-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Картриджі та контейнери відпрацьованого тонера
Торги відмінено
991 872.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 959.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 959.36 UAH
Період уточнення:
17.03.2025 17:07 - 11.04.2025 00:00
Відповідь надана
дискримінаційна вимога
Номер:
f2d0ba107d4f4ca7b980132185e76d08
Дата опублікування:
19.03.2025 12:10
Опис:
Добрий день.
Під час аналізу Тендерної документації було виявлено ряд вимог, що суперечать положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі.
На вимогу Замовника до Учасника щодо «…надати Гарантійний лист від виробника товару (або від його офіційного представника (представництва) на території України), адресований Замовнику або виданий учаснику процедури закупівлі, який містить посилання на унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів по Предмету закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, а також підтвердження гарантійної підтримки товару та повноваження учасника процедури закупівлі на розповсюдження / продаж товару на території України.» повідомляємо наступне:
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля даним предметом закупівлі лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника».
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний лист від виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Відповідь:
Щодо наявності порушення Замовником процедури закупівлі, у зв’язку з встановленою підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 додатку 4 до тендерної документації вимогою до учасників повідомляєм про те, що за результатами розгляду скарги фізичної особи-підприємця Яреми Володимира Івановича (код ЄДРПОУ: 3077807779) від 21 березня 2025 № UA-2025-03-17-012622-a.a1 02.04.2025 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 5172-р/пк-пз, згідно з яким Скаржнику відмовлено у задоволенні його скарги від 21 березня 2025 № UA-2025-03-17-012622-a.a1 З урахуванням викладеного, Замовник просить відмовити Суб'єкту оскарження у задоволенні Скарги.
З урахуванням прийнятого Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення № 5172-р/пк-пз, в частині порушеного питання Замовник не бачить підстав для внесення змін до тендерної документації та залишає вимогу без задоволення
Дата відповіді:
08.04.2025 14:17