-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 98310000-9 – Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни)
Торги не відбулися
1 360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 800.00 UAH
Період оскарження:
31.01.2025 15:54 - 06.02.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
8b95eb45a09846b89a5fadcbf7b5cd66
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-31-012380-a.b1
Назва:
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Cкарга_АМКУ_Онкологічний центр.pdf 05.02.2025 22:11
- рішення від 22.02.2024 № 3384.pdf 05.02.2025 22:11
- sign.p7s 05.02.2025 22:12
- ticket-2593816633-uk.pdf 05.02.2025 22:15
- рішення від 07.02.2025 № 1833.pdf 07.02.2025 15:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.02.2025 22:15
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.02.2025 15:42
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b89af07e501fe3851ad432a1d46d5713
Заголовок пункту скарги:
порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ВСТУП ТА ОБСТАВИНИ
1. 31 січня 2025 року замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни) («Процедура закупівлі»), 98310000-9 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – відкриті торги за Особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-01-31-012380-a в електронній системі закупівель. Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
2. 04 лютого 2025 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації на закупівлю: «ДК 021:2015: 98310000-9 – Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни)», які на думку ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» (далі — Суб'єкт оскарження) містять дискримінаційні вимоги, наявність яких штучно обмежує кількість учасників.
3. ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» вважає умови відкритих торгів з Особливостями, викладені в тендерній документації зі змінами, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
4. Суб'єкт оскарження як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Суб'єкта оскарження, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на наступне.
ІІ. ПОРУШЕННЯ, ЯКІ ОСКАРЖУЮТЬСЯ ТА ПІДСТАВИ ДЛЯ ВНЕСЕННЯ ЗМІН В ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ
5. У п.2.1 Особливих умов Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації (далі — Документація) містяться вимоги надати:
«2.1. Для обробки білизни мають застосовуватися професійні рідкі миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам:
- вироби побутової хімії, що будуть застосовуватись повинні пройти санітарно-епідеміологічну експертизу, відповідати встановленим медичним критеріям і показникам безпеки, а саме при застосуванні засобів при максимальних концентраціях робочого розчину згідно інструкції з використання залишкові ПАР на поверхнях після обробки не повинні перевищувати 0,15 мкг/см2; залишкові кількості катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР (мкг/см2): на тканинах 5, в змивах на тканинах 0,15; СПАР 20; в робочих концентраціях миючі засоби не повинні мати подразнюючої дії на шкіру та слизові оболонки очей, індекс негативної дії на стан шкіри людини 0 бал; контроль змиваємості за величиною рН у відповідності з МВ 4548-87, СанПін 6026 б-91, підтверджується чинним висновком у складі тендерної пропозиції.
- засіб дезінфекційний для застосування у мийно-дезінфікуючих машинах (з діючою речовиною глутаральдегід – 20) сферою застосування якого є заклади охорони здоров’я повинен пройти санітарно-епідеміологічну експертизу, відповідати встановленим медичним критеріям безпеки, за параметрами гострої токсичності не повинен перевищувати 4 класу небезпеки при нанесенні на шкіру, не повинен володіти місцево-подразнюючою дією, ГДК п.р.з. пенталдіалю/глютаралу 5 мг/м3, етанолу 1000 мг/м3, підтверджується чинним висновком у складі тендерної пропозиції.»
6. Вважаємо, що встановлення даних вимог, а саме щоб професійні рідкі миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби (далі – Миючі засоби) відповідали конкретним вузьким показникам, які зазначені в Документації та надання на підтвердження висновку санітарно-епідеміологічної експертизи, не відповідає положенню Закону України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022 (Закону № 2573).
7. Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
8. З 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-ІХ від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", статтями 10-12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України "Про систему громадського здоров’я" від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
9. У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ ВИДАЄ висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника, зокрема і вузькі вимоги, такі як: «….застосуванні засобів при максимальних концентраціях робочого розчину згідно інструкції з використання залишкові ПАР на поверхнях після обробки не повинні перевищувати 0,15 мкг/см2; залишкові кількості катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР (мкг/см2): на тканинах 5, в змивах на тканинах 0,15; СПАР 20; в робочих концентраціях миючі засоби не повинні мати подразнюючої дії на шкіру та слизові оболонки очей, індекс негативної дії на стан шкіри людини 0 бал; контроль змиваємості за величиною рН у відповідності з МВ 4548-87, СанПін 6026 б-91, підтверджується чинним висновком у складі тендерної пропозиції….».
10. Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, яким раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Миючі засоби, і видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
11. Отже, Замовник з незрозумілих підстав звужує способи підтвердження відповідності критеріїв застосування Миючих засобів - виключно висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретними вузькими параметрами, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи заздалегідь до оголошення процедури закупівлі - ще до 01.10.2023.
12. Враховуючи вище зазначене, така вимога Замовника щодо витребування виключно висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретними вузькими параметрами згідно практики АМКУ визнаються дискримінаційними, про що йдеться у Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3384 -р/пк-пз від 22.02.2024.
