-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт дитячого інфекційного відділення Комунального підприємства «Слобожанська центральна лікарня» Слобожанської селищної ради за адресою: м. Дніпро вул. Холодильна, 60. Пожежна безпека та слабострумні мережі»
Торги не відбулися
3 898 936.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 494.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 494.68 UAH
Період уточнення:
03.04.2025 09:18 - 27.04.2025 00:00
Відповідь надана
Сертифікати НААУ
Номер:
da0345cd35914b43a4c41408e9e17ada
Дата опублікування:
07.04.2025 19:45
Опис:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, що не узгоджуються із чинними нормами законодавства України. Зокрема, «наявність в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 37001 – система управління заходами боротьби з корупцією виданого акредитованим органом НААУ.
та ДСТУ ISO 50001 - cистеми енергетичного менеджменту виданого акредитованим органом НААУ. Ми, як досвідчений учасник в торгах відповідно даного предмету закупівлі, маємо відповідні сертифікати, видані органом сертифікації, який не акредитований Національним агентством з акредитації України. При цьому жодним з законів чи інших нормативних актів в Україні не встановлено, що орган сертифікації, який акредитований в НААУ відрізняється від органу сертифікації, який не акредитований в НААУ. При цьому відповідно до частини 1 статті 5 ЗУ "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" передбачено, що акредитація органів сертифікації є добровільною. Вимагаємо виключити вимогу щодо надання сертифікатів саме виданого акредитованим органом НААУ! У разі не внесення змін в даній частині, ми будемо вимушені звертатись в АМКУ з метою захисту своїх прав.
Відповідь:
Шановний Учасник, відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми якісними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Водночас у статті 1 Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі — Закон про акредитацію) зазначено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі — акредитація) — засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Оцінка — процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та / або інших нормативних документів.
Закон про акредитацію регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності.
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, він приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п’ять років.
Наказом № 5 від 04.01.2002 Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України (сьогодні Міністерство економіки України) було утворено державну неприбуткову організацію — Національний орган з акредитації України.
Наказом Мінекономіки від 13.07.2020 № 1318 затверджено Положення про Національне агентство з акредитації України (НААУ), яким визначено, що НААУ є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності.
Тобто на сьогодні єдиним національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності є Національне агентство з акредитації України (НААУ).
Дата відповіді:
10.04.2025 14:55
Відповідь надана
Вартість матеріалів та обладнання - з чим порівнювати?
Номер:
81573002bc7f4e9ea7922370eb0d50a2
Дата опублікування:
07.04.2025 19:45
Опис:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги. Зокрема: «Вартість матеріалів та обладнання у пропозиції учасника не повинно перевищувати вартості цих матеріалів та обладнання в кошторисній документації проекту на об’єкт будівництва, що додається до тендерної документації.» Звертаємо увагу шановного Замовника, що кошторисної документації проекту на об’єкт будівництва НЕ ЗАВАНТАЖЕНО у складі документів тендерної документації. Просимо завантажити дані (підсумкову відомість ресурсів) з цінами для виконання даної вимоги.
Відповідь:
Шановний Учасник, до п.6 Тендерної документації внесено зміни.
Дата відповіді:
10.04.2025 15:36
Відповідь надана
Будівельні машини?
Номер:
2a665b5ab3624228a9c675518f619601
Дата опублікування:
07.04.2025 19:43
Опис:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги. Зокрема «на підтвердження наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1, яка містить інформацію про наявність основних будівельних машин, механізмів, устаткування.». Про які будівельні машини йде мова?
Відповідь:
Шановний Учасник, йде мова про будівельні машини та механізми зазначені в розділі ІІ «Будівельні машини і механізми» підсумкової відомості ресурсів Додатка 4 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»
Дата відповіді:
10.04.2025 14:57
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога щодо дати відгуку!
Номер:
2b366c10198146c58f4e62531e669917
Дата опублікування:
07.04.2025 19:43
Опис:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, що не узгоджуються із чинними нормами законодавства України. Зокрема, «Лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) від контрагенту, з яким укладений договір про належне виконання цього договору виданого не раніше дати викладання тендеру.». Ми, я як досвідчений учасник в торгах відповідно даного предмету закупівлі, маємо декілька відгуків щодо виконаних аналогічних договорів, проте вони отримані раніше дати викладання тендеру. Дана вимога є абсолютно дискримінаційною. Звертаємо увагу замовника, що згідно Узагальненої практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації
Опубліковано 22 лютого 2024 року (https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/komisia-z-rozglyadu-skarg/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii)
«3. Вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Стаття 16 Закону передбачає встановлення замовником такого кваліфікаційного критерію до учасників, як зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Вимоги до документів, що підтверджують виконання договору (наприклад, відгуки, видані на ім’я конкретних замовників, у чітко визначений період) тощо визначаються Комісією дискримінаційними, оскільки звужують коло потенційних учасників процедур закупівель, жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання ними послуг, що є предметом закупівлі. Наполегливо просимо видали вимогу щодо надання відгуку з датою «не раніше дати викладання тендеру»! У разі не внесення змін в даній частині, ми будемо вимушені звертатись в АМКУ з метою захисту своїх прав.
Відповідь:
Шановний Учасник, Додаток 2 до тендерної документації викладений в новій редакції.
Дата відповіді:
10.04.2025 14:52
Відповідь надана
Декларація на роботи
Номер:
0cd67dd798c84117bc0787076ff69542
Дата опублікування:
07.04.2025 19:42
Опис:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, що не узгоджуються із чинними нормами законодавства України. Зокрема,«Декларація відповідності матеріально-технічної бази на експлуатацію устаткування та/або Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме:
спорудження і обслуговування крижаних і поромних переправ, доріг, бродів;
- Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі( ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо);
- Земляні роботи, що виконуються на глубині понад 2метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою;
- Роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000В, в зонах дії струму високої частоти;
Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин;
- Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин та механізмів;
-Монтаж, демонтаж, налагоджування , ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної безпеки, а саме:
- Устаткування напругою понад 1000В;
- Вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підймники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників;
- Роботи в охоронних зонах діючих магістральних трубопроводів та ліній електропередачі;». Ми, як досвідчений учасник в торгах відповідно даного предмету закупівлі, детально ВИВЧИЛИ всі вимоги технічної специфікації і стверджуємо, що перелічені вище роботи підвищеної небезпеки відсутні в технічному завдання замовника та не узгоджуються з предметом закупівлі. Вимагаємо видалити з вимог тендерної документації вище перелічені види небезпечних робіт із вимоги надання відповідної Декларації та/або Дозволу. У разі не внесення змін в даній частині, ми будемо вимушені звертатись в АМКУ з метою захисту своїх прав.
Відповідь:
Відповідно до ст. 21 ЗУ «Про охорону праці», Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, припинення дії дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі – Порядок). При цьому, на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування.
Відповідно до п. 6 Порядку, Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, а згідно п. 21 - Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.
Відповідно до ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Так, Замовником сформовано технічну специфікацію, яка містить усю інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідну вимоги передбачено Тендерною документацією з огляду на технічне завдання за предметом закупівлі. Виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки без відповідних дозвільних документів суперечить чинному законодавству. У той же час, примітками до Тендерної документації передбачено, зокрема, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У разі якщо учасник або переможець відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати/надавати вказані документи, такий учасник або переможець надає пояснювальну записку з цього приводу. Таким чином, якщо учасник переконаний у відсутності вимог законодавства щодо надання відповідних документів для виконання технічного завдання, то він відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати/надавати вказані документи, натомість надає пояснювальну записку з цього приводу, а їх відсутність не може бути підставою для її відхилення замовником.
Дата відповіді:
10.04.2025 14:17
Відповідь надана
Норма тривалості робочого часу
Номер:
0f3b6124b2fc4eddbf56eaf6df2eaf2f
Дата опублікування:
07.04.2025 19:41
Опис:
2. Шановний Замовнику, тендерна документація містить вимоги, що не узгоджуються із чинними нормами законодавства України. Зокрема, «Договірна ціна повинна бути додатково до формату pdf надана в форматі imd у останній версії програмного комплексу АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів. При розрахунках враховувати норму тривалості робочого часу станом на 2024 рік та розмір кошторисної заробітної плати не більше 18350,00 грн.» Замовник розміщує тендерну документацію і оголошує процедуру закупівлі з огляду на ПОТОЧНЕ ЧИННЕ законодавство України. Вимога «При розрахунках враховувати норму тривалості робочого часу станом на 2024 рік» не узгоджується із чинним законодавством, адже зараз є 2025 рік. Згідно діючих Указів Президента середньомісячна норма тривалості робочого часу при 40-годинному робочому тижні з 07.02.2025 становить 169,58 людино-годин на місяць. У разі розрахунку такої величини за нормами 2024 року буде невідповідність вимогам чинного законодавства . Проєктом договору передбачено: «Порядок визначення вартості договірної ціни проводиться на основі кошторису згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.» Договірна ціна має бути розрахована з урахуванням чинних нормативних норм! Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію та зазначити вимогу наступним чином: «При розрахунках враховувати норму тривалості робочого часу станом на 2025 рік» задля запобігання порушень, що можуть бути виявлені при перевірках процедури органами ДАСУ. У разі наявності такого порушення (вимоги по 2024 року) є ризик розірвання вже укладеного договору з учасником, що призведе до збитків учасника. Отже, наполегливо просимо Замовника внести зміни. У разі не внесення змін в даній частині, ми будемо вимушені звертатись в АМКУ з метою захисту своїх прав.
Відповідь:
Шановний Учасник, до ДОДАТКУ №7 тендерної документації та до Тендерної документації внесено зміни.
Дата відповіді:
10.04.2025 15:35
Відповідь надана
Дозвіл на розміщення будівельних відходів у спеціально відведених місцях
Номер:
5c2311ce0693466cae18af31771675c8
Дата опублікування:
07.04.2025 19:40
Опис:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить вимоги, що не узгоджуються із чинними нормами законодавства України. Зокрема, тендерною документацією вимагається: «Договір з організацією, яка має дозвіл на розміщення будівельних відходів у спеціально відведених місцях. Строк дії договору має бути не меншим ніж строк виконання робіт за предметом закупівлі цих торгів, або договір має містити умову про можливість його пролонгації.» Технічним завданням не передбачено саме розміщення будівельних відходів у спеціально відведених місцях. Згідно технічного завдання вивезення будівельних відходів може бути виконано організацією, яка займається вивозом будівельних відходів. Звертаємо увагу, що з набранням чинності Закону України № 1193-VII, було скасовано необхідність одержання дозволів на розміщення відходів та лімітів на утворення та розміщення відходів. Крім того, відповідно до Закону України від 19.05.2011 р. N 3392-VI ( 3392-17 ) "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" такий документ не включено до переліку документів дозвільного характеру. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників, з огляду на те, що учасники не зобов’язані мати «договір з організацією, яка має дозвіл на розміщення будівельних відходів у спеціально відведених місцях», згідно технічного завдання немає обов’язку розміщення відходів у спеціально відведених місцях. Технічним завданням передбачено лише вивезення сміття. Вимагаємо видалити незаконну, дискримінаційну вимогу з тендерної документації шляхом виключення її з переліку документів для учасника. У разі не внесення змін в даній частині, ми будемо вимушені звертатись в АМКУ з метою захисту своїх прав.
Відповідь:
Предметом закупівлі є Капітальний ремонт, що, в свою чергу, відноситься до будівництва, відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО. Тому будь-яке сміття (відходи тощо), що утворюються в процесі такої діяльності, відносяться до будівельних відходів.
Замовником встановлено вимогу щодо наявності в учасників договору з організацією, яка має дозвіл на розміщення будівельних відходів у спеціально відведених місцях, оскільки, такий тип відходів відноситься до будівельних відходів, що передбачає їх вивезення у спеціально відведені місця. Не допускається викидання такого сміття у сміттєві баки, призначені для побутового сміття.
Вбачаючи, що технічним завданням передбачено вивезення будівельного сміття, ініціатором даної вимоги (звернення) не доведено його неможливість участі у процедурі закупівлі, шляхом укладення договору з організацією, що займається захороненням або утилізацією будівельних відходів. Дані організації мають можливість укладання таких договорів з особами, які потребують надання таких послуг. Коло таких осіб не є обмеженим.
Відповідно до Закону України "Про управління відходами" 7) відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися; 38) управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об'єктами видалення відходів;
Відповідно до частини третьої ст. 13 Закону України "Про управління відходами" 3.Утворювачі або власники відходів, які не є суб'єктами господарювання у сфері управління відходами, зобов'язані забезпечувати зберігання відходів у спосіб, що є безпечним для здоров'я людини та навколишнього природного середовища, та передавати відходи суб'єктам господарювання у сфері управління відходами протягом одного року з моменту їх утворення. 4. Передача суб'єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
Відповідно до частини другої ст. 16 ЗУ "Про управління відходами" 2. Утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов'язані: 3) обробляти відходи самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, або передавати їх для оброблення суб'єктам господарювання у сфері управління відходами, які мають такий дозвіл; 4) у разі утворення побутових відходів укладати договір про надання послуги з управління побутовими відходами з виконавцем відповідної послуги та вносити плату за надання такої послуги відповідно до встановлених тарифів;
Відповідно до пункту 6 "Про затвердження Правил надання послуги з управління побутовими відходами та типових договорів про надання послуги з управління побутовими відходами" затверджених Постановою КМУ № 835 від 08.08.2023, суб'єкти господарювання, які здійснюють операції із збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку згідно з частиною третьою статті 33 Закону України “Про управління відходами”. Виконавчий орган місцевої ради на конкурсних засадах може визначити декількох суб'єктів господарювання, які провадять господарську діяльність із збирання та перевезення побутових відходів, на території територіальної громади за територіальним принципом та/або за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні).
В той же час, відповідно до статті 40 Закону України "Про управління відходами" захоронення відходів здійснюється на спеціально обладнаних полігонах, що відповідають вимогам чинного законодавства, та управління яким здійснюється уповноваженим суб'єктом господарювання, що має дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. В свою чергу, такі полігони згідно з частиною 2 статті 40 Закону України "Про управління відходами" поділяються на полігони для небезпечних відходів; полігони для відходів, що не є небезпечними; полігони для інертних відходів.
Таким чином, твердження щодо вивезення сміття без розміщення відходів у спеціально відведених місцях, що утворюється за наслідками проведених робіт, не відповідає вимогам чинного законодавства, з огляду на що доводи підлягають відхиленню, а підстав для внесення змін до Документації не вбачається.
Відповідно частини третьої статті 22 Закону Документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до Документації, відповідно, підтверджуюче законодавче право Замовника на дані дії. Тобто, Замовник може включити до Документації інші вимоги, які, на його думку, необхідні, при цьому дотримуючись всіх принципів проведення закупівлі, в тому числі відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та об'єктивної та неупередженої оцінки Пропозицій.
Документація складена у відповідності до законодавства й не містить жодної дискримінуючої вимоги, або яка обмежує коло осіб. Замовник діє виключно відповідно до вимог чинного законодавства та керуючись принципами здійснення публічних закупівель.
Дата відповіді:
10.04.2025 14:04
Відповідь надана
Щодо дискримінаційних та необґрунтованих вимог у тендерній документації.
Номер:
0a3d6021d6924bb598bddd3f4a27cc64
Дата опублікування:
07.04.2025 09:07
Опис:
Звернення:
Комунальним підприємством «Слобожанська центральна лікарня» Слобожанської селищної ради було оголошено проведення відкритих торгів на закупівлю робіт: «Капітальний ремонт дитячого інфекційного відділення Комунального підприємства «Слобожанська центральна лікарня» Слобожанської селищної ради за адресою: м. Дніпро вул. Холодильна, 60. Пожежна безпека та слабострумні мережі» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
Відповідно до вимог Додатку № 3 до Тендерної документації, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи Замовника від 03.04.2025 р. № 19, учасником у складі своєї тендерної пропозицію мають бути надані наступні документи: ДСТУ ISO 37001 – система управління заходами боротьби з корупцією виданого акредитованим органом НААУ (п. 9 Додатку № 3 до Тендерної документації) та ДСТУ ISO 50001 - системи енергетичного менеджменту виданого акредитованим органом НААУ (п. 10 Додатку № 3 до Тендерної документації).
Національний стандарт ДСТУ ISO 37001 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)», визначає вимоги до системи управління антикорупційними процесами в організації. Його впровадження допомагає виявляти та запобігати корупційним ризикам, а також відповідати вимогам законодавства щодо протидії корупції. Така сертифікація є добровільною, і підприємства проводять її з власної ініціативи або у відповідь на вимоги замовників чи регуляторів.
Національний стандарт ДСТУ ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 50001:2018, IDT)» встановлює вимоги до системи енергетичного менеджменту, допомагаючи організаціям впроваджувати систематичний підхід до управління енергією.
