-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування систем протипожежного захисту та пожежного спостереження
Торги не відбулися
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
Період уточнення:
12.02.2025 11:28 - 13.03.2025 00:00
Відповідь надана
Виключення дискримінаційних умов.
Номер:
6195ee6c549b48139e419df952ac42a4
Дата опублікування:
12.02.2025 15:08
Опис:
Шановний Замовнику! Ознайомившись з умовами тендерної документації виявлено вимоги, які обмежують конкуренцію, порушують принцип недискримінації що обмежують права Учасників на участь у торгах, а саме:
Пунктом 2.3. Додатку 1 встановлена вимога про надання медичних документів на ВСІХ працівників, які будуть здійснювати технічне обслуговування пожежної сигналізації. Відповідно до Наказу МОЗ 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» проходженню щорічного медичного та психіатричного огляду підлягають ТІЛЬКИ безпосередні виконавці, тобто електромонтери та налагоджувальники. При цьому Постановою КМУ від 23.11.2016 № 852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» передбачена посада керівника робіт, якій не повинен проходити щорічний медичній та психіатричний огляд. Тому, виключить будь ласка вимогу щодо надання документів про медичній огляд стосовно всіх працівників та залиште ії тільки до виконавців робіт.
Пунктом 9 Розділу 4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) Додатку 1 встановлена вимога щодо надання дозволів або декларації з питань охорони праці на “монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкцію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах”. Вказаний вид діяльності жодним чином не відноситься до предмету закупівлі, тому просимо виключити цю вимогу з тендерної документації.
У Додатку 2 встановлена вимога щодо надання Учасниками сертифікатів - ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення»; ДСТУ ISO 10005:2019 «Управління якістю. Настанови щодо програм якості», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015,IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018,IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання». Вказані сертифікати жодним чином не відносяться до предмету закупівлі, що підтверджується неодноразовими рішеннями Антимонопольного комітету України.
Вказане порушення підтверджується “Узагальненням практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації” що опубліковано 22 лютого 2024 року о 18:00 на офіційному веб порталі Антимонопольного комітету України (посилання: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii) де чітко вказано, що крім нормативних документів, що регламентують надання послуг з протипожежної безпеки - “до державних стандартів (ДСТУ) та державних будівельних норм (ДБН), пов’язаних із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, належать, зокрема, такі:
· ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності;
· ДСТУ 2273:2006 Протипожежна техніка. Терміни та визначення основних понять;
· ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення;
· ДСТУ 9115:2021 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Внутрішній аудит з оцінки протипожежного стану. Загальні положення;
· ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення;
· ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи;
· ДСТУ EN 50518:2019 Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень;
· ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення;
· ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту;
· ДБН В.1.1.7-2016 Пожежна безпека об’єктів будівництва.
Жодного з віще перелічених Вами ДСТУ або ISO у вказаному переліку немає.
При цьому, ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення» взагалі не видається жодним органом сертифікації, що акредитований на території України (підтверджується офіційною сторінкою Національного Агентства з акредитації України та Переліком органів з сертифікації систем менеджмента акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO IEC).
Просимо Вас виключити вимоги щодо надання вказаних сертифікатів з тендерної документації.
Відповідь:
По суті звернення надаємо наступне роз’яснення.
1.Передбачені за предметом закупівлі види робіт можуть бути проведені виконавцем виключно з мінімізацією ризиків щодо небезпечних умов працівників. Для допуску до виконання таких робіт необхідний попередній (періодичні) медичний огляд працівників, передбачений дод. 5 до наказу МОЗ України від 21.05.2007 № 246 . Після проведення всіх необхідних досліджень та оглядів комісія враховує перелік загальних медичних протипоказань до роботи зі шкідливими та небезпечними факторами виробничого середовища і трудового процесу, а також додаткові протипоказання відповідно до конкретних умов праці, що наведені в дод. 5 до Порядку, та визначає придатність працівника до роботи. Згідно з пунктом 2.13 Порядку працівники, зайняті на роботах, що потребують професійного добору, повинні надати комісії з проведення медичних оглядів, висновок психофізіологічної експертизи. Пункт 3.2 зазначеного Порядку зобов'язує роботодавців допускати до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, осіб за наявності висновку психофізіологічної експертизи. Правовою підставою для проведення експертного дослідження працівників є стаття 5 ЗУ "Про охорону праці", в якій зазначено, що до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, допускаються особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи. У наказі МОЗ України від 21.05.2007 № 246 (п. 3.2) також зазначено, що до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, допускаються особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи. Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі, затверджений наказом МОЗ та Держнаглядохоронпраці від 23.09.1994 № 263/121.Своєчасне виявлення ознак захворювань, які не сумісні із виконуваною роботою, збереже здоров'я працівника, попередить розвиток погіршення стану здоров'я під час його трудової діяльності та захистить роботодавця і Замовника від нещасних випадків. Зазначені документи повинні бути обов'язково на кожному підприємстві, яке має в штаті відповідних працівників та виконує відповідні роботи.Правомірність відповідних вимог Документації підтверджується і рішенням Органу оскарження №3824 -р/пк-пз від 29.02.2024.
