• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги
  • 1

С_25П-106_50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту)

Завершена

4 182 329.36 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 62 735.00 UAH
Період уточнення: 19.02.2025 17:52 - 28.02.2025 00:00
Відповідь надана

щодо персоналу

Номер: 7d1b0aebcf254770a87e360d1a380fc5
Дата опублікування: 27.02.2025 15:14
Опис: Шановний Замовнику, в ТД , додаток 1, пункт 2 Ви вимагаєте: В складі своєї тендерної пропозиції Учасник має надати: 1. Довідку/лист в довільній формі із зазначенням мінімально необхідного переліку фахівців, які обов’язково мають бути залучені для виконання обов’язків за договором. Мінімальний необхідний перелік фахівців*, які обов’язково мають бути залучені для виконання робіт: ⁻ електромонтер охоронно-пожежної сигналізації - електротехінчний працівник з з групою з електробезпеки не нижче ІІІ, не менше 1 особи ⁻ інженер-проектувальник, не менше 1 особи. 2.Скан-копію/ї дозвільного/их документу/ів (диплом про освіту та/або сертифікати, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків, посвідчення про перевірку знань згідно з додатком 2 до НПАОП 40.1-1.21-98 тощо), що засвідчують освіту/кваліфікацію персоналу у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3), інформація про який надана на підтвердження відповідності мінімальним вимогам Замовника у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, що надається на вимогу п.1. Відповідно до п.13 ч.1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015р. (далі – Закон № 222-VIII) ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України (Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджені постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 про (далі – Ліцензійні умови)). Тобто, основним документом, який регулює сферу протипожежних послуг є вищезазначена Постанова № 852. Беручи до уваги предмет закупівлі в даному випадку щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід як Замовник, так і учасники зобов’язані керуватися пунктами 14-15 підрозділу «Кадрові вимоги» розділу «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень» Ліцензійних умов, де передбачена обов’язкова наявність: 1. керівника робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень та 2. виконавців робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, а саме: -електромонтер охоронно-пожежної сигналізації та/або електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування та/або електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку та/або монтажник радіоелектронної апаратури та приладів – не нижче 3-го розряду; -налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування та/або налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики – не нижче 4-го розряду. При цьому, абзацом четвертим пункту 15 Ліцензійних умов кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано технічне завдання, норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, а саме щодо: -наявність ⁻ інженер-проектувальник, не менше 1 особи. По-перше, розробка проекту не передбачена умовами даної закупівлі. Для яких цілей Замовник вимагає інженере проектувальника, та документи, що засвідчують освіту/кваліфікацію персоналу у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3? По-друге, основним документом, який регулює сферу протипожежних послуг є вищезазначена Постанова № 852. Беручи до уваги предмет закупівлі в даному випадку щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід як Замовник, так і учасники зобов’язані керуватися пунктами 14-15 підрозділу «Кадрові вимоги» розділу «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень» Ліцензійних умов, де НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА наявність інженера проектувальника. Дана вимога є неправомірна та дискримінаційна. Вимагаємо внести зміни в ТД.
Відповідь: Шановний учаснику. Дякуємо за цікавість до даної закупівлі. Не можемо погодитися з Вами стосовно твердження про ніби-то неправомірність та дискримінаційність вимог тендерної документації. Для уникнення непорозумінь радимо використовувати поточну редакцію Тендерної документації (ТД_С_25П-106_поточн.рем. об'єктів сист.протипож.захисту_Нова редакція.docx, 25 лют. 18:17) та враховувати відповіді на інші звернення, в яких вже викладено позицію замовника з цього питання (Відповідь: 21.02.25, 12:49). Відповідно до частини першої ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. В свою чергу, згідно з п.33 ст.1 Закону «Про публічні закупівлі» технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг). Таким чином, саме замовник визначає технічну специфікацію предмета закупівлі. Замовником. Замовником закуповуються саме послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту, цей предмет дуже близький за змістом і вимогами до «монтажу, систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей», однак не тотожний. В процесі ремонту передбачається заміна елементів системи протипожежного захисту, у зв‘язку з чим в тендерній документації в Додатку 3 присутня вимога «надати виконавчу документацію (у тому числі плани приміщень зі схемами розташування приладів, плану території зі схемою зовнішніх міжцехових мереж, структурні схеми, специфікації, регламенти обслуговування та інше). Виконавча документація повинна бути завірена кваліфікованим інженером-проектувальником у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3.». Саме для перевірки можливості реалізації цієї вимоги відповідне включене до кваліфікаційних критеріїв. Тобто, предметом закупівлі передбачені послуги як у межах ліцензії на надання послуг протипожежного призначення (тобто в межах сфери дії Закону «Про ліцензування видів господарської діяльності»), так і поза межами такої ліцензії. Також повторно зазначимо, що Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – Ліцензійні умови), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, є не основним документом, що регулює сферу протипожежних послуг, а одним з основних, яких кілька десятків. Згідно із Законом «Про ліцензування видів господарської діяльності», зокрема ст.9, ліцензійними умовами, в тому числі і їх розділам «Кадрові вимоги» мають керуватися не замовники закупівлі, а ліцензіати та здобувачі ліцензії. Ліцензійні умови призначені в першу чергу для регулювання взаємодії між ліцензіатами (здобувачами ліцензії) та органами ліцензування.
Дата відповіді: 28.02.2025 14:42
Відповідь надана

обладнання для передавання тривожних сповіщень

Номер: 64ceff647586411390d3705fa0a0378e
Дата опублікування: 26.02.2025 16:16
Опис: Відповідно до п.5 додатку №1 до тендерної документації, зазначено, що потрібно надати ліцензію на монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, сповіщення про пожежу і управління евакуацією людей, обладнання для передавання тривожних сповіщень, яка видана на ім’я виконавця або субпідрядника організації-Виконавця. Але, якщо в самій ліцензії зазначено не обладнання для передавання тривожних сповіщень, а устаткування передавання тривожних сповіщень. Чи є це тотожним значенням або це різні поняття?
Відповідь: Шановний учаснику. Дякуємо за цікавість до даної закупівлі. Вимога стосовно наявності ліцензії відображена в п.п.2 п.2 таблиці 1.2 розділу І Додатку №1 до тендерної документації, в п.5 Приміток частини І Додатку №3 до тендерної документації, в п.5 Приміток Додатку №7 до Додатку № 4 (проєкт Договору) до тендерної документації. У разі надання учасником закупівлі ліцензії (яка видана на ім’я учасника або субпідрядника організації-учасника за умови наявності відповідного договору учасника з субпідрядником) на монтаж систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) дані вимоги будуть виконані.
Дата відповіді: 28.02.2025 11:25
Відповідь надана

Свідоцтво/сертифікат

Номер: 060ea1918d3b455283ac36c76cf598d0
Дата опублікування: 21.02.2025 14:54
Опис: Відповідно до державного стандарту ДСТУ ISO 10012:2015 "Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання" для засвідчення наявності вимірювальних можливостей здійснюється аудит, за позитивних результатів якого оформлюється свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2015. Одночасно відповідно до Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" результатом оцінки відповідності засобів вимірювальної техніки є не свідоцтво, а сертифікат перевірки типу засобів вимірювальної техніки (ст. 16). Відповідно підтверджувати вимірювальні можливості та технічну компетентність електролабораторії можуть два документи: СВІДОЦТВО ТА/АБО СЕРТИФІКАТ. Проте умовами Документації не передбачено можливість надання сертифікату, що суттєво обмежує право прийняти участь у даній закупівлі. Тому встановлена вимога є дискримінаційною, оскільки не передбачає можливість надання іншого документа, який може засвідчувати технічну компетентність електролабораторії. Будь ласка дозвольте надання СВІДОЦТВО ТА/АБО СЕРТИФІКАТ відповідності системи вимірювань ДСТУ ISO 10012:2005
Відповідь: Шановний учаснику. Дякуємо за цікавість до даної закупівлі. Для уникнення непорозумінь, під час внесення змін до тендерної документації Ваша пропозиції буде врахована.
Дата відповіді: 24.02.2025 16:06
Відповідь надана