13. Звертаємо Вашу увагу, що на початку оголошення Процедури закупівлі Документація не містила зазначених вище дискримінаційних вимог щодо надання висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретними вузькими параметрами. Лише за два дні до закінчення періоду оскарження Замовником було внесено зміни в Документацію з відповідними дискримінаційними вимогами. Такі дії Замовника викликають припущення, що дані вимоги були прописані під конкретні Миючі засоби певного учасника.
14. Отже, вимоги Документації щодо надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечать положенням чинного законодавства, що не дає можливості ВСІМ учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
1. 31 січня 2025 року замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни) («Процедура закупівлі»), 98310000-9 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – відкриті торги за Особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-01-31-012380-a в електронній системі закупівель. Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
2. 04 лютого 2025 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації на закупівлю: «ДК 021:2015: 98310000-9 – Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни)», які на думку ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» (далі — Суб'єкт оскарження) містять дискримінаційні вимоги, наявність яких штучно обмежує кількість учасників.
3. ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» вважає умови відкритих торгів з Особливостями, викладені в тендерній документації зі змінами, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
4. Суб'єкт оскарження як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Суб'єкта оскарження, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на наступне.
ІІ. ПОРУШЕННЯ, ЯКІ ОСКАРЖУЮТЬСЯ ТА ПІДСТАВИ ДЛЯ ВНЕСЕННЯ ЗМІН В ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ
5. У п.2.1 Особливих умов Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації (далі — Документація) містяться вимоги надати:
«2.1. Для обробки білизни мають застосовуватися професійні рідкі миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам:
- вироби побутової хімії, що будуть застосовуватись повинні пройти санітарно-епідеміологічну експертизу, відповідати встановленим медичним критеріям і показникам безпеки, а саме при застосуванні засобів при максимальних концентраціях робочого розчину згідно інструкції з використання залишкові ПАР на поверхнях після обробки не повинні перевищувати 0,15 мкг/см2; залишкові кількості катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР (мкг/см2): на тканинах 5, в змивах на тканинах 0,15; СПАР 20; в робочих концентраціях миючі засоби не повинні мати подразнюючої дії на шкіру та слизові оболонки очей, індекс негативної дії на стан шкіри людини 0 бал; контроль змиваємості за величиною рН у відповідності з МВ 4548-87, СанПін 6026 б-91, підтверджується чинним висновком у складі тендерної пропозиції.
- засіб дезінфекційний для застосування у мийно-дезінфікуючих машинах (з діючою речовиною глутаральдегід – 20) сферою застосування якого є заклади охорони здоров’я повинен пройти санітарно-епідеміологічну експертизу, відповідати встановленим медичним критеріям безпеки, за параметрами гострої токсичності не повинен перевищувати 4 класу небезпеки при нанесенні на шкіру, не повинен володіти місцево-подразнюючою дією, ГДК п.р.з. пенталдіалю/глютаралу 5 мг/м3, етанолу 1000 мг/м3, підтверджується чинним висновком у складі тендерної пропозиції.»
6. Вважаємо, що встановлення даних вимог, а саме щоб професійні рідкі миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби (далі – Миючі засоби) відповідали конкретним вузьким показникам, які зазначені в Документації та надання на підтвердження висновку санітарно-епідеміологічної експертизи, не відповідає положенню Закону України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022 (Закону № 2573).
7. Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
8. З 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-ІХ від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", статтями 10-12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України "Про систему громадського здоров’я" від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
9. У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ ВИДАЄ висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника, зокрема і вузькі вимоги, такі як: «….застосуванні засобів при максимальних концентраціях робочого розчину згідно інструкції з використання залишкові ПАР на поверхнях після обробки не повинні перевищувати 0,15 мкг/см2; залишкові кількості катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР (мкг/см2): на тканинах 5, в змивах на тканинах 0,15; СПАР 20; в робочих концентраціях миючі засоби не повинні мати подразнюючої дії на шкіру та слизові оболонки очей, індекс негативної дії на стан шкіри людини 0 бал; контроль змиваємості за величиною рН у відповідності з МВ 4548-87, СанПін 6026 б-91, підтверджується чинним висновком у складі тендерної пропозиції….».
10. Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, яким раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Миючі засоби, і видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
11. Отже, Замовник з незрозумілих підстав звужує способи підтвердження відповідності критеріїв застосування Миючих засобів - виключно висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретними вузькими параметрами, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи заздалегідь до оголошення процедури закупівлі - ще до 01.10.2023.
12. Враховуючи вище зазначене, така вимога Замовника щодо витребування виключно висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретними вузькими параметрами згідно практики АМКУ визнаються дискримінаційними, про що йдеться у Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3384 -р/пк-пз від 22.02.2024.
13. Звертаємо Вашу увагу, що на початку оголошення Процедури закупівлі Документація не містила зазначених вище дискримінаційних вимог щодо надання висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретними вузькими параметрами. Лише за два дні до закінчення періоду оскарження Замовником було внесено зміни в Документацію з відповідними дискримінаційними вимогами. Такі дії Замовника викликають припущення, що дані вимоги були прописані під конкретні Миючі засоби певного учасника.
14. Отже, вимоги Документації щодо надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечать положенням чинного законодавства, що не дає можливості ВСІМ учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3384 -р/пк-пз від 22.02.2024р
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.02.2024 № 3384.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги.