-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Проведення робіт із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин (ХЗЗР) та тари від них, у тому числі з підготовки та вивезення їх з місць централізованого зберігання
Торги не відбулися
18 947 790.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 189 477.90 UAH
мін. крок: 1% або 189 477.90 UAH
Період уточнення:
23.04.2025 17:35 - 02.05.2025 00:00
Відповідь надана
Декларація
Номер:
6189688cbe694b52a62e69dd77cea20d
Дата опублікування:
30.04.2025 11:49
Опис:
Наша компанія виявила бажання взяти участь у закупівлі UA-2025-04-23-012183-a. З системного дослідження умов тендерної документації Замовника вбачається, що згідно п.п.2.1 Додатку 3 «Технічне завдання» до Тендерної документації для виконання послуг за даною процедурою закупівлі Учасник повинен мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Вважаємо, що вимога щодо наявності у Учасника процедури закупівлі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів є протизаконною, дискримінаційною та такою що навмисно звужує коло учасників закупівлі виходячи з наступного:
Чимало суб’єктів господарювання отримали декларації про провадження господарської діяльності які були подані до 9 січня 2024 р. в рамках тимчасового запровадження Урядом декларативного принципу до оформлення дозвільних документів згідно яких задекларовано діяльність щодо оброблення та видалення небезпечних та безпечних відходів. Зокрема, нашою компанією отримано декларація про провадження господарської діяльності, згідно якої нашим підприємством задекларовано діяльність: 38.21 оброблення та видалення безпечних відходів; 38.22 оброблення та видалення небезпечних відходів.
Постановою КМУ від 13.12.2024р. №1431 внесено зміни до п. 2 постанови КМУ від 31.10.2023р. №1137 «Про внесення змін у додаток 2 до Постанови КМУ від 18.03.2022р №314» згідно яких подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року
Отже, фактично, суб’єкти господарювання мають повне право здійснювати операції з оброблення відходів на підставі декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів а вимога Замовника щодо наявності у Учасника процедури закупівлі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів суперечить правовим нормам встановленим ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» заборонено встановлювати у тендерній документації вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників.
Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Голова ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Підсумовуючи вищевикладене, вважаємо що в тендерній документації Замовника встановлені дискримінаційні умовищо суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі»
Окрім цього вважаємо заначити, що з реєстру отриманих дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, оновлені дозволи отримані дуже малим колом підприємств, а тому вимога щодо наявності у Учасника дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів може викликати сумніви щодо прозорості та неупередженості.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись, приписами Закону України «Про публічні закупівлі» Просимо
Привести тендерну документацію Замовника у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом виключення з тендерної документації вимоги щодо наявності у Учасника дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Відповідь:
За результатами розгляду питання щодо виключення з тендерної документації вимоги щодо наявності у Учасника дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, повідомляємо наступне.
Закон України «Про управління відходами» визначає правові, організаційні, економічні засади діяльності щодо запобігання утворенню, зменшення обсягів утворення відходів, зниження негативних наслідків від діяльності з управління відходами, сприяння підготовці відходів до повторного використання, рециклінгу і відновленню з метою запобігання їх негативному впливу на здоров’я людей та навколишнє природне середовище.
Загальні вимоги до управління небезпечними відходами встановлено статтею 27 Закону України «Про управління відходами».
Відтак, частиною третьою статті 27 Закону України «Про управління відходами» встановлено, що суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Поряд з цим, відповідно до статті 41 Закону України «Про управління відходами» суб’єкти господарювання для здійснення операцій з оброблення відходів зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.
Абзацом першим підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова) установлено, що у період воєнного стану декларація про провадження господарської діяльності (далі – декларація), що надає право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності/виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2, подається суб’єктами господарювання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг та має містити відомості згідно з додатком 1.
У свою чергу, постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2023 року № 1137 «Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314», додаток 2 вищезгаданої постанови Кабінету Міністрів України, тобто види господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану, доповнено наступною позицією «Здійснення операцій з оброблення відходів» на підставі документа, який дає право на провадження господарської діяльності, а саме дозволу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2024 року №1431 внесено зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р. № 1137 «Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» та установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України «Про управління відходами».
Враховуючи вищевикладене, декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року, в той час як строк надання послуг відповідно до пункту 4.4 розділу І Тендерної документації, пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації, пункту 5.2 Додатку 4 до Тендерної документації (де наведено проєкт Договору про закупівлю) встановлено до 02 грудня 2025 року.
Нагадаємо, що найменування, обсяг, строки виконання послуг за Договором визначено в Тендерній документації, Додатку 3 до Тендерної документації, Додатку 4 до Тендерної документації. Згідно з пунктом 6.4.1 Додатку 4 до Тендерної документації серед обов’язків Виконавця, серед іншого, в повному обсязі виконувати умови Договору.
Враховуючи вищевикладене, та з огляду на строки укладення договору про закупівлю, визначені пунктом 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, вказана умова встановлена для уникнення ситуації коли виконання послуги по договору матиме місце після 15 червня 2025 року, а в суб’єкта господарювання, з яким буде підписано договір, будуть відсутні дозвільні документи, визначені статтями 27, 41 Закону України «Про управління відходами», що надають йому право на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Поряд з цим, звертаємо увагу, що відповідно до пункту 4.10 Додатку 4 до Тендерної документації замовник здійснює оплату виключно у випадку надання Виконавцем всіх послуг, передбачених цих Договором. Проведення часткової оплати виконаних за Договором Послуг шляхом здійснення проміжних платежів за фактично виконані Виконавцем послуги не допускається.
Згідно з пунктом 6.1.6 Додатку 4 до Тендерної документації правом Замовника є, серед іншого, достроково, в односторонньому порядку, розірвати цей Договір у разі невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Виконавцем.
З огляду на вищевикладене, враховуючи, що правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним відповідно до частини п’ятої статті 203 Цивільного кодексу України, та оскільки утворювачі та власники небезпечних відходів, серед іншого, зобов’язані не допускати передачі небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами відповідно до частини другої статті 27 Закону України «Про управління відходами», Замовник не вбачає можливості внесення змін в тендерну документацію.
Дата відповіді:
01.05.2025 16:23
Відповідь надана
Вимога щодо прибрання утилізації
Номер:
b8a7c0dc9d58488eb0061436d6c56303
Дата опублікування:
24.04.2025 11:01
Опис:
Шановний Замовник!
Детально ознайомившись із тендерною документацією вважаємо за необхідно зазначити наступне.
09.07.2023 року втратив чинність Закон України «Про відходи».
09.01.2024 року втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами».
09.07.2023 року набув чинність Закон України «Про управління відходами», яким у п. 4 перехідних положень для суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами встановлено термін отримання ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом.
12.12.2023 року набрала чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
З аналізу нових нормативно-правових актів можна зробити висновок про наступне:
1. Господарська діяльність з поводження з небезпечними відходами ліквідована, введено в дію господарська діяльність з управління небезпечними відходами. Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, а також збирання, зберігання небезпечних відходів для їх подальшого експорту з метою оброблення чи видалення.
2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - ліквідовано. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами».
Враховуючи чинне законодавство, наголошуємо на необхідність внесення Замовником змін до тендерної документації та убрати з тексту тендерної документації операцію «утилізація» та «знешкодження».
Відповідь:
За результатами розгляду питання щодо видалення з тексту тендерної документації операцій «утилізація» та «знешкодження» повідомляємо наступне.
З метою проведення ефективної і цілеспрямованої діяльності України по організації і координації заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, забезпечення екологічної безпеки, пом’якшення наслідків зміни клімату та адаптації до неї, раціонального використання і відтворення природних ресурсів на перспективу розробляються і приймаються державні цільові, міждержавні, місцеві програми, що визначено статтею 6 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
Кабінет Міністрів України у галузі охорони навколишнього природного середовища затверджує перелік природоохоронних заходів відповідно до пункту "г" статті 17 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
Відтак, перелік видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів затверджено Кабінетом Міністрів України постановою від 17.09.1996 № 1147, пунктом 74-1 якого передбачено «Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення відходів та небезпечних хімічних речовин, у тому числі непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, твердого ракетного палива».
Відповідно до пункту 16 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Хмельницькою обласною радою 08.04.2021 рішенням № 43-4/2021 затверджено Програму охорони навколишнього природного середовища Хмельницької області на 2021-2025 роки (далі – Програма), яка є системою принципів, пріоритетних напрямків та конкретних заходів у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Відповідні заходи вищезгаданої Програми узгоджуються з постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 № 1147, якою затверджено перелік видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів.
Відтак, в області діє Програма охорони навколишнього природного середовища Хмельницької області на 2021-2025 роки, одним із напрямів якої є «Поліпшення екологічної ситуації та підвищення рівня, екологічної безпеки», який включає природоохоронний захід «Проведення робіт із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин (ХЗЗР) та тари від них, у тому числі з підготовки та вивезення їх з місць централізованого зберігання».
Обласна державна адміністрація, серед іншого, забезпечує виконання регіональних екологічних програм відповідно до статті 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації».
Виконавцем вищезгаданого природоохоронного заходу «Проведення робіт із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин (ХЗЗР) та тари від них, у тому числі з підготовки та вивезення їх з місць централізованого зберігання» відповідно до Програми визначено, серед іншого, Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації.
Частиною четвертою статті 22 Бюджетного кодексу України головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет відповідно до пунктів 2 і 3 частини другої цієї статті.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Відповідно до наказів начальника Хмельницької обласної військової адміністрації від 24.12.2024 № 288/2024-н «Про обласний бюджет Хмельницької області на 2025 рік», від 09.04.2025 № 60/2025-н «Про внесення змін до обласного бюджету Хмельницької області на 2025 рік», Департаменту природних ресурсів та екології облдержадміністрації, як головному розпоряднику бюджетних коштів, затверджено кошти обласного фонду за КПКВК 2818340 «Природоохоронні заходи за рахунок цільових фондів» для забезпечення реалізації вищезгаданого природоохоронного заходу – «Проведення робіт із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин (ХЗЗР) та тари від них, у тому числі з підготовки та вивезення їх з місць централізованого зберігання», який, в свою чергу, визначений у Програмі охорони навколишнього природного середовища Хмельницької області на 2021-2025 роки, а тому Замовник не вбачає можливості внесення змін в тендерну документацію.
Поряд з цим, звертаємо увагу, що Додатком 3 до тендерної документації передбачено, що Учасник повинен, серед іншого, провадити свою діяльність згідно з вимогами чинного законодавства України, зокрема, Закону України «Про управління відходами», Закону України «Про пестициди і агрохімікати», Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 17.09.2024 № 1067 «Про затвердження Порядку надання письмової згоди (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів та висновку на транскордонне перевезення відходів», постанови Кабінету Міністрів України від 09.05.2023 № 458 «Про затвердження Порядку одержання посвідчення про право роботи з пестицидами», постанови Кабінету Міністрів України від 05.12.2023 № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Дата відповіді:
25.04.2025 16:00
Відповідь надана
вимога щодо класифікації відходів
Номер:
4d4c7acf319f429ca7e66c0bfc27aa45
Дата опублікування:
24.04.2025 11:01
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до ч.4 ст.13 ЗУ «Про управління відходами» Передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
Національний перелік відходів затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1102 від 20.10.2023 р.
Враховуючи чинне законодавство, просимо Замовника класифікувати відходи, що є предметом закупівлі згідно Національного переліку відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1102 від 20.10.2023 р.
Відповідь:
За результатами розгляду питання щодо класифікації відходів повідомляємо наступне.
Законом України «Про пестициди і агрохімікати» визначено, що пестициди – токсичні речовини, їх сполуки або суміші речовин, призначені для знищення, регуляції та припинення розвитку шкідливих організмів, внаслідок діяльності яких вражаються рослини, тварини, люди і завдається шкода матеріальним цінностям, а також гризунів, бур’янів, деревної, чагарникової рослинності, засмічуючих видів риб. Термін «пестициди» включає також засоби захисту рослин.
Непридатні, фальсифіковані або заборонені до використання пестициди і агрохімікати, пакування від них підлягають вилученню, утилізації, знищенню та знешкодженню в порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України, що передбачено статтею 15 Закону України «Про пестициди і агрохімікати».
Відтак, постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.1996 року № 354 затверджено Порядок вилучення, утилізації, знищення та знешкодження непридатних або заборонених до використання пестицидів і агрохімікатів та тари від них.
Поряд з цим, повідомляємо, що статтею 7 Закону України «Про управління відходами» визначено, що класифікація здійснюється відповідно до Національного переліку відходів і Порядку класифікації відходів з урахуванням Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (Додаток 3).
Відповідно до частини третьої статті 7 Закону України «Про управління відходами» Національний перелік відходів і Порядок класифікації відходів затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відтак, Порядок класифікації відходів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 року № 1102, який визначає процедуру проведення класифікації відходів за видами та властивостями з метою належного управління відходами, запобігання їх негативному впливу на здоров’я людей і навколишнє природне середовище або зменшення такого впливу.
Враховуючи викладене, пунктом 3 Порядку класифікації відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1102 від 20.10.2023 року визначено, що класифікація відходів проводиться:
1) утворювачами відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств;
2) суб’єктами господарювання у сфері управління відходами.
У разі коли утворювач відходів невідомий, класифікація відходів проводиться власником відходів.
Крім цього, статтею 17 Закону України «Про управління відходами» визначено, що суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані, зокрема, класифікувати свої відходи відповідно до Національного переліку відходів та Порядку класифікації відходів.
Відтак, класифікація відходів, серед іншого, проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами.
Дата відповіді:
25.04.2025 15:57