Вимога до кваліфікації працівників

Номер: d10e7dc53b674973976501a080151284
Дата опублікування: 21.02.2025 13:08
Опис: Добрий день. Шановний замовнику учасники розуміють, що має бути фахівець у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3. Прочитайте ще раз Вашу вимогу, як вона звучить " 2.Скан-копію/ї дозвільного/их документу/ів (диплом про освіту та/або сертифікати, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків, посвідчення про перевірку знань згідно з додатком 2 до НПАОП 40.1-1.21-98 тощо), що засвідчують освіту/кваліфікацію персоналу у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3), інформація про який надана на підтвердження відповідності мінімальним вимогам Замовника у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, що надається на вимогу п.1." З даної вимоги випливає, що ВСІ ФАХІВЦІ в тому числі електромонтери мають мати кваліфікацію персоналу у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3! Потрібно чітко розуміти, що від електромонтера та від інженера будуть різні підтверджуючі документи. Напишіть роз'яснення або внесіть зміни, щоб було зрозуміло.
Відповідь: Шановний учаснику. Дякуємо за цікавість до даної закупівлі. Роз’яснення із заданого питання вже було надане у відповідь на звернення «Кваліфікація працівників» від 19.02.25, 18:48. Відповідь оприлюднена 21.02.25, 12:49. Для уникнення непорозумінь до тендерної документації будуть внесенні зміни стосовно документів щодо підтвердження освіти/кваліфікації персоналу стосовно кожної категорії персоналу окремо.
Дата відповіді: 24.02.2025 16:04
Відповідь надана

Свідоцтво

Номер: 7b9d8230b424481fa87b5a96f73eb218
Дата опублікування: 19.02.2025 19:18
Опис: Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційну вимогу, що не узгоджується із технічним завданням та вимогами чинного законодавства, а саме вимога надання свідоцтва про відповідність системи вимірювань ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи управління вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ISO 10012:2003, IDT)» або ДСТУ EN ISO 10012:2022 (EN ISO 10012:2003, IDT; ISO 10012:2003, IDT) «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання». Звертаємо увагу на Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii. Позиція АМКУ чітко сформована, щодо даного предмету закупівлі та вимог до кваліфікації Учасників регулюються виключно постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – Ліцензійні умови). Ліцензійними вимогами не передбачається наявність відповідного свідоцтва, також технічним завданням не передбачені роботи/послуги що можуть бути виконані із залученням вимірювальної лабораторії, саме на яку видається зазначене замовником свідоцтво. Вимагаємо видалити із тендерної документації дану вимогу!
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за цікавість до даної закупівлі. Як Ви зазначили, тендерна документація містить вимогу стосовно «свідоцтва про відповідність системи вимірювань ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи управління вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ISO 10012:2003, IDT)» або ДСТУ EN ISO 10012:2022 (EN ISO 10012:2003, IDT; ISO 10012:2003, IDT) «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання». Дана вимога не є дискримінаційною з огляду на наведене нижче. п.4 Частини І Додатку 3 до тендерної документації містить: «Виконавець в обсязі виконуваних робіт із метою підтвердження повноти та якості проведених робіт і дієздатності змонтованої системи повинен врахувати виконання пусконалагоджувальних робіт…». Крім того, по кожному об’єкту Переліку послуг, які має надати Виконавець зазначається окремим блоком «Пусконалагоджувальні роботи». Згідно з п.16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, ліцензіат, серед іншого, повинен мати прилади для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер), пристрої для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму). Замовник на етапі кваліфікації повинен мати можливість оцінити спроможність учасника під час виконання пусконалагоджувальних робіт отримання достовірних результатів вимірювань за допомогою наявних приладів. Наявність у учасника свідоцтва про відповідність системи вимірювань ДСТУ ISO 10012:2005 (Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання) або ДСТУ EN ISO 10012:2022 є підтвердженням того, що його система вимірювань відповідає встановленим вимогам та забезпечує необхідну точність вимірювань. Це, в свою чергу, мінімізує ризик помилок під час виконання робіт та гарантує належну якість кінцевого результату. Звертаємо увагу, що тендерною документацією передбачено можливість залучення інших суб’єктів господарювання для дотримання цієї вимоги: «Якщо учасник залучає спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців/надавачів послуг, учасник надає для підтвердження своєї відповідності даній вимозі оформлені на Субпідрядника/Співвиконавця/Надавача послуг скановані копії сертифікатів та свідоцтва. Допускається надання сканованих копій сертифікатів та свідоцтва від Субпідрядника/Співвиконавця/Надавача послуг, якого залучає учасник, за умови надання учасником сканованої копії відповідного договору з Субпідрядником / Співвиконавцем / Надавачем послуг.»
Дата відповіді: 21.02.2025 14:46
Відповідь надана