2. Відповідно до оголошення, предметом закупівлі є Послуги з технічного обслуговування систем протипожежного захисту та пожежного спостереження. Тендерною документацією передбачено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладені у Додатку №2 до Документації. У Додатку №2 до Документації міститься перелік обладнання систем протипожежного захисту та пожежного спостереження, серед якого, димовий сповіщувач та ручні сповіщувачі для вибухонебезпечних приміщень.
Відповідно до ст. 21 ЗУ «Про охорону праці», Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл).
Постановою КМУ від 26.10.2011 р. № 1107 затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Відповідно до п. 6 Порядку, 6. Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77. Згідно Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки до групи А віднесено, зокрема, обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, зазначені у додатку 1 до Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах. При цьому, відповідно до Переліку видів робіт підвищеної небезпеки до групи А віднесено, зокрема, монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.Перелік робіт та періодичність їх проведення за предметом закупівлі встановлено згідно «Правил утримання установо пожежної автоматики НАПБ Б.01.004-2000» та викладеному у Додатку №2 до Документації.
Таким чином, надання послуг за предметом закупівлі за наявності серед обладнання призначеного для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, без дозволу або декларації з питань охорони праці на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкцію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах суперечить чинному законодавству, з огляду на що Замовник не може виключити дану вимогу.
3. Відповідно до ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачена можливість Замовника встановлювати у тендерній документації вимоги в частині сертифікатів на підтвердження відповідності технічній специфікації.
Стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний Наказом ДП «НДІ «Система» від 21.12.2015 № 203, відповідно до якого цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати екологічну політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги. Системний підхід до екологічного управління може забезпечити найвище керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки: збереженню стану довкілля запобіганням або послабленням несприятливих впливів на нього; послабленню потенційного несприятливого впливу умов довкілля на організацію; сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог; підвищенню екологічної дієвості; контролюванню (або впливанню на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного жит¬тєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу; досягненню фінансових переваг і переваг у функціюванні.
Стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 Наказом ДП «УкрНДНЦ» від 26.12.2019р. прийнято як національний. Будь-яка організація несе відповідальність за здоров’я й безпеку своїх працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність організації. Ця відповідальність поширюється на підтримку й захист їхнього фізичного та психічного здоров’я. Отже, упровадження системи управління ОЗіПБ, що відповідає національному стандарту і підтверджується відповідним сертифікатом, дає змогу організації керувати ризиками у сфері ОЗіБП і поліпшувати показники у сфері ОЗіБП, допомогає організації виконувати як законодавчі, так і інші вимоги, що у свою чергу має прямий безпосередній вплив на якість надаваних послуг.
Щодо ДСТУ ISO 50001:2020, необхідність підтвердження його відповідності Замовником зумовлена необхідністю забезпечення ефективного використання енергоресурсів, та можливої оптимізації енергоносіїв, зважаючи на значний рівень споживання ліфтами електричної енергії в процесій постійної експлуатації. Наявність у потенційного учасника сертифікованого процесі енергетичного менеджменту спричинить позитивний вплив в частині оптимізації енегровитрат при виконання робіт.
Стандарт ДСТУ 8828:2019, як частина національного законодавства, установлює загальні вимоги щодо пожежної безпеки об’єктів захисту різного призначення, і застосовується до: - системи запобігання пожежі; - комплексу протипожежного захисту; - системи управління пожежною безпекою об’єкта. Застосуванням відповідних систем протипожежного захисту є одним із способів протипожежного захисту під час забезпечення пожежної безпеки, при цьому, системи пожежної сигналізації відносяться до систем протипожежного захисту, як передбачено у ДСТУ 8828:2019. Таким чином, ДСТУ 8828:2019 врегульовано вимоги системи управління пожежною безпекою, складовою частиною якої є підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного захисту, зокрема, і системи пожежної сигналізації.
ДСТУ ISO 10005:2019 відповідно до Наказу ДП «УкрНДНЦ» від 24 грудня 2019 р. № 489 прийнято як національний. Цей стандарт розроблено, щоб задовольнити потребу в настановах щодо програм якості як у контексті запровадженої системи управління якістю, так і незалежної діяльності з управління. Як передбачено у ДСТУ ISO 10005:2019, цей стандарт подає настанови щодо розробляння, аналізування, приймання, застосування та переглядання програм якості. Цей стандарт застосовний до програм якості для будь-якого запланованого виходу, будь-то процес, продукція, послуга, проект або контракт, та для будь-якого типу чи розміру організації. Таким чином, будь-яка дискримінаційна складова відсутня, оскільки стандарт є застосовним до будь-якої організації та будь-якої діяльності, а відтак узгоджується з предметом закупівлі та не обмежує жодного із потенційних учасників у сертифікації за умови відповідності.
Законність вказаних вимог підтверджена і рішеннями Органу оскарження №17248-р/пк-пз від 22.10.2024, №1653-р/пк-пз від 04.02.2025, №20533 -р/пк-пз від 24.12.2024, № 20194-р/пк-пз від 18.12.2024.Впровадження вищезазначених системи управління та їх сертифікація наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат.Крім того, вимога не містить доказів та документального підтвердження неможливості отримання вказаних документів окремими суб’єктами господарювання, відтак не доведено та документально не підтверджено дискримінаційний характер вимог Тендерної документації по відношенню до окремих потенційних учасників.
Дата відповіді:
14.02.2025 15:55