• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері благоустрою кладовищ – послуги фізичної охорони (патрулювання територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль за патрулюванням кладовищ)

Завершена

2 334 990.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 674.95 UAH
Період оскарження: 18.02.2025 12:24 - 14.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 59 Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на неправомірне прийняте рішення Замовника, неправомірної дії чи бездіяльності Замовника торгів в частині незаконного обрання переможцем учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СКОРПІОН-СБЛ"

Номер: 8565665d4d164a4981724b90663d81ab
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-18-006066-a.a2
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 59 Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на неправомірне прийняте рішення Замовника, неправомірної дії чи бездіяльності Замовника торгів в частині незаконного обрання переможцем учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СКОРПІОН-СБЛ"
Скарга:
Замовником - Комунальне підприємство “Муніципальна ритуальна служба” 18.02.2025 року, через систему електронних публічних закупівель Prozorro було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-18-006066-a, щодо закупівлі послуг у сфері благоустрою кладовищ – послуги фізичної охорони (патрулювання територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль за патрулюванням кладовищ), за кодом ДК 021:2015:79710000-4 – Охоронні послуги. ТОВ «ЛІГОР СІК’ЮРІТІ ЛЮКС» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «ЛІГОР СІК’ЮРІТІ ЛЮКС» подає цю скаргу на неправомірні дії, бездіяльність під час розгляду, кваліфікації пропозиції ПП "СКОРПІОН-СБЛ" та прийняття незаконного рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі учасника - ПП "СКОРПІОН-СБЛ". ТОВ «ЛІГОР СІК’ЮРІТІ ЛЮКС» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а також наявних ознак корупційних дій і зловживань з боку уповноваженої особи. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». В протоколі уповноваженої особи від 25.03.2025 прийнято рішення визначити Учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СКОРПІОН-СБЛ" переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю послуги у сфері благоустрою кладовищ – послуги фізичної охорони (патрулювання територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль за патрулюванням кладовищ) Код ДК 021:2015:79710000-4 – охоронні послуги, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-18-006066-a. За результатами електронного аукціону тендерна пропозиція ТОВ «ЛІГОР СІК`ЮРІТІ ЛЮКС» була визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій. Замовником було виявлено невідповідності в поданих документах ТОВ «ЛІГОР СІК`ЮРІТІ ЛЮКС» та 21.03.2025 опублікована вимога про усунення невідповідностей, невідповідності на думку уповноваженої особи не були усунені учасником в повному обсязі та протоколом Замовника від 24.03.2025 року тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ЛІГОР СІК`ЮРІТІ ЛЮКС» була відхилена на підставі абзаців 3 та 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей та оприлюднена інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення відповідно до пункту 46 Особливостей. За результатами перевірки наданих у складі пропозиції учасника ПП "СКОРПІОН-СБЛ" документів, встановлені аналогічні невідповідності вимогам зазначених у Додатку № 1 до Тендерної документації та іншим умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації згідно Додатку № 3 до ТД, в результаті чого пропозиція повинна бути відхилена Замовником згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Дата розгляду скарги: 09.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.04.2025 17:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.04.2025 11:19
Автор: ТОВ ЛІГОР СІК`ЮРІТІ ЛЮКС, Ленку Ігор Мірчевич +380673748881 ligor_security@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5042e97df9b842fbad73583bd7babdf6
Заголовок пункту скарги: Перший доказ невідповідності пропозиції учасника встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД в результаті яких пропозиція підлягає відхиленню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно п.1 таблиці 1 Додатку 1 ТД на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 1.1. Довідка* у довільній формі, що містить інформацію про досвід виконання аналогічних договорів (не менше 2 (двох), яка має містити інформацію про номер, дату та термін дії аналогічного договору, замовника (покупця) (найменування, код ЄДРПОУ, місцезнаходження), предмет закупівлі, загальну вартість договору та суму його фактичного виконання; Аналогічним вважається договір з аналогічним предметом закупівлі (ДК 021:2015:79710000-4 – Охоронні послуги), за яким учасник надавав охоронні послуги. 1.2. Учасник має надати копії договорів (у повному обсязі) на аналогічні послуги, які зазначені у довідці відповідно до п. 1.1, та копії документів, що підтверджують їх повне виконання (копії видаткових накладних, актів приймання-передачі тощо). 1.3. Учасник має надати листи відгуки від контрагентів про належне виконання наданих договорів. Відгук (відгуки) повинен (повинні) містити: інформацію щодо найменування контрагента; дату та номеру договору, на який надано відгук; інформацію про належне виконання договору, у тому числі стосовно дотримання якості та строків виконання. Відгук (відгуки) повинен бути завірений підписом керівника контрагента (або його уповноваженим представником) та печаткою (у разі її використання).
На виконання вищезазначеної вимоги учасник ПП "СКОРПІОН-СБЛ", надав довідку про досвід виконання аналогічних договорів (вих.№1 від 19.02.2025 року) в якій зазначено інформацію про виконання двох аналогічних договорів укладених з Міське комунальне підприємство «Історико-культурний заповідник «Кладовища по вул. Зеленій», договір № 4 від 30.01.2023 та Міське комунальне підприємство «Спецкомбінат», договір №18 від 26.08.2022 р., найменування документу «аналогічний досвід доки.rar».

