-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги із збирання,навантаження,перевезення,зберігання,знешкодження,утилізації небезпечних медичних відходів категорій "В","С",інших токсикологічних небезпечних відходів з наданням пакувальної тари
Призупинено
620 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 100.00 UAH
Період уточнення:
26.02.2025 10:19 - 05.04.2025 00:00
Відповідь надана
ЩОДО ВКЛЮЧЕННЯ В УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ДИСРКИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ПІД ВІДОМОГО "УТИЛІЗАТОРА" З ПІВДНЯ
Номер:
bbc3fafc34b0419e907f75b085a81e04
Дата опублікування:
01.03.2025 20:18
Опис:
Шановний Замовник!
Вами було включено в тендерну документацію наступне: "Враховуючи зазначене, вважаємо за доціьлне додати до вимог тендерної документації надання копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі, або копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше)."
Виомга щодо надання копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі, або копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами - є абсурдною та дискримінаційною за своїм змістом.
По-перше, неодноразово АМКУ приймав рішення щодо дискрмінаційності вимоги надання у складі пропозиції исновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі
По-друге, висновки дердавної екологічної експертизи видавались в час, коли ЗУ "Про управління відходами" ще не набрав чинності.
Така дискримінаційна вимога прописана чітко під оного "утилізатора" та буде неодноразово оскаржувалась в АМКУ.
Відповідь:
Доброго ранку, зміни в ТД внесені, дякую.
Дата відповіді:
03.03.2025 09:44
Відповідь надана
Вимога
Номер:
9b29e00fff7445edacff3735d537d49f
Дата опублікування:
28.02.2025 09:17
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до п. 1 Додатку 4 до тендерної документації" Виконавець, за графіком, узгодженим Сторонами, приїжджає до Замовника, навантажує самостійно та транспортує небезпечні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю відповідної первинної та вторинної пакувальної тари. (Надати гарантійний лист). Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації, це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B (гострі предмети), об’ємом 10 л, з маркуванням; Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 100 мкм, з маркуванням) Для підтвердження наявності в Учасника паковання (тари), яка відповідає вимогам до паковання (тари) згідно тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються: сертифікати відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації); декларації постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)). видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями.
Відповідно до пункту 1 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛ І НОРМ щодо поводження з медичними відходами, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 встановлено, що ці Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами встановлюють загальні вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані в установленому законом порядку та одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що забезпечують медичне обслуговування населення відповідної території; громадськими об’єднаннями і благодійними організаціями, що здійснюють діяльність у сфері протидії поширенню ВІЛ-інфекції, в закладах громадського здоров’я (далі - заклади), з метою попередження їхнього негативного впливу на життя, здоров’я населення та довкілля і визначають порядок сортування, збирання, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних відходів.
Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 та Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 не встановлено вимог до наявності, зокрема, декларації постачальника з інформацією про відповідність паковання (тари) технічному регламенту, а також видаткових накладних на пакування (тару), зазначену в Деклараціях постачальника про відповідність.
Учасник закуповує відповідну тару, та бере на себе зобов’язання забезпечити тарою Замовника у необхідній кількості у разі підписання договору про надання послуг.
Окремо звертаємо увагу, що вимога щодо сертифікату відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації) - є дискримінаційною, з приводу чого є відповідна практика АМКУ.
Враховуючи зазначене, просимо внести зміни до тендерної документації, та викласти п. 1 Додатку 4 у наступній редакції "Виконавець, за графіком, узгодженим Сторонами, приїжджає до Замовника, навантажує самостійно та транспортує небезпечні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю відповідної первинної та вторинної пакувальної тари. (Надати гарантійний лист). Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації, це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B (гострі предмети), об’ємом 10 л, з маркуванням; Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 100 мкм, з маркуванням) (надати гарантійний лист у довільній формі).
Відповідь:
Доброго ранку, зміни внесено, дякую.
