-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщення відділення фізичної реабілітації Здолбунівського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Здолбунівської міської ради за адресою: вул. Мазепи гетьмана, 25, м. Здолбунів, Рівненської області
Торги не відбулися
10 698 073.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 53 490.37 UAH
мін. крок: 0.5% або 53 490.37 UAH
Період уточнення:
05.02.2025 14:48 - 17.02.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
ba01956e08e544f98810cd6fea95ec47
Дата опублікування:
10.02.2025 16:54
Опис:
Задля забезпечення правильної експлуатації електрообладнання та безпеки під час його роботи, учасник повинен надати документ, що свідчить про здійснення перевірки ізоляції опору електрообладнання. Випробування та вимірювання параметрів електрообладнання проводять атестовані лабораторії за програмами (методиками), які затвердив керівник споживача*. Похибки вимірювань і вимоги до параметрів випробних напруг мають відповідати державним стандартам та нормативним документам. Результати перевірки, вимірювання та випробування потрібно оформити протоколами або відповідними актами. Ці документи зберігають разом із паспортами електрообладнання (п. 13.5 розд. VII Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25.07.2006 № 258).
* Керівник споживача — посадова особа, що здійснює загальне керівництво господарською або виробничою діяльністю споживача
(юридичної або фізичної особи, яка використовує електричну енергію, щоб забезпечити потреби власних електроустановок, на підставі договору).
Щоб провести повірку засобів вимірювальної техніки, науковим метрологічним центрам, метрологічним центрам та повірочним лабораторіям необхідно отримати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (ст. 18 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 № 1314-VII).
Задля участі в оголошеному тендері в Товариства повинен бути документ ( ліцензія/декларація) на здійснення господарської діяльнсті та Дозволи/декларації з переліками відповідних послуг. Вимога про наявність докуменат що свідчить про здійснення перевірки ізоляції опору є дискримінаційна по відношенню до потенційних учасників та некоректно складена.
Просимо внести зміни в цій частині.
Відповідь:
Відповідно до вимог тендерної документації замовник вимагає наступне: «Задля забезпечення правильної експлуатації електрообладнання та безпеки під час його роботи, учасник повинен надати документ, що свідчить про здійснення перевірки ізоляції опору електрообладнання.». Дана вимога пов’язана із забезпеченням надійності та безпеки при здійсненні робіт із застосуванням електрообладнання у приміщенні відділення фізичної реабілітації Здолбунівського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг). При виконання робіт у режимі багатозадачності, особливо за умов відключення світла, перепадів напруги, використання генератора ( чи інших зарядних станцій) замовник має бути впевнений, що проведення робіт за допомогою електрообладнання по об’єкту не буде нести загрози для життя, здоров’я людей (виконавців робіт, посадових/службових осіб замовника) і не буде причиною пошкодження майна ( в т.ч. замикання, і т.д.). Просимо також звернути увагу на те, що дотримання Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25.07.2006 № 258, що встановлюють основні організаційні й технічні вимоги до експлуатації електроустановок та електрообладнання споживачів, направлені на забезпечення надійної, безпечної та раціональної експлуатації електроустановок. Тобто, перевірка ізоляції опору електрообладнання забезпечить правильне користування, допоможе виявити несправності у роботі на ранніх стадіях, а також запобігти можливим нещасним випадкам.
Щодо отримання документу, який свідчитиме про проведення перевірки ізоляції опору електрообладнання учасником, то замовник не обмежував коло документів, для підтвердження. Відповідно до вимог тендерної документації це повинен бути документ, що свідчитиме про здійснення перевірки ізоляції опору електрообладнання (протокол, акт, ліцензія, і т.д.). Звертаємо Вашу увагу, що при написанні даного звернення потенційний учасник звернувся за допомогу до сайту https://pro-op.com.ua/question/545-vimryuvannya-oporu-zolyats-elektroobladnannya, про що свідчить ідентичність написання звернення тексту статті. Попри зазначене у зверненні, звертаємо Вашу увагу на те, що дане трактування актуальне для тих підприємств/організацій, які мають на меті надати повноваження із здійснення перевірки опору ізоляції електрообладнання своїй посадовій/службовій особі. Однак, це є не єдиний спосіб отримати документ, що свідчитиме про здійснення перевірки ізоляції опору електрообладнання. Потенційний учасник має можливість звернутися до підприємств, установ, організацій, які здійснюють діяльність у сфері ремонту і технічного обслуговування електрообладнання та мають відповідні ліцензії/дозволи на здійснення перевірки ізоляції опору електрообладнання. Враховуючи вищезазначене, замовник не вважає дану вимогу дискримінаційною, оскільки терміни оголошення цих відкритих торгів з особливостями дозволяють виконати дану умову тендерної документації (звернувшись до відповідної організації), а також замовник не обмежував потенційних учасників конкретним видом документа.
