• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги
  • 1

С_25П-106_50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту)

Завершена

4 182 329.36 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 62 735.00 UAH
Період оскарження: 19.02.2025 17:52 - 28.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем

Номер: 314ed54314a0451384ddba55af20bf24
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-19-013541-a.b1
Назва: Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем
Скарга:
СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем учасника – ТОВ "Лугспецтехносервіс" вчинене уповноваженою особою АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: «50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту)», за ідентифікатором UA-2025-02-19-013541-a, очікувана вартість закупівлі 4 182 329,36 грн. з ПДВ, за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі). Керуючись абзацом 3 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Постанова), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОХОРОНА МАСТЕРС» (надалі – ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС», Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. В аукціоні, що відбувся 04 березня 2025 року, прийняли участь 5 суб’єктів господарювання: - ТОВ "Лугспецтехносервіс", остаточна пропозиція - 1 948 000,00 грн. з ПДВ; - ТОВ "БПК Газінвестпроект" - 1 950 000,00 грн. з ПДВ; - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Виробничо-будівельна компанія "НОВОБУД ПРАЙМ" - 2 094 763,59 грн. з ПДВ; - ТОВ ОХОРОНА МАСТЕРС - 2 869 900,00 грн. з ПДВ; - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕМКРАН" - 4 050 000,00 грн. з ПДВ. ПРОТОКОЛОМ №81 від 17.03.2025 р. Рішення Уповноваженої особи Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Берестин встановлено: «За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЛУГСПЕЦТЕХНОСЕРВІС" (ЄДРПОУ 38088364), встановлено відповідність вимогам тендерної документації цієї процедури закупівлі. Визначити учасника ТОВ "ЛУГСПЕЦТЕХНОСЕРВІС" (ЄДРПОУ 38088364), з ціною тендерної пропозиції 1 948 000,00 грн. з ПДВ, переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту), C_25П-106, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-19-013541-a. Прийняти рішення про намір укласти договір з учасником ТОВ "ЛУГСПЕЦТЕХНОСЕРВІС" (ЄДРПОУ 38088364), з ціною тендерної пропозиції 1 948 000,00 грн. з ПДВ, переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту), C_25П-106, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-19-013541-a». ПРОТОКОЛОМ №81 від 17.03.2025 р. Рішення Уповноваженої особи Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Берестин було визначено учасника ТОВ "Лугспецтехносервіс" - переможцем закупівлі (далі – переможець). Ми, ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» (далі – Скаржник) не погоджуємось з діями Замовника. Вважаємо, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням» а відтак наші права на рівну участь у аукціоні закупівлі та отримання можливості укласти Договір із Замовником. ПРОТОКОЛОМ №81 від 17.03.2025 р. Рішення Уповноваженої особи Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Берестин було визначено учасника ТОВ "Лугспецтехносервіс" - переможцем закупівлі (далі – переможець). Ми, ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» не погоджуємось із зазначеним рішенням Замовника та вважаємо, що воно не вмотивоване, оскільки грубо проігноровані наступні підстави для відхилення вказаного учасника: 1. Відповідно до п.п. 2 п. 3 Додатку 1 до тендерної документації вимагалось: «Учасник надає: Скановані копії:- сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), який підтверджує відповідність системи управління якістю учасника вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного сертифікату відповідності національному стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі, що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками)». У вимозі Замовника, стосовно підтвердження Застосування заходів із захисту довкілля, гігієни та безпеки праці, щодо надання сертифікату на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), чітко зазначена наступна вимога - дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції. Учасником ТОВ "Лугспецтехносервіс" надано файл «40-sert iso.pdf, який містить Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (зареєстрований у реєстрі Системи сертифікації «РОСУКРСЕРТ» № 8О059-2765-20, дійсний до 09 липня 2026 р). На сертифікаті зазначена наступна інформація – контроль відповідності системи управління якістю вимогам зазначеного стандарту здійснюється шляхом наглядового аудиту. Сертифікат вважається чинним за умови щорічного підтвердження. Вищевказаний сертифікат ДСТУ ISO наданий Учасником у складі тендерної пропозиції, який виданий органом сертифікації «РОСУКРСЕРТ» на підприємство ТОВ «ЛУГСПЕЦТЕХНОСЕРВІС», без документу, який підтверджує його чинність. Даним документом згідно чинного законодавства України є наглядовий аудит. Згідно з інформацією зазначеною на сертифікаті – чинність сертифіката можливо перевірити в Реєстрі ОС РОСУКРСЕРТ за тел. (096)559-04-34 або на офіційному сайті. Скаржник звернувся до органу сертифікації «РОСУКРСЕРТ» за номером телефону, який вказаний на сертифікаті щодо чинності (терміну дії). Та отримав відповідь у телефонному режимі, що Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) не є дійсним, адже Учасник не проходив наглядовий аудит. Додатково Скаржник відправив запит щодо перевірки Сертифікату (посилання на офіційний сайт Органу Сертифікації додаємо як доказ - http://ukrcert.com.ua/perevirka-sertifikata/ ). На даний час офіційної відповіді ще отримано не було, але у разі, якщо відповідь надійде до дати розгляду скарги, Скаржник довантажить лист від Органу Сертифікації у якості доказу. Відповідно до п. 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, Замовник повинен був перевірити чинність сертифікату та у разі необхідності надіслати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. 2. Відповідно до п. 7 Додатку 3 до тендерної документації вимагалось: «В складі своєї пропозиції переможець повинен надати:  Розрахунок договірної ціни згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» до яких додаються: Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта,  Кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3;  Кошториси на виконання ремонтно-будівельних робіт,  Підсумкову відомість ресурсів,  В разі необхідності: розрахунок витрат на відрядження. Інформація надається в сканованому вигляді! Ціну пропозиції по наданню послуг слід визначати відповідно до технології надання послуг з поточного ремонту, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості виконаного поточного ремонту, термінів закінчення надання послуг з поточного ремонту та умов фінансування, а також з урахуванням обов’язкового дотримання діючих норм і правил виконання поточного ремонту, технічної експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці. До складу вартості послуг за пропозицією Учасник включає як безпосередні, так і супутні витрати на виконання замовлення за об’єктом, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат, кошти на сплату податків, зборів та обов’язкових платежів. До безпосередніх витрат належать: - заробітна плата визначається на підставі розрахунку, виконаного відповідно до «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати» затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 року №281, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за №1469/29599 (в редакції Наказу Мінрегіону №196 від 27.07.2018 р.) - вартість експлуатації машин та механізмів визначаються на підставі нормативного часу їх роботи, передбаченого кошторисними нормами та вартості машино-години, за цінами, рекомендованими Мінрегіоном України у відповідний період; - вартість матеріалів, постачання яких буде покладено на претендента, визначається на підставі нормативних витрат та поточних цін на них, які не перевищують рівень цін, що склався в Україні у відповідний період. Поточні ціни матеріалів визначаються із врахуванням витрат на їх завантаження, розвантаження, транспортування заготівельно-складських витрат. До супутніх витрат належать: У ціні своєї пропозиції претендент враховує диференційний прибуток і адміністративні витрати в межах показників, передбачених КОШТОРИСНИХ НОРМ УКРАЇНИ «НАСТАНОВА З ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА», таким чином: Загальновиробничі витрати розраховуються згідно КОШТОРИСНИХ НОРМ УКРАЇНИ «НАСТАНОВА З ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА». Крім того, претендент враховує в ціні пропозиції інші супутні витрати, пов’язані з виконанням замовлення та не враховані складовими вартості поточного ремонту. До ціни пропозиції включаються кошти на сплату податків, зборів та обов’язкових платежів, крім тих, що враховані складовими вартості поточного ремонту. Розмір цих витрат визначається, виходячи з норм і бази для їх нарахування, встановлених відповідними постановами Уряду. При проведенні розрахунків оплачується фактичні витрати на відрядження по трудомісткості, яка не повинна перевищувати нормативну (з розрахунку не більше 350 грн на добу), та перевезення працівників при умові підтвердження всіх вказаних витрат відповідними розрахунками та бухгалтерськими документами, при цьому вартість готельних послуг погоджується із Замовником. При проведенні розрахунків договірних цін врахувати, що постачання матеріалів здійснює виконавець». У складі пропозиції ТОВ "Лугспецтехносервіс" не надано Розрахунок договірної ціни згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» до яких додаються: Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта, Кошториси на виконання ремонтно-будівельних робіт, Підсумкову відомість ресурсів та в разі необхідності: розрахунок витрат на відрядження. Та не надано жоден документ, який підтверджував розрахунки згідно вимог замовника. Виходячи із термінології «пропозиція» (або точніше "тендерна пропозиція") — це офіційний пакет документів, який учасник подає замовнику через електронну систему закупівель для участі в процедурі закупівлі. Вона є пропозицією учасника поставити товари, надати послуги чи виконати роботи на умовах, визначених у тендерній документації, за певну ціну. Таким чином, пропозиція у публічних закупівлях — це ключовий інструмент, через який учасник демонструє свою готовність і спроможність виконати замовлення. Таким чином будь-який суб՚єкт господарювання може підготувати документи та подати свою пропозицію для участі в елетронних торгах. Згідно п.п. 18. п. 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» затверджено визначення «переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі». Пунктом 47 Особливостей встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Тобто, переможець процедури закупівлі вантажить документи в електронну систему закупівель, а не подає їх у складі пропозиції. Таким чином, на етапі підготовки і подання тендерної пропозиції, саме формулювання «у складі пропозиції» стосується виключно учасників. Довідково інформує, У контексті публічних закупівель в Україні, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі» та правилами роботи електронної системи закупівель, є чіткий розподіл між тим, що подається у складі тендерної пропозиції, і тим, що публікується переможцем після визначення результатів. З урахуванням вимоги п. 7 Додатку 3 до тендерної документації, у цьому контексті формулювання, переможець подає кошторис у складі своєї пропозиції. Зазначено, що «в складі своєї пропозиції переможець повинен надати» розрахунок договірної ціни разом із зведеним кошторисним розрахунком вартості об’єкта. Отже, це зобов’язання покладається саме на учасника, який буде визначений переможцем тендеру. Таким чином, Переможцем ТОВ "Лугспецтехносервіс" у складі пропозиції НЕ було надано Розрахунок договірної ціни згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» до яких додаються: Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта, Кошториси на виконання ремонтно-будівельних робіт, Підсумкову відомість ресурсів та в разі необхідності: розрахунок витрат на відрядження, що НЕ відповідає вимогам п.7 Додатку 3 до тендерної документації. Враховуючи викладене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей. Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "Лугспецтехносервіс", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель установлених статтею 5 Закону, а саме об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. тендерний комітет/Уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про Уповноважену особу, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за тендерною документацією учасником процедури закупівлі. Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України. Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку. На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визнання переможцем закупівлі ТОВ "Лугспецтехносервіс".
Дата розгляду скарги: 02.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2025 17:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.04.2025 12:22
Дата виконання рішення Замовником: 17.04.2025 15:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №5161-р/пк-пз від 02.04.2025 року, скасовано рішення Уповноваженої особи про визначення переможця відкритих торгів ТОВ "ЛУГСПЕЦТЕХНОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ: 38088364) процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту), № C_25П-106, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-19-013541-a.
Автор: ТОВ ОХОРОНА МАСТЕРС, Босий Микола Олексійович +380505304437 masters.kharkov@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0acce272fe1e4fe29fc6ee0be530bbed
Заголовок пункту скарги: Щодо сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.п. 2 п. 3 Додатку 1 до тендерної документації вимагалось: «Учасник надає: Скановані копії:- сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), який підтверджує відповідність системи управління якістю учасника вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного сертифікату відповідності національному стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі, що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками)».
У вимозі Замовника, стосовно підтвердження Застосування заходів із захисту довкілля, гігієни та безпеки праці, щодо надання сертифікату на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), чітко зазначена наступна вимога - дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції.

Учасником ТОВ "Лугспецтехносервіс" надано файл «40-sert iso.pdf, який містить Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (зареєстрований у реєстрі Системи сертифікації «РОСУКРСЕРТ» № 8О059-2765-20, дійсний до 09 липня 2026 р).

На сертифікаті зазначена наступна інформація – контроль відповідності системи управління якістю вимогам зазначеного стандарту здійснюється шляхом наглядового аудиту. Сертифікат вважається чинним за умови щорічного підтвердження.

Вищевказаний сертифікат ДСТУ ISO наданий Учасником у складі тендерної пропозиції, який виданий органом сертифікації «РОСУКРСЕРТ» на підприємство ТОВ «ЛУГСПЕЦТЕХНОСЕРВІС», без документу, який підтверджує його чинність. Даним документом згідно чинного законодавства України є наглядовий аудит.

Згідно з інформацією зазначеною на сертифікаті – чинність сертифіката можливо перевірити в Реєстрі ОС РОСУКРСЕРТ за тел. (096)559-04-34 або на офіційному сайті.

Скаржник звернувся до органу сертифікації «РОСУКРСЕРТ» за номером телефону, який вказаний на сертифікаті щодо чинності (терміну дії). Та отримав відповідь у телефонному режимі, що Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) не є дійсним, адже Учасник не проходив наглядовий аудит. Додатково Скаржник відправив запит щодо перевірки Сертифікату (посилання на офіційний сайт Органу Сертифікації додаємо як доказ - http://ukrcert.com.ua/perevirka-sertifikata/ ). На даний час офіційної відповіді ще отримано не було, але у разі, якщо відповідь надійде до дати розгляду скарги, Скаржник довантажить лист від Органу Сертифікації у якості доказу.

Відповідно до п. 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тобто, Замовник повинен був перевірити чинність сертифікату та у разі необхідності надіслати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 75f01f96e67945b6a484d6e96d94a05e
Заголовок пункту скарги: Щодо кошторисних розрахунків
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 7 Додатку 3 до тендерної документації вимагалось:
«В складі своєї пропозиції переможець повинен надати:
 Розрахунок договірної ціни згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» до яких додаються: Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта,
 Кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків СС2 та/або СС3;
 Кошториси на виконання ремонтно-будівельних робіт,
 Підсумкову відомість ресурсів,
 В разі необхідності: розрахунок витрат на відрядження.
Інформація надається в сканованому вигляді!
Ціну пропозиції по наданню послуг слід визначати відповідно до технології надання послуг з поточного ремонту, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості виконаного поточного ремонту, термінів закінчення надання послуг з поточного ремонту та умов фінансування, а також з урахуванням обов’язкового дотримання діючих норм і правил виконання поточного ремонту, технічної експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
До складу вартості послуг за пропозицією Учасник включає як безпосередні, так і супутні витрати на виконання замовлення за об’єктом, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат, кошти на сплату податків, зборів та обов’язкових платежів.
До безпосередніх витрат належать:
- заробітна плата визначається на підставі розрахунку, виконаного відповідно до «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати» затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 року №281, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за №1469/29599 (в редакції Наказу Мінрегіону №196 від 27.07.2018 р.)
- вартість експлуатації машин та механізмів визначаються на підставі нормативного часу їх роботи, передбаченого кошторисними нормами та вартості машино-години, за цінами, рекомендованими Мінрегіоном України у відповідний період;
- вартість матеріалів, постачання яких буде покладено на претендента, визначається на підставі нормативних витрат та поточних цін на них, які не перевищують рівень цін, що склався в Україні у відповідний період. Поточні ціни матеріалів визначаються із врахуванням витрат на їх завантаження, розвантаження, транспортування заготівельно-складських витрат.
До супутніх витрат належать:
У ціні своєї пропозиції претендент враховує диференційний прибуток і адміністративні витрати в межах показників, передбачених КОШТОРИСНИХ НОРМ УКРАЇНИ «НАСТАНОВА З ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА», таким чином:
Загальновиробничі витрати розраховуються згідно КОШТОРИСНИХ НОРМ УКРАЇНИ «НАСТАНОВА З ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА».
Крім того, претендент враховує в ціні пропозиції інші супутні витрати, пов’язані з виконанням замовлення та не враховані складовими вартості поточного ремонту.
До ціни пропозиції включаються кошти на сплату податків, зборів та обов’язкових платежів, крім тих, що враховані складовими вартості поточного ремонту. Розмір цих витрат визначається, виходячи з норм і бази для їх нарахування, встановлених відповідними постановами Уряду.
При проведенні розрахунків оплачується фактичні витрати на відрядження по трудомісткості, яка не повинна перевищувати нормативну (з розрахунку не більше 350 грн на добу), та перевезення працівників при умові підтвердження всіх вказаних витрат відповідними розрахунками та бухгалтерськими документами, при цьому вартість готельних послуг погоджується із Замовником.
При проведенні розрахунків договірних цін врахувати, що постачання матеріалів здійснює виконавець».

У складі пропозиції ТОВ "Лугспецтехносервіс" не надано Розрахунок договірної ціни згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» до яких додаються: Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта, Кошториси на виконання ремонтно-будівельних робіт, Підсумкову відомість ресурсів та в разі необхідності: розрахунок витрат на відрядження. Та не надано жоден документ, який підтверджував розрахунки згідно вимог замовника.
Виходячи із термінології «пропозиція» (або точніше "тендерна пропозиція") — це офіційний пакет документів, який учасник подає замовнику через електронну систему закупівель для участі в процедурі закупівлі. Вона є пропозицією учасника поставити товари, надати послуги чи виконати роботи на умовах, визначених у тендерній документації, за певну ціну. Таким чином, пропозиція у публічних закупівлях — це ключовий інструмент, через який учасник демонструє свою готовність і спроможність виконати замовлення. Таким чином будь-який суб՚єкт господарювання може підготувати документи та подати свою пропозицію для участі в елетронних торгах.
Згідно п.п. 18. п. 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» затверджено визначення «переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі». Пунктом 47 Особливостей встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.

Тобто, переможець процедури закупівлі вантажить документи в електронну систему закупівель, а не подає їх у складі пропозиції. Таким чином, на етапі підготовки і подання тендерної пропозиції, саме формулювання «у складі пропозиції» стосується виключно учасників.

Довідково інформує, У контексті публічних закупівель в Україні, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі» та правилами роботи електронної системи закупівель, є чіткий розподіл між тим, що подається у складі тендерної пропозиції, і тим, що публікується переможцем після визначення результатів.

З урахуванням вимоги п. 7 Додатку 3 до тендерної документації, у цьому контексті формулювання, переможець подає кошторис у складі своєї пропозиції. Зазначено, що «в складі своєї пропозиції переможець повинен надати» розрахунок договірної ціни разом із зведеним кошторисним розрахунком вартості об’єкта. Отже, це зобов’язання покладається саме на учасника, який буде визначений переможцем тендеру.

Таким чином, Переможцем ТОВ "Лугспецтехносервіс" у складі пропозиції НЕ було надано Розрахунок договірної ціни згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» до яких додаються: Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта, Кошториси на виконання ремонтно-будівельних робіт, Підсумкову відомість ресурсів та в разі необхідності: розрахунок витрат на відрядження, що НЕ відповідає вимогам п.7 Додатку 3 до тендерної документації.
Враховуючи викладене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір