-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
дизельне паливо
Завершена
8 556 840.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 85 568.40 UAH
мін. крок: 1% або 85 568.40 UAH
Період уточнення:
03.04.2025 18:08 - 10.04.2025 00:00
Відповідь надана
ЗВЕРНЕННЯ
Номер:
bb1c02aa77754d42a69c469a0ecf63e8
Дата опублікування:
07.04.2025 15:04
Опис:
З урахуванням положень п. 54 Особливостей, звертаємось до Замовника з вимогою внесення змін до тендерної документації, та приведення її у відповідність вимогам чинного законодавства, а саме:
П. 5. Технічна специфікація до предмета закупівлі, викладеної в Додатку 1.1. тендерної документації, передбачає:
«5. У разі зміни ціни за одиницю товару, різниця між запропонованою ціною Учасника за результатами аукціону (аукціонна ціна) та фактичною ціною за одиницю товару на відповідній АЗС міста Херсона в день проведення аукціону, зберігається на весь період дії договору.»
Така ж умова визначена і у Проєкті договору.
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що тендерна документація містить вимогу, що суперечить іншим умовам тендерної документації, та вимогам чинних нормативно-правових актів, а саме умову в частині підстави зміни ціни за одиницю Товару, яка в сукупності суперечить вимогам чинного законодавства, зокрема:
Згідно п19 Особливостей, Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
По-перше, чинне законодавство НЕ ВИЗНАЧАЄ, що зміна ціни повинна прорахувуватись експертними підприємствами САМЕ на певну АЗС у м. Херсон, оскільки визначення ціни на окремій АЗС – не свідчить про коливання ціни за одиницю товару на ринку палива у України (оскільки стаття 11 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні» визначає обов’язок проведення дослідження цін на всьому ринку палива та надання відповідних експертних висновків).
По-друге, такою умовою тендерної документації Замовник фактично встановлює умову, за якою прийняти участь у закупівлі зможе лише один постачальник пального, а саме афілійована особа власника АЗС певної мережі, яка знаходиться на території м. Херсон, оскільки умовою щодо окремого порядку зміни ціни за одиницю Товару (п. 5 Додатку 1.1. ТД) – Замовник фактично створив економічні умови, за якими конкурентний економічний потенціал наявний у окремо визначеного постачальника палива.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідь:
Доброго дня. Не зрозуміло, чому Вас так обурила антидемпінгова вимога. Наше підприємство неодноразово стискалося з проблемою демпінга. Тому і виникла необхідність зафіксувати різницю між ціною за одиницю товару, яка запропонована учасником після проведення аукціону, та ціною на АЗС цього ж учасника в день проведення аукціону. Тобто, якщо різниця становить 1 грн., то вона зберігається на весь період дії договору навіть у разі збільшення, або зменшення ціни за одиницю товару. Наше підприємство не претендує на експерта у галузі проведення дослідження цін на всьому ринку палива та надання відповідних експертних висновків, але з метою запобігання демпінгу та на підставі пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації дану вимогу.
Дата відповіді:
07.04.2025 15:31
Відповідь надана
ЗВЕРНЕННЯ
Номер:
8c6fc5909ebe43b497854cc82a4fc1be
Дата опублікування:
07.04.2025 15:04
Опис:
З урахуванням положень п. 54 Особливостей, звертаємось до Замовника з вимогою внесення змін до тендерної документації, та приведення її у відповідність вимогам чинного законодавства, а саме:
п. 1 Технічна специфікація до предмета закупівлі, викладеної в Додатку 1.1. тендерної документації, передбачає:
«1. Якість ПММ повинна відповідати ДСТУ, технічним умовам виробника, що підтверджується сертифікатом якості.»
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі визначає надання САМЕ сертифікату ЯКОСТІ на Товар.
Сертифікат якості на товар і сертифікат відповідності – це документи, які підтверджують відповідність товару вимогам нормативного документу.
Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT).
В той час, як Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар (це стосується деяких харчових продуктів, продукції металургії, тощо), але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо.
Отже, сертифікат якості за своєю нормативно-правовим значенням, містить ТІ САМІ РЕКВІЗИТИ, як і Паспорт якості.
Але, визначена умова тендерної документації щодо надання учасниками САМЕ «сертифікату ЯКОСТІ» - є дискримінаційною, оскільки на паливо, яке виготовлено в Україні, завод виробник видає ПАСПОРТ якості.
Тим більше, така вимога передбачена нормами Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927 щодо:
- 8. Кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів.
Наше підприємство поставляю паливо національного виробництва, на яке завод-виробник складає паспорт якості та декларацію про відповідність. А також, органом оцінки відповідності, акредитованим на сертифікацію продукції, видано сертифікат ВІДПОВІДНОСТІ.
Отже, на виконання вимог щодо «Якість ПММ повинна відповідати ДСТУ, технічним умовам виробника,», наше підприємство може надати – паспорт якості, декларацію про відповідність та сертифікат відповідності, що визначає факт наявності дискримінаційної вимоги щодо надання «сертифікату ЯКОСТІ».
Відповідь:
Будуть внесені зміни
Дата відповіді:
08.04.2025 12:48