• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Металопластикові конструкції (вікна, двері)

Завершена

630 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 150.00 UAH
Період оскарження: 11.04.2025 17:11 - 04.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації

Номер: 7c9f6a01ec6e4cb0b89f22f4191147b4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-11-012087-a.c1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації
Скарга:
До органу оскарження: Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Скаржник: ФІЗИЧНА ОСОБА ПІДПРИЄМЕЦЬ Селедець Олег Володимирович ІПН 2400703671 45400, Україна, Волинська область, місто Нововолинськ, вулиця Прирогова, будинок 4 Тел.: +380334449171 e-mail: seledec65@gmail.com Замовник: Львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс" ЄДРПОУ: 03328406 79013, Україна, Львівська область, Львів, вул. Сахарова А. академіка буд.2 Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-11-012087-a СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації Львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс" оголосив закупівлю «Металопластикові конструкції (вікна, двері)» Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-11-012087-a Кінцевий термін подання пропозицій 19.04.2025 року. Керуючись частиною 8 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Ознайомившись з умовами тендерної документації Фізична особа – підриємець Селедець Олег Володимирович, виявив умови які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, що обмежує право ФОП Селедець О.В. на участь у цій закупівлі а саме: 1) Відповідно до пункту 4 Додаткових вимог Додатку 4 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу, що: • Цінова пропозиція формується після обстеження об'єкта учасником, оцінки складності робіт, обстеження дефектних місць та уточнення замірів. Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі. Вона створює переваги для учасників, які знаходяться поблизу об’єкта закупівлі та мають можливість оперативно його відвідати. Водночас, вона обмежує участь інших потенційних учасників, зокрема з інших регіонів України або з-за кордону, що суперечить принципу рівного доступу до участі в закупівлі. Відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закону), приведена ціна - ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції/пропозиції та перерахована за математичною формулою з урахуванням показників інших критеріїв оцінки, визначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Тобто, учасники процедури закупівлі, розраховують і подають ціну відповідно до показників та критеріїв визначених замовником у тендерній документації, а дана вимога приводить до субʼєктивної оцінки вартості та зменшення прозорості закупівлі, адже, кожен учасник може по-різному оцінити обсяг і складність робіт, що унеможливлює об’єктивне порівняння цінових пропозицій та спотворює конкуренцію. Також, згідно частини першої статті 12 Закону, Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Проте, встановивши дану вимогу Замовник порушив дану норму в частині конфіденційності даних учасника до моменту розкриття тендерних пропозицій. Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про формування цінової пропозиції після обстеження об'єкта учасником, оцінки складності робіт, обстеження дефектних місць та уточнення замірів, грубо порушує передбачені статтею 5 Закону принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також, порушує норму щодо конфіденційності інформації про учасників та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації. Дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ФОП Селедець О.В. як учасника відповідної процедури закупівлі. ФОП Селедець О.В. є реальним учасником на ринку постачання металопластикових конструкцій. Проте, через порушенням замовником статті 5 та статті 12 ЗУ «Про публічні закупівлі», ФОП Селедець О.В. не може прийняти участь у закупівлі. На підставі вище викладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» 2) відповідно до пункту 2.10. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Додатку 1 до тендерної документації, учасники надають Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу»». А також, відповідно до Додатку 4 до тендерної документації, Замовником зазначено, що: Якість товару, що постачається, повинна відповідати встановленим стандартам для даного виду продукції. Для підтвердження відповідності учасник зобов'язаний надати наступне: Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу»». Зазначений сертифікат є екологічним, тобто таким, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям протягом усього життєвого циклу – від виробництва до утилізації. Проте, нам, як потенційному учаснику даної закупівлі, не зрозуміло на підтвердження яких екологічним вимог Замовник вимагаєте даний сертифікат, оскільки, згідно з Додатком 4 до Тендерної документації Замовником не встановлено жодних екологічних критеріїв до товару, що є предмету закупівлі. Згідно пункту 3 та 2 частини третьої статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник можете окрім ціни встановлювати і такі критерії розгляду та оцінки тендерних пропозицій як вартість життєвого циклу або застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі, проте відповідно до частини 1 Розділу V Тендерної документації, Замовником зазначено, що «Критерії та методика оцінки визначаються відповідно до статті 29 Закону. Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%.», без урахування будь-яких інших, зокрема пов’язаних з екологічністю. Тобто, дана закупівля не є «зеленою закупівлею», Замовником окрім ціни не визначено жодного іншого критерія оцінки тендерних пропозицій, а також, в Технічній специфікації не встановлено жодних додаткових екологічних вимог до предмету закупівлі, проте, в тендерній документації встановлена вимога щодо подання екологічного Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу», який згідно Технічного завдання не має жодного відношення до даної закупівлі, оскільки даний сертифікат підтверджує екологічність товару, а не якість, на підтвердження якої ви вимагаєте даний сертифікат згідно Додатку 4. Крім того, відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 23 Закону «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.». Проте, тендерна документація з Додатками не встановлює таких характеристик. Також, згідно абзацу першого частини шостої статті 23 Закону «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.». Проте, з огляду на відсутність екологічних вимог у ТД, така альтернатива теж недоступна, оскільки ми не можемо подати технічний паспорт не маючи інформації на підтвердження яких відповідностей необхідно його подавати, що створює перешкоди для участі та дискримінує нас як потенційного учасника. Також, додатково повідомляємо, що у разі проведення «зеленої закупівлі» та встановлення додаткових специфічних екологічних вимог до предмету закупівлі, учасники на підтвердження повинні надавати маркування, протоколи випробувань та сертифікати які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (згідно абзацу другого частини п’ятої статті 23 Закону). Згідно реєстру акредитованих ООВ Національного агентства з акредитації України, єдиний акредитований ООВ зі сферою акредитації - екологічне маркування типу І це - Орган з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» Всеукраїнської громадської організації «Жива планета» (надаємо посилання на їх акредитацію https://drive.google.com/file/d/1Etq384dHe_Xm5LbIpobO3O59kzUS3aSS/view та реєстр акредитованих ООВ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov ). А вже, згідно реєстру даного акредитованого ООВ, ЄДИНА ОРГАНІЗАЦІЯ, що пройшла дану сертифікацію з усієї України це ТОВ «ТЕРВІКНОПЛАСТ» ТМ «Viknar'off» (посилання на реєстр https://www.ecolabel.org.ua/reestr-sertifikativ ). Тобто фактично Замовником встановлено вимогу, що надає перевагу одному учаснику та обмежує конкуренцію, що суперечить принципу недискримінації (ст. 5 Закону). Дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ФОП Селедець О.В. як учасника відповідної процедури закупівлі. ФОП Селедець О.В. є реальним учасником на ринку постачання металопластикових конструкцій. Проте, через порушенням замовником статті 5 та статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», ФОП Селедець О.В. не може прийняти участь у закупівлі. На підставі вище викладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» 3) Відповідно до пунктів 7 та 8 Додатку 4 до Тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників: • Надати сертифікат на системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018 щодо виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних та формування й оброблення листового скла; • Надати сертифікат на системи менеджменту якості ДСТУ EN ISO 9001:2015 щодо надання послуг з формування й оброблення листового скла та виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних. Дані вимоги є дискримінаційними, непропорційними предмету закупівлі та такими, що необґрунтовано обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі. Вони порушують принципи, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та максимальної економії і ефективності. Предметом закупівлі є постачання металопластикових вікон та дверей. Оброблення листового скла (як шліфування, полірування, гартування тощо) не є предметом закупівлі чи окремим або визначальним етапом виконання предмета закупівлі. Вимога надати сертифікати, що охоплюють формування й оброблення листового скла, є необґрунтованою та не пов’язаною безпосередньо з предметом закупівлі. ФОП Селедець О.В. має чинні сертифікати виробника металопластикових конструкцій ISO 9001 та ISO 45001, які охоплюють виробництво віконних і дверних блоків з ПВХ, склопакетів, алюмінієвих конструкцій, що повністю відповідає суті предмета закупівлі. Проте, вимога додаткової сертифікації саме на формування та оброблення листового скла обмежує можливість подання тендерної пропозиції та участі у закупівлі. Таким чином, Замовник необґрунтовано обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимоги щодо надання сертифікатів ISO 9001 та ISO 45001 саме у частині «формування й оброблення листового скла». 4) Відповідно до переліку супутніх послуг Розділу 1 Додатку 4 до ТД, Замовник зазначив, що необхідно буде здійснити: • Монтаж металопластикових конструкцій на об'єкті (з використанням риштувань). Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі. Відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Тобто, під час формування технічної специфікації Замовник повинен враховувати також і відповідність, продуктивність, ресурсоефективність та безпечність. Відповідно до Технічної специфікації та предмету даної закупівлі, Замовник планує купити товар з супутніми послугами. Проте, технічне завдання не містить вимог щодо специфічності обʼєкту коли металопластикові вікна не можливо встановити з середини приміщення без використання риштувань. ДСТУ-Н Б В.2.6-146:2010 «Конструкції будинків і споруд. Настанова щодо проектування й улаштування вікон та дверей» передбачає, що умови монтажу повинні бути визначені на підставі конкретних обставин об'єкта. Зокрема, пункт 6.3.1 зазначає: «Після отримання замовлення на влаштування вікон і дверей необхідно перевірити, чи збігаються умови монтажу на будівельному об'єкті з параметрами, вказаними у замовленні». Це означає, що метод монтажу (з внутрішньої чи зовнішньої сторони) визначається на основі фактичних умов об'єкта. Якщо монтаж можна безпечно та ефективно здійснити з внутрішньої сторони, немає потреби в додаткових засобах, таких як риштування. Таким чином, вимога замовника про обов'язкове використання риштувань без обґрунтування конкретними умовами об'єкта є необґрунтованою та дискримінаційною. Замовник не зазначив в технічній специфікації обґрунтування специфіки обʼєкту для використання риштувань. Встановлення даної вимоги суперечить продуктивності, ресурсоефективності та безпечності. Таким чином, участь в даній закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають відповідні матеріали та працівників. Таким чином, Замовник необґрунтовано обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо Монтажу металопластикових конструкцій на об'єкті в частині використання риштувань. 5) Відповідно до пункту 2.2. Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу: Обов’язкова наявність працівників (не менше 2), що допущені до виконання робіт з монтажу на висоті з риштувань, на підтвердження чого надається копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо, дані документи повинні бути чинними станом на дату подання тендерної пропозиції. Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з проходження пожежно-технічного мінімуму. Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з питань охорони праці працівників по видам робіт, що будуть виконуватись. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі. Відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Тобто, під час формування технічної специфікації Замовник повинен враховувати також і відповідність, продуктивність, ресурсоефективність та безпечність. Відповідно до Технічної специфікації та предмету даної закупівлі, Замовник планує купити товар з супутніми послугами. Проте, технічне завдання не містить вимог щодо специфічності обʼєкту коли металопластикові вікна не можливо встановити з середини приміщення без використання риштувань. ДСТУ-Н Б В.2.6-146:2010 «Конструкції будинків і споруд. Настанова щодо проектування й улаштування вікон та дверей» передбачає, що умови монтажу повинні бути визначені на підставі конкретних обставин об'єкта. Зокрема, пункт 6.3.1 зазначає: «Після отримання замовлення на влаштування вікон і дверей необхідно перевірити, чи збігаються умови монтажу на будівельному об'єкті з параметрами, вказаними у замовленні». Це означає, що метод монтажу (з внутрішньої чи зовнішньої сторони) визначається на основі фактичних умов об'єкта. Якщо монтаж можна безпечно та ефективно здійснити з внутрішньої сторони, немає потреби в додаткових засобах, таких як риштування. Таким чином, вимога замовника про обов'язкове використання риштувань без обґрунтування конкретними умовами об'єкта є необґрунтованою та дискримінаційною. Замовник не зазначив в технічній специфікації обґрунтування специфіки обʼєкту для використання риштувань. Встановлення даної вимоги суперечить продуктивності, ресурсоефективності та безпечності. Оскільки ми вважаємо, що зазначення здійснення додаткових послуг з монтажу з використанням риштувань є дискримінаційною вимогою, тому Обов’язкова наявність працівників (не менше 2), що допущені до виконання робіт з монтажу на висоті з риштувань, на підтвердження чого вимагається надання копій посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо ,також є дискримінаційною вимогою. Таким чином, участь в даній закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають відповідні матеріали та працівників, що не потрібні без відповідного обґрунтування. Таким чином, Замовник безпідставно обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про Обов’язкову наявність працівників (не менше 2), що допущені до виконання робіт з монтажу на висоті з риштувань, на підтвердження чого необхідно надати копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо, дані документи повинні бути чинними станом на дату подання тендерної пропозиції. 6) Відповідно до пункту 2.2. Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу: Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з проходження пожежно-технічного мінімуму. Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі. Відповідно до Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням, затвердженої Наказом МВС України від 05 грудня 2019 року № 1021, Порядок установлює механізм затвердження керівниками підприємств, установ та організацій програм спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) та програм навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки (далі - програми навчання з питань пожежної безпеки), порядок організації і контролю за виконанням й дотриманням вимог, установлених програмами навчання з питань пожежної безпеки та організації проведення інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки й дій у надзвичайних ситуаціях (далі - інструктажі). Відповідно до абзацу 4 пункту третього Порядку, працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою,- працівники, що здійснюють роботи в приміщеннях, будинках та зовнішніх установках з категорією щодо вибухопожежної, пожежної небезпеки А, Б, В, Аз, Бз та Вз, у вибухонебезпечних та пожежонебезпечних зонах або здійснюють електро-, газозварювальні роботи та роботи з відкритим вогнем, а також інші працівники, діяльність яких потребує додаткових знань з питань пожежної безпеки та навичок на випадок виникнення пожежі. Проте, ні поставка товару ні супутні послуги, згідно даної закупівлі не здійснюються в приміщеннях, будинках та зовнішніх установках з категорією щодо вибухопожежної, пожежної небезпеки А, Б, В, Аз, Бз та Вз, у вибухонебезпечних та пожежонебезпечних зонах, а також не потребують виконання електро-, газозварювальних робіт чи робіт з відкритим вогнем. Відповідно до таблиці 1 пункту 6.1. частини 6 ДСТУ Б В.1.1-36:2016 ВИЗНАЧЕННЯ КАТЕГОРІЙ ПРИМІЩЕНЬ, БУДИНКІВ ТА ЗОВНІШНІХ УСТАНОВОК ЗА ВИБУХОПОЖЕЖНОЮ ТА ПОЖЕЖНОЮ НЕБЕЗПЕКОЮ, а також, таблиці 6 пункту 9.2 частини 9 ДСТУ, визначено у яких випадках приміщення, будинки та зовнішні установки відносяться до кожної з категорій, і тендерна документація не містить інформації про віднесення місця поставки до обʼєкту з вибухопожежною та пожежною небезпекою, а тому без відповідного обгрунтування, вимога щодо надання - Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з проходження пожежно-технічного мінімуму, є необґрунтованою та дискримінаційною, скільки участь в даній закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, що мають працівників з відповідними посвідченнями. Таким чином, Замовник безпідставно обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з проходження пожежно-технічного мінімуму. 7) Відповідно до пункту 2.2. Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу: Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з питань охорони праці працівників по видам робіт, що будуть виконуватись. Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі. Оскільки, предметом даної закупівлі є постачання товару, жодні види робіт не виконуються згідно даної закупівлі, а тому не зрозуміло, на що конкретно Замовник бажає отримати посвідчення або протоколи комісії. Дане формулювання є нечітким та не прозорим, що порушує статтю 5 Закону. Таким чином, Замовник безпідставно обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з питань охорони праці працівників по видам робіт, що будуть виконуватись. 8) Відповідно до пункту 2.2. Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу: Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі. Предметом даної закупівлі є постачання товару, а постачання металопластикових конструкцій не підпадає під Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77. А тому, участь в даній закупівлі зможуть взяти лише ті постачальники, що мають відповідну Декларацію. Таким чином, Замовник безпідставно обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.04.2025 17:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.04.2025 11:48
Дата виконання рішення Замовником: 02.05.2025 10:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Повідомляємо, що Львівським комунальним підприємством «Львівелектротранс» (код ЄДРПОУ: 03328406) було внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Металопластикові конструкції (вікна, двері)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-11-012087-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення № 6579-р/пк-пз від 24.04.2025. 02.05.25 р. на електронний майданчик було завантажено повідомлення про внесення змін до тендерної документації із наступним переліком змін: 1. Викласти в новій редакції «Додаток 4 до ДЕТ_Технічна специфікація», а саме, вилучити з переліку документів, що підтверджують якість товару наступне: 7) Сертифікат на системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018 щодо виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних та формування й оброблення листового скла 8) Сертифікат на системи менеджементу якістю ДСТУ EN ISO 9001:2015 щодо надання послуг з формування й оброблення листового скла та виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних 2. Викласти в новій редакції «ДОДАТОК 1_Вимоги до УЧАСНИКА», а саме, вилучити з п. «2.10. Якість товару, що постачається, повинна відповідати встановленим стандартам для даного виду продукції. Для підтвердження відповідності учасник зобов'язаний надати наступні документи» наступне: - Сертифікат на системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018 щодо виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних та формування й оброблення листового скла - Сертифікат на системи менеджементу якістю ДСТУ EN ISO 9001:2015 щодо надання послуг з формування й оброблення листового скла та виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних 3. В тендерній документації та на авторизованому майданчику змінити термін подачі пропозиції на 07.05.2025 року до 17:00 4. Всі інші пункти тендерної документації та додатків до неї залишити без змін. Додатки: 1. «ДОДАТОК 1_Вимоги до УЧАСНИКА_зі змінами» - на 5 арк. 2. «Додаток 4 до ДЕТ_Технічна специфікація_зі змінами» - на 7 арк.
