• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 та дизельне паливо)

Завершена

7 436 531.52 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 50 000.00 UAH
Період уточнення: 13.03.2025 16:03 - 30.03.2025 00:00
Відповідь надана

Протиправна вимога

Номер: 81eebadc495e42bba0fb5ef63bace6ee
Дата опублікування: 22.03.2025 12:55
Опис: Шановний замовнику! У Додатку 1 до Тендерної документації (з урахуванням змін, внесених 21.03.2025) встановлено умову, відповідно до якої «Учасник повинен підтвердити впровадження на підприємстві системи управління якістю шляхом надання свідоцтва внутрішнього аудитора, виданого акредитованим органом сертифікації на ім’я працівника учасника, що є відповідальним за впровадження такої системи». З цього приводу повідомляємо, що відповідно до вимог чинного законодавства, факт впровадження на підприємстві системи управління якістю підтверджується Сертифікатом на систему управління якiстю згідно з ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управлiння якiстю. Вимоги» або згідно з ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (залежно від того, перевірка відповідності якому саме стандарту здійснювалася). Такі сертифікати видаються в установленому порядку відповідними органами з сертифікації. При цьому, у законодавстві відсутні норми, які б зобов’язували підприємство мати внутрішнього аудитора з цих питань, а також здійснювати його навчання/сертифікацію з метою отримання свідоцтва. Встановлення такої умови в тендерній документації є надмірною вимогою, яка жодним чином не впливає ня якість товару, та одночасно, здатна суттєво обмежити конкуренцію у цій закупівлі. Враховуючи наведене, просимо виключити зазначену умову з тендерної документації.
Відповідь: Шановний учасник! Абзацом шостим пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) передбачено, що у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Пунктом 2 частини 2 статті 16 Закону встановлено, що Замовник встановлює такий кваліфікаційний критерій як: «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». І вказаний в Додатку 1 Документації критерій відповідає чинному законодавству і не вважаємо його таким, що обмежує конкуренцію. Більш того, будь-який працівник юридичної особи, який має відповідні знання та відповідає вимогам може отримати таке свідоцтво. Основна мета внутрішнього аудиту переконатися, що система менеджменту, впроваджена на підприємстві, відповідає вимогам стандартів ISO, ефективно застосовується і підтримується. Впровадження міжнародних стандартів допомагає вітчизняним компаніям посилити інструменти контролю і планування. Внутрішній аудит є одним з найбільш важливих інструментів для поліпшення системи управління. Згідно з вимогами стандартів ISO, фахівець, який відповідає за роботу системи менеджменту на підприємстві, повинен бути компетентним, і мати відповідне документальне підтвердження. Таким документом є свідоцтво. Свідоцтво підтверджує компетенцію та професіоналізм власника у галузі внутрішнього аудиту. Отримання свідоцтва свідчить про професійне володіння знаннями, необхідними для професії внутрішнього аудитора. Внутрішній аудит допомагає організації досягти своїх цілей, запровадивши систематичний, дисциплінований підхід до оцінки та підвищення ефективності процесів управління ризиками, контролю та менеджменту. Достатнім підтвердженням такої високої кваліфікації, як правило, є свідоцтва видані акредитованими, авторитетними організаціями з оцінки відповідності. Згідно із ст. 1 розділу І Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності”: Акредитація органів з оцінки відповідності - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. Національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності є, відповідно до його Положення, Національне агентство з акредитації України (НААУ) Тому, пропонуємо з даного питання звернутись до органу оскарження - Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для підтвердження чи спростування інформації вказаній у Вашому зверненні.
Дата відповіді: 25.03.2025 13:19