-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів - екскаваторів-навантажувачів
Завершена
675 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 375.00 UAH
Період уточнення:
06.02.2025 12:20 - 26.02.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо дискримінаційних вимог
Номер:
a86bb4fbe7d74c2a872b74d2aa861808
Дата опублікування:
07.02.2025 12:32
Опис:
Шановний Замовник, наше підприємство розглядає можливість взяти участь у тендері «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів - екскаваторів-навантажувачів) ДК 021:2015 код CPV 50110000-9 Номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2025-02-06-006762-a та запропонувати надання послуг. Однак, в п.1.2 Додатку №2 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» вказано, що учасник додатково до інформації щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій повинен надати копію документів, що підтверджують підключення учасника до системи JCB LiveLink (копії сертифікату та/або свідоцтва та/або письмового підтвердження від компанії JCB та/або інше). Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною та порушує п.4 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них, що також Вами гарантується в п.5 розділу І Тендерної документації.
Звертаємо Вашу увагу на наступне, за умовами Додатку №5 до Тендерної документації «Технічні вимоги» учасник повинен надати послуги з технічного обслуговування та ремонту ВАШИХ транспортних засобів – екскаваторів-навантажувачів, а саме: екскаватор-навантажувач JCB 3CX «SITEMASTER», 2015 р.в.; екскаватор-навантажувач JCB 3CX «SITEMASTER», 2016 р.в.
Як вбачається з офіційного сайту виробника транспортних засобів JCB LiveLink – це програмне забезпечення, яке дозволяє власникам машин JCB контролювати свої машини віддалено за допомогою спеціально вмонтованого терміналу.
Реєстрація та підключення до вказаної системи доступна лише власникам/користувачам транспортних засобів виробництва JCB з метою відслідковування місцезнаходження та отримання сигналів про несправність машин/необхідність проходження технічного обслуговування, не розповсюджується на техніку інших виробників та не надає третім особам можливість відслідковувати будь-яку техніку (наприклад, отримати інформацію щодо місцезнаходження Ваших транспортних засобів, які пропонуються до ремонту та технічного обслуговування).
Виконання ремонту та технічного обслуговування здійснюється наявними спеціалістами та за допомогою власного/орендованого обладнання виконавця, що вказується учасником «Довідці в довільній формі, яка містить достовірну інформацію про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» згідно п.1.1 Додатку №2 до Тендерної документації, та будь-яким чином не залежить від наявності/відсутності реєстрації в системі JCB LiveLink. Також, за умовами Тендерної документації Виконавець не зобов’язується встановлювати термінал та програмне забезпечення LiveLink на Ваші транспортні засоби.
Отже, вимога про реєстрацію та надання Копії документів, що підтверджують підключення учасника до системи JCB LiveLink (копії сертифікату та/або свідоцтва та/або письмового підтвердження від компанії JCB та/або інше) є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників закупівлі, а отже повинна бути виключена.
Дивиться практику Рішення АМКУ № 5477-р/пк-пз від 26.03.2024(оголошення UA-2024-03-11-004855-a.).
Згідно вимог Додатку 2 ТД п.2.3. Учасник повинен надати «Копії документів, що підтверджують кваліфікацію працівників (сертифікати (свідоцтва) про проходження навчання, видані відповідним навчальним центром заводу-виробника техніки, згідно предмета закупівлі, або сертифікати курсів підвищення кваліфікації, видані уповноваженим сервісним центром представництва заводу-виробника техніки, згідно предмета закупівлі).»
Це дискримінаційна вимога, оскільки обмежує коло потенційних Учасників охочих прийняти участь у тендері, маючи аналогічний досвід, матеріально технічну базу та кваліфікованих фахівців, усвідомлюючи, що в Україні є лише один єдиний суб’єкт господарювання, який відповідає даним критеріям, і ним є тільки компанія CML або ТОВ «Констракшн Машинері” , з її структурними підрозділами
Рішення АМКУ №19374-р/пк-пз від 05.12.2024 (оголошення UA-2024-11-18-016503-a ).
Згідно вимог Додатку 2 ТД п.2.1. Учасник повинен надати Довідка від учасника в довільній формі, яка містить достовірну інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. Зокрема дана довідка має містити інформацію про наявність у штатному розписі учасника кваліфікованих працівників, які безпосередньо будуть виконувати роботи з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів (не менше ніж 4 працівника) з досвідом роботи не менше ніж 5 років.
та «П. 2.2. Копії документів, які підтверджують наявність у штаті учасника вказаних вище працівників (копії трудових книжок або копії наказів про призначення). вимога теж є дискримінаційною щодо кількості працівників та штатних працівників.»
