-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Металопластикові конструкції (вікна, двері)
Завершена
630 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 150.00 UAH
Період уточнення:
11.04.2025 17:11 - 04.05.2025 00:00
Відповідь надана
щодо дискримінаційних вимог
Номер:
8c7e5580f93a4c108ef26d9a7f9b11cd
Дата опублікування:
15.04.2025 12:57
Опис:
Шановний Замовнику!
Вивчивши тендерну документацію до закупівлі: «Металопластикові конструкції (вікна, двері)» (ДК 021:2015: 44220000-8 Столярні вироби), повідомляємо, що вважаємо окремі вимоги тендерної документації такими, що мають дискримінаційний характер та необґрунтовано обмежують коло потенційних учасників.
Зокрема, просимо внести зміни до пункту 2.2. Розділу 2 Додатку 1 щодо вимоги надати у складі тендерної пропозиції:
• посвідчення/витяги з протоколів щодо допуску до робіт на висоті;
• документи про проходження пожежно-технічного мінімуму;
• документи з питань охорони праці.
Вимога надання таких документів на етапі подання тендерної пропозиції є необґрунтованою та такою, що суперечить принципам рівної конкуренції. Законодавство України не вимагає надання таких підтверджень на етапі подання пропозиції, а лише зобов’язує дотримуватися відповідних норм охорони праці під час виконання договору.
Крім того, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює, що тендерна документація не повинна містити дискримінаційних умов, які створюють необґрунтовані перешкоди для участі у закупівлі.
У зв’язку з вищевикладеним, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши вимоги про обов’язкове надання:
• посвідчень/протоколів/витягів щодо робіт на висоті,
• посвідчень про проходження пожежно-технічного мінімуму,
• документів з питань охорони праці,
— на етапі подання тендерної пропозиції.
Також звертаємо Вашу увагу на необхідність внесення змін до пункту 2.10 Розділу 2 Додатку 1 в якому встановлена вимога щодо надання:
• Сертифіката на системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018 щодо виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних та формування й оброблення листового скла;
• Сертифіката на системи менеджменту якості ДСТУ EN ISO 9001:2015 щодо надання послуг з формування й оброблення листового скла та виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних.
Зазначені вимоги звужують коло потенційних учасників та суперечать принципам добросовісної конкуренції, оскільки не всі учасники мають можливість отримати сертифікати саме з такими формулюваннями сфери діяльності.
З метою усунення дискримінаційного підходу, пропонуємо викласти пункт 2.10 у наступній редакції:
2.10. Надати сертифікат на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018 або ISO 45001:2019;
Надати сертифікат на систему менеджменту якості ДСТУ EN ISO 9001:2015 або ISO 9001:2018.
Зазначаємо, що недотримання принципів недискримінації учасників та відкритої конкуренції може бути підставою для оскарження тендерної документації до Антимонопольного комітету України.
Просимо врахувати вищевикладене та внести відповідні зміни до тендерної документації, у тому числі для запобігання можливому оскарженню з боку учасників до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та уважне вивчення тендерної документації до закупівлі «Металопластикові конструкції (вікна, двері)» (ДК 021:2015: 44220000-8 Столярні вироби).
Повідомляємо, що встановлення вимог щодо надання:
• посвідчень/протоколів щодо допуску до робіт на висоті,
• документів про проходження пожежно-технічного мінімуму,
• документів з питань охорони праці,
на етапі подання тендерної пропозиції не є дискримінаційним, а спрямоване на підтвердження здатності учасника належно виконати умови договору, що відповідає вимогам статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною першою статті 16 цього Закону, замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії до учасників, зокрема щодо:
• наявності обладнання та матеріально-технічної бази,
• наявності працівників відповідної кваліфікації.
Таким чином, вимоги щодо надання підтверджуючих документів про допуски до певних видів робіт та відповідне навчання є обґрунтованими та такими, що спрямовані на забезпечення безпечного та якісного виконання робіт в рамках майбутнього договору.
Щодо сертифікатів ISO 45001:2018 та ISO 9001:2015 то ці вимоги також відповідають статті 22 Закону, яка дозволяє встановлювати вимоги щодо підтвердження відповідності системи управління якістю та підтверджує здатність учасника належним чином виконати умови договору.
Дата відповіді:
17.04.2025 11:34
Відповідь надана
Сертифікат ISO
Номер:
57271da8058a4c34be684606bb53db93
Дата опублікування:
15.04.2025 10:35
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно до Наказів ДП "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ", якими впроваджують стандарти ISO в Україні, ці стандарти, сертифікати відповідно до яких ви вимагаєте надати у складі тендерних пропозицій, носять назви "Системи екологічного управління" та "Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці". Слово "менеджмент" в українському законодавстві відсутнє. Просимо привести тендерну документацію у відповідність до затверджених в Україні стандартів.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваш коментар щодо формулювань у тендерній документації стосовно назв міжнародних стандартів ISO.
Повідомляємо, що терміни «управління» та «менеджмент» у контексті міжнародних стандартів та їх застосування в Україні є тотожними за змістом. В офіційних перекладах стандартів ISO, впроваджених як національні (ДСТУ), справді використовується термін «управління», однак у професійному та діловому середовищі часто вживається також термін «менеджмент», як синонім, що походить з оригінальної англомовної назви стандартів.
Таким чином, використання терміну «менеджмент» у тендерній документації не є помилковим або таким, що суперечить українському законодавству, а відображає звичну практику перекладу та вживання професійної термінології.
Дата відповіді:
17.04.2025 11:34
Відповідь надана
Сертифікат СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020
Номер:
cb303f92383b4398a84f316719ea6b7b
Дата опублікування:
14.04.2025 17:31
Опис:
Шановний Замовнику, відповідно до пункту 2.10. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Додатку 1 до тендерної документації Вами встановлена вимога щодо подання - «Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу»». Зазначений сертифікат є екологічним, тобто таким, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям протягом усього життєвого циклу – від виробництва до утилізації. Проте, нам не зрозуміло на підтвердження яких екологічним вимог ви вимагаєте даний сертифікат, оскільки, згідно з Додатком 4 до Тендерної документації Вами не встановлено жодних специфічних екологічних критеріїв до товару.
Також, згідно пункту 3 та 2 частини третьої статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», Ви можете окрім ціни встановлювати і такі критерії розгляду та оцінки тендерних пропозицій як вартість життєвого циклу або застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі, проте відповідно до частини 1 Розділу V Тендерної документації, Вами зазначено, що «Критерії та методика оцінки визначаються відповідно до статті 29 Закону. Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%.», без урахування будь-яких інших, зокрема пов’язаних з екологічністю.
Тобто, дана закупівля не є «зеленою закупівлею», Вами окрім ціни не визначено жодного іншого критерія оцінки тендерних пропозицій, а також, в Технічній специфікації не встановлено жодних додаткових екологічних вимог до предмету закупівлі, проте, Вами вимагається Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу», який згідно Технічного завдання не має жодного відношення до даної закупівлі, оскільки даний сертифікат підтверджує екологічність товару, а не якість, на підтвердження якої ви вимагаєте даний сертифікат згідно Додатку 4.
Крім того, відповідно до абзацу першого частини пʼятої статті 23 Закону «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.». Проте, тендерна документація з Додатками не встановлює таких характеристик.
Також, згідно абзацу першого частини шостої статті 23 Закону «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.». Проте, з огляду на відсутність екологічних вимог у ТД, така альтернатива теж недоступна, що створює перешкоди для участі та дискримінує потенційних учасників.
Також, додатково повідомляємо, що у разі проведення «зеленої закупівлі» та встановлення додаткових специфічних екологічних вимог до предмету закупівлі, учасники на підтвердження повинні надавати маркування, протоколи випробувань та сертифікати які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (згідно абзацу другого частини п’ятої статті 23 Закону). Згідно реєстру акредитованих ООВ Національного агентства з акредитації України, єдиний акредитований ООВ зі сферою акредитації - екологічне маркування типу І це - Орган з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» Всеукраїнської громадської організації «Жива планета» (надаємо посилання на їх акредитацію https://drive.google.com/file/d/1Etq384dHe_Xm5LbIpobO3O59kzUS3aSS/view та реєстр акредитованих ООВ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov ). А вже, згідно реєстру даного акредитованого ООВ, ЄДИНА ОРГАНІЗАЦІЯ, що пройшла дану сертифікацію з усієї України це ТОВ «ТЕРВІКНОПЛАСТ» ТМ «Viknar'off» (посилання на реєстр https://www.ecolabel.org.ua/reestr-sertifikativ ). Тобто фактично Вами встановлено вимогу, що надає перевагу одному учаснику та обмежує конкуренцію, що суперечить принципу недискримінації (ст. 5 Закону).
Враховуючи викладене, просимо виключити з тендерної документації вимогу про надання екологічного сертифіката СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 як таку, що не відповідає предмету закупівлі та порушує законодавство у сфері публічних закупівель. У разі Вашої бездіяльності, будемо змушені звернутися до АМКУ, у звʼязку з нашими порушеними правами.
Дякуємо за увагу та сподіваємось на об’єктивний розгляд даного запитання.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та детальний аналіз тендерної документації.
Повідомляємо, що вимога про надання сертифіката щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 встановлена Замовником виключно з метою підтвердження відповідності предмета закупівлі високим стандартам якості, безпечності та відповідального ставлення до навколишнього середовища протягом усього життєвого циклу продукції.
Згідно з частиною п’ятою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право вимагати від учасників документального підтвердження відповідності пропонованої продукції екологічним чи іншим характеристикам, що, зокрема, включає надання відповідного маркування, сертифікатів або технічної документації.
Вказаний сертифікат підтверджує комплекс характеристик продукції, включаючи безпечність матеріалів, енергоефективність, відсутність шкідливих речовин тощо, що має безпосереднє відношення до експлуатаційних властивостей вікон і дверей, і тому є релевантним до предмета закупівлі.
Наявність такого сертифіката також гарантує Замовнику, що продукція відповідає сучасним практикам сталого розвитку, знижує вплив на довкілля та є безпечнішою для кінцевих користувачів. Це важливий аспект, враховуючи державну політику у сфері енергоефективності та охорони навколишнього середовища.
Таким чином, вимога про надання сертифіката СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 не є дискримінаційною, а спрямована на підвищення якості закупівлі та забезпечення відповідності продукції найкращим практикам.
Дата відповіді:
17.04.2025 11:33