-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення - (прання білизни, тюлі, гардин)
Завершена
275 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 375.00 UAH
Період уточнення:
18.03.2025 16:42 - 24.03.2025 00:00
Відповідь надана
Замовник порушує вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників
Номер:
1b931612f9b74b68ae3c1b46266b7b7d
Дата опублікування:
20.03.2025 11:46
Опис:
Замовник у Додатку 2 до Тендерної документації «Технічне завдання на закупівлю послуги ДК 021:2015 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (прання білизни, тюлі, гардин) (КЕКВ 2240)» вимагає обов’язкову наявність акту санітарно-епідеміологічного обстеження приміщень пральні від Держпродспоживслужби.
Згідно даної вимоги взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, в яких є оригінал або копію акту санітарно-епідеміологічного обстеження приміщень пральні виданий тільки Держпродспоживслужбою., що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Оскільки, Акт СЕС на приміщення (санітарно-епідеміологічної експертизи) видається в результаті проведення Держпродспоживслужбою або Лабораторним центром Міністерства охорони здоров'я України перевірки приміщення на відповідність будівельним, санітарно-епідеміологічним нормам.
Залежно від об'єкта експертизи, вона може проводитися як на територіальному рівні, так і на рівні Держпродпотребслужби.
Замовник не обгрунтував необхідність встановлення в тендерній документації наведеної вище умови. В свою чергу Замовник порушує вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути зазначену вимогу у Додатку 2 до Тендерної документації, про обов’язкову наявність акту санітарно-епідеміологічного обстеження приміщень пральні від Держпродспоживслужби, а у випадку не усунення даної дискримінаційної умови Скаржник змушений буде звернутися за захистом своїх законних прав до Постійно діючої адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушеннязаконодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Доброго дня, шановний потенційний Учаснику закупівлі! Повідомляємо, що відповідно Закону України “Про публічні закупівлі”, Замовник самостійно визначає предмет закупівлі з відповідними кількісними та якісними характеристиками, який необхідно придбати. При цьому Замовник має чіткий перелік документів, які необхідні бути у тендерній пропозиції, та залишає за собою право, відповідно потреби, вимагати інші документи, які визначаються виключно у тендерній документації закупівлі. В такому разі, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник не вважає дискримінаційною вимогу від Учасника надати скановану копію/оригінал акту санітарно-епідеміологічного обстеження приміщення пральні та протоколи проведення досліджень, а необхідною. Вимога стосовно надання акту обстеження приміщення пральні та протоколи проведення досліджень необхідна для підтвердження наявності та дотримання усіх санітарно-епідеміологічних вимог в приміщенні пральні. Виконання вимог передбачених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30.04.2014 року №293 «Про затвердження Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я».
Від стану приміщення пральні напряму залежить якість наданих послуг. Звертаємо увагу, що Закон «Про публічні закупівлі» не деталізує перелік документації, що подається на підтвердження технічних характеристик предмету закупівлі. Проте, у пункті 4. Ч. 2. Ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» міститься, що у тендерній документації може вимагатися інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Та тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч. 3 Ст. 22 ЗУ). Тендерна документації складена у відповідності до вимог чинного законодавства.
Звертаємо Вашу увагу, що на сьогодні Україні діє та є чинним Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 14, ст.96), яким передбачено порядок добровільного отримання документу про відповідність - декларацію (в тому числі декларацію про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Кожен добросовісний надавач послуг має можливість отримати вказані документи в законному порядку. Замовник закупівель, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» має право вимагати документальне підтвердження якості предмета закупівлі. Роз’яснюємо, що згідно діючого законодавства зазначений Вами сертифікат відповідності може отримати більше ніж один учасник, на підставі викладеного твердження щодо звуження кола потенційних учасників та наявності дискримінації є хибним. Таким чином, замовник не порушив вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації. Крім того наголошуємо, що не спроможність виконання Вами вимог до учасників не є ознакою дискримінації, а свідчить про невідповідність Учасника вимогам, які викладені в тендерній документації до закупівлі. Отже, замовником будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та наші дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх однакові. Викладене вище свідчить про повне дотримання замовником вимог діючого законодавства в сфері публічних закупівель, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників, тому підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Дата відповіді:
21.03.2025 10:16