Дата відповіді:
03.03.2025 09:05
Відповідь надана
Вимога
Номер:
b4c95dc8f51d41498d2dc94102bb97bd
Дата опублікування:
27.02.2025 12:09
Опис:
1. Законодавче регулювання. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Питання отримання ліцензій на поводження з небезпечними відходами врегульоване Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон) та постановою Кабінету Міністрів України від 5.12.2023 № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови). Відповідно до пункту 6 Ліцензійних умов, до заяви про отримання ліцензії додаються, зокрема, відомості про наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Згідно вказаного додатку, суб’єкт господарювання має мати, зокрема: висновок з оцінки впливу на довкілля, у випадках визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон про ОВД); дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. 2. Щодо висновоку з оцінки впливу на довкілля. Пунктом 8 частини першої статті 3 Закону про ОВД встановлено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності з управління відходами (об’єкти оброблення небезпечних відходів; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше). Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Окремо варто зазначити, відповідно до частини третьої статті 17 Закону про ОВД висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію Закону про ОВД, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Разом з тим, логічним є те, що при отриманні ліцензії, діяльність оцінена в рамках державної екологічної експертизи повинна співпадати з діяльністю, яка мала б бути оцінена в рамках оцінки впливу на довкілля у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності з управління відходами. Такої ж позиції дотримується Державна регуляторна служба України в листі від 21.11.2024 № 4497/20-24, в якому зазначено, що діяльність яка оцінена висновком державної екологічної експертизи повинна відповідати вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операція з управління відходами та інше). 3. Щодо дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Відповідно до статей 41, 42 Закону України «Про управління відходами» суб’єкти господарювання, які мають намір здійснювати або здійснюють діяльність у сфері оброблення відходів, зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Разом з тим, Кабінет Міністрів України постановою від 18.03.2022 року № 314 установив, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови. Так, згідно з додатком 2 (у редакції від 18.03.2022) декларативний принцип не застосовується до господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. Змінами внесеними постановою Кабміну від 31.10.2023 № 1137 в додаток 2, декларативний принцип не застосовується до господарської діяльності управління небезпечними відходами та з 9.01.2024 здійснення операцій з оброблення відходів. Крім того, пунктом 2 вказаної постанови установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. При цьому постановою Кабінету Міністрів України не передбачено, що подані декларації мають силу або прирівнюються до дозволу або ліцензії (документів дозвільного характеру), вона лише надає право на провадження певних видів господарської діяльності за декларативним принципом на період дії військового стану. 4. Колізія норм законодавства. 4.1. Законодавче регулювання, а саме надання права суб’єктам господарювання на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, а також надання повноважень Кабінету Міністрів України, щодо затвердження відповідного порядку, відбулося з прийняттям та набранням чинності Законом України № 3869-IX від 17.07.2024 «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов провадження господарської діяльності в період дії воєнного стану в Україні» (02.09.2024). Крім того, частиною другою прикінцевих та перехідних положень Закону України № 3869-IX від 17.07.2024 врегульовано, що декларації про провадження господарської діяльності за своїм правовим статусом прирівнюються до документа дозвільного характеру, ліцензії та інших результатів надання публічних (електронних публічних) послуг. Таким чином, декларація до 02.09.24 не могла вважатись та використовуватись у статусі документа дозвільного характеру. Кабінет Міністрів України фактично не мав повноважень на прийняття постанови від 18.03.2022 року № 314. 4.2. Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності затверджений Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». Відповідно до статті 1 вказаного закону встановлення інших видів документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності може здійснюватися шляхом внесення відповідних змін до цього Закону. Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» не передбачено такого виду документу дозвільного характеру, як декларація про провадження господарської діяльності здійснення операцій з оброблення відходів. Крім того він не містить посилання на прирівнювання декларації до документа дозвільного характеру. Законом України № 3869-IX від 17.07.2024 не внесено відповідних змін до Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». 4.3. Частиною 3 прикінцевих та перехідних положень Закону України № 3869-IX від 17.07.2024 встановлено, що декларації про провадження господарської діяльності, подані відповідно до законодавства до набрання чинності цим Законом, продовжують діяти відповідно до цього Закону. Тобто декларація про провадження господарської діяльності є чинною у період дії воєнного стану та до кінця календарного року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, але не менше трьох місяців з дня його припинення чи скасування. Крім того, застосування декларацій не можливо і вони втрачають чинність з моменту внесення їх до переліку видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності. Разом з тим, Кабінет Міністрів України в супереч закону, постановою від 31 жовтня 2023 р. № 1137 встановлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. Цією ж постановою вносить зміни у перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів з 9.01.2024. 5. Виявлені порушення. 5.1. Мінприроди за період з 2023 по 02.09.2024 (дата набрання чинності Законом України № 3869-IX від 17.07.2024) видано 30 ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами за відсутності необхідних дозвільних документів (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів). Суб’єктами господарювання, у цей період, в відомостях про наявність документів дозвільного характеру зазначалися декларації про провадження господарської діяльності, які не мали статусу документа дозвільного характеру. Крім того не враховано, що ліцензія є безстроковим документом, в той час як декларації діють протягом певного строку. Для прикладу у період з 9.10.2024 по 13.12.2024 декларації про провадження господарської діяльності здійснення операцій з оброблення відходів не діяли, оскільки відповідні постанови Кабміну ще не були прийняті. З 09.01.2024 року 2024 декларації про провадження господарської діяльності здійснення операцій не можуть бути фактично застосовані, оскілки така діяльність не може провадитися на підставі подання декларації у зв’язку з внесенням змін постановою Кабміну від 31 жовтня 2023 р. № 1137. 5.2. Частина виданих ліцензій видана на підставі висновків державної екологічної експертизи. При цьому Мінприроди не врахована (проігноровано) необхідність співставлення матеріально технічної-бази та переліку відходів на дату отримання ліцензії та матеріально технічної-бази і переліку відходів, яка подавалась для отримання висновку державної екологічної експертизи. Враховуючи, що зміни законодавства у сфері управління відходами включають у себе розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності саме у сфері управління відходами – Замовник має право вимагати Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Враховуючи зазначене, вважаємо за доціьлне додати до вимог тендерної документації надання копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі, або копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Відповідь:
Доброго дня, дякую, зміни внесу найближчим часом.
Дата відповіді:
27.02.2025 13:29