Враховуючи вищенаведене, зазначаємо, що вимоги, встановлені пунктами 9,10 Додатку № 3 до Тендерної документації щодо наявності сертифікатів ДСТУ ISO 37001 та ДСТУ ISO 50001 є дискримінаційними, оскільки:
По-перше, відсутній зв’язок між сертифікатами та предметом закупівлі. Національний стандарт ISO 37001:2018 регулює антикорупційну діяльність учасника, яка не стосується технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі. Національний стандарт ISO 50001:2020 стосується внутрішнього управління енергією підприємства, але не є вимогою до якості постачання чи технічних характеристик предмета закупівлі.
По-друге, відповідно до п. 29 постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Замовник не має права встановлювати вимоги, які не передбачені національними стандартами для предмета закупівлі.
По-третє, згідно з положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація має формуватися з урахуванням принципу пропорційності. Вимога сертифікатів ДСТУ ISO 37001 та ДСТУ ISO 50001 створює необґрунтовані витрати для учасника, які не мають впливу на здатність виконати роботи, передбачені тендерною документацією. Таким чином, учасник змушений отримувати сертифікати, які не впливають на виконання робіт за договором, а є необхідними лише для участі у торгах.
На підставі вищезазначеного, з метою усунення порушень пропонується внести зміни до Додатку № 3 до Тендерної документації, та виключити дискримінаційні вимоги щодо надання учасником у складі своєї тендерної пропозицію документи: ДСТУ ISO 37001 – система управління заходами боротьби з корупцією виданого акредитованим органом НААУ та ДСТУ ISO 50001 - системи енергетичного менеджменту виданого акредитованим органом НААУ.
Відповідь:
По суті звернення надаємо наступне роз’яснення:
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно
до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема,
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у
тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи
опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні
специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог,
визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
При цьому, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону, Замовник може вимагати від учасників
підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними
чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник
повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань,
декларація або СЕРТИФІКАТИ можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким
характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та СЕРТИФІКАТИ повинні бути видані
органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом АКРЕДИТАЦІЇ
або іншим способом, визначеним законодавством.
При цьому, чинним законодавством не передбачено наразі іншого способу підтвердження
компетентності органів з оцінки відповідності, окрім акредитації.
Таким чином, можливість Замовника встановлювати у тендерній документації вимоги в частині
сертифікатів, виданих акредитованим органом, прямо передбачена Законом, відтак не є
дискримінаційною чи протиправною.
Законність вимог Тендерної документації в частині сертифікатів ISO та відсутність
дискримінаційної складової підтверджується рішенням Органу оскарження No21097 -р/пк-пз
від 28.12.2023, №17248-р/пк-пз від 22.10.2024.
Стандарту ISO 37001 надано сили національного та імплементовано до чинного
законодавства України ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції.
Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT) відповідно до Наказу ДП
«УкрНДНЦ» від 18.12.2018 № 507. Так, згідно положень вступу до вказаного стандарту
передбачено, що Цей стандарт відображає міжнародну належну практику та може бути
використаний у всіх країнах. Він застосовується для малих, середніх та великих організацій у
ВСІХ галузях економіки, враховуючи державні, приватні та неприбуткові організації.
Відповідність цьому стандарту не може забезпечити впевненість, що хабарництво не
відбулося або не відбудеться стосовно організації, оскільки неможливо повністю усунути
ризик корупції. Однак цей стандарт може допомогти організації запровадити розумні та
пропорційні заходи, спрямовані на ПОПЕРЕДЖЕННЯ, ВИЯВЛЕННЯ ТА РЕАГУВАННЯ на
хабарництво. Водночас, відповідно до розділу «сфера застосування» зазначеного стандарту,
Цей стандарт установлює вимоги та надає настанову для встановлення, упровадження,
підтримки, перегляду та вдосконалення системи управління щодо протидії корупції. Система
може бути автономною або інтегрованою в загальну систему управління. Вимоги цього
стандарту є загальними і призначені для застосування ВСІМА організаціями (або частиною
організації), незалежно від типу, розміру та характеру діяльності, а також у державних,
приватних або неприбуткових галузях економіки.
Необхідність підтвердження відповідності системи управління щодо протидії корупції
вимогам стандарту обумовлена тим, що наявність корупції чи корупційних ризиків у будь-яких
проявах веде до значних соціальних, моральних, економічних і політичних наслідків, підриває
доброчесне управління, перешкоджає розвитку і спотворює конкуренцію, а також веде до
збільшення вартості ведення бізнесу, непрозорості в комерційних угодах, збільшення вартості
товарів і послуг, зниження їхньої якості, що знищує довіру в організаціях і заважає
справедливій та ефективній роботі ринків.
Тож, будь-яка організація має взяти на себе відповідальність щодо сприяння у боротьбі з
хабарництвом, що можливо досягти впровадженням системи управління щодо протидії
корупції, яку представлено в національному стандарті ISO 37001, та зобов’язань керівництва
організації щодо встановлення цілісності, прозорості, відкритості та дотримання вимог.
Неабияк важливо, щоб добре керована організація мала політику дотримання, яку підтримано
належними системами управління, що допоможуть їй виконувати свої юридичні зобов’язання
та зберігати відданість принципам. Політика боротьби з хабарництвом має бути складовою
загальної політики організації. Політика боротьби з хабарництвом та система управління, що її
підтримує, допомагає організації уникати або зменшувати витрати, ризики та збитки від
хабарництва, сприяти розвитку довіри та довірливості в ділових стосунках та посилювати свою
репутацію.
Стандарт ДСТУ ISO 50001:2020 Наказом ДП «УкрНДНЦ» від 03.06.2020 № 104 прийнято
як національний з наданням чинності з 15.09.2020р. Мета даного стандарту полягає в наданні
можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення
енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та
споживання енергії. Цей стандарт установлює конкретні вимоги до системи енергетичного
менеджменту (СЕнМ) організації. Результативне впровадження цього стандарту дає змогу
застосувати системний підхід до поліпшення енергетичної результативності, яку можуть
змінити способи, що застосовуються організацією для здійснення енергетичного менеджменту.
Інтегруючи енергетичний менеджмент у бізнес-практику, організація може створити процес
для постійного поліпшення енергетичної результативності.
Цей стандарт може застосовувати БУДЬ-ЯКА організація, незалежно від її типу, розміру,
складності, географічного місцезнаходження, організаційної культури або продуктів і послуг,
які вона надає. За рахунок поліпшення енергетичної результативності та зниження відповідних
витрат на енергію організація може підвищити свою конкурентоспроможність.
Отже, вимоги стосовно надання сертифікатів, які засвідчують, що система управління
учасника відповідає вимогам ISO 37001, 50001 не порушують принцип недискримінації
учасників та не є антиконкурентними, оскільки зазначені стандарти розповсюджуються та
застосовуються до усіх організацій, та обумовлені потребою Замовника у забезпеченні
укладення договору із контрагентом, у якого впроваджена та функціонує інтегрована система
управління, задля забезпечення якісного та належного виконання контрагентом послуг за
договором.
Відповідність послуг вимогам чинного законодавства та їх якість залежить від рівня
кваліфікації персоналу, планування його робіт, чіткого дотримання запланованих дій та
технологій, постійного контролю та аналізу своїх дій, що може забезпечити лише виконавець з
високим рівнем організації власної діяльності, про що свідчить практика впровадження
вказаних систем менеджменту. Наявність в учасників сертифікованих систем управління має
суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості послуг, що надаються, злагодженості
дій під час їх надання, а тому надійнішого використання коштів за призначенням.
Впровадження вищезазначених системи управління та їх сертифікація наразі є
загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації
управління, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний
сертифікат.
Крім того, вимога не містить доказів та документального підтвердження неможливості
отримання вказаних документів окремими суб’єктами господарювання, відтак не доведено та
документально не підтверджено дискримінаційний характер вимог Тендерної документації по
відношенню до окремих потенційних учасників.
Щодо посилання на п. 29 Особливостей слід зазначити, що його положення
поширюються на закупівлю твердого палива, природного газу, газу скрапленого для
комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, натомість
предметом даної закупівлі є «Капітальний ремонт дитячого інфекційного відділення
Комунального підприємства «Слобожанська центральна лікарня» Слобожанської селищної
ради за адресою: м. Дніпро вул. Холодильна, 60. Пожежна безпека та слабострумні мережі».
Дата відповіді:
09.04.2025 14:25