-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання
Торги не відбулися
1 836 280.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 181.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 181.40 UAH
Період уточнення:
26.02.2025 10:40 - 03.03.2025 00:00
Відповідь надана
ВИМОГА 4, порушення законодавства та дискримінація
Номер:
f69e6ac2a861496bb67fa4516d4ab961
Дата опублікування:
28.02.2025 12:00
Опис:
4. Вимоги щодо матеріально-технічної бази (МТБ)
Згідно з технічним завданням, предметом закупівлі є прибирання прибудинкової території загальною площею 3 400 м² (дві клумби).
На підтвердження наявності матеріально-технічної бази Ви вимагаєте:
1. Надати перелік техніки, до якого входять машини та механізми, зокрема спецтехніка, призначена для очищення дорожнього покриття, вивезення снігу та опалого листя, з підтверджуючими документами (договір оренди тощо). У вимогах зазначено, що це може бути трактор, снігоприбиральна машина, вантажний автомобіль для вивезення снігу тощо.
2. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати копії документів (договір, ліцензія тощо) на поводження з відходами такого типу.
Однак ці вимоги є надмірними та необґрунтованими, оскільки:
• Площа прибирання становить лише 3 400 м², що не є великою територією, а включення до переліку техніки тракторів, снігоприбиральних машин та вантажного транспорту для вивезення снігу не відповідає реальним потребам прибирання такої площі.
• Значна частина цієї території – клумби, які не потребують використання спецтехніки для прибирання снігу або його вивезення.
• Прибирання снігу та листя на подібних територіях зазвичай виконується ручним способом або з використанням малогабаритної техніки, а вимога щодо наявності важкої прибиральної техніки є непропорційною та створює необґрунтовані бар’єри для участі у закупівлі.
• Вимога щодо надання договору, ліцензії тощо на поводження з відходами є надмірною, не відповідає предмету закупівлі і немає відношення до послуг з прибирання. ивезення сміття та листя може здійснюватися відповідними комунальними службами або підрядниками, які мають відповідні дозволи.
Висновок
Вимагаємо перегляду та коригування зазначених вимог, оскільки вони є дискримінаційними, непропорційними масштабам закупівлі та не відповідають реальним потребам прибирання території.
У зв’язку з цим необхідно усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Відповідь:
Шановний учасник!
У тендерній документації були зазначені відомості відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тож зважаючи на бажання Замовника отримати якісні послуги було встановлено вимогу щодо надання довідки в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази та підтверджуючі документи щодо власності (завірена копія балансової відомості або інвентаризаційної відомості, копія договору оренди обладнання або рахунки-фактури з відміткою про оплату по зазначеному в довідці обладнанню або інші документи, що підтверджують право власності на обладнання та матеріально-технічної бази). До переліку техніки включаються машини і механізми (в тому числі спецтехніка призначена для очищення дорожнього покриття, вивезення снігу та опалого листя), які необхідно використовувати при виконанні робіт. Оскільки наша установа має внутрішній двір, який використовується для службового транспорту, необхідні відповідні технічні засоби, які повинні оперативно очищати територію від снігу, листя тощо. Кількість техніки має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі.
Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що Законом прямо передбачено право Замовників вимагати від учасників підтвердження наявності в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання учасниками зазначеного наявності в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які визначені технічними, якісними, кількісними та іншими вимогами у тендерній документації є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням статей 3, 16, 22 Закону, отже Замовником ця вимога не вважається дискримінаційною.
Дата відповіді:
03.03.2025 16:31
Відповідь надана
ВИМОГА, порушення законодавства та дискримінація
Номер:
8e0c8546d9cb44ba95ee79bcf8edc4a6
Дата опублікування:
28.02.2025 11:59
Опис:
3. Вимога ТД:
«На підтвердження наявності працівників необхідно надати копію штатного розпису учасника. Якщо документ не передбачений (необов’язковий), учасник повинен надати довідку у довільній формі з викладенням обставин, що обґрунтовують відсутність у нього такого документа та надати копії трудових книжок (перша якщо сторінка та сторінка де зроблений останній запис) або трудового договору, або договору цивільно-правового характеру на працівників, які зазначені в довідці та надати Листи-згоди даних працівників, які надають інформацію про свої персональні дані у складі пропозиції учасника на збір, обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних.»
Згідно вимог тендерної документації, а саме технічного завдання, працівників має бути – 23 чол.
На підтвердження Ви просите надати штатний розпис.
Питання перше: якщо у штатному розписі не зазначено ПІБ працівників, чи буде достатнім підтвердженням надання такого документа у складі документів ТП?
Питання друге: якщо такий штатний розпис не підійде, чому умовами тендерної документації не передбачено надання наказів про прийняття на роботу працівників та чи повідомлень ???
Чому замовник просить документи, які не є обов’язковими згідно чинного законодавства України?
