• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 – 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами»

Завершена

1 187 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 935.00 UAH
Період уточнення: 09.04.2025 15:31 - 02.05.2025 00:00
Відповідь надана

Звернення щодо внесення змін та усунення вимог які обмежують конкуренцію

Номер: 9cfdc251e2fa48b9b65e9592c779a5f8
Дата опублікування: 12.04.2025 19:03
Опис: 1. Відповідно до п.8 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що у разі залучення субпідрядника/співвиконавця, учасник у складі тендерної пропозиції надає документи субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним (додаток 1), технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації, завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг, на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до надання послуг за Договором. Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Разом з цим Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості не містять вимог щодо того, що субпідрядник/співвиконавець повинен відповідати всім кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації. Оскільки субпідрядник/співвиконавець залучається для підтвердження відповідності одному або кільком критеріям. Тому безпідставною є вимога Замовника щодо надання документів субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним (додаток 1), технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації. Така редакція прямо суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостям та дискримінує учасників, які планують залучити субпідрядника/співвиконавця для підтвердження відповідності одному критерію, встановленому у тендерній документації, як це дозволяє Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості. З огляду на це, Замовник повинен був викласти даний пункт наступним чином: у разі залучення субпідрядника/співвиконавця, учасник у складі тендерної пропозиції надає документи субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації, для підтвердження відповідності яким такий субпідрядник/співвиконавець залучається Учасником, завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг, на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до надання послуг за Договором. Така редакція буде відповідати Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям. Стосовно цього питання існує великий обсяг практики АМКУ, яка підтверджує правильність наших вищезазначених тверджень. 2. Відповідно до п.1.3 Додатку №1 до тендерної документації вимагається наявність не менше двох підготовлених водіїв та двох уповноважених з безпеки на транспорті. У нас наявний один підготовлений водій та один уповноважений з безпеки на транспорті. Вимоги щодо наявності не менше 2 вищезазначених працівників не встановлюють норми чинного законодавства України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278. Ми можемо належним чином надати послуги за предметом закупівлі і при наявності одного підготовленого водія та одного уповноваженого з безпеки на транспорті. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує учасників на участь в Процедурі закупівлі. Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників та створює обмеження конкуренції серед учасників. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Стосовно цього питання існує великий обсяг практики АМКУ, яка підтверджує правильність наших вищезазначених тверджень. 3. Відповідно до п.1.3 Додатку №1 до тендерної документації вимагається: у разі залучення учасником спроможностей субпідрядника (субпідрядників) / співвиконавця (співвиконавців) для підтвердження своєї відповідності таким критеріям як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник у складі тендерної пропозиції надає документальне підтвердження від субпідрядника (субпідрядників) / співвиконавця (співвиконавців) інформації про відповідність цим критеріям відповідно до вимог пунктів 1.2 та 1.3 цього додатка, а також надати у складі пропозиції у формі довідки, з зазначенням посади та ПІБ, інформацію про наявність фахівців які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр або спеціаліст) з наданням підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи); водіїв, що мають свідоцтва ДОПНВ (з наданням свідоцтва). Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Разом з цим Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості не містять вимог щодо того, що субпідрядник/співвиконавець повинен відповідати всім чи деяким кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в тендерній документації, для підтвердження яких таких субпідрядника/співвиконавець не залучається. Оскільки субпідрядник/співвиконавець залучається для підтвердження відповідності одному або кільком критеріям, що визначається учасником самостійно. Тому безпідставною є вимога Замовника щодо надання субпідрядником/співвиконавцем довідки, з зазначенням посади та ПІБ, інформацію про наявність фахівців які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр або спеціаліст) з наданням підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи); водіїв, що мають свідоцтва ДОПНВ (з наданням свідоцтва) у випадку, якщо Учасник не залучає субпідрядника/співвиконавця для підтвердження відповідності саме цим кваліфікаційним критеріям. Така редакція прямо суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостям та дискримінує учасників, які планують залучити субпідрядника/співвиконавця для підтвердження відповідності певному критерію, встановленому у тендерній документації, не пов’язаному із підтвердженням наявності водіїв чи осіб, які мають екологічні освіту, як це дозволяє Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості. З огляду на це, Замовник повинен видалити зазначену частину із вимог ТД. Така редакція буде відповідати Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям. Стосовно цього питання існує великий обсяг практики АМКУ, яка підтверджує правильність наших вищезазначених тверджень. 4. Відповідно до Додатку №1.1 до тендерної документації Учасник та /або субпідрядник (у разі залучення) повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 1.1) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу). Інформація про Дозвіл учасника повинна міститися в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів і перевіряється замовником в екосистемі (eco.gov.ua). У нас наявний еквівалентний документ, який має статус дозволу – Декларація, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Зазначаємо, що Декларація формується автоматично, а суб’єкти господарювання не мають змоги впливати на зміст такої Декларації, як і на зміст інформації, що відображена у вищезазначеному реєстрі дозволів та ліцензій. Оскільки у зазначеній декларації не міститься деталізації щодо конкретних кодів або видів відходів, що свідчить про відсутність вимоги щодо зазначення таких кодів або видів відходів у Декларації. Крім цього, лист Міндовкілля №36/36-02/69-25 від 12.03.2025 року, який був наданий на наш запит, чітко свідчить про те, що суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами можуть здійснювати свою діяльність на підстав Декларації, а у змісті Декларації не відображаються коди чи види небезпечних відходів і зміст Декларації є встановленої форми. З огляду на це, у даному пункті потрібно було б передбачити, що Коди та назви (види) відходів відповідно до Національного переліку відходів, зокрема небезпечних відходів зазначених в Додатку 1.1, повинні бути наявні в дозволі, якщо така наявність передбачена чинним законодавством або формою документу. З огляду на вищезазначене, просимо внести відповідні зміни в умови ТД.
Відповідь: Добрий день, відповідні зміни будуть внесені!
Дата відповіді: 14.04.2025 14:22