Автор: ФОП Селедець О В, Селедець Олег Володимирович +380673327444 0677686372v@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 70ed967cbed447ae928eb266ba33647b
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога щодо попереднього обстеження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 4 Додаткових вимог Додатку 4 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу, що:
• Цінова пропозиція формується після обстеження об'єкта учасником, оцінки складності робіт, обстеження дефектних місць та уточнення замірів.
Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі. Вона створює переваги для учасників, які знаходяться поблизу об’єкта закупівлі та мають можливість оперативно його відвідати. Водночас, вона обмежує участь інших потенційних учасників, зокрема з інших регіонів України або з-за кордону, що суперечить принципу рівного доступу до участі в закупівлі.
Відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закону), приведена ціна - ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції/пропозиції та перерахована за математичною формулою з урахуванням показників інших критеріїв оцінки, визначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Тобто, учасники процедури закупівлі, розраховують і подають ціну відповідно до показників та критеріїв визначених замовником у тендерній документації, а дана вимога приводить до субʼєктивної оцінки вартості та зменшення прозорості закупівлі, адже, кожен учасник може по-різному оцінити обсяг і складність робіт, що унеможливлює об’єктивне порівняння цінових пропозицій та спотворює конкуренцію.
Також, згідно частини першої статті 12 Закону, Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Проте, встановивши дану вимогу Замовник порушив дану норму в частині конфіденційності даних учасника до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про формування цінової пропозиції після обстеження об'єкта учасником, оцінки складності робіт, обстеження дефектних місць та уточнення замірів, грубо порушує передбачені статтею 5 Закону принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також, порушує норму щодо конфіденційності інформації про учасників та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації.
Дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ФОП Селедець О.В. як учасника відповідної процедури закупівлі. ФОП Селедець О.В. є реальним учасником на ринку постачання металопластикових конструкцій. Проте, через порушенням замовником статті 5 та статті 12 ЗУ «Про публічні закупівлі», ФОП Селедець О.В. не може прийняти участь у закупівлі.
На підставі вище викладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимоги щодо формування Цінової пропозиції після обстеження об'єкта учасником, оцінки складності робіт, обстеження дефектних місць та уточнення замірів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2369541caf634e15bbc627f5bf1d112f
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання сертифікату СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: відповідно до пункту 2.10. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Додатку 1 до тендерної документації, учасники надають
Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу»».
А також, відповідно до Додатку 4 до тендерної документації, Замовником зазначено, що:
Якість товару, що постачається, повинна відповідати встановленим стандартам для даного виду продукції. Для підтвердження відповідності учасник зобов'язаний надати наступне:
Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу»».

Зазначений сертифікат є екологічним, тобто таким, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям протягом усього життєвого циклу – від виробництва до утилізації. Проте, нам, як потенційному учаснику даної закупівлі, не зрозуміло на підтвердження яких екологічним вимог Замовник вимагаєте даний сертифікат, оскільки, згідно з Додатком 4 до Тендерної документації Замовником не встановлено жодних екологічних критеріїв до товару, що є предмету закупівлі.
Згідно пункту 3 та 2 частини третьої статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник можете окрім ціни встановлювати і такі критерії розгляду та оцінки тендерних пропозицій як вартість життєвого циклу або застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі, проте відповідно до частини 1 Розділу V Тендерної документації, Замовником зазначено, що «Критерії та методика оцінки визначаються відповідно до статті 29 Закону. Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%.», без урахування будь-яких інших, зокрема пов’язаних з екологічністю.