Дата відповіді:
13.02.2025 15:01
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
e8cf4a01706444e794e0b378ee64f977
Дата опублікування:
10.02.2025 16:40
Опис:
Умова про наявність « фахівця/інженера (власного або залученого на підставі договірних відносин) щодо проведення діяльності з сертифікації енергетичної ефективності будівель, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності з сертифікації енергетичної ефективності будівель.
1.3.1.8. фахівця/інженера (власного або залученого на підставі договірних відносин) щодо проведення діяльності з обстеження інженерних систем будівель, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності з обстеження інженерних систем будівель.» - дані вимоги є дискримінаційними та не стосуються предмета закупівлі зважаючи на наступне.
Предметом даної закупівлі є Капітальний ремонт приміщення відділення фізичної реабілітації Здолбунівського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Здолбунівської міської ради за адресою: вул. Мазепи гетьмана, 25, м. Здолбунів, Рівненської області. А залучення вищезгаданих фахівців це окремий вид послуг, який не враховується в договірній ціні, але потребує затрат.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси, пов'язані з частю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідь:
Відповідно до Закону України від 22.06.2017 № 2118-VIII «Про енергетичну ефективність будівель», енергетичний аудит будівель - систематизований процес оцінки ефективності споживання (використання) енергії будівлею або групою будівель у межах обсягу робіт, визначених замовником енергетичного аудиту будівлі, з метою визначення економічно обґрунтованих рекомендацій щодо підвищення рівня енергетичної ефективності будівлі або групи будівель. У вимогах тендерної документації зазначається наявність в учасника інженера щодо проведення діяльності з сертифікації енергетичної ефективності будівель, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності з сертифікації енергетичної ефективності будівель, який може бути залучений на підставі трудового договору, договірних засад і т.д. (тобто не обмежено). В свою чергу, даний спеціаліст потрібен для якісного та ефективного налагодження процесу виконання робіт по об’єкту, оскільки технічним завданням передбачені роботи, які потребують такого аудиту, а саме – роботи, що відображені, зокрема у локальному кошторисі 06-01-02 на Зовнішні теплові мережі, локальному кошторисі 02-01-01 на Ремонтно-будівельні роботи (розділ 4,5,6,7,10).
Враховуючи вищевикладене, замовник не вважає дану вимогу дискримінаційною, та такою, що не стосується предмета закупівлі, тому не вбачає внесення змін до тендерної документації.
Стосовно, «п. 1.3.1.8. фахівця/інженера (власного або залученого на підставі договірних відносин) щодо проведення діяльності з обстеження інженерних систем будівель, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності з обстеження інженерних систем будівель» додатку 1 до тендерної документації повідомляємо наступне. В ході проведення обстеження інженерних систем будівель оцінюється стан зовнішніх мереж і внутрішніх інженерних комунікацій. У зв’язку з тим, що у технічному завданні предмета закупівлі містяться такого плану роботи, а саме - Локальний кошторис 02-01-04 на Внутрішній водопровід, Локальний кошторис 02-01-05 на Внутрішня каналізація, Локальний кошторис 06-01-01 на Зовнішня каналізація, Локальний кошторисі 06-01-02 на Зовнішні теплові мережі, Локальний кошторис 02-01-03 на Вентиляція, зазначений спеціаліст необхідний для комплексної оцінки взаємодії даних систем, ефективного налагодження процесу виконання робіт та для оцінки дійсного технічного стану інженерних комунікацій, їх відповідності вимогам нормативної та проектної документації, а також для рекомендацій подальшої експлуатації систем.
Враховуючи вищевикладене, замовник не вважає дану вимогу дискримінаційною, та такою, що не стосується предмета закупівлі, тому не вбачає внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
13.02.2025 14:59
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
327b7ea74365483387e7d44be2a01b6c
Дата опублікування:
10.02.2025 16:22
Опис:
2. . Інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, кваліфікаційна категорія якого не нижче другої, на підтвердження чого надати сертифікат і кваліфікаційне посвідчення;
Вказана вимога є незаконною з огляду на наступне.
Як потенційний учасник закупівлями забезпечуємо виконання вимог з охорони праці, для вказаних цілей на підприємстві а саме директор Товариства, пройшов відповідне навчання з охорони праці.
Також проведено відповідні навчання з питань охорони праці в головного інженера та виконавця робіт Товариства.
Проте не зважаючи на вище вказане ми не має можливості взяти участі в публічній закупівлі, оскільки змовник встановив дискримінаційну вимогу щодо наявності «Інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, кваліфікаційна категорія якого не нижче другої, на підтвердження чого надати сертифікат і кваліфікаційне посвідчення;»
Таким чином участь в закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”…, що є дискримінаційним до інших учасників.
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, ми як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане проводити сертифікацію інженера із охорони праці згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вище вказане підтверджується Рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12492-р/пк-пз від 10.08.2023 р. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-20-011488-a).
Просимо виключити дану дискримінаційну умову з документації, та не порушувати законодавство.
Відповідь:
Щодо зауважень потенційного учасника стосовно вимоги про обов’язкову наявність у складі учасника «Інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, кваліфікаційна категорія якого не нижче другої, на підтвердження чого надати сертифікат і кваліфікаційне посвідчення», зазначаємо наступне.
У контексті децентралізації державного управління та дерегуляції містобудівної діяльності дедалі більшої ваги набувають недержавні механізми забезпечення якості робіт і послуг у будівельній сфері. Очевидно, що якість кінцевого результату будівництва значною мірою визначається кваліфікацією фахівців, залучених до процесу. Одним із визнаних способів підтвердження відповідності персоналу встановленим вимогам є сертифікація.
Сертифікат фахівця з будівельної галузі, який виконує функції інженера з охорони праці та координатора з питань охорони праці на будівельних майданчиках, є гарантією здатності замовника забезпечити належний рівень якості будівельних робіт і послуг.
Наявність сертифікованого інженера з охорони праці у вимогах тендерної документації є обґрунтованим з наступних причин:
1. Згідно з ст 13 Закону України «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний створити безпечні умови праці та забезпечити контроль за їх дотриманням;
2. На виконання вимог постанови КМУ № 1107 від 26.10.2011 наявність кваліфікованого фахівця з охорони праці на будівельному майданчику є обов’язковою.
3. Стандартом СОУ-С-001:2016 регламентовано кваліфіковані вимоги, зокрема щодо інженерів з охорони праці. Даний стандарт забезпечує відповідне високоякісне навчання фахівців, здобуття знань та навичок для забезпечення виконання своїх функцій на високому рівні, що підтверджує компетентність інженера та його здатність забезпечити якісне виконання будівельних робіт.
Також, замовник вважає, що можливість залучити потенційним учасником висококваліфікованого інженера з праці сертифікованого відповідно до стандарту СОУ-С-001:2016 відображає його професіоналізм, прозорість та відкритість до співпраці.
Принагідно повідомляємо, що встановлення вимоги щодо наявності такого фахівця, сертифікованого за зазначеним стандартом, дає можливість учасникам залучити відповідного спеціаліста (в тому числі й на договірних засадах для забезпечення участі у даному тендері та/або для виконання зобов’язань за договором (у разі перемоги), таким чином виконуючи умови тендеру. Враховуючи вищезазначене, замовник вважає аргументи, викладені у зверненні, такими, що суперечать основним принципам публічних закупівель, а тому вони не можуть бути задоволені.
Дата відповіді:
13.02.2025 14:55
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
08fdc0a56b2344c897a04a8a51253eeb
Дата опублікування:
10.02.2025 16:12
Опис:
Для уточнення обсягів надання послуг учасник повинен здійснити попереднє обстеження об’єкта до закінчення періоду уточнень пропозицій (звернення за роз’ясненнями) в робочий час замовника та скласти акт обстеження, погоджений представником замовника та уповноваженою на підписання тендерної пропозиції особою учасника. Акт обстеження подається у складі пропозиції учасника.
Вимога щодо обов’язкового обстеження об’єкту до закінчення періоду уточнень, в робочий час замовника є класичною дискримінаційною умовою, спрямованою на відсіювання учасників процедури закупівлі.
Адже Замовник має можливість допустити до відвідування будівельного майданчика і складення Акту огляду (обстеження) об’єкта лише тих учасників, до яких він прихильний, натомість, інших – не допустити до огляду взагалі або не завірити підготовлений ними Акт огляду (обстеження) об’єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі замовника.
Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий Акт огляду (обстеження) ще до подання пропозиції. Як наслідок, Замовнику ще перед розкриттям пропозицій уже буде відома кількість та склад потенційних Учасників процедури закупівлі.
Додаткової дискримінаційності цій вимозі надає уточнення, що обстежити об’єкт потрібно саме період уточнень (звернення за роз’ясненнями) щодо закупівлі.
Крім того, згідно з пунктом 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Таким чином інформація про закупівлю має бути доступна всім, навіть тим особам, які не беруть участь в закупівлі, Замовником же встановлено такі вимоги, що частину інформації про закупівлі, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника та здійснять огляд (обстеження) об’єкта надання послуг. Також відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена конфіденційність даних про учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. В даному випадку Замовником встановлено такі вимоги, що порушують конфіденційність при участі в закупівлі, оскільки до момент моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій Замовнику будуть відомі всі потенційні учасники закупівлі. Просимо внести зміни в цій частині, шляхом виключення умови, або оскаржуватимемо в АМК.
Відповідь:
Внесено зміни в Тендерну документацію. Додаток 1 замінено файлом Додаток 1 зі змінами, перелік змін міститься у Протоколі №15 , додаток 1 до протоколу
Дата відповіді:
12.02.2025 14:25