Сертифікати ISO

Номер: e30baafb4b294e99b4adc20dbb7f8249
Дата опублікування: 19.02.2025 18:57
Опис: Шановний, Замовнику просимо уточнити, вимогу : "сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), який підтверджує відповідність системи управління якістю учасника вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного сертифікату відповідності національному стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі, що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками);" Чи буде вважатися виконаною вимога у разі надання відповідно сертифікату із наступним переліком КВЕД 43.21,41.20,71.12,43.22,43.29,43.31,49.99,80.10, 46.90,33.14, 33.20?
Відповідь: Шановний Учаснику. Дякуємо за цікавість до даної закупівлі. Як Ви зазначили, тендерна документація містить вимогу «2. Скановані копії: - сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), який підтверджує відповідність системи управління якістю учасника вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного сертифікату відповідності національному стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі, що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками)». Згідно зі змістом КВЕД-2010 позиція 43.21 Електромонтажні роботи включає в себе монтаж електричних систем в будівлях і спорудах. Цей клас включає, серед іншого, установлення: протипожежної сигналізації (https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/43/KVED10_43_21.html) . Таким чином, якщо сфера сертифікації міститиме перелік КВЕД з позицією 43.21, ця вимога буде виконана.
Дата відповіді: 21.02.2025 13:08
Відповідь надана

Аналогічний договір

Номер: 4a4d3e90fbd346f7948861e5d62b3e79
Дата опублікування: 19.02.2025 18:51
Опис: Шановний Замовнику, просимо уточніть дану вимогу тендерної документації: "Аналогічним для даної закупівлі вважається договір, в складі якого є послуги з капітального та/або поточного ремонту об’єктів систем протипожежного захисту***. *Формулювання назви предмету договору може відрізнятися від вищезазначеного предмету договору, але має бути тотожною за змістом послуг, що визначено замовником". Чи буде вважатися виконаною дана вимога, у разі надання аналогічного договору на монтаж /влаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, системи оповіщення про пожежу?
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за цікавість до даної закупівлі. Як Ви зазначили, тендерна документація містить вимогу "Аналогічним для даної закупівлі вважається договір, в складі якого є послуги з капітального та/або поточного ремонту об’єктів систем протипожежного захисту***. *Формулювання назви предмету договору може відрізнятися від вищезазначеного предмету договору, але має бути тотожною за змістом послуг, що визначено замовником". У разі надання аналогічного договору на монтаж /влаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, системи оповіщення про пожежу ця вимога буде виконаною.
Дата відповіді: 21.02.2025 12:58
Відповідь надана

Кваліфікація працівників

Номер: 7a9fffd0867b4d4ba52cf286d8d48dc9
Дата опублікування: 19.02.2025 18:48
Опис: Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційну вимогу, що не узгоджується із технічним завданням та вимогами чинного законодавства, а саме вимога щодо підтвердження наявності кваліфікованих працівників: «Довідку/лист в довільній формі із зазначенням мінімально необхідного переліку фахівців, які обов’язково мають бути залучені для виконання обов’язків за договором. Мінімальний необхідний перелік фахівців*, які обов’язково мають бути залучені для виконання робіт: ⁻ електромонтер охоронно-пожежної сигналізації - електротехінчний працівник з з групою з електробезпеки не нижче ІІІ, не менше 1 особи ⁻ інженер-проектувальник, не менше 1 особи. 2.Скан-копію/ї дозвільного/их документу/ів (диплом про освіту та/або сертифікати, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків, посвідчення про перевірку знань згідно з додатком 2 до НПАОП 40.1-1.21-98 тощо), що засвідчують освіту/кваліфікацію персоналу у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3), інформація про який надана на підтвердження відповідності мінімальним вимогам Замовника у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, що надається на вимогу п.1.» По-перше, звертаємо увагу на Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii. Позиція АМКУ чітко сформована, щодо даного предмету закупівлі та вимог до кваліфікації Учасників регулюються виключно постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – Ліцензійні умови). Ліцензійними вимогами не передбачається наявність персоналу що мають «освіту/кваліфікацію персоналу у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3)» Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації не зобов’язаний згідно чинного законодавства мати освіту/кваліфікацію персоналу у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3. Також ліцензійними вимогами чітко визначений перелік працівників відповідно даного предмету закупівлі : Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень; електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб. Вимагаємо видалити дискримінаційну вимогу щодо наявність персоналу що мають «освіту/кваліфікацію персоналу у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3)».
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за цікавість до даної закупівлі. Не можемо погодитися з Вами стосовно твердження про наявність дискримінаційних вимог в тендерній документації. Замовник відповідно до частини другої статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Тому таке право замовника передбачено законодавством. Крім того, в зазначеному Вами Узагальненні практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації відсутнє твердження «вимог до кваліфікації Учасників регулюються виключно постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852», натомість там зазначається: «До основних нормативно-правових актів, які регулюють питання провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, належать….» і далі наводиться перелік із понад 20 нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів, який справді серед інших містить Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – Ліцензійні умови), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852. Однак слід мати на увазі, що це лише один із 21 основних актів і цей перелік не є вичерпним. Цілком згодні, що «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації не зобов’язаний згідно чинного законодавства мати освіту/кваліфікацію персоналу у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3», ця вимога стосується інженера-проектувальника, для електромонтера охоронно-пожежної сигналізації відповідно підтвердними документами є диплом про освіту та/або сертифікати, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків, посвідчення про перевірку знань згідно з додатком 2 до НПАОП 40.1-1.21-98 тощо. Звертаємо увагу, що «ліцензійними вимогами чітко визначений перелік працівників не відповідно даного предмету закупівлі», як зазначаєте Ви у зверненні, а перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом для отримання відповідної ліценції. В тендерній документації в Додатку 3 присутня вимога «надати виконавчу документацію (у тому числі плани приміщень зі схемами розташування приладів, плану території зі схемою зовнішніх міжцехових мереж, структурні схеми, специфікації, регламенти обслуговування та інше). Виконавча документація повинна бути завірена кваліфікованим інженером-проектувальником у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3.», і саме для перевірки можливості реалізації цієї вимоги відповідне включене до кваліфікаційних критеріїв. Зазначена вимога обумовлена необхідністю забезпечення належного рівня пожежної безпеки на об’єктах будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3, де надаються послуги з поточного ремонту системи протипожежного захисту. Оскільки виконавча документація, яка є результатом виконання робіт за договором, повинна бути завірена кваліфікованим інженером-проектувальником у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3, вимога щодо наявності у працівників освіти/кваліфікації «в частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3» є логічною та обґрунтованою. Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає вимогу щодо наявності освіти/кваліфікації персоналу у сфері пожежної безпеки щодо об'єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3 правомірною та обґрунтованою.
Дата відповіді: 21.02.2025 12:49