-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 98310000-9 – Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни)
Торги не відбулися
1 360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 800.00 UAH
Період уточнення:
31.01.2025 15:54 - 06.02.2025 00:00
Відповідь надана
ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
322843ed4b4c4908ad0a517dc971b28f
Дата опублікування:
05.02.2025 18:11
Опис:
Наша компанія планує взяти участь у оголошеній Вами закупівлі: UA-2025-01-31-012380-a, однак під час ознайомлення з тендерною документацією ми виявили наступні дискримінаційні вимоги, а саме:
Вимога у документації щодо надання у складі Пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечать положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції.
Ці дискримінаційні вимоги містяться в п 2.1 та 2.2. Розділу 4. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку 1 Тендерної документації (ТД).
Відтак, вимоги щоб мийні засоби відповідали конкретним вузьким показникам, які зазначені в ТД та надання на підтвердження висновку санітарно-епідеміологічної експертизи, не відповідає положенню Закону України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022 (Закону № 2573), а також викликає припущення, що дані умови були прописані під конкретні миючі засоби конкретного учасника з огляду на наступне.
Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
З 1 жовтня 2023 вступив в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022 (Закону № 2573), відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» № 4004-XII від 24.02.1994 (далі – Закон №4004) втратив чинність, а отже скасовується необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції.
Тому чинним законодавством не передбачено поняття - висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а відтак вимагати їх в обов’язковому порядку є порушенням законодавства.
Нагадуємо, що згідно з частиною четвертою статті 22 Закону “Про публічні закупівлі” тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
За таких умов, вимога ТД щодо надання у складі Пропозиції таких висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечать положенням чинного законодавства, що не дає можливості ВСІМ учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції. Враховуючи вище викладене, просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію.
Відповідь:
Доброго дня! Відповідно до Розділу 4 Додатку №1 Технічна специфікація під час надання послуг Виконавець повинен дотримуватися вимог Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30.04.2014 № 293 (далі – Інструкція). Даною Інструкцією у п. 10 Розділу ІІ, зокрема, передбачено, що технологічний процес дезінфекції та прання білизни у закладах повинен відновлювати її санітарно-гігієнічні властивості та забезпечувати санітарну та епідеміологічну безпеку. Документом, який може підтвердити відповідність виробів побутової хімії та засобів дезінфекції є висновок санітарно-епідеміологічної експертизи. При цьому у вимогах пункту 2.1 Розділу 4 Додатку №1 передбачається надання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи у загальному розумінні, тобто це може бути як державна санітарно-епідеміологічна експертиза, оформлена ще до жовтня 2023 року, так і наукова санітарно-епідеміологічна експертиза, яка може бути виконана добровільно будь-яким з виробників продукції, що регулюється Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про наукову і науково-технічну експертизу», «Про загальну безпечність нехарчової продукції». Зокрема, згідно п. 2 ч. 1 ст. 8 Закону «Про загальну безпечність нехарчової продукції» Виробники зобов'язані проводити за власною ініціативою експертизу (випробування) зразків продукції, що введена в обіг під їхньою торговельною маркою. За таких умов, вимога ТД щодо надання у складі Пропозиції таких висновків санітарно-епідеміологічної експертизи не суперечить положенням чинного законодавства, зокрема, частині четвертій статті 22 Закону “Про публічні закупівлі”.
У зв'язку з наведеним, Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
07.02.2025 16:22