• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо в талонах)

Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою.

Завершена

104 422.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 523.00 UAH
Період уточнення: 10.02.2025 15:42 - 06.03.2025 00:00
Відповідь надана

Умови ТД

Номер: 43aa28c68c3c4560b7fff5e4ea31650e
Дата опублікування: 11.02.2025 13:46
Опис: Замовником у Тендерній документації встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону (зокрема, – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення ч. 4 ст. 22 Закону, а також права та законні інтереси Учасника, що призвело до порушення норм законодавства. Товариство вважає, що дискримінаційними (по відношенню до себе) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають Учаснику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є нижченаведені умови Тендерної документації, у зв’язку з цим, звертається з вимогою про їх усунення. Вважаємо вимогу щодо кількості АЗС (3 АЗС в радіусі 3,5 кілометрів від бази Замовника (КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР), що передбачена п. ХІ. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристик п.4 дискримінаційною. Відповідно до відкритих джерел та допомоги сервісу Google maps можна встановити, що на відстані не більше, а ніж 3,5 км від бази Замовника (КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР) знаходяться наступна кількість АЗС під наступними брендами, зокрема: - ОККО – 3 АЗС - ANP – 1 АЗС - Shell – 2 АЗС - WOG – 1 АЗС - Укрнафта – 1 АЗС - Chipo – 2 АЗС Відповідно до відкритих джерел, відповідність АЗС таким критеріям наявна лише в 1-2 учасника ринку. Таким чином, інші потенційні учасники не зможуть взяти учать в закупівлі та надати свої пропозиції, що призведе до порушення економічної конкуренції та обмеження кола учасників. Встановлення такого бар’єру як значна кількість АЗС може свідчити лише про застосування непрозорого підходу під час формування умов Тендерної документації, що дозволить «відсіяти» інших потенційних учасників та обрати переможцем учасника під якого було заздалегідь прораховано відповідні кваліфікаційні критерії. Антимонопольний комітет України в своїх рекомендаціях № 17-к від 09.04.2020 року «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» в п.п. 32-33 зазначив, що: «Замовники визначають у тендерній документації вимоги щодо відстані розташування АЗС потенційних учасників, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника, наприклад, не більше 7 км, або не більше 1 км тощо без належного обґрунтування таких умов (рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 25.01.2019 № 807, від 21.10.2019 № 15085). Як встановлено під час розгляду скарг, зазвичай у межах визначеної території наявні АЗС, як правило, одного власника та/або афілійованих із ним суб'єктів господарювання. Зазначене призводить до звуження кола потенційних учасників торгів, відтак встановлення замовником наведених вище умов тендерної документації без належного обґрунтування порушує один із принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме недискримінацію учасників. Отже, визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель. Зважаючи на специфіку діяльності Замовника було б більш логічно та економічно вигідно змінити дискримінаційні пункти тендерної документації та: - наявність не менше 3 АЗС в межах 6 км радіусу від бази Замовника, - або ж 4 АЗС в межах 10 км радіусу від бази Замовника. Внесення вищезазначених змін до Тендерної документації, жодним чином не вплине на кінцевий результат закупівлі, а лише дозволить створити конкурентні умови для Учасника та інших постачальників з метою отримання Замовником найнижчої ціни та якісних товарів. Ринок нафтопродуктів, які постачаються через АЗС, є стабільним в частині постійних учасників і мереж АЗС, які ними пропонуються, що зумовлено обов’язковим державним ліцензування діяльності з роздрібних продажів пального через АЗС, і якщо Замовник вважає, що встановивши вимоги у Тендерній документації, які обмежують коло учасників лише однією-двома мережами АЗС, він забезпечить безперебійну поставку палива за найнижчою ціною, то це не так. Саме через заздалегідь відому інформацію про мережу АЗС, яка потенційно зможе задовільнити вимоги Тендерної документації в чинній редакції, буде порушена економічна конкуренція і ціни закупівлі можуть бути значно завищені. При цьому Замовник отримає ту саму якість, яку б отримав, якщо б не звужував коло учасників вищевказаними умовами Тендерної документації. Шляхом внесення змін до Тендерної документації Замовник лише розширить коло учасників, що посилить конкуренцію та, відповідно, надасть можливість визначити найбільш економічно вигідну пропозицію. У зв’язку з цим, просимо внести наступні зміни в Тендерну документацію з метою усунення дискримінації учасників та можливості досягнення максимальної економії від проведення закупівлі, а саме: - Збільшити радіус розташування 3 АЗС хоча б до 5 км. від адреси замовника. Згідно аналізу декількох попередніх закупівель, переможцем і єдиним учасником є постійно одна і та ж мережа, що викликає підозру в непрозорості під час складання тендерної документації. Також повідомляємо про свій намір звернутись за захистом наших прав та законних інтересів до Колегії АМКУ, у разі ігнорування та/або незадоволення цієї вимоги, а також повідомлення ДАСУ про вищевказані порушення законодавства.
Відповідь: КНП «ВОКЛ ім. М. І. Пирогова ВОР» є закладом охорони здоров’я – комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги спеціалізованої медичної допомоги населенню Вінницької області, пацієнтам інших регіонів України та інших країн в порядку та на умовах, встановлених законодавством України. Для безперебійного, безпечного та завчасного забезпечення лікувального процесу, необхідного для належного здійснення лікарнею своєї статутної діяльності, та задля недопущення негативних наслідків, пов’язаних зі здоров’ям населення є необхідність у наявності трьох АЗС на відстані не більше 3,5 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім. М.І. Пирогова ВОР для забезпечення безперебійної заправки санітарних автомобілів.
Дата відповіді: 14.02.2025 14:37