• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування систем протипожежного захисту та пожежного спостереження

Торги не відбулися

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 12.02.2025 11:28 - 13.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 49fa3cf2fd8242e5bde460cfd0f2838f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-12-004715-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.02.2025 17:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.03.2025 12:22
Дата виконання рішення Замовником: 10.03.2025 11:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальне підприємство «Міське управління справами» Дніпровської міської ради повідомляє про внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Послуги з технічного обслуговування систем протипожежного захисту та пожежного спостереження», оголошення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-12-004715-a, з метою усунення порушень законодавства, відповідно до рішення № 2980-р/пк-пз від 26.02.2025 Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Автор: ТОВ "СФЕРА", Кристина Свинчук +380676220523, +380503260789 32270622@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8f0a40c2bb4447fd977177634d86aa8a
Заголовок пункту скарги: Замовником встановлені вимоги які не передбачені законодавством та не узгоджуються з предметом закупівлі, зокрема в частині надання вказаних сертифікатів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У Додатку 2 встановлена вимога щодо надання Учасниками сертифікатів - ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення»; ДСТУ ISO 10005:2019 «Управління якістю. Настанови щодо програм якості», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015,IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018,IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання».
Вказані сертифікати жодним чином не відносяться до предмету закупівлі, що підтверджується неодноразовими рішеннями Антимонопольного комітету України.
Порушення підтверджується “Узагальненням практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації” що опубліковано 22 лютого 2024 року о 18:00 на офіційному веб порталі Антимонопольного комітету України (посилання: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii) де чітко вказано, що крім нормативних документів, що регламентують надання послуг з протипожежної безпеки - “до державних стандартів (ДСТУ) та державних будівельних норм (ДБН), пов’язаних із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, належать, зокрема, такі:
· ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності;
· ДСТУ 2273:2006 Протипожежна техніка. Терміни та визначення основних понять;
· ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення;
· ДСТУ 9115:2021 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Внутрішній аудит з оцінки протипожежного стану. Загальні положення;
· ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення;
· ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи;
· ДСТУ EN 50518:2019 Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень;
· ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги;
· ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення;
· ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту;
· ДБН В.1.1.7-2016 Пожежна безпека об’єктів будівництва.
Адже жодного з віще перелічених Замовником ДСТУ або ISO у вказаному переліку немає.

При цьому, ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення» взагалі не видається жодним органом сертифікації, що акредитований на території України (підтверджується офіційною сторінкою Національного Агентства з акредитації України та Переліком органів з сертифікації систем менеджмента акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO IEC).

Такі вимоги є дискримінаційними для нас, як для Учасника торгів, адже, послуги, що передбачені предметом закупівлі виконуються на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).

Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

ТОВ “СФЕРА” має відповідну ліцензію та весь необхідний перелік обладнання, матеріально-технічної бази і необхідних працівників відповідної кваліфікації, але не маємо можливості взяти участь у торгах через такі обставини:

Відповідно до “Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації” що опубліковано 22 лютого 2024 року о 18:00 на офіційному веб порталі Антимонопольного комітету України (посилання: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii) “серед найчастіше оскаржуваних вимог тендерної документації під час закупівлі послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації  є вимоги, які не передбачені законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі, зокрема:
· “підтвердження відповідності учасника вимогам ISO, які не стосуються предмета закупівлі (наприклад ДСТУ ISO 27001:2015 «Система управління інформаційною безпекою» (ISO 27001:2015, IDT)», ............
Замовником встановлені саме такі вимоги які не передбачені законодавством та не узгоджуються з предметом закупівлі, зокрема в частині надання вказаних сертифікатів.

Таким чином, вимоги Замовника у частині надання вищевказаних сертифікатів не узгоджуються з Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що підтверджується практикою розгляду Антимонопольного комітету України скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: aefd92b90cd94894bd9b7f7f6cf79b23
Заголовок пункту скарги: Тобто, Замовником встановлені вимоги, що перевищують його повноваження, які є додатковими (надмірними) до учасників процедур закупівель у цій частині, які не передбачені законодавством, зокрема, Ліцензійними умовами та предметом закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У додатку 1 тендерної документації Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі, а саме:
“Пунктом 9 Розділу 4. Інша інформація.... Додатку 1 встановлена вимога щодо надання дозволів або декларації з питань охорони праці на “монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкцію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах”.

