• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері благоустрою кладовищ – послуги фізичної охорони (патрулювання територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль за патрулюванням кладовищ)

Завершена

2 334 990.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 674.95 UAH
Період уточнення: 18.02.2025 12:24 - 14.03.2025 00:00
Відповідь надана

Вимога

Номер: a64c55e960e24d4e95ba9fabb832271d
Дата опублікування: 20.02.2025 11:54
Опис: Шановний Замовник! Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля здійснюється за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Ознайомившись з тендерною документацією вважаємо, що викладені вимоги до закупівлі послуг охорони сформовані поза принципами добросовісної конкуренції, рівних прав та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Вимоги Замовника до закупівлі, викладені нище є в цілому другорядними по відношенню до вимог предмету закупівлі і можуть носити рекомендаційний характер, а не обов’язковий. Стаття 16. Про публічні закупівлі визначає Кваліфікаційні критерії, а саме: 1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. 3. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Докладніше: https://kodeksy.com.ua/pro_publichni_zakupivli/16.htm. 1) Дод.1. п.2.5. абзац 2. «На підтвердження надати у складі пропозиції виданий органом з оцінки відповідності сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019.» - Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 "Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні", втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 93 ( 20194-18 ) від 26.01.2018 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів». З 1 січня 2018 року взагалі скасована обов'язкова сертифікація. Водночас, згідно положень Закону передбачається добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. – пульти централізованого спостереження обладнуються згідно Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності ПКМ №960 від 18.11.2015р. п.19-20, де прописано Технічні вимоги до ПЦС, які контролюються органом ліцензіатом МВС України – зазначену вимогу Замовника вимагаємо видалити з тендерної документації. 2) Дод.1. п.2.6. Скановані копії документів чинних на момент розкриття тендерної пропозиції, дозволів на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку, встановленого зразка, згідно ст. 42 ЗУ «Про радіочастотний ресурс» (для документів отриманих до 31.12.2021 р. включно); Закон України Про радіочастотний ресурс України Стаття 42. Порядок отримання дозволів на експлуатацію 1. Користувачі радіочастотного ресурсу України повинні отримувати дозволи на експлуатацію відповідних радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, крім засобів та пристроїв, використання яких здійснюється на бездозвільній основі відповідно до цього Закону. Перелік радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, на експлуатацію яких потрібен дозвіл, визначається національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації. Докладніше: https://kodeksy.com.ua/pro_radiochastotnij_resurs_ukraini/statja-42.htm. - повідомляємо, суб’єкти господарювання можуть використовувати без ліцензійні переносні радіостанції (без ліцензійні діапазони частот PMR446 та LPD433) з оперативними частотами 446,0-446,2МНz потужністю передавача до10Вт, радіус дії до 16км. Радіостанції зазначеного типу використовуються на бездозвільній основі відповідно до Закону України «Про радіочастотний ресурс України». Тому вважаємо, що зазначена вимога повинна бути виключена з тендерної документації. 3) Дод.1. п.3.3. Сканована/-і копія/-ї документального підтвердження про те, що Учасник має осіб (не менше 1 працівника), які відповідальні за попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів (надати довідку). В додаток до довідки надати сертифікати\дипломи\тощо про проходження навчання із методології безпечної поведінки у разі зіткнення з небезпечними предметами (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності - посилання на відповідний сайт або QR-код). – зазначена вимога не є обов’язковою для суб’єктів господарювання. Алгоритм дій працівників охорони при виявленні вибухонебезпечних предметів прописаний в інструкціях з питань охорони праці на основі рекомендацій ДСНС та НДКЦ МВС України. При виявленні таких предметів негайно сповіщуються оперативні підрозділи МВС України за тел. 102. Самостійне втручання в таких випадках заборонено. На підставі викладеного вимагаємо зазначену вимогу прибрати з тендерної документації. 4) Дод.1. п.3.6. Скановані документальні підтвердження про те, що кожен працівник групи швидкого реагування, що вказаний у довідці, пройшов курс вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з нею, застосування її та здали відповідний залік. Надати наказ або інший розпорядчий документ про закріплення зброї за вказаними охоронниками ГШР. – згідно Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності співробітники приватних охоронних підприємств мають право на носіння та зберігання пристроїв для відстрілу набоїв не смертельної дії, та спецзасобів/пристроїв, на які не розповсюджується вимоги дозвільної систем. Тому вважаємо, що зазначена вимоги повинна бути виключена з тендерної документації.. 5) Дод.1. п.3.6. Абзац 2. Сканована/-і копія/-ї документального підтвердження в довільній формі про те, що охоронники групи швидкого реагування, зазначені в довідці, мають навики надання першої домедичної/долікарської допомоги в умовах війни. На підтвердження надати сертифікат\диплом\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної/долікарської допомоги в умовах війни (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності: посилання на відповідний сайт або QR-код) – Згідно Закону України Про охорону праці, на підприємствах створюються комісії з питань охорони праці, пожежної безпеки та надання долікарської допомоги, затверджено відповідні інструкції та журнали перевірки знань. Наказами по підприємству призначається особа, яка відповідає за цей напрямок діяльності. Дана особа пройшла відповідне фахове навчання, з отриманням відповідного посвідчення та провом проводити навчання та інструктажі. Охоронники, які працюють на підприємстві всі пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці, пожежної безпеки та надання долікарської допомоги про, що зазначено у відповідних журналах. Обов’язку проходження кожним працівником окремо навчання в галузевих навчальних закладах немає. 6) Дод.1. 6 Довідка. Абзац 1. Документи, що підтверджують наявність в Учасника/суб’єкта охоронної діяльності, який надає послуги з реагування, службового собаки для залучення, у разі необхідності, групою швидкого реагування, до виявлення осіб, які проникли та незаконно перебувають на охоронюваній території Замовника: копія ветеринарного паспорту в повному обсязі службового собаки з чинними відмітками щеплення проти сказу; копія договору страхування власників собак за шкоду, яка може бути заподіяна третім особам (з наданням підтверджуючих платіжних документів та обов’язковим вказанням у призначенні платежу реквізитів договору/-ів) – наявність службових собак у груп реагування не є обов’язковою умовою провадження господарської діяльності. Основним видом охорони в закупівлі є ФІЗИЧНА ОХОРОНА об’єкта, а не технічна з реагуванням груп. 7) Дод.1. 6 Довідка. Абзац 2. Довідка про наявність в штаті учасника учасника/суб’єкта охоронної діяльності, який надає послуги з реагування, кінолога, з наданням підтверджуючого документа про проходження курсів інструкторів дресирувальників/кінолога за програмою кінологічного клубу/кінологічної спілки України. – у вимогах до закупівлі послуг охорони не зазначається несення служби на постах охоронниками з використанням службових собак, тому така вимога може носити лише рекомендаційний характер, а не обов’язковий до виконання. На підставі викладеного вимагаємо від Замовника, зазначені вище кваліфікаційні критерії до предмету закупівлі виключити з тендерної документації. У разі залишення без задоволення вимоги в повному обсязі, залишаємо за собою право звернутись до АМКУ для вирішення скарги по суті.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за Вашу увагу до нашої закупівлі! Стосовно Ваших зауважень повідомляємо наступне: 1. Щодо Дод.1. п.2.5. абзац 2 Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960: 13. Під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється: 2) використовувати не сертифіковані в установленому порядку технічні засоби охорони, засоби радіозв’язку без наявності дозволу на їх використання на наданих радіочастотах, а також інші технічні засоби, що завдають шкоди життю, здоров’ю громадян, довкіллю. 2. Щодо Дод.1. п.2.6. Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960: 13. Під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється: 2) використовувати не сертифіковані в установленому порядку технічні засоби охорони, засоби радіозв’язку без наявності дозволу на їх використання на наданих радіочастотах, а також інші технічні засоби, що завдають шкоди життю, здоров’ю громадян, довкіллю. 3. Щодо Дод.1. п.3.3. У зв’язку з активними бойовими діями на території України та незаконним розповсюдженням зброї та вибухонебезпечних предметів, а також з тим, що Об’єкти замовника, які підлягають охороні, розташовані на значній площі, яка є відкритою для відвідування сторонніми особами, на території можуть потрапити вибухонебезпечні предмети невідомого походження. Пунктом 28 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»(далі – Закон) з урахуванням цих особливостей. Згідно п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, чинним законодавством України не обмежене право замовника прописувати в тендерній документації додаткові вимоги, якщо такі вимоги допоможуть замовнику забезпечити максимальну якість отриманих послуг. Додатково повідомляємо, що отримати документ, який вимагає замовник, може безперешкодно, безоплатно та у стислі терміни кожна особа, яка володіє необхідним і достатнім рівнем знань та має навики поводження з вибухонебезпечними предметами. Вимога замовника, якої стосується ваше питання, не є дискримінаційною, оскільки стосується абсолютно усіх потенційних учасників закупівлі, та обумовлена виключно необхідністю вжиття на об’єктах охорони додаткових заходів безпеки. 4. Щодо Дод.1. п.3.6. Чинним законодавством України не обмежене право замовника прописувати в тендерній документації додаткові вимоги, якщо такі вимоги допоможуть замовнику забезпечити максимальну якість отриманих послуг. Разом з тим, відповідно п. 1 Розділу 3 Тендерної документації замовника передбачено: У разі, якщо цією тендерною документацією вимагається подання документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, учасник у складі тендерної пропозиції подає інший рівнозначний документ та/або відповідний лист-роз’яснення у довільній формі з посиланням на відповідну норму законодавства. 5. Щодо Дод.1. п.3.6. Абзац 2. Чинним законодавством України не обмежене право замовника прописувати в тендерній документації додаткові вимоги, якщо такі вимоги допоможуть замовнику забезпечити максимальну якість отриманих послуг. Разом з тим, відповідно п. 1 Розділу 3 Тендерної документації замовника передбачено: У разі, якщо цією тендерною документацією вимагається подання документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, учасник у складі тендерної пропозиції подає інший рівнозначний документ та/або відповідний лист-роз’яснення у довільній формі з посиланням на відповідну норму законодавства. 6. Щодо Дод.1. 6 Довідка. Абзац 1 Відповідно до статті 6 ЗУ «Про охоронну діяльність», охорона майна та фізичних осіб забезпечується персоналом охорони шляхом здійснення таких заходів: використання пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, транспорту реагування, службових собак. Порядок використання таких собак визначено у ст. 17 Закону. Як зазначалося вище, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. 7. Щодо Дод.1. 6 Довідка. Абзац 2. Як зазначалося вище, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У даному випадку вказані вимога тендерної документації поширюється не лише на конкретного учасника або конкретну групу суб`єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників Процедури закупівлі і обов`язкові до виконання всіма суб`єктами господарювання, які бажають взяти участь у Процедурі закупівлі. Крім того, Судова колегія Верховного Суду у Постанові зазначає, що «…незгода суб`єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб`єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними». Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для задоволення Вашого звернення.
Дата відповіді: 22.02.2025 17:30