-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ЗДО №139 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)
Завершена
1 297 978.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 489.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 489.89 UAH
Період уточнення:
01.04.2025 16:07 - 10.04.2025 00:00
Відповідь надана
Виключення дискримінаційних умов.
Номер:
3ba9073f6228405bb0a6201955862959
Дата опублікування:
01.04.2025 18:56
Опис:
Шановний Замовнику! З метою не затягування процесу закупівлі шляхом звернення до АМК України просимо Вас виключити явні дискримінаційні вимоги, що неодноразово оскаржувалися на користь Учасника закупівлі, а саме:
1) Вами встановлені вимоги щодо надання Учасниками сертифікатів:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT);
- ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT);
- ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT);
- ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT);
- ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT);
- ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT);
- ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT);
- ДСТУ 8965:2019.
Із вказаного переліку тільки сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT), ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) мають відношення до предмету закупівлі. Усі інші сертифікати жодним чином не відносяться до предмету закупівлі, що підтверджується неодноразовими рішеннями Антимонопольного комітету України.
Вказане порушення підтверджується “Узагальненням практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації” що опубліковано 22 лютого 2024 року о 18:00 на офіційному веб порталі Антимонопольного комітету України (посилання: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii) де чітко вказано, що крім нормативних документів, що регламентують надання послуг з протипожежної безпеки - “до державних стандартів (ДСТУ) та державних будівельних норм (ДБН), пов’язаних із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, належать, зокрема, такі:
· ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності;
· ДСТУ 2273:2006 Протипожежна техніка. Терміни та визначення основних понять;
· ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення;
· ДСТУ 9115:2021 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Внутрішній аудит з оцінки протипожежного стану. Загальні положення;
· ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення;
· ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи;
· ДСТУ EN 50518:2019 Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень;
· ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення;
· ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту;
· ДБН В.1.1.7-2016 Пожежна безпека об’єктів будівництва.
Тому просимо Вас виключити з тендерної документації вимогу щодо надання наступних сертифікатів:
- ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT);
- ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT);
- ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT);
- ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT);
- ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT);
– ДСТУ 8965:2019.
2) Також у тендерної документації встановлені надмірні вимоги, що перевищують Ваши повноваження, які є додатковими (надмірними) до учасників процедур закупівель у цій частині, які не передбачені законодавством, зокрема, Ліцензійними умовами та предметом закупівлі, а саме:
- Звіт за результатами аудиту тощо) про відповідність системи керування вимірюваннями лабораторії вимогам ДСТУ ISO 10012:2005??? Що це за звіт?! До свідоцтва електротехнічний лабораторії надається сфера вимірювань, а такого поняття яз звіт не існує взагалі.
- Надати документ встановленого зразка про технічний стан автотранспорту, який учасник планує використовувати для виконання робіт за даною процедурою закупівлі (такий документ має підтверджувати справність автотранспорту). Що це за документ?! В України не теперішній час відмінений тех.огляд. Якій документ потрібний та на підставі чого?
- Учасник повинен забезпечити місце надання послуг засобами первинного пожежогасіння, про що надає у складі пропозиції гарантійний лист з додаванням документу (-ів), що підтверджують наявність таких засобів (видаткові накладні та/або договір купівлі-продажу та/або договір оренди, тощо). Навіщо Вам видаткові Учасника на вогнегасники якщо Учасник надає гарантійний лист та відповідно гарантує якість послуг?
- Посвідчення та протоколи по НПАОП 45.2-7.02-12 (система стандартів безпеки....) НПАОП 45.2-7.03-17 ( мінімальні вимоги з охорони праці на майданчиках ....) жодним чином не відносяться до предмету закупівлі, адже це на капітальний ремонт та не будівельні роботи.
- Документи на виконання аналогічного договору, а саме “банківський документ, (виписка) про надходження коштів згідно з таким договором, акт звірки з замовником, документи, що підтверджують оплату податків в період виконання умов договору, податкові накладні, які складені на всі акти виконаних робіт/наданих послуг щодо аналогічного договору та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (у разі якщо Учасник є платником податку на додану вартість), фінансовий звіт чи податкову декларацію (поквартально або річний) стосовно року, в якому були виконані роботи (надані послуги) відповідно до аналогічного договору. Надані документи повинні відображати повне виконання умов договору сторонами” перевищують Ваші повноваження, адже Ви не податкова інспекція або іншій адміністративній орган, якому повинен звітувати Учасник. Є акти, є позитивний відгук від Замовника – це все що свідчить про повне та якісне надання послуг.
- “Роботодавець повинен знати та керуватися у своїй діяльності НПАОП 0.00-7.11-12 ......... На підтвердження необхідних знань у керівника (директора) підприємства надати в складі пропозиції – протокол та посвідчення про проходження керівником Учасника проходження перевірки знань/навчання з НПАОП 0.00-7.11-12 «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників». Чим та як повинен керуватися у своїй діяльності Роботодавець регламентується ліцензійними вимогами до предмету закупівлі, а ніяк ні Вашими вимогами до роботодавця.
Вказані порушення також підтверджується документом АМКУ “Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації”, адже Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі, зокрема:
“Під час встановлення кваліфікаційних критеріїв та інших вимог до учасників процедур закупівель замовникам необхідно пересвідчитись, що такі вимоги не є надмірними й узгоджуються з Ліцензійними умовами та безпосередньо з предметом закупівлі..”
“...водночас замовники у тендерній документації встановлюють додаткові (надмірні) вимоги до учасників процедур закупівель у цій частині, які не передбачені законодавством, зокрема, Ліцензійними умовами”.
“Враховуючи зазначені вище приклади, надмірні вимоги, що висувають замовники в тендерній документації, значно ускладнюють процес підготовки учасниками процедур закупівель своїх тендерних пропозицій та процес здійснення закупівель в цілому, а також порушують основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону.”
Просимо Вас виключити вказані вимоги з тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику, вимоги тендерної документації формувалися у відповідності до норм чинного законодавства України, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852.
Зазначаємо, що відсутність документів в Учасника не є дискримінаційною вимогою, а є підтвердженням того, що Учасник не спроможний надати якісні послуги.
Вказані Вами документи у запитанні може оформити будь – який суб’єкт господарювання незалежно від форми власності, організаційно – правової форми, тощо, який здійснює свою діяльність у відповідності до норм чинного законодавства.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
04.04.2025 15:53