ТОВ “СФЕРА” має багаторічний позитивній досвід, всі види декларації, що передбачені діючим законодавстком для надання послуг з предмета Закупівлі, але не маємо можливості взяти участь у торгах через такі обставини:

Предметом закупівлі є надання послуг з технічного обслуговування систем протипожежного захисту та пожежного спостереження Код ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів. Вимога щодо надання дозволів або декларації з питань охорони праці на “монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкцію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах” жодним чином не відноситься до надання послуг, що передбачені предметом закупівлі.
Тобто, Замовником встановлені вимоги, що перевищують його повноваження, які є додатковими (надмірними) до учасників процедур закупівель у цій частині, які не передбачені законодавством, зокрема, Ліцензійними умовами та предметом закупівлі.

Порушення також підтверджується документом АМКУ “Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації”, адже Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі, зокрема:
“Під час встановлення кваліфікаційних критеріїв та інших вимог до учасників процедур закупівель замовникам необхідно пересвідчитись, що такі вимоги не є надмірними й узгоджуються з Ліцензійними умовами та безпосередньо з предметом закупівлі..”
“...водночас замовники у тендерній документації встановлюють додаткові (надмірні) вимоги до учасників процедур закупівель у цій частині, які не передбачені законодавством, зокрема, Ліцензійними умовами”.
“Враховуючи зазначені вище приклади, надмірні вимоги, що висувають замовники в тендерній документації, значно ускладнюють процес підготовки учасниками процедур закупівель своїх тендерних пропозицій та процес здійснення закупівель в цілому, а також порушують основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону.”
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 78a957c95a0344b6aaa754a2bce0bcda
Заголовок пункту скарги: У Додатку 1 тендерної документації Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У Додатку 1 тендерної документації Замовником встановлена надмірна вимога, яка не передбачена законодавством та/або не узгоджуються з предметом закупівлі, а саме:
Пунктом 2.3. Додатку 1 встановлена вимога “Учасник у складі тендерної пропозиції має надати на всіх працівників, які зазначені у довідці, скан-копії довідок про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма № 100-2/о) або інший чинний документ про проходження психіатричного та наркологічного оглядів; медичної довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду за формою згідно додатку 8 Наказу МОЗ 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій»”.

ТОВ “СФЕРА” має відповідний штат працівників, матеріально – технічну базу, які будуть залучені до виконання послуг, що передбачені закупівлею, але не маємо можливості взяти участь у торгах через такі обставини:

Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме, згідно пп.14,15,16:

«Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.

Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.

У вказаному переліку вимог, ані в переліку документів немає жодної згадки про будь яке проходження медічного, попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма № 100-2/о) або інших чинних документів про проходження психіатричного та наркологічного оглядів.

Замовник надає посилання на Наказ МОЗ 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій». У відповідності до наказу проходженню щорічного медичного та психіатричного огляду підлягають ТІЛЬКИ безпосередні виконавці, тобто електромонтери, налагоджувальники, або інші технічні працівники, що виконують роботи на висоті та працюють безпосередньо з високою напругою. При цьому Постановою КМУ від 23.11.2016 № 852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» передбачена посада керівника робіт, якій жодним чином не повинен проходити щорічний медичній та психіатричний огляд. Зобовязати його проходити якісь огляд буде порушенням його прав.

Працівники ТОВ “СФЕРА”, які безпосередньо зайняті на небезпечних роботах, пройшли все види медічного, попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, пройшли навчання, що передбачено ліцензійними вимогами та програмами з охорони праці та пожежної безпеки, але не зможемо взяті участь у закупівлі з підстави зобовязання проходження оглядів керівником робіт, якій проходити їх не повинен.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації