-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в Новомиколаївській селищній раді Запорізького району Запорізької області за об'єктом с-ще Новомиколаївка (1 черга будівництва) 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника".
Торги відмінено
1 705 890.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 529.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 529.45 UAH
Період уточнення:
17.04.2025 08:21 - 05.05.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо погодження Технічного завдання
Номер:
9e7460be157b48d7a5b9dc4d769edbad
Дата опублікування:
24.04.2025 20:05
Опис:
Шановний Замовнику!
Тендерною документацією вимагається у разі застосування еквіваленту обладнання надати погодження Територіального підрозділу ДСНС України та структурного підрозділу з питань цивільного захисту до моменту заключення Договору про закупівлю.
Відповідно до Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою КМУ від 27 вересня 2017 р. № 733, створення та модернізація місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення здійснюються згідно із законодавством на підставі рішень місцевих органів виконавчої влади (органів місцевого самоврядування) за погодженням технічного завдання на створення (модернізацію) місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення з відповідним структурним підрозділом з питань цивільного захисту Автономної Республіки Крим, обласних держадміністрацій та територіальним органом ДСНС.
Отже Технічне завдання розробляється для МАСЦО в цілому, а не під окремого виробника, окреме обладнання або проєктанта. В ньому не повинні зазначатися назва конкретного виробника/обладнання. Якщо Технічне завдання відповідає законодавству та не встановлює дискримінаційних рішень, відсутня потреба у його переробці або перепогодженні. Вказані випадки є переважними, але з якихось причин не враховані цією тендерною документацією, якою вимагається переробка та перепогодження Технічного завдання в будь-якому разі.
Таким чином, враховуючи, що погодження Технічного завдання це прерогатива Замовника, а також те, що зміна проєктних рішень в більшості випадків може не потребувати змін Технічного завдання, тим більше його перепогодження, просимо видалити вказану вимогу з тендерної документації як дискримінаційну.
Принагідно просимо завантажити на майданчик погоджене Технічне завдання.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Відповідно до пункту 19 Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 733, створення та модернізація місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення (МАСЦО) здійснюються на підставі погодженого технічного завдання, яке має бути затверджене відповідними органами ДСНС та структурними підрозділами з питань цивільного захисту. Положення № 733 не містить прямої заборони щодо погодження технічного завдання у разі застосування еквівалентного обладнання. Водночас звертаємо увагу, що погоджене технічне завдання є базовим документом, на основі якого здійснюється реалізація системи. Заміна обладнання на інше (навіть еквівалентне за характеристиками) може мати суттєвий вплив на сумісність, архітектуру, функціональні або технічні рішення системи, що вже були погоджені. З огляду на це, у разі пропозиції еквівалентного рішення, що відрізняється за технічними параметрами чи принципами реалізації, Замовник має повне право вимагати підтвердження його відповідності вже погодженому рішенню. У зв’язку з цим, вимога надати погодження відповідних органів у разі застосування еквівалентного обладнання встановлена для забезпечення відповідності всієї системи затвердженим рішенням, а також для уникнення порушень чинного технічного регламенту реалізації МАСЦО. Зазначена вимога не є дискримінаційною, оскільки застосовується у випадках відхилення від вже погодженого ТЗ, надає можливість використання еквівалентного обладнання, але в межах встановлених законодавчих та проєктних обмежень, забезпечує єдиний стандарт відповідності для всіх учасників, які пропонують еквівалентні технічні рішення. Зазначена вимога забезпечує безперервність, надійність та правову обґрунтованість впровадження системи, а не порушує права учасників. Таким чином, вимога щодо погодження у разі застосування еквіваленту є обґрунтованою, такою, що відповідає чинному законодавству в сфері публічних закупівель, предмету закупівлі, та спрямованою на дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту. З огляду на викладене, підстав для внесення змін до тендерної документації не вбачається.
Дата відповіді:
26.04.2025 19:06
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
7ca640a431a64f12990b72c0356c53fc
Дата опублікування:
24.04.2025 16:29
Опис:
Шановний Замовнику!