Це дискримінаційна вимога, оскільки обмежує коло потенційних Учасників охочих прийняти участь у тендері, та повинна бути вилучена
Учасник самостійно розраховує необхідну кількість працівників, яких планує залучати для дотримання та забезпечення виконання умов предмета закупівлі, тому встановлення замовником у тендерній документації чіткої кількості працівників у штаті, а також з досвідом роботи не менше ніж 5 років, створюватиме умови, які вважатимуть дискримінаційними щодо учасників.
Витяг з рішення Колегії АМКУ, оголошення № UA-2019-08-23-000468-a.
Витяг з рішення Колегії АМКУ, оголошення № UA-2019-08-21-000732-a.
Витяг з рішення Колегії АМКУ, оголошення № UA-2019-09-02-000740-b.
Витяг з рішення Колегії АМКУ, оголошення № UA-2019-09-16-001829-b.
https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/chotyry-sytuatsii-de-ie-dyskryminatsiia-vymohy-do-pratsivnykiv-iaki-maiut-vidpovidnu-kvalifikatsiiu-i-aktualna-praktyka-amku/
Враховуючи зазначене вище та для уникнення дискримінаційних дій, вимагаємо вилучити дані вимоги. В іншому випадку, ми будемо змушені звернутись в АМКУ.
Відповідь:
Доброго дня! У відповідь на Ваше запитання від 07.02.2025р. (далі – запитання) повідомляємо наступне. З метою проведення закупівлі з предметом закупівлі: ДК 021:2015 код CPV 50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів - екскаваторів-навантажувачів) замовником було розміщено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та відповідну тендерну документацію. Тендерна документація складена Замовником відповідно до принципів здійснення публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Керуючись абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, яким передбачено що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, Замовник встановив вимогу щодо надання учасником копії документів, що підтверджують підключення учасника до системи JCB LiveLink (копії сертифікату та/або свідоцтва та/або письмового підтвердження від компанії JCB та/або інше). Дана вимога встановлена у зв’язку з тим, що на балансі КП «МІСЬКЗЕЛЕНБУД» перебувають 2 екскаватори-навантажувачі JCB 3СX «SITEMASTER» надійність роботи яких є дуже важливою для діяльності підприємства. Надійність техніки залежить від її якісного та, дуже важливо, своєчасного ремонту та обслуговування, тому Замовник в тендерній документації вимагає підключення Учасника до системи JCB LiveLink. Дані сервіси запроваджені виробником техніки для максимальної ефективності та оперативності при діагностиці несправностей техніки, визначенні та підбору відповідних запасних частин, вузлів, дистанційного контролю за роботою техніки та дотримання режимів її експлуатації, що в свою чергу гарантує Замовнику оперативність надання послуг, їх якість та як наслідок безпечну та тривалу експлуатацію техніки. Дійсно, існує сайт https://app.jcblivelink.com, на якому можна зареєструватися, проте для того, щоб отримати можливість віддалено підключатися до техніки Замовника, потрібно отримати авторизацію від виробника техніки, компанії JCB, спеціалісти якої попередньо мають впевнитися, що компанія має досвід в наданні послуг з обслуговування техніки JCB та має кваліфікований персонал, який в змозі користуватися системою JCB LiveLink. Будь-які обмеження для юридичних чи фізичних осіб щодо можливості отримати від виробника техніки JCB відповідну авторизацію та, як наслідок, доступ до системи JCB LiveLink відсутні. Таким чином вимога, встановлена підпунктом 1.2. пункту 12 Додатку №2 до тендерної документації не носить дискримінаційний характер. У зв’язку з чим вимога щодо вилучення даного пункту тендерної документації не підлягає задоволенню.
Крім того, враховуючи негативний досвід співпраці замовника з надавачами послуг з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів - екскаваторів-навантажувачів, кваліфікація працівників яких була на низькому рівні, в наслідок чого послуги надавалися з порушенням строків та неналежної якості, замовником було встановлено в тендерній документації вимоги щодо підтвердження наявності у штаті учасника певної кількості кваліфікованих працівників, а також вимоги щодо підтвердження учасником кваліфікації його працівників виконувати роботи з технічного обслуговування та ремонту спеціалізованої техніки - екскаваторів-навантажувачів. Вказані вимоги встановлені замовником в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», вони не носять дискримінаційний характер, не порушують норми чинного законодавства України та встановлені замовником з метою підтвердження учасником його спроможності надати якісні, кваліфіковані та своєчасні послуги. Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Дата відповіді:
10.02.2025 15:17