• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 – 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами»

Завершена

1 187 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 935.00 UAH
Період оскарження: 09.04.2025 15:31 - 02.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: b31851f325f044568bbcc9d5a463a0e3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-09-010270-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації за закупівлею UA-2025-04-09-010270-a І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ 09.04.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі – Замовник) було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-09-010270-a ID y PROZORRO 29a8d0d2ffa3420ab78aaf7238cdb96c на закупівлю послуг за Код ДК 021:2015 – 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами». Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону). Вважаємо що Замовник вказав деякі умови тендерної документації, які обмежують коло потенційних учасників закупівлі та ставлять нас як потенційних учасників у нерівне становище порівняно з іншими учасниками зважаючи на наступне. І. Відповідно до п. 1.3 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає На підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, учасник має надати довідку за формою 3. Для підтвердження інформації, наведеної в довідці за формою 3, учасник має надати документи, що підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, а також посвідчення або сертифікат (з питань охорони праці, додержання санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами тощо). Надати копії: - свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій; - сертифікатів про «Професійну підготовку працівників щодо управління з небезпечними відходами» ; - документа, що підтверджує наявність екологічної освіти у посадових осіб (надати копії дипломів та наказу (ів) про призначення) Також в довідці потрібно вказати про наявність не менше двох підготовлених водіїв, двох вантажників щодо поводження з небезпечними вантажами та двох уповноважених з безпеки на транспорті. Надати копії: - свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій. Уповноважених з безпеки на транспорті) Вказані вимоги є надмірними та такими, що не відповідають вимогам діючого законодавства та обмежують право нас як потенційних учасників на участь у даній закупівлі зважаючи на таке. Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами: - посвідчень або сертифікатів з питань додержання санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами тощо; - двох уповноважених осіб з безпеки на транспорті; - свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій. Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників навчання: - посвідчень або сертифікатів з питань додержання санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами тощо; - двох уповноважених осіб з безпеки на транспорті; - свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 5326-р/пк-пз від 04.04.2025 (надається як доказ). Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. Окремо як доказ Скаржник надає аналогічний договір (№ 25 від 21.01.2025 р.), який підтверджує досвід та можливість надавати послуги без дискримінаційних вимог, встановлених Замовником. ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції. В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них; -об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; -запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому. З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути її в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-09-010270-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги. Додатки: 1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками; 1) Закон України «Про управління відходами»; 2) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24; 3) Наказ про видачу ліцензії із додатком 4) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»; 5) договір (№ 25 від 21.01.2025 р. 6) Рішення № 5326-р/пк-пз від 04.04.2025
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.04.2025 16:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.04.2025 12:13
Дата виконання рішення Замовником: 29.04.2025 10:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bae4ef35894c41959947ccfd404b1101
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2025-04-09-010270-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
09.04.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі – Замовник) було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-09-010270-a ID y PROZORRO 29a8d0d2ffa3420ab78aaf7238cdb96c на закупівлю послуг за Код ДК 021:2015 – 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).

Вважаємо що Замовник вказав деякі умови тендерної документації, які обмежують коло потенційних учасників закупівлі та ставлять нас як потенційних учасників у нерівне становище порівняно з іншими учасниками зважаючи на наступне.
І. Відповідно до п. 1.3 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає На підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, учасник має надати довідку за формою 3.
Для підтвердження інформації, наведеної в довідці за формою 3, учасник має надати документи, що підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, а також посвідчення або сертифікат (з питань охорони праці, додержання санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами тощо).
Надати копії:
- свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій;
- сертифікатів про «Професійну підготовку працівників щодо управління з небезпечними відходами» ;
- документа, що підтверджує наявність екологічної освіти у посадових осіб (надати копії дипломів та наказу (ів) про призначення)
Також в довідці потрібно вказати про наявність не менше двох підготовлених водіїв, двох вантажників щодо поводження з небезпечними вантажами та двох уповноважених з безпеки на транспорті.
Надати копії:
- свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій. Уповноважених з безпеки на транспорті)

Вказані вимоги є надмірними та такими, що не відповідають вимогам діючого законодавства та обмежують право нас як потенційних учасників на участь у даній закупівлі зважаючи на таке.

Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами:
- посвідчень або сертифікатів з питань додержання санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами тощо;
- двох уповноважених осіб з безпеки на транспорті;
- свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій.
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників навчання:
- посвідчень або сертифікатів з питань додержання санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами тощо;
- двох уповноважених осіб з безпеки на транспорті;
- свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 5326-р/пк-пз від 04.04.2025 (надається як доказ).
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.

Окремо як доказ Скаржник надає аналогічний договір (№ 25 від 21.01.2025 р.), який підтверджує досвід та можливість надавати послуги без дискримінаційних вимог, встановлених Замовником.


ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ

Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,

ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути її в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-09-010270-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.

Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
1) Закон України «Про управління відходами»;
2) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24;
3) Наказ про видачу ліцензії із додатком
4) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
5) договір (№ 25 від 21.01.2025 р.
6) Рішення № 5326-р/пк-пз від 04.04.2025
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації