-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в Новомиколаївській селищній раді Запорізького району Запорізької області за об'єктом с-ще Новомиколаївка (1 черга будівництва) 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника".
Торги відмінено
1 705 890.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 529.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 529.45 UAH
Період оскарження:
17.04.2025 08:21 - 05.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо дискримінаційних вимог тендерної документації)
Номер:
fe3b40404bfe41eca6058dfcbc1950a3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-17-000121-a.a1
Назва:
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо дискримінаційних вимог тендерної документації)
Скарга:
Новомиколаївською селищною радою Запорізького району Запорізької області (далі – Замовник) оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в Новомиколаївській селищній раді Запорізького району Запорізької області за об'єктом с-ще Новомиколаївка (1 черга будівництва) 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-04-17-000121-a.
Маючи намір взяти участь у вказаній закупівлі, ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» розглянуло тендерну документацію Замовника, що затверджена протоколом уповноваженої особи від 16 квітня 2025р. № 15 та встановило наявність низки дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію і суттєво звужують коло потенційних учасників, тим самим порушуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1_технічне завдання.docx 25.04.2025 16:39
- Настанова 8907__2_.pdf 25.04.2025 16:39
- Питання прийняття в експлуатацію... _ від 13.04.2011 № 461 (Текст для друку).pdf 25.04.2025 16:39
- Додаток 2 Кваліфікаційні вимоги.doc 25.04.2025 16:39
- Про затвердження Положення про о... _ від 27.09.pdf 25.04.2025 16:39
- Про технічні регламенти та ... _ від 15.01.pdf 25.04.2025 16:39
- Про затвердження Технічного рег... _ від 16.12.pdf 25.04.2025 16:39
- Про затвердження Порядку розробле... _ від 16.05.pdf 25.04.2025 16:39
- Рішення від 09.01.2024 № 509 (щодо електротехнічної лабораторії).pdf 25.04.2025 16:39
- Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації.pdf 25.04.2025 16:39
- Сертифікат експертизи типу ТОВ Бранд Майстер Плюс.pdf 25.04.2025 16:39
- рішення від 16.04.2024 № 6741.pdf 25.04.2025 16:39
- sign.p7s 25.04.2025 16:40
- рішення від 29.04.2025 №6762.pdf 29.04.2025 17:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.05.2025 №7310.pdf 08.05.2025 12:44
- рішення від 07.05.2025 №7310.pdf 12.05.2025 17:48
- ВІДПОВІДЬ СКАРГА 1черга5.zip 02.05.2025 11:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.04.2025 16:54
Дата розгляду скарги:
07.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.04.2025 17:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.05.2025 17:48
Дата виконання рішення Замовником:
15.05.2025 15:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Новомиколаївська селищна рада ознайомлена з рішенням № 7310-р/ пк-пз від 07.05.2025, готова до виконання, а саме внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - " Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в Новомиколаївській селищній раді Запорізького району Запорізької області за об'єктом с-ще Новомиколаївка ( 1 черга) 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bb482fdd5017483eb6a2718c9661ef84
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо навяності електротехнічної лабораторії
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п.п. 1.3.2. Додатку 2 до тендерної документації «Відповідність кваліфікаційним критеріям» для підтвердження можливості здійснювати пусконалагоджувальні роботи в електроустановках Учасник повинен мати власну або орендовану (або залучену на інших умовах) електротехнічну лабораторію. У разі залучення сторонньої лабораторії додатково надати один з наступних документів:
- договір оренди (або користування, або послуг), що підтверджує спроможність учасника виконувати електротехнічні вимірювання;
- інформацію про субпідрядну організацію відповідно до вимог цієї тендерної документації. Додатково надати чинне свідоцтво про відповідність системи вимірювань лабораторії вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (з додаванням сфери вимірювань).
Жодним нормативно-правовим актом не встановлено вимоги щодо наявності електротехнічної лабораторії при здійсненні пусконалагоджувальних робіт. Тим більше на етапі подання тендерної пропозиції.
Згідно з Постановою КМУ від 13 квітня 2011 р. № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів» щодо пусконалагоджувальних робіт зазначено лише наступне «на об’єкті виробничого призначення, на якому встановлено технологічне обладнання, повинні бути проведені пусконалагоджувальні роботи згідно з технологічним регламентом, передбаченим проектом будівництва, створено безпечні умови для роботи виробничого персоналу та перебування людей відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, пожежної та техногенної безпеки, екологічних і санітарних норм».
Електротехнічна лабораторія застосовується для випробування електрообладнання перед першим введенням в експлуатацію, а також для його періодичної перевірки.
Замовник здійснює закупівлю за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи по об’єкту «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в Новомиколаївській селищній раді Запорізького району Запорізької області за об'єктом с-ще Новомиколаївка (1 черга будівництва) 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», а не послуги вимірювання чи повірки.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації не узгоджуються з предметом закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати документи про наявність власної або орендованої (або залученої на інших умовах) електротехнічної лабораторії, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі ТОВ «Екобудбезпека».
- договір оренди (або користування, або послуг), що підтверджує спроможність учасника виконувати електротехнічні вимірювання;
- інформацію про субпідрядну організацію відповідно до вимог цієї тендерної документації. Додатково надати чинне свідоцтво про відповідність системи вимірювань лабораторії вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (з додаванням сфери вимірювань).
Жодним нормативно-правовим актом не встановлено вимоги щодо наявності електротехнічної лабораторії при здійсненні пусконалагоджувальних робіт. Тим більше на етапі подання тендерної пропозиції.
Згідно з Постановою КМУ від 13 квітня 2011 р. № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів» щодо пусконалагоджувальних робіт зазначено лише наступне «на об’єкті виробничого призначення, на якому встановлено технологічне обладнання, повинні бути проведені пусконалагоджувальні роботи згідно з технологічним регламентом, передбаченим проектом будівництва, створено безпечні умови для роботи виробничого персоналу та перебування людей відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, пожежної та техногенної безпеки, екологічних і санітарних норм».
Електротехнічна лабораторія застосовується для випробування електрообладнання перед першим введенням в експлуатацію, а також для його періодичної перевірки.
Замовник здійснює закупівлю за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи по об’єкту «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в Новомиколаївській селищній раді Запорізького району Запорізької області за об'єктом с-ще Новомиколаївка (1 черга будівництва) 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», а не послуги вимірювання чи повірки.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації не узгоджуються з предметом закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати документи про наявність власної або орендованої (або залученої на інших умовах) електротехнічної лабораторії, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі ТОВ «Екобудбезпека».
×
-
Назва доказу:
Постанова КМУ №461
-
Повʼязаний документ:
Питання прийняття в експлуатацію... _ від 13.04.2011 № 461 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення Комісії АМКУ щодо електротехнічної лабораторії
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 09.01.2024 № 509 (щодо електротехнічної лабораторії).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Кваліфікаційні вимоги.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У зв’язку із вказаним вище, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію та вилучити із Додатку 2 до тендерної документації підпункт 1.3.2 у повному обсязі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
cb930a9f58be47e4b69c1e35399802e3
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова щодо суми та обсягу виконаного аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно з п.п. 1.1.5. Додатку 2 до тендерної документації «Відповідність кваліфікаційним критеріям» для підтвердження спроможності виконання обсягів робіт за предметом цієї закупівлі аналогічний договір повинен бути укладений та виконаний на суму не менше очікуваної вартості цієї закупівлі.
Згідно зі ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Жодних додаткових вимог щодо обсягу та суми виконаного аналогічного договору законодавством не встановлено.
Отже зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною та незаконною. Потенційний учасник, який має досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, але сума договорів є нижчою ніж 45% від очікуваної вартості закупівлі, не зможе взяти участь у закупівлі.
Згідно зі ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Жодних додаткових вимог щодо обсягу та суми виконаного аналогічного договору законодавством не встановлено.
Отже зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною та незаконною. Потенційний учасник, який має досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, але сума договорів є нижчою ніж 45% від очікуваної вартості закупівлі, не зможе взяти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Кваліфікаційні вимоги.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію та вилучити із Додатку 2 до тендерної документації підпункт 1.1.5 у повному обсязі.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
67a800d6d65d4a1c9b2577899741822c
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо погодження еквіваленту обладнання із проєктувальником, проходження повторної експертизи та погодження Технічного завдання
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Додатком 1 до тендерної документації (Технічне завдання нова редакція) встановлено, що у разі, якщо Учасник пропонує «еквівалент» обладнання, пропозиція додатково повинна містити порівняльну таблицю технічних характеристик обладнання що вимагається та пропонованого (при цьому технічні характеристики пропонованого обладнання повинні бути не гіршими від характеристик обладнання, що вимагається технічним завданням, в тому числі таблицею 1 цього Додатку) з повним найменуванням виробника обладнання, країни походження товару, інші документи, передбачені тендерною документацією для підтвердження сертифікації обладнання. Пропозиція додатково повинна містити лист-гарантію, що у разі надання Учасником «еквівалента» обладнання, гарантує погодити його з розробником проєкту, пройти за свій рахунок повторну експертизу та надати погодження Територіального підрозділу ДСНС України та структурного підрозділу з питань цивільного захисту до моменту заключення Договору про закупівлю.
Зазначена вимога у такій редакції є дискримінаційною та такою, яку неможливо виконати. А отже неможливо реалізувати право, передбачене Законом України «Про публічні закупівлі» та тендерною документацією, на пропозицію еквіваленту.
По-перше, відповідно до п.3 Наказу № 45 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 16.05.2011 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» для забезпечення проектування об’єкта будівництва замовник повинен надати генпроектувальнику (про’ктувальнику) вихідні дані на проектування. Згідно з п. 4. Основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування.
Проведення експертизи проектної документації здійснюється лише після погодження проектних рішень із Замовником. В той же час підставою для проектування та направлення на експертизу є укладений між Замовником і проектувальником договір. В системі ЄДЕССБ Завдання на проектування повинне бути підписане замовником та проєктувальником.
Також незрозуміло як отримати погодження у проєктувальника, якщо у учасника і проєктувальника відсутні договірні зобов’язання і проєктувальник може погодити чи не погодити заміну обладнання на еквівалент на власний розсуд. Так само як і невідомо в які терміни проєктувальник це зробить.
По-друге, згідно з п. 6.1 Настанови щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво ДСТУ 8907:2019 строки проведення експертизи проектної документації на будівництво становлять:
- для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, залежно від технічної та технологічної складності об’єктів будівництва ‒ не більше ніж 30 календарних днів.
По-третє, відповідно до Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою КМУ від 27 вересня 2017 р. № 733, створення та модернізація місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення здійснюються згідно із законодавством на підставі рішень місцевих органів виконавчої влади (органів місцевого самоврядування) за погодженням технічного завдання на створення (модернізацію) місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення з відповідним структурним підрозділом з питань цивільного захисту Автономної Республіки Крим, обласних держадміністрацій та територіальним органом ДСНС. Отже обов’язок щодо погодження Технічного завдання покладено на Замовника (орган виконавчої влади), а не на проєктувальника. Тим більше заміна обладнання на еквівалентне не впливає на конструктивні та технічні рішення МАСЦО, тому може бути взагалі відсутня потреба внесення змін до Технічного завдання та його перепогодження.
Термін укладення договору відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування - не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином виконати вказану вимогу тендерної документації, зокрема: погодити заміну обладнання на еквівалент з проєктувальником, пройти повторну експертизу та надати погодження Територіального підрозділу ДСНС України та структурного підрозділу з питань цивільного захисту протягом 15 днів (до моменту заключення Договору про закупівлю) неможливо, а отже потенційного учасника, зокрема ТОВ «Екобудбезпека», позбавлено права на пропозицію еквіваленту, що суперечить чинному законодавсту у сфері публічних закупівель та чим порушені права і законні інтереси ТОВ «Екобудбезпека», пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Зазначена вимога у такій редакції є дискримінаційною та такою, яку неможливо виконати. А отже неможливо реалізувати право, передбачене Законом України «Про публічні закупівлі» та тендерною документацією, на пропозицію еквіваленту.
По-перше, відповідно до п.3 Наказу № 45 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 16.05.2011 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» для забезпечення проектування об’єкта будівництва замовник повинен надати генпроектувальнику (про’ктувальнику) вихідні дані на проектування. Згідно з п. 4. Основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування.
Проведення експертизи проектної документації здійснюється лише після погодження проектних рішень із Замовником. В той же час підставою для проектування та направлення на експертизу є укладений між Замовником і проектувальником договір. В системі ЄДЕССБ Завдання на проектування повинне бути підписане замовником та проєктувальником.
Також незрозуміло як отримати погодження у проєктувальника, якщо у учасника і проєктувальника відсутні договірні зобов’язання і проєктувальник може погодити чи не погодити заміну обладнання на еквівалент на власний розсуд. Так само як і невідомо в які терміни проєктувальник це зробить.
По-друге, згідно з п. 6.1 Настанови щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво ДСТУ 8907:2019 строки проведення експертизи проектної документації на будівництво становлять:
- для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, залежно від технічної та технологічної складності об’єктів будівництва ‒ не більше ніж 30 календарних днів.
По-третє, відповідно до Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою КМУ від 27 вересня 2017 р. № 733, створення та модернізація місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення здійснюються згідно із законодавством на підставі рішень місцевих органів виконавчої влади (органів місцевого самоврядування) за погодженням технічного завдання на створення (модернізацію) місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення з відповідним структурним підрозділом з питань цивільного захисту Автономної Республіки Крим, обласних держадміністрацій та територіальним органом ДСНС. Отже обов’язок щодо погодження Технічного завдання покладено на Замовника (орган виконавчої влади), а не на проєктувальника. Тим більше заміна обладнання на еквівалентне не впливає на конструктивні та технічні рішення МАСЦО, тому може бути взагалі відсутня потреба внесення змін до Технічного завдання та його перепогодження.
Термін укладення договору відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування - не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином виконати вказану вимогу тендерної документації, зокрема: погодити заміну обладнання на еквівалент з проєктувальником, пройти повторну експертизу та надати погодження Територіального підрозділу ДСНС України та структурного підрозділу з питань цивільного захисту протягом 15 днів (до моменту заключення Договору про закупівлю) неможливо, а отже потенційного учасника, зокрема ТОВ «Екобудбезпека», позбавлено права на пропозицію еквіваленту, що суперечить чинному законодавсту у сфері публічних закупівель та чим порушені права і законні інтереси ТОВ «Екобудбезпека», пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Положення про організацію оповіщення
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Положення про о... _ від 27.09.pdf
-
-
Назва доказу:
Настанова щодо організації проведення експертизи
-
Повʼязаний документ:
Настанова 8907__2_.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ Мінрегіону №45
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Порядку розробле... _ від 16.05.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію та вилучити із Додатку 1 вимогу про надання учасником листа-гарантії, що у разі надання Учасником «еквівалента» обладнання, він гарантує погодити його з розробником проєкту, пройти за свій рахунок повторну експертизу та надати погодження Територіального підрозділу ДСНС України та структурного підрозділу з питань цивільного захисту до моменту заключення Договору про закупівлю.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
d5538c6a86334ae9949809797a5c7470
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова щодо конкретного переліку ДСТУ в Сертифікаті експертизи типу
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Додатком 1 до тендерної документації (Технічне завдання нова редакція) вимагається надання чинного (-их) сертифікату (-ів) експертизи типу щодо складових системи: пульту керування автоматизованими системами оповіщення, автоматизованого робочого місця керування базовими станціями на відповідність Технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2015 № 1077, вимогам розділам 7, 9, 12, 13 ДСТУ EN 50130-4:2017, ДСТУ EN 61000-3-2:2016, ДСТУ EN 61000-3-3:2017, п. 2.1. таблиці 2 ДСТУ EN 61000-6-3:2018).
Згідно з Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності": документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Також Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" встановлено, що оцінка відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Технічні регламенти, якими передбачене застосування процедур оцінки відповідності, також, як правило, містять зокрема процедури оцінки відповідності, які повинні або можуть застосовуватися для оцінки відповідності продукції технічним вимогам, визначеним у технічних регламентах, а в разі якщо такі процедури затверджені іншими нормативно-правовими актами, - посилання на них.
У свою чергу добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Таким чином процедура оцінки відповідності Модуль В «Експертиза типу» вимагається Технічним регламентом з електромагнітної сумісності, а не національними стандартами (ДСТУ). В свою чергу відповідність ДСТУ учасник може підтвердити сертифікатом та/або декларацією відповідності.
До прикладу ПЕРЕЛІК національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1077 містить 136 найменувань національних стандартів. Вони всі не можуть вказуватися у сертифікаті експертизи типу. Тому Замовник має право вимагати сертифікат експертизи типу на відповідність вимогам Технічного регламенту з електромагнітної сумісності без конкретизації переліків ДСТУ.
Тим паче, що в ДСТУ змінюються роки, може дещо змінюватися назва тощо. Наприклад ДСТУ EN 61000-3-2:2016 (зазначений замовником у переліку) з назвою «Електромагнітна сумісність. Частина 3-2. Норми. Норми на емісію гармонік струму (для сили вхідного струму обладнання не більше 16 А на фазу) (EN 61000-3-2:2014, IDT)» і ДСТУ EN IEC 61000-3-2:2019 з назвою «Електромагнітна сумісність (ЕМС). Частина 3-2. Норми. Норми емісії гармонійних складників струму (обладнання із силою вхідного струму не більше ніж 16 А в одній фазі) (EN IEC 61000-3-2:2019, IDT; IEC 61000-3-2:2018, IDT)».
Крім цього, деякі ДСТУ мають ідентичні вимоги до обладнання та апаратури, але різну класифікацію обладнання.
Наприклад ДСТУ EN 61000-6-3 (зазначений замовником у переліку) і ДСТУ EN 55032:
ДСТУ EN 61000-6-3
Цей стандарт установлює вимоги ЕМС щодо емісії завад до електричної та електронної апаратури, призначеної для застосування в житлових, комерційних середовищах та середовищах легкої промисловості.
ДСТУ EN 55032
Цей стандарт застосовують до обладнання мультимедійного, призначено головним чином для професійного застосування: що є обладнанням інформаційних технології, звукове (аудіо) обладнання, відеообладнання, обладнання мовленнєвого приймача, обладнання для керування освітленням видовища, або їх комбінації, з номінальною середньоквадратичною напругою змінного або постійного струму живлення, що не перевищує 600 В.
Конкретно вказаний Замовником перелік ДСТУ та розділів ДСТУ зроблений під одного виробника, обладнання якого запроєктоване і виробник якого має сертифікат експертизи типу, який містить точно такий же перелік ДСТУ та їх розділів як вказано у тендерній документації (сертифікат виробника додається).
Оскільки законодавством України у сфері публічних закупівель регламентовано право на пропозицію еквіваленту, така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших виробників та потенційних учасників закупівлі, зокрема до ТОВ «Екобудбезпека».
Згідно з Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності": документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Також Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" встановлено, що оцінка відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Технічні регламенти, якими передбачене застосування процедур оцінки відповідності, також, як правило, містять зокрема процедури оцінки відповідності, які повинні або можуть застосовуватися для оцінки відповідності продукції технічним вимогам, визначеним у технічних регламентах, а в разі якщо такі процедури затверджені іншими нормативно-правовими актами, - посилання на них.
У свою чергу добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Таким чином процедура оцінки відповідності Модуль В «Експертиза типу» вимагається Технічним регламентом з електромагнітної сумісності, а не національними стандартами (ДСТУ). В свою чергу відповідність ДСТУ учасник може підтвердити сертифікатом та/або декларацією відповідності.
До прикладу ПЕРЕЛІК національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1077 містить 136 найменувань національних стандартів. Вони всі не можуть вказуватися у сертифікаті експертизи типу. Тому Замовник має право вимагати сертифікат експертизи типу на відповідність вимогам Технічного регламенту з електромагнітної сумісності без конкретизації переліків ДСТУ.
Тим паче, що в ДСТУ змінюються роки, може дещо змінюватися назва тощо. Наприклад ДСТУ EN 61000-3-2:2016 (зазначений замовником у переліку) з назвою «Електромагнітна сумісність. Частина 3-2. Норми. Норми на емісію гармонік струму (для сили вхідного струму обладнання не більше 16 А на фазу) (EN 61000-3-2:2014, IDT)» і ДСТУ EN IEC 61000-3-2:2019 з назвою «Електромагнітна сумісність (ЕМС). Частина 3-2. Норми. Норми емісії гармонійних складників струму (обладнання із силою вхідного струму не більше ніж 16 А в одній фазі) (EN IEC 61000-3-2:2019, IDT; IEC 61000-3-2:2018, IDT)».
Крім цього, деякі ДСТУ мають ідентичні вимоги до обладнання та апаратури, але різну класифікацію обладнання.
Наприклад ДСТУ EN 61000-6-3 (зазначений замовником у переліку) і ДСТУ EN 55032:
ДСТУ EN 61000-6-3
Цей стандарт установлює вимоги ЕМС щодо емісії завад до електричної та електронної апаратури, призначеної для застосування в житлових, комерційних середовищах та середовищах легкої промисловості.
ДСТУ EN 55032
Цей стандарт застосовують до обладнання мультимедійного, призначено головним чином для професійного застосування: що є обладнанням інформаційних технології, звукове (аудіо) обладнання, відеообладнання, обладнання мовленнєвого приймача, обладнання для керування освітленням видовища, або їх комбінації, з номінальною середньоквадратичною напругою змінного або постійного струму живлення, що не перевищує 600 В.
Конкретно вказаний Замовником перелік ДСТУ та розділів ДСТУ зроблений під одного виробника, обладнання якого запроєктоване і виробник якого має сертифікат експертизи типу, який містить точно такий же перелік ДСТУ та їх розділів як вказано у тендерній документації (сертифікат виробника додається).
Оскільки законодавством України у сфері публічних закупівель регламентовано право на пропозицію еквіваленту, така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших виробників та потенційних учасників закупівлі, зокрема до ТОВ «Екобудбезпека».
×
-
Назва доказу:
Сертифікат експертизи типу ТОВ Бранд Майстер Плюс
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат експертизи типу ТОВ Бранд Майстер Плюс.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності"
-
Повʼязаний документ:
Про технічні регламенти та ... _ від 15.01.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічний регламент з електромагнітної сумісності
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Технічного рег... _ від 16.12.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У зв’язку із вказаним вище, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію та викласти вимогу про надання сертифікату експертизи типу наступним чином: запропонована (у тому числі «еквівалент» обладнання) МАСЦО повинна бути сертифікованою, для підтвердження чого у складі пропозиції надати чинний (-і) сертифікат (-и) експертизи типу щодо складових системи: пульту керування автоматизованими системами оповіщення, автоматизованого робочого місця керування базовими станціями на відповідність Технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2015 № 1077. Наданий (-і) сертифікат (-и) експертизи типу повинен бути виданий органом з оцінки відповідності, акредитованим Національною агенцією акредитації України (сертифікат повинен містити відповідний Національний знак акредитації), або іншим акредитованим органом з оцінки відповідності (в такому випадку додати документ про акредитацію такого органу з оцінки відповідності щодо предмету закупівлі).