-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кам’яна сіль
Закупівля проводиться шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 № 471). Відповідно до пункту 35 Особливостей відкриті торги проводяться із застосуванням електронного аукціону. Мова тендерної пропозиції - українська.
Завершена
399 875.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 999.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 999.38 UAH
Період уточнення:
25.02.2025 14:54 - 02.03.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо КЕП
Номер:
9f8180f95e3f49fcbc5076a54d0f8d6a
Дата опублікування:
27.02.2025 16:32
Опис:
Тендерною документацією» встановлено, що утендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Така вимога є дискримінаційною та звужує коло осіб, які зможуть взяти участь у закупівлі, зважаючи на наступне: Так, відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови КМУ № 193 від 3 березня 2020 року «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», яка є чинною на сьогоднішній день приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи на кваліфікованому сертифікаті (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів в рамках пілотного проекту, що реалізується, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року. Але, через початок військового вторгнення багато учасників не мали змоги після 5 березня 2022 року замінити УЕП на КЕП, через що КМУ було прийнято постанови від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» та від 24.05.2022 № 617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300», згідно з якими учасникам було дозволено під час війни використовувати УЕП замість КЕП. Згодом вказані постанови було скасовано, а Кабмін постановою № 1298 від 12.12.2023 «Про затвердження вимог до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг, та вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (далі — Постанова № 1298) затвердив вимоги до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг. Ця постанова набрала чинності з 31.12.2023 та є чинною по сьогоднішній день. У зв’язку з набуттям чинності Постановою № 1298 з 31.12.2023 замість КЕП можна використовувати УЕП, якщо законом не вимагається інше. Аналогічна позиція викладена і в коментарі Мінцифри на їх офіційному сайті та ознайомитись можна з нею за посиланням https://thedigital.gov.ua/news/sproshchuemo-vikoristannya-vdoskonalenikh-e-pidpisiv-uryad-ukhvaliv-postanovu Крім того, наказ № 1082 від 11.06.2020 року, на який посилається у тендерній документації Замовник є актом нижчої юридичної сили та є підзаконним правовим актом, а постанова КМУ є нормативно-правовим актом та має вищу юридичну силу, ніж наказ Мінекономіки.
Отже, підприємство маючи лише удосконалений електронний підпис (УЕП) не зможе прийняти участь у закупівлі, хоча має змогу поставити відповідний товар та забезпечити потреби Замовника-ініціатора, а виготовлення КЕП може зайняти певний час та додаткові фінансові витрати. Крім того, підготвка документів з урахуванням дискримінаційних вимог Замовника нівелює принципи публічних закупівель. Можливість прийняти участь у закупівлі підтверджується наявністю документів, які підтверджують технічні характеристики предмета закупівлі, та досвідом виконання аналогічних договорів. Просимо, внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість підписувати тендерну пропозицію не тільки КЕП, а і УЕП. Звертаємо увагу, що вимоги до Тендерної документації встановлено статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема Тендерна документація має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Крім того, ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, Замовникам необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
Відповідь:
Шановний Учаснику.
Під час електронної взаємодії в публічних закупівлях замовники і учасники мають враховувати не лише правові засади електронної ідентифікації та надання електронних довірчих послуг, а й вимоги Закону України від 25 грудня 2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону України від 19.09.2019 р. № 114-IX «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель) (із змінами) (надалі по тексту – Закон України «Про публічні закупівлі»), що є спеціальним законом для сфери публічних закупівель, та нормативно-правових актів, прийнятих для його виконання.
Частина 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» (надалі по тексту – Закон № 851) та Закону України «Про електронні довірчі послуги» (нова назва - «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», надалі по тексту – Закон № 2155).
Так, наприклад, відповідно до частини 5 статті 22 Закону № 922 встановлено, що замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі ТП, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через ЕСЗ із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону № 2155.
Разом з цим, замовники і учасники мають зважати на вимоги Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082 (надалі по тексту – Порядок № 1082), зокрема пункту 3 цього Порядку № 1082, який вимагає розміщення інформації в електронній системі закупівель замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю, та, відповідно, зобов’язує після внесення інформації в електронні поля, накладати на неї кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Нагадуємо, що постанови Кабінету Міністрів України, які дозволяли застосовувати удосконалений електронний підпис (УЕП) замість кваліфікованого електронного підпису (КЕП), втратили чинність:
- за постановою КМУ від 3 березня 2020 р. № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» експеримент з УЕП замість КЕП закінчився ще 05.03.2022;
- постанова КМУ від 17 березня 2022 р. № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг», яка дозволяла на період воєнного стану використовувати УЕП замість КЕП, навіть якщо законодавство передбачало використання саме КЕП, втратила чинність ще 01.02.2024.
Зауважуємо, що 31.12.2023 набрала чинності постанова КМУ від 02.12.2023 № 1298 «Про затвердження вимог до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг, та вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (надалі по тексту – Постанова № 1298), якою Кабінет Міністрів України урегулював питання щодо УЕП, виконавши завдання, покладене на нього нормою статті 17-1 Закону № 2155.
При цьому норми Постанови № 1298 не містять положень про право застосовувати УЕП замість КЕП, якщо спеціальне законодавство передбачає використання саме КЕП.
Виходячи з аналізу законодавства у сфері електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг з урахуванням Закону України «Про публічні закупівлі» та нормативно-правових актів, прийнятих для його виконання, Уповноваженою особою в тендерній документації по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 14410000-8 «Кам’яна сіль» (Кам’яна сіль) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-02-25-009790-a) встановлено вимогу щодо підписання учасниками тендерної пропозиції під час її подання виключно кваліфікованим електронним підписом (КЕП), що жодним чином не є дискримінаційною вимогою, а Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
28.02.2025 15:53
Відповідь надана
уточнення
Номер:
0147f1f2bea642f7bea295de55f2d467
Дата опублікування:
26.02.2025 10:18
Опис:
Добрий день. Предмет закупівлі технічна сіль. Зазвичай вона іде 3 помолу (крупність 3). В технічних характеристиках зазначено крупність 2. Це помилка, чи Ви не допускаєте до поставки солі 3 помолу?
Відповідь:
Шановний Учаснику.
Відповідно до Таблиці 1.3. Додатка 1 до Тендерної документації по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 14410000-8 «Кам’яна сіль» (Кам’яна сіль) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-02-25-009790-a) у Технічній специфікації Замовником наведено опис та основні характеристики Товару - кам’яної солі, де в класифікації, в тому числі, але не виключно, вказано «крупність: мелена, крупність 3 (помел 3)», та наведено вимоги до крупності кам’яної солі меленої вищого ґатунку крупності 3 (помел 3): «до 4,0 мм включно – не менше ніж 85 %, понад 4,0 мм - не більше ніж 15%».
Враховуючи викладене, в Тендерній документації Замовником встановлено основні характеристики кам’яної солі, що є предметом закупівлі, відповідно до ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння, тому Замовник не може зрозуміти, де Ви побачили в технічних характеристиках крупність 2.
Дата відповіді:
26.02.2025 11:01
Відповідь надана
Уточнення щодо технічних характеристик
Номер:
b414b3f9343b45d69231fb158bd32eaa
Дата опублікування:
25.02.2025 15:41
Опис:
Шановний Замовнику! Підкажіть, чи допускається постачання кам'яної солі з антизлежувачем (згідно ДСТУ 4246)?
Відповідь:
Шановний Учаснику.
Відповідно до Таблиці 1.3. Додатка 1 до Тендерної документації по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 14410000-8 «Кам’яна сіль» (Кам’яна сіль) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-02-25-009790-a) у Технічній специфікації Замовником встановлено вимоги щодо якості товару за предметом закупівлі згідно з ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння, де сіль поділяється, в тому числі, але не виключно, за видом — без добавки і з протизлежувальною добавкою.
Разом з цим, в описі та основних характеристиках Товару Технічної специфікації чітко зазначено вид кам’яної солі: без добавки.
Таким чином, якщо Учасником буде запропоновано сіль з протизлежувальною добавкою, то це буде вважатися невідповідністю вимогам Замовника.
Дата відповіді:
26.02.2025 11:00