Трудовий договір: у період дії воєнного стану сторони за згодою визначають форму трудового договору (ч. 1 ст. 2 Закону «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»). Тобто укладення трудового договору не є обов'язковим.
Згідно Кодексу законів про працю України, працівник не може бути допущений до роботи без оформленого наказу чи розпорядження роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Трудові книжки: з 10.06.2021 року згідно ст.48 Кодексу законів про працю України та Закон України від 05.02.2021р. №1217-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування". Власник або уповноважений ним орган на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі. Виходячи із вищезазначеного, Учасники не зможуть надати трудові книжки (в обов’язковому порядку 1-ша сторінка, сторінка з відміткою про прийняття на роботу), що підтверджує трудові відносини з Учасником щодо працівників, які були прийняті після 10.06.2021 року і не вимагали внести відповідний запис про прийняття на роботу.
Просимо вимагати надання обов'язкових документів згідно чинного законодавства України.
У зв’язку з цим необхідно усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Відповідь:
Шановний учаснику.
Відповідно пп.2.1, п.2 Додатку 4 до тендерної документації щодо підтвердження наявності працівників, необхідно надати копію штатного розпису учасника. Якщо документ не передбачений (необов’язковий), учасник повинен надати довідку у довільній формі з викладенням обставин, що обґрунтовують відсутність у нього такого документа та надати копії трудових книжок (перша сторінка та сторінка де зроблений останній запис) або трудового договору, або договору цивільно-правового характеру на працівників, які зазначені в довідці та надати Листи-згоди даних працівників, які надають інформацію про свої персональні дані у складі пропозиції учасника на збір, обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник не встановив вимог щодо наявності зазначених у штатному розписі ПІБ працівників. Відповідно, цієї інформації буде достатньо для підтвердженням, наданням такого документа у складі документів тендерної пропозиції.
Дата відповіді:
03.03.2025 16:19
Відповідь надана
ВИМОГА 2 (з правками), порушення законодавства та дискримінація
Номер:
284415d0d1af4410a17504d46799dfba
Дата опублікування:
28.02.2025 11:58
Опис:
2. Вимога ТД:
«Попередній акт огляду (обстеження) приміщень, будинку та прибудинкової території Замовника у довільній формі із зазначенням адреси. Доступ Учасників закупівлі до будівель можливий з понеділка до п’ятниці з 9.00 до 17.00. Відповідальна особа за огляд адміністративних будівель Снітко Олександр Сергійович – начальник Управління роботи з об’єктами державної власності та закупівель, контактний номер телефону: (044) 594-91-23.»
Вважаємо, що вищезазначена вимога є дискримінаційною з огляду на наступне.
По-перше, дана вимога несе у собі корупційні ризики, оскільки для участі у Закупівлі учаснику необхідно провести огляд об’єктів Замовника ще до моменту розкриття тендерних пропозицій учасників, тобто Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники Закупівлі.
По-друге, встановивши таку вимогу, Замовник навмисно обмежує коло потенційних учасників (зокрема Скаржника), які можуть взяти участь у Закупівлі та можуть бути визнані переможцем. Навіть враховуючи те, що тендерна пропозиції Скаржника в повній мірі буде відповідати вимогам Документації, однак з об’єктивний причин, які не залежать від волі Скаржника, Замовник не підпише Скаржнику акт огляду об’єктів Замовника, що у свою чергу унеможливлюватиме участь Скаржника в Закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Дана вимога нічим не підтверджує кваліфікацію Учасників і не впливає на належне виконання договору. Вся необхідна інформація щодо порядку надання послуг має міститися в технічному завданні.
Незрозуміло також хто саме має підписати даний акт: чи керівник Замовника, чи то уповноважена особа, чи інша посадова особа. Враховуючи сьогоднішні реалії, в яких перебуває наша країна (повномасштабна збройна агресія російської федерації проти України) у Скаржника та у Замовника можуть бути різні об’єктивні причини, котрі унеможливлять підписання Замовником акта огляду об’єктів Замовника (наприклад повітряна тривога, котра викликана загрозою ракетного обстрілу) у такі короткі строки. Не зазначення в документації чітких критеріїв, дозволяє замовнику встановити невідповідність учасника вимогам документації та дискваліфікувати такого учасника.
Враховуючи викладене, дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги ч.4 статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
У зв’язку з цим необхідно усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації.
У разі не реагування будемо змушені звертатися до АМКУ, практика рішень якого підтверджує у 100% випадків, що просити Акт огляду – то порушення: див рішення АМКУ № 2488-р/пк-пз від 08.02.2024, посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-26-010597-a.
Також рішення АМКУ по даному питанню:
- pішення 5972-р/пк-пз від 22.09.2022
- рішення № 4665-р/пк-пз від 12.04.2023
- рішення № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020
Відповідь:
Шановний учасник!
Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Відповідно до п. 2.1.6. Додатку 1, до Тендерної документації, щодо надання попереднього акту огляду (обстеження) приміщень, будинку та прибудинкової території Замовника у довільній формі із зазначенням адреси. Доступ Учасників закупівлі до будівель можливий з понеділка до п’ятниці з 9.00 до 17.00. Відповідальна особа за огляд адміністративних будівель Снітко Олександр Сергійович – начальник Управління роботи з об’єктами державної власності та закупівель, контактний номер телефону: (044) 594-91-23 встановлюються для всіх Учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а документ, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено.
Дана вимога встановлюється виключно з метою, щоб учасник міг отримати всю необхідну інформацію та дані для остаточного розрахунку ціни своєї тендерної пропозиції, та в подальшому задля уникнення збільшення суми договору чи невиконання певних умов технічного завдання після підписання договору надання послуг, через неточні розрахунки, які теоретично можуть виникнути в учасника.
Натомість відповідно до рекомендацій Національного агентства з питань запобігання корупції дана вимога не несе за собою корупційних ризиків, оскільки огляд будівлі носить, виключно, інформаційний характер та не несе ніяких зобов’язань для потенційних Учасників, що говорить про повну відсутність корупційного порушення.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, і є такою, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників.
Дата відповіді:
03.03.2025 16:18
Відповідь надана
ВИМОГА, порушення законодавства та дискримінація
Номер:
3de3e26889c04e10b8fbf952bbed30c6
Дата опублікування:
28.02.2025 11:57
Опис:
2. Вимога ТД:
«Попередній акт огляду (обстеження) приміщень, будинку та прибудинкової території Замовника у довільній формі із зазначенням адреси. Доступ Учасників закупівлі до будівель можливий з понеділка до п’ятниці з 9.00 до 17.00. Відповідальна особа за огляд адміністративних будівель Снітко Олександр Сергійович – начальник Управління роботи з об’єктами державної власності та закупівель, контактний номер телефону: (044) 594-91-23.»
Вважаємо, що вищезазначена вимога є дискримінаційною з огляду на наступне.
По-перше, дана вимога несе у собі корупційні ризики, оскільки для участі у Закупівлі учаснику необхідно провести огляд об’єктів Замовника ще до моменту розкриття тендерних пропозицій учасників, тобто Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники Закупівлі.
По-друге, встановивши таку вимогу, Замовник навмисно обмежує коло потенційних учасників (зокрема Скаржника), які можуть взяти участь у Закупівлі та можуть бути визнані переможцем. Навіть враховуючи те, що тендерна пропозиції Скаржника в повній мірі буде відповідати вимогам Документації, однак з об’єктивний причин, які не залежать від волі Скаржника, Замовник не підпише Скаржнику акт огляду об’єктів Замовника, що у свою чергу унеможливлюватиме участь Скаржника в Закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Дана вимога нічим не підтверджує кваліфікацію Учасників і не впливає на належне виконання договору. Вся необхідна інформація щодо порядку надання послуг має міститися в технічному завданні.
Незрозуміло також хто саме має підписати даний акт: чи керівник Замовника, чи то уповноважена особа, чи інша посадова особа. Враховуючи сьогоднішні реалії, в яких перебуває наша країна (повномасштабна збройна агресія російської федерації проти України) у Скаржника та у Замовника можуть бути різні об’єктивні причини, котрі унеможливлять підписання Замовником акта огляду об’єктів Замовника (наприклад повітряна тривога, котра викликана загрозою ракетного обстрілу) у такі короткі строки. Не зазначення в документації чітких критеріїв, дозволяє замовнику встановити невідповідність учасника вимогам документації та дискваліфікувати такого учасника.
Враховуючи викладене, дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги ч.4 статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
У зв’язку з цим необхідно усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Відповідь:
Шановний учасник!
Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Відповідно до п. 2.1.6. Додатку 1, до Тендерної документації, щодо надання попереднього акту огляду (обстеження) приміщень, будинку та прибудинкової території Замовника у довільній формі із зазначенням адреси. Доступ Учасників закупівлі до будівель можливий з понеділка до п’ятниці з 9.00 до 17.00. Відповідальна особа за огляд адміністративних будівель Снітко Олександр Сергійович – начальник Управління роботи з об’єктами державної власності та закупівель, контактний номер телефону: (044) 594-91-23 встановлюються для всіх Учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а документ, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено.
Дана вимога встановлюється виключно з метою, щоб учасник міг отримати всю необхідну інформацію та дані для остаточного розрахунку ціни своєї тендерної пропозиції, та в подальшому задля уникнення збільшення суми договору чи невиконання певних умов технічного завдання після підписання договору надання послуг, через неточні розрахунки, які теоретично можуть виникнути в учасника.
Натомість відповідно до рекомендацій Національного агентства з питань запобігання корупції дана вимога не несе за собою корупційних ризиків, оскільки огляд будівлі носить, виключно, інформаційний характер та не несе ніяких зобов’язань для потенційних Учасників, що говорить про повну відсутність корупційного порушення.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, і є такою, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників.
Дата відповіді:
03.03.2025 16:16
Відповідь надана
ВИМОГА, порушення законодавства та дискримінація
Номер:
ea6737cb956845bfaaad40ac4b1bb83e
Дата опублікування:
28.02.2025 11:57
Опис:
Шановний Замовнику! У тендерній документації встановлено ряд дискримінаційних вимог, які порушують законодавство України про публічні закупівлі та основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
1. Вимога ТД:
« 3.3. *Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір щодо надання послуги з прибирання площею будівлі не менш ніж площа, вказана в Додатку № 5 до тендерної документації.»
Згідно Додатку 5 до тендерної документації (далі – ТД) – це 10 023,7 м2 – площа приміщень та 3 400,00 м2 – площа прибудинкової території.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною. Адже Учасники, зокрема і сам Скаржник, маючи досвід повного та позитивного виконання ряду аналогічних предмету закупівлі договорів, з площею прибирання 3 000,00 м2, 6 000,00 м2, 5 000,00 м2, не зможуть прийняти участі у закупівлі.
Площа прибирання за аналогічним договором не є і не може бути визначальним критерієм для підтвердження наявності в учасника необхідного досвіду. Визначальним у даному випадку має бути саме предмет такого договору, тобто послуги з прибирання, повнота виконання учасником своїх зобов’язань, якість та своєчасність надання послуг.
Рішення АМКУ по аналогічному питанню (прошу ознайомитись): Оголошення Nº UA-2021-06-11-002683-с, ДК 021:2015:90910000-9:Послуги з прибирання, рішення Nº 16705-р/пк-пз від 21.07.2021.
У зв’язку з цим необхідно усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Відповідь:
Шановний учасник!
Керуючись нормами Закону з урахуванням Особливостей, Замовником в тендерній документації по закупівлі було встановлено вимогу щодо наявності в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, відповідно якої, учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та інших вимог Замовника мають надати в складі своєї тендерної пропозиції:
- Довідка у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору за останні три роки з надання послуг (вказати не менше як 1 (один) договір), який є предметом закупівлі, разом з документальним підтвердженням про його виконання (скан-копію договору яка повинна містити всі сторінки та додатки, копії всіх сторінок усіх додаткових угод до цього договору, якщо вони були та актів наданих послуг, зазначених у довідці).
-Копію листа-відгука щодо надання послуги від контрагента до усіх договорів зазначених у довідці відповідно до пункту 3.1 Таблиці 1 Додатку № 4 до тендерної документації у разі їх наявності.
- *Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір щодо надання послуги з прибирання площею будівлі не менш ніж площа, вказана в Додатку № 5 до тендерної документації.
Пояснюючи вищенаведені вимоги, зауважимо, що Замовником враховується досвід виконаного(-них) договору(-рів) аналогічного (-их) предмету закупівлі надання послуги з прибирання загальною площею не менше ніж площа, вказана в Додатку № 5 до тендерної документації, не встановлено період його виконання. Тобто, якщо Учасником надаються аналогічні договори – під час розгляду його пропозиції, для перевірки відповідності встановленому кваліфікаційному критерію, Замовником розглядаються надані договори з періодом надання послуг на розсуд учасника, за останні три роки з надання послуг.
Площа комплексного прибирання приміщень та прилеглої прибудинкової території, яка зазначена в Додатку № 5 до тендерної документації. – є фактичною площею приміщень та територій об’єкту Замовника. Наявність позитивного досвіду прибирання об’єкту такої, або більшої площі, обумовлена ризиком укладення договору з підприємствами, які не мають достатньої кваліфікації, що може призвести до надання не якісних послуг, порушення строків їх надання та як наслідок – не дотримання санітарних норм і виникнення аварійних ситуацій у місцях загального користування, прилеглої території, санітарно-технічних приміщень, службових приміщень та технічних приміщень Замовника.
Вважаємо, що вимога про надання аналогічних договорів із загальною площею не менше ніж площа, яка вказана в Додатку № 5 до тендерної документації, є обґрунтованою та не є дискримінаційною, а виключення зазначеної вимоги може призвести до укладення договору з підприємствами, які не мають достатньої кваліфікації для належного надання послуг на об’єкті.
Окремо наголошуємо на тому, що Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України в своїй діяльності неухильно дотримується політики ефективного та прозорого здійснення закупівель та всіх, без виключення, принципів здійснення публічних закупівель, викладених в статті 5 Закону.
Дата відповіді:
03.03.2025 16:35