Тобто, дана закупівля не є «зеленою закупівлею», Замовником окрім ціни не визначено жодного іншого критерія оцінки тендерних пропозицій, а також, в Технічній специфікації не встановлено жодних додаткових екологічних вимог до предмету закупівлі, проте, в тендерній документації встановлена вимога щодо подання екологічного Сертифікат щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу», який згідно Технічного завдання не має жодного відношення до даної закупівлі, оскільки даний сертифікат підтверджує екологічність товару, а не якість, на підтвердження якої ви вимагаєте даний сертифікат згідно Додатку 4.
Крім того, відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 23 Закону «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.». Проте, тендерна документація з Додатками не встановлює таких характеристик.
Також, згідно абзацу першого частини шостої статті 23 Закону «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.». Проте, з огляду на відсутність екологічних вимог у ТД, така альтернатива теж недоступна, оскільки ми не можемо подати технічний паспорт не маючи інформації на підтвердження яких відповідностей необхідно його подавати, що створює перешкоди для участі та дискримінує нас як потенційного учасника.
Також, додатково повідомляємо, що у разі проведення «зеленої закупівлі» та встановлення додаткових специфічних екологічних вимог до предмету закупівлі, учасники на підтвердження повинні надавати маркування, протоколи випробувань та сертифікати які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (згідно абзацу другого частини п’ятої статті 23 Закону). Згідно реєстру акредитованих ООВ Національного агентства з акредитації України, єдиний акредитований ООВ зі сферою акредитації - екологічне маркування типу І це - Орган з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» Всеукраїнської громадської організації «Жива планета» (надаємо посилання на їх акредитацію https://drive.google.com/file/d/1Etq384dHe_Xm5LbIpobO3O59kzUS3aSS/view та реєстр акредитованих ООВ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov ). А вже, згідно реєстру даного акредитованого ООВ, ЄДИНА ОРГАНІЗАЦІЯ, що пройшла дану сертифікацію з усієї України це ТОВ «ТЕРВІКНОПЛАСТ» ТМ «Viknar'off» (посилання на реєстр https://www.ecolabel.org.ua/reestr-sertifikativ ). Тобто фактично Замовником встановлено вимогу, що надає перевагу одному учаснику та обмежує конкуренцію, що суперечить принципу недискримінації (ст. 5 Закону).

Дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ФОП Селедець О.В. як учасника відповідної процедури закупівлі. ФОП Селедець О.В. є реальним учасником на ринку постачання металопластикових конструкцій. Проте, через порушенням замовником статті 5 та статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», ФОП Селедець О.В. не може прийняти участь у закупівлі.
На підставі вище викладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо надання Сертифікату щодо відповідності вікон та дверей зі склопакетами з ПВХ профілів вимогам СОУ ОЕМ 08.002.16.050:2020 «Блоки віконні. Екологічні критерії оцінювання життєвого циклу»».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 87873f3e612346659dd59688af98854e
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо сертифікату ISO на формування й оброблення листового скла
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пунктів 7 та 8 Додатку 4 до Тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників:
• Надати сертифікат на системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018 щодо виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних та формування й оброблення листового скла;
• Надати сертифікат на системи менеджменту якості ДСТУ EN ISO 9001:2015 щодо надання послуг з формування й оброблення листового скла та виробництва блоків віконних та дверних полівінілхлоридних.

Дані вимоги є дискримінаційними, непропорційними предмету закупівлі та такими, що необґрунтовано обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі. Вони порушують принципи, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та максимальної економії і ефективності.

Предметом закупівлі є постачання металопластикових вікон та дверей. Оброблення листового скла (як шліфування, полірування, гартування тощо) не є предметом закупівлі чи окремим або визначальним етапом виконання предмета закупівлі. Вимога надати сертифікати, що охоплюють формування й оброблення листового скла, є необґрунтованою та не пов’язаною безпосередньо з предметом закупівлі.
ФОП Селедець О.В. має чинні сертифікати виробника металопластикових конструкцій ISO 9001 та ISO 45001, які охоплюють виробництво віконних і дверних блоків з ПВХ, склопакетів, алюмінієвих конструкцій, що повністю відповідає суті предмета закупівлі. Проте, вимога додаткової сертифікації саме на формування та оброблення листового скла обмежує можливість подання тендерної пропозиції та участі у закупівлі.
Таким чином, Замовник необґрунтовано обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимоги щодо надання сертифікатів ISO 9001 та ISO 45001 саме у частині «формування й оброблення листового скла».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 997f5d0e88414bfca4b263dbbe010b22
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо використання риштувань
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до переліку супутніх послуг Розділу 1 Додатку 4 до ТД, Замовник зазначив, що необхідно буде здійснити:
• Монтаж металопластикових конструкцій на об'єкті (з використанням риштувань).
Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі.
Відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Тобто, під час формування технічної специфікації Замовник повинен враховувати також і відповідність, продуктивність, ресурсоефективність та безпечність.
Відповідно до Технічної специфікації та предмету даної закупівлі, Замовник планує купити товар з супутніми послугами. Проте, технічне завдання не містить вимог щодо специфічності обʼєкту коли металопластикові вікна не можливо встановити з середини приміщення без використання риштувань.
ДСТУ-Н Б В.2.6-146:2010 «Конструкції будинків і споруд. Настанова щодо проектування й улаштування вікон та дверей» передбачає, що умови монтажу повинні бути визначені на підставі конкретних обставин об'єкта. Зокрема, пункт 6.3.1 зазначає:

«Після отримання замовлення на влаштування вікон і дверей необхідно перевірити, чи збігаються умови монтажу на будівельному об'єкті з параметрами, вказаними у замовленні». Це означає, що метод монтажу (з внутрішньої чи зовнішньої сторони) визначається на основі фактичних умов об'єкта. Якщо монтаж можна безпечно та ефективно здійснити з внутрішньої сторони, немає потреби в додаткових засобах, таких як риштування. Таким чином, вимога замовника про обов'язкове використання риштувань без обґрунтування конкретними умовами об'єкта є необґрунтованою та дискримінаційною.
Замовник не зазначив в технічній специфікації обґрунтування специфіки обʼєкту для використання риштувань. Встановлення даної вимоги суперечить продуктивності, ресурсоефективності та безпечності.
Таким чином, участь в даній закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають відповідні матеріали та працівників.
Таким чином, Замовник необґрунтовано обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, проте, не може взяти участь в даній закупівлі через відсутність риштувань, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо Монтажу металопластикових конструкцій на об'єкті в частині використання риштувань.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 1b53ed4922e24cd6a20765e8695c783d
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо наявності працівників з навчанням для риштувань
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2.2. Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу:
Обов’язкова наявність працівників (не менше 2), що допущені до виконання робіт з монтажу на висоті з риштувань, на підтвердження чого надається копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо, дані документи повинні бути чинними станом на дату подання тендерної пропозиції.

Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі.
Відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Тобто, під час формування технічної специфікації Замовник повинен враховувати також і відповідність, продуктивність, ресурсоефективність та безпечність.
Відповідно до Технічної специфікації та предмету даної закупівлі, Замовник планує купити товар з супутніми послугами. Проте, технічне завдання не містить вимог щодо специфічності обʼєкту коли металопластикові вікна не можливо встановити з середини приміщення без використання риштувань.
ДСТУ-Н Б В.2.6-146:2010 «Конструкції будинків і споруд. Настанова щодо проектування й улаштування вікон та дверей» передбачає, що умови монтажу повинні бути визначені на підставі конкретних обставин об'єкта. Зокрема, пункт 6.3.1 зазначає:
«Після отримання замовлення на влаштування вікон і дверей необхідно перевірити, чи збігаються умови монтажу на будівельному об'єкті з параметрами, вказаними у замовленні». Це означає, що метод монтажу (з внутрішньої чи зовнішньої сторони) визначається на основі фактичних умов об'єкта. Якщо монтаж можна безпечно та ефективно здійснити з внутрішньої сторони, немає потреби в додаткових засобах, таких як риштування. Таким чином, вимога замовника про обов'язкове використання риштувань без обґрунтування конкретними умовами об'єкта є необґрунтованою та дискримінаційною.
Замовник не зазначив в технічній специфікації обґрунтування специфіки обʼєкту для використання риштувань. Встановлення даної вимоги суперечить продуктивності, ресурсоефективності та безпечності.
Оскільки ми вважаємо, що зазначення здійснення додаткових послуг з монтажу з використанням риштувань є дискримінаційною вимогою, тому Обов’язкова наявність працівників (не менше 2), що допущені до виконання робіт з монтажу на висоті з риштувань, на підтвердження чого вимагається надання копій посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо ,також є дискримінаційною вимогою.
Таким чином, участь в даній закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають відповідні матеріали та працівників, що не потрібні без відповідного обґрунтування.
Таким чином, Замовник безпідставно обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, проте, не може взяти участь в даній закупівлі через відсутність працівників, що допущені до виконання робіт з монтажу на висоті з риштувань, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про Обов’язкову наявність працівників (не менше 2), що допущені до виконання робіт з монтажу на висоті з риштувань, на підтвердження чого необхідно надати копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо, дані документи повинні бути чинними станом на дату подання тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 4aa1d6f958c84064b89f4f5e7a2191ad
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо проходження пожежно-технічного мінімуму
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2.2. Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу:
Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з проходження пожежно-технічного мінімуму.

Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі.
Відповідно до Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням, затвердженої Наказом МВС України від 05 грудня 2019 року № 1021, Порядок установлює механізм затвердження керівниками підприємств, установ та організацій програм спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) та програм навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки (далі - програми навчання з питань пожежної безпеки), порядок організації і контролю за виконанням й дотриманням вимог, установлених програмами навчання з питань пожежної безпеки та організації проведення інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки й дій у надзвичайних ситуаціях (далі - інструктажі).
Відповідно до абзацу 4 пункту третього Порядку, працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою,- працівники, що здійснюють роботи в приміщеннях, будинках та зовнішніх установках з категорією щодо вибухопожежної, пожежної небезпеки А, Б, В, Аз, Бз та Вз, у вибухонебезпечних та пожежонебезпечних зонах або здійснюють електро-, газозварювальні роботи та роботи з відкритим вогнем, а також інші працівники, діяльність яких потребує додаткових знань з питань пожежної безпеки та навичок на випадок виникнення пожежі.
Проте, ні поставка товару ні супутні послуги, згідно даної закупівлі не здійснюються в приміщеннях, будинках та зовнішніх установках з категорією щодо вибухопожежної, пожежної небезпеки А, Б, В, Аз, Бз та Вз, у вибухонебезпечних та пожежонебезпечних зонах, а також не потребують виконання електро-, газозварювальних робіт чи робіт з відкритим вогнем.
Відповідно до таблиці 1 пункту 6.1. частини 6 ДСТУ Б В.1.1-36:2016 ВИЗНАЧЕННЯ КАТЕГОРІЙ ПРИМІЩЕНЬ, БУДИНКІВ ТА ЗОВНІШНІХ УСТАНОВОК ЗА ВИБУХОПОЖЕЖНОЮ ТА ПОЖЕЖНОЮ НЕБЕЗПЕКОЮ, а також, таблиці 6 пункту 9.2 частини 9 ДСТУ, визначено у яких випадках приміщення, будинки та зовнішні установки відносяться до кожної з категорій, і тендерна документація не містить інформації про віднесення місця поставки до обʼєкту з вибухопожежною та пожежною небезпекою, а тому без відповідного обгрунтування, вимога щодо надання - Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з проходження пожежно-технічного мінімуму, є необґрунтованою та дискримінаційною, скільки участь в даній закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, що мають працівників з відповідними посвідченнями.
Таким чином, Замовник безпідставно обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, проте, не може взяти участь в даній закупівлі через відсутність працівників, що мають посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо з проходження пожежно-технічного мінімуму, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з проходження пожежно-технічного мінімуму.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: b1458a973f17472aabf65824cfdc013a
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо охорони праці працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2.2. Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу:
Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з питань охорони праці працівників по видам робіт, що будуть виконуватись.
Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі.
Оскільки, предметом даної закупівлі є постачання товару, жодні види робіт не виконуються згідно даної закупівлі, а тому не зрозуміло, на що конкретно Замовник бажає отримати посвідчення або протоколи комісії.
Дане формулювання є нечітким та не прозорим, що порушує статтю 5 Закону.
Таким чином, Замовник безпідставно обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання Копії посвідчень або протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань/тощо працівників учасника, які будуть залученні для виконання Договору з питань охорони праці працівників по видам робіт, що будуть виконуватись.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: dbcc0ca200c74678aabea091158014a1
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання Декларації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2.2. Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник встановив наступну вимогу:
Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці

Дана умова є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ФОП Селедець О.В. в даній закупівлі.
Предметом даної закупівлі є постачання товару, а постачання металопластикових конструкцій не підпадає під Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77. А тому, участь в даній закупівлі зможуть взяти лише ті постачальники, що мають відповідну Декларацію.
Таким чином, Замовник безпідставно обмежує коло потенційних учасників, включаючи ФОП Селедець О.В., який є активним учасником ринку відповідної продукції, чим порушує статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про надання Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації