• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

«Різні послуги, пов’язані з діловою сферою» код 79990000-0 за ДК 021:2015 (архівні послуги)

Загальні відомості про закупівлю: див. прикріплений файл ТУ

Завершена

362 070.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 700.00 UAH
Період уточнення: 13.09.2018 16:21 - 18.09.2018 16:44
Відповідь надана

про внесення змін до тендерної документації

Номер: 0048494513984e07829b658f6bc8e143
Дата опублікування: 18.09.2018 14:58
Опис: Відповідно до даних, які містяться у електронній системі публічних торгів Замовником Комунальне підприємство «КИЇВПАСТРАНС» було оголошено закупівлю із ідентифікатором UA-2018-09-13-002608-c. Очікувана вартість закупівлі становить 362 070,00 грн. з ПДВ. Таким чином, відповідно до абз.2 ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» на цю закупівлю поширюються вимоги зазначеного закону і вона мала бути оголошена за процедурою відкритих торгів. Втім, Замовник у порушення вимог ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» оголосив закупівлю UA-2018-09-13-002608-c як допорогову, хоча вона мала б бути оголошена як публічна за процедурою відкритих торгів. Оскільки закупівлю оголошено як допорогову, Учасник відповідно до п. 14 Наказу Зовнішторгвидаву України №35 від 13.04.2016р., має право звернутися із вимогою про усунення порушень. Відповідно до п.1.1 Таблиці 1 Додатку 2 до Тендерної документації, для підтвердження такої вимоги, як «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» замовник вимагає від Учасника подати у складі тендерної «Сертифікат, що виданий на ім'я учасника, на систему управління якістю, стосовно надання послуг із архівації документів ДСТУ ISO 9001:2009». Учасник вважає цю вимогу протиправною та нічим не обґрунтованою з огляду на такі обставини: 1. Відповідно до ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», діяльність, пов’язана із наданням архівних послуг не входить до видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. 2. Сертифікати на систему управління якістю відповідно, які видаються відповідно до ДСТУ ISO 9001:2009 не є обов’язковими для суб’єктів, які надають архівні послуги. 3. Надання сертифікату Учасником жодним чином не підтверджує наявності у нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. 4. Оскільки наявність сертифікату для суб’єктів, які надають архівні послуги не передбачена нормами чинного законодавства України, а відповідно до вимог ч. 4 ст.16 Закону «документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі)», Замовник не має права вимгати такі документи. Крім того, відповідно до норми абз. 2 цієї ж статті відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Ураховуючи вищезазначене, маючи намір взяти участь у закупівлі UA-2018-09-13-002608-c, вимагаємо: 1. Внести зміни до Тендерної документації, зокрема вилучити з неї п.1.1 Таблиці 1 Додатку 2, яким від учасника вимагається подати у складі тендерної «Сертифікат, що виданий на ім'я учасника, на систему управління якістю, стосовно надання послуг із архівації документів ДСТУ ISO 9001:2009». Також повідомляємо, що у зв’язку із порушенням абз.2 ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі», посадові особи Замовника (голова і секретар тендерного комітету) органами Державної аудиторської служби України можуть бути притягнені до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на підставі ч.1 ст. 164-14 КУпАП за здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур закупівель.
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за запитання. Згідно ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» цей Закон застосовується до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень. Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 зазначеного Закону надання послуг з користування інфраструктурою залізничного транспорту загального користування, забезпечення функціонування міського електричного транспорту та експлуатація його об’єктів для надання послуг з перевезення вважається діяльністю в окремих сферах господарювання. Таким чином, закупівля товарів або послуг очікуваною вартістю до 1 млн. грн. є допороговою для підприємства. Щодо вимоги надати у складі пропозиції сертифікат, що виданий на ім'я учасника, на систему управління якістю, стосовно надання послуг із архівації документів ДСТУ ISO 9001:2009, то Замовник повторно зазначає наступне. Не заважаючи на необов’язковість такої сертифікації згідно чинного законодавства, Замовник має право його вимагати, оскільки отримати зазначений сертифікат якості може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001. В даному випадку вимога Замовника не може вважатись дискримінаційною. Крім того, у попередній відповіді Замовником роз’яснено, що наявність в учасника згаданого вище сертифікату якості ISO 9001 гарантує підвищення якості надання послуг, оскільки одним з основних принципів побудови системи менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності: діяльність організації складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає у систематичній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв'язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою. Виходячи з вищевикладеного, автором звернення не доведено та документально не підтверджено неможливість виконання вищезгаданої вимоги Документації та яким чином дані вимоги Документації порушують його права чи законні інтереси, та перешкоджають йому взяти участь у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим у Замовника відсутні підстави для задоволення вимог звернення.
Дата відповіді: 18.09.2018 16:40
Відповідь надана

Загальне питання по закупівлі

Номер: 3cd93466efe549dda13657512ecaf583
Дата опублікування: 17.09.2018 10:13
Опис: Вимоги замовника мають відповідати вимогам чинного законодавства України, так чи ні? Яким нормативно-правовим актом передбачено наявність сертифікату ISO на архівні послуги? Вам взагалі відомо поняття сертифікації послуг в Україні та які правові наслідкі має даний сертифікат? Тендерна документація може містити й іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Головне при цьому — пам’ятати про такі принципи публічних закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників і недискримінація учасників. І відповідно, не включати до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тож замовник визначає вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам з огляду на специфіку предмета закупівлі та з дотриманням законодавства в цілому. Тому просимо внести зміни до технічної документації Замовника. У разі відсутності таких змін чи правового обгрунтування за наслідками аукціону ми звернемося до суду та правоохоронних органів.
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за запитання. Згідно вимог підпункту 1.1 пункту 1 таблиці 2 додатку 2 до документації на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасники повинні надати у складі пропозиції сертифікат, що виданий на ім'я учасника, на систему управління якістю, стосовно надання послуг із архівації документів ДСТУ ISO 9001:2009. Наявність в учасника згаданого вище сертифікату якості ISO 9001, гарантує підвищення якості надання послуг, оскільки одним з основних принципів побудови системи менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності: діяльність організації складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає у систематичній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв'язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою. Оскільки отримати зазначений сертифікат якості може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001, така вимога документації не може вважатись дискримінаційною.
Дата відповіді: 17.09.2018 13:34