Вами встановлено один з кваліфікаційні критеріїв- досвід виконання аналогічного договору.
Звертаємо увагу, що вимога про наявність виконаних договорів на певну суму, не меншу очікуваної вартості закупівлі є ДИСКРМІНАЦІЙНОЮ, безпідставною та суперечить Закону України “Про публічні закупівлі” якого Ви повинні дотримуватись!
ВИМАГАЄМО ПРИБРАТИ п.п 1.1.5. п 1.1 Додатку 2 тендерної документації, а саме «Для підтвердження спроможності виконання обсягів робіт за предметом цієї закупівлі аналогічний договір повинен бути укладений та виконаний на суму не менше очікуваної вартості цієї закупівлі».
Відповідь:
Шановний Учаснику! Предметом закупівлі є «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення…», що включає постачання, налаштування та впровадження електронного, електротехнічного і телекомунікаційного обладнання, програмного забезпечення, а також виконання монтажних і пусконалагоджувальних робіт. Враховуючи складність, технічну специфіку та критичне значення системи для безпеки населення, замовник встановив кваліфікаційну вимогу про наявність у учасника аналогічного договору на суму не менше очікуваної вартості закупівлі. Це дозволяє замовнику переконатися у наявності в учасника достатніх технічних та кадрових ресурсів, практичному досвіді виконання робіт аналогічної складності, гарантованій спроможності виконати договір у повному обсязі та у визначений строк. Зазначена вимога відповідає положенням статей 5, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», не є дискримінаційною, оскільки застосовується однаково до всіх учасників та не встановлює жодних обмежень щодо форми власності, національного походження чи інших ознак, є пропорційною предмету закупівлі та виправданою з точки зору управління ризиками неналежного виконання договору. З огляду на викладене, підстав для внесення змін до тендерної документації не вбачається.
Дата відповіді:
26.04.2025 19:06
Відповідь надана
Щодо пропозиції еквівалентного обладнання
Номер:
4a5553289386476e8062091ac91c1d7f
Дата опублікування:
24.04.2025 14:55
Опис:
Шановний Замовнику. В Додатку 1 до тендерної документації вказані характеристики складових МАСЦО. Характеристики є дуже розширеними, специфічними, характерними для обладнання виключно певного виробника
Враховуючи той факт, що є обладнання інших виробників, яке дозволяє досягти кращого результату під час побудови МАСЦО, а також в зв’язку з можливістю внесення змін до проєкту (відповідно до тендерної документації) з проходженням повторної експертизи, просимо підтвердити можливість застосування іншого обладнання з іншими характеристиками та наданням учасником гарантійного листа, що таке еквівалентне обладнання забезпечить функціонування МАСЦО у повній відповідності з проєктними рішеннями (зі змінами) та Технічними вимогами.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Враховуючи вимоги тендерної документації, у тому числі Додатку 1, замовником були визначені характеристики складових місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) на основі технічних вимог згідно розробленого проекту, що забезпечують відповідність проекту функціональним, безпековим та експлуатаційним стандартам. Характеристики зазначених складових обладнання є результатом ретельного аналізу, що гарантує ефективну реалізацію всіх проектних рішень. Заміна обладнання або внесення змін до технічних характеристик на стадії проведення тендеру є неможливою без проходження відповідних процедур затвердження змін, що включають перегляд проектних рішень і повторну експертизу. Учасниками можуть пропонуватись еквівалент, тобто продукт або товар, який є рівнозначним, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками, еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. З огляду на викладене, підстав для внесення змін до тендерної документації не вбачається.
Дата відповіді:
26.04.2025 19:05
Відповідь надана
Щодо технічних характеристик МАСЦО
Номер:
e15e37c86a4d408d9dc377705b4b2cc7
Дата опублікування:
24.04.2025 14:23
Опис:
Шановний Замовнику. Додатком 1 до тендерної документації (Технічна специфікація) наведені характеристики обладнання МАСЦО, а саме: Пульт керування автоматизованими системами оповіщення (код RC.WA), Автоматизоване робоче місце керування базовими станціями ( Код WS.WA), Базова станція оповіщення номінальною потужністю 400Вт (код WBS.WA-400-В), Базова станція оповіщення номінальною потужністю 800Вт (код WBS.WA-800-В), Модуль розширення цифрового радіозв'язку стандарту DMR (RSU.WA).
Наведені характеристики надто деталізовані та подекуди містять специфічні особливості, що притаманні обладнанню одного виробника. Вами наведено дуже багато характеристик, переважна частина яких жодним чином не впливає на надійність, потужність, якість МАСЦО, а є виключно особливостями певної конструкції певного виробника.
Закон України «Про публічні закупівлі» дає право пропонувати еквівалент обладнання (товару) під час участі у закупівлі.
Просимо Вас дати роз’яснення, які саме з наведених Вами у Додатку 1 характеристик будуть порівнюватися та враховуватися під час розгляду і характеристик еквівалентного устаткування та прийняття рішення про його відповідність або невідповідність Технічній специфікації в якості еквіваленту.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Еквівалент – продукт або товар, який є рівнозначним, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками, еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. Технічним завдання закупівлі зазначені характеристики складових МАСЦО згідно з описом цих характеристик в проекті, що отримав позитивний експертний висновок. Замовник не наділений достатньою технічною компетенцією для виокремлення конкретних технічних характеристик устаткування, які є більш чи менш важливі для дотримання технології виконання робіт, тому посилання на характеристики згідно з проектом є обгрунтованим. Тендерною документацією встановлено: «В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». Виходячи з вищенаведеного під еквівалентом слід розуміти продукт або товар, який є рівнозначним, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками, еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату з урахуванням технічних характеристик предмета закупівлі.
Дата відповіді:
26.04.2025 19:04
Відповідь надана
Щодо сертифікату експертизи типу
Номер:
5cf015ea64bb4abf87fe43e1334f65b8
Дата опублікування:
24.04.2025 11:54
Опис:
Шановний Замовнику!
Додатком 1 до тендерної документації визначено, що запропонована (у тому числі «еквівалент» обладнання) МАСЦО повинна бути сертифікованою, для підтвердження чого у складі пропозиції надати чинний (-і) сертифікат (-и) експертизи типу щодо складових системи: пульту керування автоматизованими системами оповіщення, автоматизованого робочого місця керування базовими станціями на відповідність технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2015 № 1077, вимогам розділам 7, 9, 12, 13 ДСТУ EN 50130-4:2017, ДСТУ EN 61000-3-2:2016, ДСТУ EN 61000-3-3:2017, п. 2.1. таблиці 2 ДСТУ EN 61000-6-3:2018). Наданий (-і) сертифікат (-и) експертизи типу повинен бути виданий органом з оцінки відповідності, акредитованим Національною агенцією акредитації України (сертифікат повинен містити відповідний Національний знак акредитації), або іншим акредитованим органом з оцінки відповідності (в такому випадку додати документ про акредитацію такого органу з оцінки відповідності щодо предмету закупівлі).
Згідно з Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності": документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Також Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" встановлено, що оцінка відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Технічні регламенти, якими передбачене застосування процедур оцінки відповідності, також, як правило, містять зокрема процедури оцінки відповідності, які повинні або можуть застосовуватися для оцінки відповідності продукції технічним вимогам, визначеним у технічних регламентах, а в разі якщо такі процедури затверджені іншими нормативно-правовими актами, - посилання на них.
Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Таким чином процедура оцінки відповідності Модуль В «Експертиза типу» вимагається Технічним регламентом з електромагнітної сумісності, а не національними стандартами (ДСТУ).
В свою чергу відповідність ДСТУ учасник може підтвердити сертифікатом та/або декларацією відповідності.
До прикладу ПЕРЕЛІК національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1077 містить 136 найменувань національних стандартів. Вони всі не можуть вказуватися у сертифікаті експертизи типу.
Тому Замовник має право вимагати сертифікат експертизи типу на відповідність вимогам Технічного регламенту з електромагнітної сумісності без конкретизації переліків ДСТУ. Тим паче, що в ДСТУ змінюються роки, може дещо змінюватися назва тощо. Конкретно вказаний Вами перелік ДСТУ та розділів ДСТУ зроблений під одного виробника, обладнання якого у Вас запроєктоване. Оскільки законодавством України у сфері публічних закупівель регламентовано право на пропозицію еквіваленту, така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших виробників та потенційних учасників закупівлі.
Враховуючи зазначене вище, просимо видалити з тендерної документації конкретизацію ДСТУ у вимозі щодо надання сертифікату експертизи типу і викласти цю вимогу наступним чином:
запропонована (у тому числі «еквівалент» обладнання) МАСЦО повинна бути сертифікованою, для підтвердження чого у складі пропозиції надати чинний (-і) сертифікат (-и) експертизи типу щодо складових системи: пульту керування автоматизованими системами оповіщення, автоматизованого робочого місця керування базовими станціями на відповідність технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2015 № 1077. Наданий (-і) сертифікат (-и) експертизи типу повинен бути виданий органом з оцінки відповідності, акредитованим Національною агенцією акредитації України (сертифікат повинен містити відповідний Національний знак акредитації), або іншим акредитованим органом з оцінки відповідності (в такому випадку додати документ про акредитацію такого органу з оцінки відповідності щодо предмету закупівлі).
Відповідь:
Шановний Учаснику! Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 р., сертифікат відповідності є документом, який підтверджує відповідність продукції встановленим вимогам та видається на підставі нормативно-правових актів України. Предметом закупівлі є «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення…», основним обладнанням якої є електротехнічна та електронна продукція. Згідно з чинним законодавством, така продукція підпадає під дію технічних регламентів, оскільки може становити потенційну загрозу для життя і здоров’я людей, майна або довкілля. Дійсно Перелік національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1077 містить значну кількість найменувань національних стандартів. Разом з тим вимога відповідності усім стандартам є очевидно надмірною та такою що обмежує конкуренцію. У зв’язку з цим, вимога щодо надання сертифікату (сертифікатів) відповідності типу, як підтвердження відповідності обладнання вимогам технічних регламентів, є обґрунтованою та такою, що повністю відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам Особливостей проведення процедур закупівель. Вказана вимога також не суперечить статті 23 зазначеного Закону. З огляду на вищевикладене, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
26.04.2025 19:04
Відповідь надана
Щодо еквівалентного обладнання
Номер:
7876e50691c2493092654f3b436b9b7f
Дата опублікування:
23.04.2025 16:08
Опис:
Шановний Замовнику та чиновники, які його представляють.
Більше трьох років триває повномасштабна війна, змінюються люди, обставини, але дещо залишається незмінним – спроби деяких замовників вимагати від учасників завідома неможливих до виконання умов, які призводять до неможливості економії коштів під час проведення закупівлі і до розтрат бюджетних коштів.
Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що у разі, якщо Учасник пропонує «еквівалент» обладнання, то він повинен погодити його з розробником проєкту, пройти за свій рахунок повторну експертизу та надати погодження Територіального підрозділу ДСНС України та структурного підрозділу з питань цивільного захисту до моменту заключення Договору про закупівлю.
Ця вимога є дискримінаційною, обмежує конкуренцію і значно звужує коло потенційних учасників.
Право на пропозицію еквіваленту безпосередньо та безумовно передбачено чинним законодавством України. При цьому можливості щодо встановлення додаткових умов, окрім підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам запроєктованого обладнання або наявності кращих характеристик, законодавством жодним чином не передбачено. Тому Ваші дії є протизаконними та такими що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», антимонопольне законодавство, законодавством щодо захисту конкуренції.
По-перше, Еквівалент — продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. Заміна обладнання на еквівалентне не впливає на конструктивні, технічні та технологічні рішення проєкту і не є коригуванням проєкту. Подання в тендерній пропозиції «еквівалента» говорить про те, що учасник пропонує щось рівноцінне, заміну іншим товаром, аналогічним за технічними, функціональними та якісними характеристиками, що спроможне виконати проєктні рішення, і коригувати проєктну документацію в результаті такої заміни не потрібно, це свідчить про відповідність тендерної пропозиції проєктним рішенням та тендерній документації.
По-друге, вимога замовників про необхідність коригування проєкту та повторну експертизу відкоригованої проєктно-кошторисної документації вже неодноразово розглядалась Комісією АМКУ і за результатами розгляду така вимога визнавалась дискримінаційною.
Зокрема в рішенні Комісії № 9309-р/пк-пз від 28.05.2024 по закупівлі № UA-2024-05-06-007067-a Комісія дійшла висновку, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у документації зазначеної вимоги. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які у разі запропонування еквівалентного обладнання погодять його з розробником проєкта та пройдуть за свій рахунок повторну експертизу до момента укладання договору про закупівлю, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По-третє, вимога містить умову щодо погодження відкоригованої документації з розробником існуючого проєкту. Така вимога щодо погодження з будь-якою третьою стороною, а саме комерційною організацією, з якою учасник, що пропонує еквівалент, не має жодних стосунків і яка жодним чином не зобов’язана вступати з учасником у стосунки, реагувати на їх запити та щось їм погоджувати, є дискримінаційною та її виконання не залежить від спроможностей або волі учасників. Вказана вимога залежить лише від волі сторонньої комерційної структури – реагувати чи не реагувати на запити учасників, яким чином і в які строки тощо, що жодним чином не передбачено чинним законодавством України.
Згідно з п. 6.1 Настанови щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво ДСТУ 8907:2019 строки проведення експертизи проектної документації на будівництво становлять: - для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками становить не більше ніж 30 календарних днів.
Термін укладення договору відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування - не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином жоден із учасників, окрім проєктної організації або наближеної до проєктної організації компанії не може взяти участь у закупівлі.
У зв’язку з викладеним, наполегливо просимо видалити вказану вимогу у повному обсязі з тендерної документації, про що внести зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що роботи здійснюються у відповідності до існуючого проекту. Проект складений на основі застосування певного виду обладнання та устаткування, яке має визначені технічні характеристики. Для досягнення нормативних вимог до встановленої системи складеним проектом передбачена конкретна кількість залученого обладнання, яка якраз і обумовлена технічними характеристиками обладнання та устаткування. Замовник не є спеціалістом в частині ідентифікації еквівалентності обладнання та його відповідності проекту і чинним нормам. Саме тому вимогами тендерної документації передбачено необхідність надання документів чи інформації, які підтверджують зазначену учасником еквівалентність. Чинними будівельними нормами України встановлено що, у разі внесення змін до проєктної документації після отримання позитивного висновку експертизи, такі зміни підлягають повторному експертному розгляду в установленому порядку. Залежно від характеру змін, може проводитися комплексна або вибіркова експертиза змінених розділів. З урахуванням вищевикладеного відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
24.04.2025 13:54
Відповідь надана
Щодо аналогічного договору
Номер:
a32fb1406e9d49dbb5a89b07a28a0c6d
Дата опублікування:
23.04.2025 15:05
Опис:
Шановний Замовнику!
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації аналогічним вважається договір на встановлення та/або нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в населеному пункті.
З метою розширення кола потенційних учасників та забезпечення максимальної економії коштів при проведенні закупівлі просимо внести зміни до тендерної документації та викласти визначення про аналогічний договір наступним чином:
Аналогічним вважається договір на встановлення та/або нове будівництво та/або реконструкцію системи оповіщення (у тому числі у складі інших систем), що співставний за характером та видом робіт та є Електромонтажними або Будівельно-монтажними роботами.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, один них яких є: «пп.3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).» Предметом даної закупівлі є Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення, додатком 2 до тендерної документації замовником визначено предмет аналогічного договору з урахуванням предмету закупівлі: «…Аналогічним вважається договір на встановлення та/або нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в населеному пункті.», що не суперечить вимогам чинного законодавства. З урахуванням вищевикладеного відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
24.04.2025 13:53