Однак на підтвердження виконання договору № 4 від 30.01.2023, надано відгук від Замовника Міське комунальне підприємство «Історико-культурний заповідник «Кладовища по вул. Зеленій», код ЄДРПОУ 21434004, який не відповідає вимогам встановленим згідно Додатку № 1 до ТД, зокрема відсутня інформація у тому числі стосовно дотримання якості та строків виконання.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 35a702e676d74cecb74f63052b5b070c
Заголовок пункту скарги: Другий доказ невідповідності пропозиції учасника встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД в результаті яких пропозиція підлягає відхиленню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно з п. п 2.5 п.2 таблиці 1 Додатку 1 до ТД – учасник має надати відскановані оригінали перепусток, виданих комендатурою Чернівецької області, чи будь-яких інших документів, виданих уповноваженим на це органом, які відповідно до норм чинного законодавства України надають дозвіл на перебування охоронників груп швидкого реагування та/ -або право пересування спеціалізованого транспорту в певний період доби на території, де запроваджено комендантську годину. Такі перепустки повинні містити: ПІБ кожного з охоронців груп швидкого реагування учасника/номера спеціалізованого транспорту та бути чинними станом на дату подання тендерної пропозиції.
Датою подання тендерної пропозиції є 12.03.2025 о 16:52, що підтверджується відомостями згідно реєстру отриманих тендерних пропозицій, що міститься в системі Прозоро – дата та час подання тендерної пропозиції ПП "СКОРПІОН-СБЛ" - 12 березня 2025 16:53 год.



Звертаємо увагу, що ПП "СКОРПІОН-СБЛ", надав перепустки, видані 11.03.2025 року з терміном дії яких був з 00:00 год до 04:00 12.03.2025 року, у зв’язку з тим, що учасником було подані після спливу строку їх дії, що згідно позиції Уповноваженої особи свідчить про невідповідність пропозиції учасника ПП "СКОРПІОН-СБЛ" встановленим вимогам Замовника згідно Тендерної документації.
Надані Учасником перепустки не були чинними станом на 12 березня 2025 року під час подання тендерної пропозиції о 16:53 години.

Наводимо зміст перепусток які не відповідають встановленим вимогам згідно п. 2.5. п.2 таблиці 1 Додатку 1 до ТД:


Таким чином учасником не надано відскановані оригінали перепусток, виданих комендатурою Чернівецької області, чи будь-яких інших документів, виданих уповноваженим на це органом, які відповідно до норм чинного законодавства України надають дозвіл на перебування охоронників груп швидкого реагування та/ -або право пересування спеціалізованого транспорту в певний період доби на території, де запроваджено комендантську годину, які були чинними станом на дату подання тендерної пропозиції.

Наголошуємо, що Замовником 21.03.2025 року о 16.30 оприлюднено вимогу про усунення встановлених невідповідностей у складі пропозиції Скаржника та в подальшому протоколом від 24.03.2025 року відхилено Нашу пропозиції посилаючись на невідповідність змісту відгуку встановленим вимогам в п.2 таблиці 1 Додатку 1 ТД.
На підставі викладеного Замовник керуючись принципами встановленими ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням, повинен був оприлюднити вимогу про усунення встановлених невідповідностей допущених у складі пропозиції неправомірно визначеного переможця та в подальшому, у разі не виправлення повинна була відхилена згідно п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 71e1966ff1874b2ba48c6396e90b579d
Заголовок пункту скарги: 3. Третій доказ невідповідності пропозиції учасника встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД та технічним вимогам згідно Додатку № 3 до ТД, в результаті яких пропозиція підлягає відхиленню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Учасником ПП "СКОРПІОН-СБЛ", у складі пропозиції надано оригінали перепусток, які не були чинними під час подання пропозицій.
Крім того вищезазначені перепустки видані комендатурою Чернівецької області, на перебування охоронників груп швидкого реагування та/ -або право пересування спеціалізованого транспорту іншому суб’єкту господарської діяльності ТОВ "ПШР ТИГР+", код ЄДРПОУ 45332897, що не відповідає встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД, зокрема:
Учасник процедури закупівлі є ПП "СКОРПІОН-СБЛ" код ЄДРПОУ 35753698, перепустки видані на адресу ТОВ "ПШР ТИГР+", код ЄДРПОУ 45332897, як приклад:


Вищезазначена невідповідність підтверджується вимогами встановленими згідно технічного завдання, наведеного у Додатку № 3 до ТД (ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ВИМОГИ Послуги у сфері благоустрою кладовищ – послуги фізичної охорони (патрулювання територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль за патрулюванням кладовищ) Код ДК 021:2015:79710000-4 – охоронні послуги).
Згідно абз. 3 Додатку № 3 до ТД, встановлено:
…Учасник повинен забезпечити працівників охорони спеціальним форменим одягом із затвердженою символікою, в тому числі і посвідчень, підтверджуючих особи охоронників, які будуть залучені до охорони об’єкта (з наданням фотокопій форменого одягу, що підтверджує приналежність до Учасника).
Таким чином надані у складі пропозиції перепустки видані на транспортні засоби та працівників охорони іншої юридичної особи не відповідають технічним вимогам Замовника.
На підставі викладеного Замовником неправомірно обрано переможцем учасника, пропозиція якого повинна була відхилена згідно п.п. 2 пункту 44 Особливостей, у разі не відповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: a6232c338073489e928585912941d94c
Заголовок пункту скарги: 4. Четвертий доказ невідповідності пропозиції учасника встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД в результаті яких пропозиція підлягає відхиленню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно з п.п 2.1 п.2 таблиці 1 Додатку 1 до ТД - Учасник повинен документально підтвердити наявність у м. Чернівці транспорту реагування, відповідно статті 1 Закону України «Про охоронну діяльність», в кількості не менше 2 одиниць, зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований), який відповідає вимогам п. 5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України, та з наданням серед іншого, копії свідоцтва про державну реєстрацію.
Наголошуємо, що згідно таблиці 1 Додатку № 1 до ТД встановлено, що учасник повинен документи, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази для забезпечення умов виконання договору.
На підставі викладеного, надані у складі пропозиції документи та інформація про наявність у учасника не менше 2 одиниць, зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований) транспортних засобів не відповідає дійсності.
Учасником надано копії свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів, які не належать учаснику закупівлі, а іншій юридичній особі ТОВ "ПШР ТИГР+", код ЄДРПОУ 45332897.

