-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт об’єкта благоустрою: території в районі житлових будинків №7/3-7/7 по вул. Коновальця в м. Дрогобич Львівської області» (І черга)» (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
2 137 761.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 688.81 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 688.81 UAH
Період уточнення:
14.04.2025 08:03 - 26.04.2025 00:00
Відповідь надана
щодо акту огляду обєкту
Номер:
9e565cc4664a446593a16a6248900607
Дата опублікування:
24.04.2025 10:43
Опис:
Шановний Замовнику, пунктом 12 додатка 1 тендерної документації передбачено: «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт виконання робіт, та скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Даний акт обстеження необхідно надати в складі тендерної пропозиції. Витрати на відвідування об’єкту несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування, надати відповідний гарантійний лист.»
Вимога про відвідування/обстеження учасниками обєкту виконання робіт та складання акту обстеження є безпідставною та необгрунтованою. Користуючись таким обовязком, замовник ще до моменту розкриття тендерних пропозицій буде мати інформацію про учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, що порушує принцип «обєктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі».
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, тому просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації!
Відповідь:
Відповідно до Розділу 4 Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку №1 до тендерної документації, частиною 1 передбачено: Виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору. Відповідно до пункту 5.32. кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» передбачено зокрема При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні). Таким чином тендерна документація відповідає вимогам КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» не суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Дата відповіді:
25.04.2025 14:07
Відповідь надана
Невідповідності тендерної документації
Номер:
32ac4556cc9a4176a4d0be2e663d7cd8
Дата опублікування:
23.04.2025 15:10
Опис:
Добрий день, шановний Замовнику!
1) Прошу надати розяснення щодо необхідності надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (п.9 Розділ 3 Додатку 1).
Також вважаю таку вимогу дискримінаційною, оскільки сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов’язковим у його сфері діяльності.
2) В пункті 11 Розділу 3 Додатку 1 Замовник вимагає, щоб Учасник документально підтвердив якість та спроможність поставки необхідних матеріалів:
- бетонна суміш для виготовлення виробів бетонних, тротуарних неармованих, каменів бетонних бортових повинна раніше пройти процедуру випробувань питомої активності природніх радіонуклідів в акредитованому органі метрології та/або сертифікації і мати протокол випробувань із зазначенням показників випробувань, надати у складі пропозиції, додатково надати гарантійний лист від виробника або його представництва (з документальним підтвердженням таких повноважень виробником) про безумовну поставку матеріалу учаснику в необхідній, якості, строки згідно умов його тендерної пропозиції, та на умовах в майбутньому укладеного договору за результатами торгів із посиланням на номер даної закупівлі.
Звертаю Вашу увагу, що для виконання робіт по даній закупівлі учасники поставлятимуть готові бетонні вироби, а не «бетонну суміш для їх виготовлення», тому прошу зазначену вимогу привести у відповідність або прибрати її.
3) В пункті 11 Розділу 3 Додатку 1 Замовник вимагає підтвердження якості щебню наданням спеціального дозволу виробника на користування надрами для видобування гранітів та гнейсів, придатних для виробництва щебню будівельного та умови користування надрами затверджені Державною службою геології та надр України. Також звертаю увагу на абсурдність вимоги, оскільки даний дозвіл не підтверджує якість щебню, а дає право надрокористувачу проводити вивчення надр, здійснювати дослідно-промислову розробку та видобування корисних копалин, у даному випадку щебню.
4) В пункті 11 Розділу 3 Додатку 1 Замовник вимагає надати у складі тендерної пропозиції відповідний сертифікат виданий органом з сертифікацій акредитованим в НААУ про виробництво бетонної суміші для виготовлення виробів бетонних, тротуарних неармованих, каменів бетонних бортових, виробів бетонних тротуарних неармованих, каменів бетонних бортових повинно відповідати вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги щодо застосування» у сфері виробництва бруківки, каменів бетонних бортових, фігурних елементів мощення. Також прошу дану вимогу привести у відповідність, оскільки при виготовленні ФЕМів/ каменів бортових сертифікація проводиться не на бетонну суміш, а на готові вироби.
5) В пункті 2 Розділу 4 Додатку 1 Замовник вимагає надати «чинний на момент подання сертифікат на систему екологічного управління згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» виданий органом акредитованим в НААУ на імʼя учасника у сфері влаштування корит дорожніх в тому числі із застосуванням екскаваторів, коритного профілю, Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші в тому числі із застосуванням автогрейдера, Установлення бетонних і залізобетонних бортових каменів, Улаштування покриття з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення (ФЕМ), Виправлення профілю щебеневих основ з додаванням нового матеріалу, надати атестат про акредитацію, сферу акредитації, офіційний перелік акредитованих установ».
Проте в технічній сецифікації (додаток 2) п.1 Замовник прописує, що «Зазначені в кошторисній документації механізми, учасник, при складанні ціни пропозиції учасника торгів, має право замінити на еквівалентні машини, механізми», а це свідчить про те, що «Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші, в тому числі із застосуванням автогрейдера» виконавець не зобовязаний виконувати із застосуванням автогрейдера, то й потреби вимагати зазначений вище сертифікат на такий вид робіт не має необхідності. Ще хочу наголосити, що у сертифікатах на вимогу ДСТУ ISO не прописується сфера застосування на кожну послугу по виконанню дорожніх робіт, а узагальнено, так як це прописано в дозвільному документі на виконання такого роду робіт. Також прошу надати розяснення щодо вимоги надати атестат про акредитацію, сферу акредитації, офіційний перелік акредитованих установ, бо незрозуміло до прикладу, який перелік акредитованих установ цікавить Замовника). Тому прошу цю вимогу також привести у відповідність чи прибрати її.
Підсумовуючи вищенаведене, прошу Замовника усунути невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Потенційний учаснику! У відповідь на ваше звернення повідомляємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 3, ст. 22 Закону: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто Закон передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати та не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Разом з тим відповідно до пунтку 9 Розділу 3. Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників Додатку №1, на виконання положень про локалізацію передбачено - У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вимога встановлена у відповідності до ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме Прикінцевих та перехідних положень, та не підлягає коригуванню, тендерна документація містить вичерпний перелік інформації, та/або документів, що надаються учасником у складі пропозиції. Таким чином тендерна документація відповідає вимогам чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. У п. 3. ст. 22 Закону вказано: У тендерній документації зазначаються такі відомості: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимоги, що включені Замовником до тендерної документації, які Ви вважаєте дискримінаційними, підтверджують якість запропонованого товару/послуг чи робіт, та кваліфікаційний рівень потенційного учасника. Отже, Замовник вважає, що вимоги документації не суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Дата відповіді:
25.04.2025 14:06