано геогратку. Чи є ці матеріали ідентичними? Якщо так, який матеріал зазначати у відомості ресурсів під час підготовки пропозиції? Якщо ні, чи потрібно враховувати окремі специфікації для кожного з зазначених матеріалів? Чи вважатиметься відповідністю технічній срецифікації зазначення у відомості ресурсів армуючого синтетичного матеріалу АСМ-1, замість геогратки?
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за Ваше звернення. В тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
05.05.2025 13:21
Відповідь надана
Диплом за спеціальністю
Номер:
7bcdbf09a9f6471e8c99db25b0b1265a
Дата опублікування:
29.04.2025 17:05
Опис:
Шановний Замовнику! Згідно вимог п.2.2.1 Додатку 1 до Тендерної документації, Учасник повинен документально підтвердити наявність у нього: виконавця робіт (виконроб) або інженера-будівельника шляхом надання у складі тендерної пропозиції, зокрема, скан-копію диплому про закінчення навчального закладу. Освіта за дипломом вища за спеціальністю «автомобільні шляхи» або «організація і регулювання дорожнього руху» або «будівництво та експлуатація автошляхів».
Згідно п.7 ч.1 ст. 13 Закону України « Про вищу освіту», Центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки формує перелік галузей знань і перелік спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, та подає їх на затвердження Кабінету Міністрів України.
Станом на сьогодні чинним є Постанова КМУ від 29.04.2015 № 266, згідно з якою вищезазначені спеціальності не входять до затвердженого переліку.
Натомість, підготовка фахівців для дорожньо-будівельної галузі наразі здійснюється за спеціальністю: «Будівництво та цивільна інженерія».
Враховуючи викладене, вважаємо, що вимога щодо надання диплома лише за застарілими спеціальностями, які не є чинними в системі вищої освіти, обмежує коло потенційних учасників і суперечить принципу недискримінації учасників.
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня. В тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
02.05.2025 15:23
Відповідь надана
Сертифікати ISO
Номер:
33c9a0dd44794220a5f56867b3848e2d
Дата опублікування:
29.04.2025 17:05
Опис:
Шановний Замовнику! Згідно вимог п.1.7 Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження наявності в Учасника технологій, у складі тендерної пропозиції має бути надано Сертифікати ISO на будівництво доріг і автострад, що охоплює КВЕД код 42.11.
Чи відповідатимуть вказаній вимозі Сертифікати ISO на будiвництво автомобiльних дорiг i автомагiстралей, iнших дорiг, eлeментів дорiг?
Відповідь:
Доброго дня. Стосовно Вашого запитання повідомляємо наступне.
Відповідно до розділу 5 Структура класифікації видів економічної діяльності затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457 міститься вичерпний перелік видів економічної діяльності, а саме 42.11 Будівництво доріг і автострад. Враховуючи зазначене, Сертифікати ISO на будiвництво автомобiльних дорiг i автомагiстралей, iнших дорiг, eлeментів дорiг не відповідатиме переліку видів економічної діяльності.
Дата відповіді:
02.05.2025 15:23
Відповідь надана
Дозвільний документ (декларація) на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників
Номер:
4c2ab20e56fa42bd8facc0d674289f57
Дата опублікування:
29.04.2025 17:04
Опис:
Шановний Замовнику! Згідно вимог п.1.5 Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження можливості використання техніки підвищеної небезпеки, а саме: крану, який буде використовуватись на час виконання робіт та інформація про який зазначена у довідці Форма 1, Учасник має надати на дану техніку дозвільний документ (декларацію) на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
Декларація на «Роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників» видавалася на підставі пункту 21 Додатку 6 Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 У РЕДАКЦІЇ ДО 10.03.2021 року
У редакції порядку після 10.03.2021 року Додаток 6 вказаної Постанови КМУ було виключено на підставі змін, затверджених Постановою КМУ № 77 від 03.02.2021
З 10.03.2021 року об'єктивно неможливо отримати декларацію на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників, відповідно до додатку 6 Порядку, адже він втратив чинність і був виключений з Порядку.
Таким чином, вимога тендерної документації у поточній редакції, є дискримінаційною, оскільки участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають декларацію на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників, оформлену за законодавством, яке діяло до 10.03.2021 року.
Просимо внести зміни до тендерної документації та усунути вказану дискримінаційну вимогу.
Відповідь:
Доброго дня. Стосовно Вашого запитання повідомляємо наступне.
Тендерна документація сформована відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Частиною 3 статті 22 Закону встановлено, що у тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно пункту 1.5 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження можливості використання техніки підвищеної небезпеки, а саме: крану, який буде використовуватись на час виконання робіт та інформація про який зазначена у довідці Форма 1, Учасник має надати на дану техніку дозвільний документ (декларацію) на роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2022 р. № 357 Деякі питання виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на період дії воєнного стану установлено, що на період дії воєнного стану машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 2-9 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 13, ст. 543), експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. У Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки Група А затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 міститься вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників.
Таким чином, експлуатація (застосування) кранів здійснюється на підставі Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Дата відповіді:
02.05.2025 15:22