Наводимо доказ та підтвердження:






Наголошуємо, що у складі пропозиції відсутні підтверджуючі документи, щодо оренди вищезазначених спеціальних транспортних засобів, тощо.
Звертаємо увагу, що Додатком № 1 до ТД встановлені кваліфікаційні вимоги до учасників процедури закупівлі (перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”), тобто надання документально відповідно до діючого законодавства України використання матеріально-технічної бази, працівників які офіційно не оформлені у учасника є неправомірним, що не відповідає вимогам ст. 16 Закону та суперечить умовам закупівлі.

Учасником не надано підтвердження наявності у м. Чернівці транспорту реагування, відповідно статті 1 Закону України «Про охоронну діяльність», в кількості не менше 2 одиниць, зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований), який відповідає вимогам п. 5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
Звертаємо увагу, що Замовником 21.03.2025 року о 16.30 оприлюднено вимогу про усунення встановлених невідповідностей у складі пропозиції Скаржника та в подальшому відхилено Нашу пропозиції посилаючись на невідповідність свідоцтв спеціальних транспортних засобів встановленим вимогам в п.1 таблиці 1 Додатку 1 ТД, однак пропозицію ПП "СКОРПІОН-СБЛ", який взагалі немає спеціальних транспортних засобів обрано переможцем, що суперечить вимогам діючого законодавства.
Наголошуємо, що Замовником 22.03.2025 року протоколом від 24.03.2025 року, відхилено Нашу пропозиції посилаючись на невідповідність інформації зазначеної в довідці про ПЦС та свідоцтві про реєстрацію транспортних засобів, встановленим вимогам в п.2 таблиці 1 Додатку 1 ТД.

На підставі викладеного Замовник керуючись принципами встановленими ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням, повинен був оприлюднити вимогу про усунення встановлених невідповідностей допущених у складі пропозиції неправомірно визначеного переможця та в подальшому, у разі не виправлення повинна була відхилена згідно п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: d0709f32cb7549ee9cb74e5434a44d8a
Заголовок пункту скарги: 5. П’ятий доказ невідповідності пропозиції учасника встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД в результаті яких пропозиція підлягає відхиленню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно з п.п 3.5 п. 3 таблиці 1 Додатку 1 до ТД, встановлено, що учасник надає скановану/-і копію/-ї довідки в довільній формі з переліком охоронників, які надаватимуть послуги з швидкого реагування (не менше 1 працівника на 1 автомобіль).
Звертаємо увагу, учасник ПП "СКОРПІОН-СБЛ", надав довідку вих. № 4 від 19.02.2025 в якій зазначено, що учасник за результатами закупівлі планує залучасти групи швидкого реагування іншої охоронної структури ТОВ "ПШР ТИГР+", код ЄДРПОУ 45332897, наводимо зміст вищезазначеної довідки:


На підставі викладеного ПП "СКОРПІОН-СБЛ" під час участі у закупівлі повідомляє, про свою неспроможність виконати вимоги Тендерної документації та цією довідкою повідомляє про те, що не має в наявності для виконання умов договору транспорту і охоронників, а тільки планує залучення іншої охоронної структури – ТОВ «ПШР ТИГР+», що свідчить про невиконання вимог п.п 3.5 п. 3 таблиці 1 Додатку 1 до ТД.
Наголошуємо, що згідно умов Додатку № 1 до ТД стосовно підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації непередбачено можливість залучення сторонніх охоронників для виконання умов договору, та підтверджувати відповідність пропозиції шляхом надання будь яких документів третіх осіб.

3. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*
3.1. Довідка, складена у довільній формі, за підписом керівника (уповноваженої особи) Учасника та завірена печаткою (за її наявності та у випадку використання печатки учасником в своїй господарській діяльності та при оформлені документів) про наявність працівників персоналу охорони, які відповідають кваліфікаційним вимогам Ліцензійних умов (ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014).
3.2. Довідка, складена у формі таблиці, що свідчить про наявність офіційно оформлених працівників відповідної кваліфікації (не менше 10 охоронців), які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, засвідчена підписом уповноваженої особи учасника, скріплена печаткою із зазначенням посади, дати і підпису. Дана довідка повинна містити інформацію: ПІБ працівників, посада, інформацію про освіту (вища, середня, тощо), розряд охоронників (на день подання пропозиції учасник повинен мати охоронників не нижче 3-го розряду, в кількості не менше ніж 10 осіб). Надати сканкопії свідоцтв або інших документів про здобуття професії «охоронник», кваліфікацією не нижче 3 розряду. Такі документи мають бути видані згідно з чинним законодавством України.
3.3. Скановані копії чинних на дату завантаження учасником тендерної пропозиції довідок про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин та медичних довідок про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівниками Учасника, що зазначені в довідці на виконання п.3.2.
3.4. Гарантійний лист, в довільній формі, щодо вчасного та якісного виконання учасником всього обсягу послуги з охорони об’єкта відповідно до технічних вимог.
. 3.5. Сканована/-і копія/-ї довідки в довільній формі з переліком охоронників, які надаватимуть послуги з швидкого реагування (не менше 1 працівника на 1 автомобіль).
3.6. Сканована/-і копія/-ї чинного станом на дату розкриття тендерних пропозицій Учасників договору я від нещасних випадків на працівників групи швидкого реагування (з додатками до нього) з наданням підтверджуючих платіжних документів (з обов’язковим вказанням у призначенні платежу реквізитів договору/-ів).
3.7. У складі документів тендерної пропозиції учасник має надати інформацію про відповідальну особу з питань охорони праці та надати сканований оригінал посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці і витягу протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, що є підставою для видачі відповідного посвідчення.

Додатково наводимо зміст абз. 3 Додатку № 3 до ТД, яким встановлено:
…Учасник повинен забезпечити працівників охорони спеціальним форменим одягом із затвердженою символікою, в тому числі і посвідчень, підтверджуючих особи охоронників, які будуть залучені до охорони об’єкта (з наданням фотокопій форменого одягу, що підтверджує приналежність до Учасника).
Таким чином, будь якого винятку залучення працівників третіх осіб, інших суб’єктів господарювання та юридичних осіб непередбачено.

На підставі викладеного Замовник керуючись принципами встановленими ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням», повинен був оприлюднити вимогу про усунення встановлених невідповідностей допущених у складі пропозиції неправомірно визначеного переможця та в подальшому у разі не виправлення повинна була відхилена згідно п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 9831e89f040a4e94b1449cf44000c04e
Заголовок пункту скарги: 6. Шостий доказ невідповідності пропозиції учасника встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД в результаті яких пропозиція підлягає відхиленню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: На виконання вимог п. 6 таблиці 2 Додатку 1 до ТД, встановлено, що учасник надає наступні документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника встановленим вимогам, а саме:
6. Довідка Документи, що підтверджують наявність в Учасника/суб’єкта охоронної діяльності, який надає послуги з реагування, службового собаки для залучення, у разі необхідності, групою швидкого реагування, до виявлення осіб, які проникли та незаконно перебувають на охоронюваній території Замовника: копія ветеринарного паспорту в повному обсязі службового собаки з чинними відмітками щеплення проти сказу; копія договору страхування власників собак за шкоду, яка може бути заподіяна третім особам (з наданням підтверджуючих платіжних документів та обов’язковим вказанням у призначенні платежу реквізитів договору/-ів).
Довідка про наявність в штаті учасника учасника/суб’єкта охоронної діяльності, який надає послуги з реагування, кінолога, з наданням підтверджуючого документа про проходження курсів інструкторів дресирувальників/кінолога за програмою кінологічного клубу/кінологічної спілки України.

Учасником надано наступний договір:

Звертаємо увагу, учасник ПП "СКОРПІОН-СБЛ", надав договір страхування оформлений іншою юридичною особою ТОВ «ПШР ТИГР+», яка не приймає участь у закупівлі, що не може вважатись виконанням вимоги п. 6 таблиці 1 Додатку 1 до ТД.
На підставі викладеного Замовник керуючись принципами встановленими ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням», повинен був оприлюднити вимогу про усунення встановлених невідповідностей допущених у складі пропозиції неправомірно визначеного переможця та в подальшому у разі не виправлення повинна була відхилена згідно п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 93f62b6f98064b5c911933593081731a
Заголовок пункту скарги: 7. Сьомий доказ невідповідності пропозиції учасника встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД в результаті яких пропозиція підлягає відхиленню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 7. На виконання вимог п. 6 таблиці 2 Додатку 1 до ТД, встановлено, що учасник надає наступні документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника встановленим вимогам, а саме:
6. Довідка Документи, що підтверджують наявність в Учасника/суб’єкта охоронної діяльності, який надає послуги з реагування, службового собаки для залучення, у разі необхідності, групою швидкого реагування, до виявлення осіб, які проникли та незаконно перебувають на охоронюваній території Замовника: копія ветеринарного паспорту в повному обсязі службового собаки з чинними відмітками щеплення проти сказу; копія договору страхування власників собак за шкоду, яка може бути заподіяна третім особам (з наданням підтверджуючих платіжних документів та обов’язковим вказанням у призначенні платежу реквізитів договору/-ів).
Довідка про наявність в штаті учасника учасника/суб’єкта охоронної діяльності, який надає послуги з реагування, кінолога, з наданням підтверджуючого документа про проходження курсів інструкторів дресирувальників/кінолога за програмою кінологічного клубу/кінологічної спілки України.
Звертаємо увагу, учасник ПП "СКОРПІОН-СБЛ", надав платіжну інструкцію № 186 від 13.12.2024 року, однак згідно п. 9 Договору страхування вiдповiдальностi № ЦВВС-6404288 вiд 13.12.2024, оплата повинна бути здійснена одноразово у строк до 10.12.2024.





На підставі викладеного надання вищезазначених підтверджуючих платіжних документів, не відповідають вимогам п. 9 договору страхування вiдповiдальностi № ЦВВС-6404288 вiд 13.12.2024 та встановленим вимогам п. 6 таблиці 1 Додатку 1 до ТД.

Повідомляємо, що Уповноважена особа в протоколів про відхилення нашої пропозиції від 24.03.2025 у зв’язку з відсутністю в платіжному документі частини номеру договору визнало це підставою для відхилення нашої пропозиції, та вважало це ознаками недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.

У зв’язку з тим, що умова п. 9 Договору передбачено, що оплата повинна була бути здійснена одноразово у строк до 10.12.2024, повторної оплати та зарахуванням заднім числом є не можливим, тому виправити встановлену невідповідність учасником є неможливо керуючись п. 43 Особливостей, тому пропозиція повинна була відхилена згідно п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: a608054b7e3c447f9ecc13b1135f2efd
Заголовок пункту скарги: 8. Восьмий доказ невідповідності пропозиції учасника встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД в результаті яких пропозиція підлягає відхиленню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 8. Згідно з п.п 1.8 п. 3 таблиці 2 Додатку 1 до ТД, встановлено учасник надає Довідка*, складена у довільній формі, яка містить відомості про учасника:
а) реквізити (місцезнаходження, телефон, факс, телефон для контактів);
б) керівництво (посада, прізвище, ім’я, по батькові);
в) особа (посада, прізвище, ім’я, по батькові, контактний телефон), яку уповноважено на підписання тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю**;
г) інформація про реквізити банківського рахунку, за якими буде здійснюватися оплата за договором у разі прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.

Учасником не надано Довідку, складена у довільній формі, яка містить відомості про учасника з інформацією про реквізити банківського рахунку, за якими буде здійснюватися оплата за договором у разі прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, а лише вказано банківські реквізити, що в повній мірі не відповідає вимогам п.п 1.8 п. 3 таблиці 2 Додатку 1 до ТД.

Звертаємо увагу, що враховуючи позицію Уповноваженої особи це дуже важливо, оскільки 21.03.2025 року Замовником було оприлюднено вимогу про усунення невідповідності в частині виправлення невідповідності в Нашій пропозиції щодо уточнення статусу платника податків, зокрема інформація про єдиний податок 5 %, в повній мірі не надає Уповноваженій особі інформації щодо системи оподаткування.
Уповноважена особа вимагає повну інформацію відповідно до наведеного зразку в Тендерній документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: be8a252d48614ebe8b328f416b5473f4
Заголовок пункту скарги: 9. Дев’ятий доказ невідповідності пропозиції учасника встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД в результаті яких пропозиція підлягає відхиленню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог п. 6 таблиці 2 Додатку 1 до ТД, встановлено, що учасник надає наступні документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника встановленим вимогам, а саме:
6. Довідка …
Довідка про наявність в штаті учасника учасника/суб’єкта охоронної діяльності, який надає послуги з реагування, кінолога, з наданням підтверджуючого документа про проходження курсів інструкторів дресирувальників/кінолога за програмою кінологічного клубу/кінологічної спілки України.
Учасником надано довідку про те, що у штаті ТОВ «ПШР ТИГР+», який надаватиме послуги реагування на тривожні виклики, кінологів.
На підставі викладеного у складі пропозиції відсутня довідка про наявність у штаті учасника ПП "СКОРПІОН-СБЛ" кінолога, з наданням підтверджуючого документа про проходження курсів інструкторів дресирувальників/кінолога за програмою кінологічного клубу/кінологічної спілки України.
Однак учасник не надав підтвердження про проходження курсів інструкторів дресувальника, зокрема учасником надано наступний сертифікат, де відсутнє підтвердження проходження навчання за програмою кінологічного клубу/кінологічної спілки України.


Відсутня інформація щодо програми навчання інструктора, що не відповідає вимогам п. 6 , згідно якого учасник повинен надати підтверджуючий документ про проходження курсів інструкторів дресирувальників/кінолога за програмою кінологічного клубу/кінологічної спілки України.

На підставі викладеного Замовник керуючись принципами встановленими ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням», повинен був оприлюднити вимогу про усунення встановлених невідповідностей допущених у складі пропозиції неправомірно визначеного переможця та в подальшому у разі не виправлення повинна була відхилена згідно п. 44 Особливостей.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга в АМКУ щодо порушення дискримінаційних вимог в ТД

Номер: 152d9a821a6e4fc58ad57e9a69679069
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-18-006066-a.c1
Назва: Скарга в АМКУ щодо порушення дискримінаційних вимог в ТД
Скарга:
Замовником - Комунальне підприємство “Муніципальна ритуальна служба” 18.02.2025 року, через систему електронних публічних закупівель Prozorro було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-18-006066-a, щодо закупівлі послуг у сфері благоустрою кладовищ – послуги фізичної охорони (патрулювання територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль за патрулюванням кладовищ), за кодом ДК 021:2015:79710000-4 – Охоронні послуги. Рішенням уповноваженої особи Комунальне підприємство “Муніципальна ритуальна служба” затверджено Тендерну документацію до процедури відкритих з особливостями (далі – ТД). Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІГОР СІК’ЮРІТІ ЛЮКС» (надалі – Скаржник) було прийняте рішення взяти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з чим було вивчено тендерну документацію Замовника та розпочато підготовку документів до процедури. Однак, детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних вимог та положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право та право інших учасників брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Згідно частини 4 статті 5 Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ми вбачаємо в діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне: Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Враховуючи викладене наводимо обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи в частині встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації до вищезазначеної закупівлі. Оскільки Скаржник - є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то використовуємо своє право на оскарження ряду вимог ТД Замовника. Зокрема, дискримінаційними є умови, передбачені в Додатку № 1 до тендерної документації, у зв’язку з чим, ми як потенційний учасник не можемо прийняти участь в даній закупівлі з наступних підстав, наводимо наступні докази:
Дата розгляду скарги: 05.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.03.2025 16:14
Дата виконання рішення Замовником: 12.03.2025 10:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №3408 -р/пк-пз від 05.03.2025, Замовником було внесено зміни в Тендерну документацію.
Автор: ТОВ ЛІГОР СІК`ЮРІТІ ЛЮКС, Ленку Ігор Мірчевич +380673748881 ligor_security@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e42e4b7e02db4be3891736a35933a3a4
Заголовок пункту скарги: Опис дискримінації № 1 встановлених дискримінаційних вимог в п. 2.5 Додатку № 1 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Опис дискримінації № 1
встановлених дискримінаційних вимог в п. 2.5 Додатку № 1 до ТД

Згідно Додатку № 1 до ТД встановлені кваліфікаційні вимоги до учасників процедури закупівлі (перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”) та перелік документів та інформації, яка підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0cbfd7648b9e4cb795567cab6bfaf524
Заголовок пункту скарги: Опис дискримінації № 2 встановлених дискримінаційних вимог в п. 2.6 Додатку № 1 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дані вимоги дискримінаційними та такими, що суттєво звужують коло потенційний учасників процедури закупівлі, зважаючи на те, що згідно ст. 42. Закону України «Про радіочастотний ресурс України» встановлений прядок отримання дозволів на експлуатацію, а саме:
Користувачі радіочастотного ресурсу України повинні отримувати дозволи на експлуатацію відповідних радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, крім засобів та пристроїв, використання яких здійснюється на бездозвільній основі відповідно до цього Закону. Перелік радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, на експлуатацію яких потрібен дозвіл, визначається національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації.
Згідно Закону України «Про охоронну діяльність», а саме стаття 9 передбачає права суб'єкта охоронної діяльності: Суб'єкт охоронної діяльності має право: 1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України; 2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти.
Звертаємо увагу, суб’єкти господарювання можуть використовувати без ліцензійні переносні радіостанції (без ліцензійні діапазони частот PMR446 та LPD433) з оперативними частотами 446,0-446,2МНz потужністю передавача до10Вт, радіус дії до 16 км., тобто радіостанції зазначеного типу використовуються на бездозвільній основі відповідно до Закону України «Про радіочастотний ресурс України».
На підставі викладеного, обсяг послуг згідно технічного завдання не потребує отримання дозволів на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку, встановленого зразка.
Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання послуги з охорони.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим суб’єктам господарської діяльності, які спроможні виконати умови договору, взяти участь у процедурі відкритих торгів з особливостями.

Додатково повідомляємо, що в електронній системі публічних закупівель розміщено аналогічну вимогу про усунення дискримінації допущеної в тендерній документації в частині неправомірного вимагання дозволів на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку.
Замовник надав наступну відповідь:
Щодо Дод.1. п.2.6. Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960: 13. Під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється: 2) використовувати не сертифіковані в установленому порядку технічні засоби охорони, засоби радіозв’язку без наявності дозволу на їх використання на наданих радіочастотах, а також інші технічні засоби, що завдають шкоди життю, здоров’ю громадян, довкіллю.

Вищезазначена відповідь не відповідає положенню Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960, зокрема Замовник вимагає дозвіл а не підтвердження сертифікації переносних засобів радіотехнічного зв’язку, що суперечить вимогам діючого законодавства.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу із тендерної документації щодо вимагання від учасника скановані копії документів чинних на момент розкриття тендерної пропозиції, дозволів на експлуатацію переносних засобів радіотехнічного зв’язку, встановленого зразка, згідно ст. 42 ЗУ «Про радіочастотний ресурс» (для документів отриманих до 31.12.2021 р. включно); або Відомостей з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот, згідно ст.42 ЗУ «Про електронні комунікації» (для документів отриманих після 01.01.2022 року), виданих на право експлуатації радіостанцій у регіоні надання послуг – надати в кількості не менше зазначених постів в технічному завданні.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 710bd6b8a97143f9a42074bda26f9448
Заголовок пункту скарги: Опис дискримінації № 3 встановлених дискримінаційних вимог в п. 3.3 Додатку № 1 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дані вимоги дискримінаційними та такими, що суттєво звужують коло потенційний учасників процедури закупівлі, зважаючи на те, що згідно чинного законодавства суб’єкти господарювання не зобов’язані отримувати зазначені сертифікати\дипломи\тощо про проходження навчання із методології безпечної поведінки у разі зіткнення з небезпечними предметами.
Наголошуємо, що алгоритм дій працівників охорони при виявленні вибухонебезпечних предметів прописаний в інструкціях з питань охорони праці на основі рекомендацій ДСНС та НДКЦ МВС України.
При виявленні таких предметів необхідно повідомити негайно оперативні служби, надавши інформацію про характерні ознаки предмета (місце його розташування, дату і час виявлення та особу, яка його виявила) за телефонами: 102 – у разі виявлення підозрілого об’єкта; 101 – у разі виявлення боєприпасів або вибухонебезпечних речей; обов’язково дочекатися представників правоохоронних органів або ДСНС України, перебуваючи якнайдалі від місця виявлення предмета або за будь-яким захисним укриттям, не допускайти до небезпечної зони інших людей; у разі загрози виникнення вибуху негайно лягти на землю у найближче заглиблене місце (канави, ями тощо) ногами до епіцентру вибуху, обличчям вниз та прикрити голову якимись речами або руками, при цьому долонями щільно закриваючи вуха та відкривши рот для урівноваження тиску.
У разі виявлення підозрілого предмету: не намагатися заглянути до середини підозрілого пакета, коробки чи будь-якого іншого предмета, не варто бити його ногами, в жодному разі не пересувати і не розкривати виявлений предмет, попередити перехожих про можливу небезпеку, спробувати зробити все можливе, щоб люди відійшли якнайдалі від знахідки, та дочекатися прибуття правоохоронців (ви – важливий свідок).
Самостійне втручання в таких випадках заборонено.
Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання послуги з охорони.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим суб’єктам господарської діяльності, які спроможні виконати умови договору, взяти участь у процедурі відкритих торгів з особливостями.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть підтвердження про те, що Учасник має осіб (не менше 1 працівника), які відповідальні за попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів та в додаток до довідки надати сертифікати\дипломи\тощо про проходження навчання із методології безпечної поведінки у разі зіткнення з небезпечними предметами (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності - посилання на відповідний сайт або QR-код), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
З метою уникнення необґрунтованого відхилення при кваліфікації тендерних пропозицій учасників та Скаржника, через дискримінаційну вимогу у змісті тендерної документації Замовника, що в результаті може призвести до порушення законодавство у сфері публічних закупівель, просимо Колегію зобов’язати Замовника виключити дану вимогу з тендерної документації щодо надання сканованої копії документального підтвердження про те, що Учасник має осіб (не менше 1 працівника), які відповідальні за попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів (надати довідку). В додаток до довідки надати сертифікати\дипломи\тощо про проходження навчання із методології безпечної поведінки у разі зіткнення з небезпечними предметами (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності - посилання на відповідний сайт або QR-код).

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 3e51e8c847cf455a8f408ee6570531c7
Заголовок пункту скарги: Опис дискримінації № 4 встановлених дискримінаційних вимог в п. 3.6 Додатку № 1 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дані вимоги дискримінаційними та такими, що суттєво звужують коло потенційний учасників процедури закупівлі, зважаючи на те, що згідно Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності співробітники приватних охоронних підприємств мають право на носіння та зберігання пристроїв для відстрілу набоїв не смертельної дії, та спецзасобів/пристроїв, на які не розповсюджується вимоги дозвільної систем.
Таким чином, зазначені вище дискримінаційні вимоги щодо надання підтвердження про те, що кожен працівник групи швидкого реагування, що вказаний у довідці, пройшов курс вивчення матеріальної частини зброї та розпорядчий документ про закріплення зброї суперечать вимогам чинного законодавству.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: ef08b6f1733d4b23a417c86a89978ef2
Заголовок пункту скарги: Опис дискримінації № 5 встановлених дискримінаційних вимог в п. 3.6 Додатку № 1 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників, які зможуть взяти участь в закупівлі, адже відповідно до пункту 3.1. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15 - працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи, а також учні, курсанти, слухачі та студенти під час трудового і професійного навчання проходять на підприємстві за рахунок роботодавця інструктажі, навчання та перевірку знань з питань охорони праці, надання домедичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також правил поведінки у разі виникнення аварії.
Тобто, усі працівники проходять відповідне навчання при прийнятті на роботу, а також періодичну перевірку знань з питань охорони праці, в тому числі з питань надання невідкладної домедичної допомоги, а отже володіють відповідними знаннями та навичками, які необхідні для надання послуги, які є предметом закупівлі.
Відповідно до Порядку підготовки та підвищення кваліфікації осіб, які зобов'язані надавати домедичну допомогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 № 1115 зазначено, що цей Порядок визначає процедуру підготовки та підвищення кваліфікації осіб, які згідно із своїми службовими обов'язками зобов'язані володіти знаннями і практичними навичками надання домедичної допомоги (далі - підготовка та підвищення кваліфікації).
Відповідно до статті 12 Закону України "Про екстрену медичну допомогу" особами, які зобов’язані надавати домедичну допомогу людині у невідкладному стані, є:
рятувальники аварійно-рятувальних служб, працівники державної пожежної охорони, поліцейські, фармацевтичні працівники, провідники пасажирських вагонів, бортпровідники та інші особи, які не мають медичної освіти, але за своїми службовими обов’язками повинні володіти практичними навичками надання домедичної допомоги.
Згідно Закону України Про охорону праці, на підприємствах створюються комісії з питань охорони праці, пожежної безпеки та надання долікарської допомоги, затверджено відповідні інструкції та журнали перевірки знань.
Наказами по підприємству призначається особа, яка відповідає за цей напрямок діяльності.
Дана особа пройшла відповідне фахове навчання, з отриманням відповідного посвідчення та правом проводити навчання та інструктажі.
Охоронники, які працюють на підприємстві всі пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці, пожежної безпеки та надання долікарської допомоги про, що зазначено у відповідних журналах.
Обов’язку проходження кожним працівником окремо навчання в галузевих навчальних закладах немає.
При цьому, Замовник жодним чином не обґрунтовує необхідність отримання додаткових сертифікатів/свідоцтв, що засвідчують проходження навчання з надання невідкладної домедичної допомоги.
Дана вимога жодним чином не впливає на якість надання послуг, а лише ускладнює учасникам участь в закупівлі та штучно обмежує їх коло. Працівники Скаржника пройшли відповідне навчання та знання, однак через встановлення зазначеної вимоги щодо надання саме документу про навчання який обов’язково повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності: посилання на відповідний сайт або QR-код, Скаржник не може взяти участь в закупівлі.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: afcb48f7b9014d20872afa4c7ac68c01
Заголовок пункту скарги: Опис дискримінації № 6 встановлених дискримінаційних вимог в п. 6 таблиці № 2 (Інші документи, що вимагаються замовником) Додатку № 1 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Обґрунтування наявності дискримінації ґрунтується на наступній доказовій базі:

Скаржник вважає дані вимоги дискримінаційними та такими, що суттєво звужують коло потенційний учасників процедури закупівлі, зважаючи на те, що
Звертаємо увагу, що предметом закупівлі є - послуги у сфері благоустрою кладовищ – послуги фізичної охорони (патрулювання територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль за патрулюванням кладовищ), за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги.
Згідно технічних вимог зазначених у додатку № 3 до ТД, не передбачено надання послуг охорони використовуючи службових собак.
Таким чином наявність службових собак у груп реагування не є обов’язковою умовою провадження господарської діяльності. Основним видом охорони в закупівлі є ФІЗИЧНА ОХОРОНА об’єкта, а не технічна з реагуванням груп.
Відповідно до п.3 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про охоронну діяльність» суб’єкт охоронної діяльності має право використовувати в охоронній діяльності службових собак. Відповідно до п.5 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про охоронну діяльність» Персонал охорони під час виконання функціональних обов’язків має право застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби та використовувати службових собак відповідно до цього Закону; Відповідно до п.5 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про охоронну діяльність» персонал охорони під час і в місцях виконання заходів охорони має право використовувати службових собак, які пройшли у встановленому порядку відповідний курс дресирування, визнані придатними для службового використання та мають ветеринарний паспорт, винятково для виявлення: 1) проникнень (спроб проникнень) на об’єкти, що охороняються; 2) осіб, які незаконно перебувають на об’єктах, що охороняються. Таким чином, бачимо, що згідно з Законом України «Про охоронну діяльність» використання службових собак в охоронній діяльності є правом відповідного суб’єкта господарювання, а не ОБОВ’ЯЗКОМ. Тим паче, Замовник, встановлюючи дану вимогу жодним чином не довів саме необхідність залучення службової собаки на 1 (один) пост (об’єкт) охорони.
Згідно технічних вимог до предмету закупівлі послуг охорони не зазначається несення служби на постах охоронниками з використанням службових собак, тому така вимога може носити лише рекомендаційний характер, а не обов’язковий до виконання.

Охоронні підприємства у своїй діяльності дотримуються чинного законодавства України.
Стаття 9. Права суб'єкта охоронної діяльності.
1. Суб'єкт охоронної діяльності має право: … 3) використовувати в охоронній діяльності службових собак; … Відповідно частини 8 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності суб’єкт охоронної діяльності забезпечує: … 4) використання службових собак у порядку, визначеному статтею 17 Закону. …
Стаття 17. Порядок використання службових собак 1. Персонал охорони під час і в місцях виконання заходів охорони має право використовувати службових собак, які пройшли у встановленому порядку відповідний курс дресирування, визнані придатними для службового використання та мають ветеринарний паспорт, винятково для виявлення:
1) проникнень (спроб проникнень) на об'єкти, що охороняються;
2) осіб, які незаконно перебувають на об'єктах, що охороняються.
2. Забороняється використання службових собак в охоронній діяльності без наявності провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях.
При цьому собаки мають бути на повідку та стосовно них мають дотримуватися установлені ветеринарні правила.
3. На закритих територіях, де відсутні люди, дозволяється тримати собак без прив'язі, якщо на видних місцях розміщені чіткі та розбірливі попереджувальні написи про охорону об'єкта за допомогою службових собак.
При цьому за ними повинен забезпечуватися постійний контроль з боку персоналу охорони.
Тобто, охоронне підприємство має право використовувати, а не зобов’язане утримувати на балансі підприємства (рівно мати у власності).
Згідно глави 58 Цивільного кодексу України, право користування (використовування) річчю надається на підставі укладених договорів найму (оренди), піднайму (суборенди), позички, лізингу тощо.
Тобто, використовуючи собак відповідно глави 58 ЦКУ, суб’єкт господарювання може значно зменшити свої витрати на забезпечення надання послуг охорони, а відповідно і вартість таких послуг.
По-перше, для проведення періодичних профілактичних заходів можливо укласти договір службовим собаківництвом про надання послуг провідника з собакою.
По-друге, ви не визначили періодичність цих заходів.
По-третє, ваша вимога значно зменшує коло потенційних учасників та значно збільшує вартість послуг охорони, що є порушенням статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аргументуйте, будь-ласка свою вимогу щодо наявності на балансі підприємства Учасника службових собак.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 780f6a95ef474ecfb076201ee5903afc
Заголовок пункту скарги: Опис дискримінації № 7 встановлених дискримінаційних вимог в п. 6 таблиці № 2 (Інші документи, що вимагаються замовником) Додатку № 1 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Обґрунтування наявності дискримінації ґрунтується на наступній доказовій базі:

Вимога дискримінаційними та такими, що суттєво звужують коло потенційний учасників процедури закупівлі, зважаючи на те, що у технічних вимогах до предмету закупівлі послуг охорони не зазначається несення служби на постах охоронниками з використанням службових собак, тому така вимога може носити лише рекомендаційний характер, а не обов’язковий до виконання.
Звертаємо увагу, що наявність службових собак у груп реагування не є обов’язковою умовою провадження господарської діяльності. Основним видом охорони в закупівлі є ФІЗИЧНА ОХОРОНА об’єкта, а не технічна з реагуванням груп.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають в штаті учасника учасника/суб’єкта охоронної діяльності, який надає послуги з реагування, кінолога, з наданням підтверджуючого документа про проходження курсів інструкторів дресирувальників/кінолога за програмою кінологічного клубу/кінологічної спілки України.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 20919aeabcc5488dbc6d3c8bb1e3f224
Заголовок пункту скарги: Опис дискримінації № 8 встановлених дискримінаційних вимог в Додатку № 3 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Обґрунтування наявності дискримінації ґрунтується на наступній доказовій базі:

Скаржник вважає дані вимоги дискримінаційними та такими, що суттєво звужують коло потенційний учасників процедури закупівлі, зважаючи на те, що Декрет Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» втратив чинність, у зв'язку з чим в Україні відмінена обов'язкова сертифікація.
Дані вимоги є дискримінаційними та такими, що суттєво звужують коло потенційний учасників процедури закупівлі, зважаючи на те, що Закон України "Про охоронну діяльність" та Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності не містять вимоги про отримання сертифікатів ISO для провадження діяльності на ринку охоронних послуг.
Обґрунтування та посилання на нормативно правові акти:
Згідно положення Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 93
від 26.01.2018 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів» втратив чинність наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 20 липня 2016 року № 1195 “Про деякі питання реалізації статті 14-1 Декрету Кабінету Міністрів України “Про стандартизацію і сертифікацію”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 серпня 2016 року за № 1136/29266;
У зв’язку з чим з 1 січня 2018 року взагалі скасована обов'язкова сертифікація.
Тому вимога Замовника щодо отримання сертифікату відповідності обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки прийняти участь зможуть лише ті учасники, які мають відповідний сертифікат учасника на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT)».
Скаржник має всі необхідні дозвільні документи та сертифікати для надання послуг якісно та в повному обсязі, що підтверджується виконаними аналогічними договорами в повному обсязі.
Єдиний документ, який згідно цих нормативно-правових актів зобов’язаний отримати суб’єкт господарювання – це ліцензія.
Скаржник має ліцензію на провадження охоронної діяльності.
Наголошуємо, що в чинному законодавстві відсутня вимога щодо примусового зобов’язання отримання та оформлення сертифікату учасника на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT)».
Крім того, для прийняття участі у процедурі відкритих торгів учаснику потрібно нести непередбачені законодавством додаткові витрати для оформлення сертифікату ISO 45001:2018, IDT, які є необов’язковим для здійснення господарської діяльності у сфері діяльності.
Також оформлення вищезазначених сертифікатів відбувається близько 30 робочих днів і більше, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі, що унеможливлює виконання вищезазначеної вимоги учасником під час участі у процедурі відкритих торгів.
Таким чином, зазначені вище дискримінаційні вимоги щодо надання вищезазначених сертифікатів суперечать вимогам чинного законодавству.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 8844f0c458114acca52501f567ccfbee
Заголовок пункту скарги: Опис дискримінації № 9 встановлених дискримінаційних вимог в Додатку № 3 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Опис дискримінації № 9
встановлених дискримінаційних вимог в Додатку № 2 до ТД

З метою якісного розрахунку цінової пропозиції та для узгодження деталей учасник повинен провести обстеження за місцем розташування об’єктів, зазначених у п.4.3 розділу 1 Тендерної документації, за результатами якого скласти Акт обстеження (огляду) об’єктів. Відповідно, учасники мають надати у складі тендерної пропозиції підписаний сторонами замовника і учасника Акт обстеження (огляду) об’єктів в довільній формі. У разі неможливості провести обстеження (огляд) об’єктів, учасник надає у складі пропозиції ґрунтовні пояснення даної неможливості з підтверджуючими документами до них. Витрати на проведення огляду, учасник бере на себе у повному обсязі, при цьому, Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації