• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 98310000-9 – Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни)

Торги не відбулися

1 360 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 800.00 UAH
Період оскарження: 31.01.2025 15:54 - 06.02.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 8b95eb45a09846b89a5fadcbf7b5cd66
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-31-012380-a.b1
Назва: на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.02.2025 15:42
Автор: ТОВ "ГРАНД МОДЕРН", Яремчук Олеся Орестівна +380979768732 grandmodern.lv@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b89af07e501fe3851ad432a1d46d5713
Заголовок пункту скарги: порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВСТУП ТА ОБСТАВИНИ
1. 31 січня 2025 року замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни) («Процедура закупівлі»), 98310000-9 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – відкриті торги за Особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-01-31-012380-a в електронній системі закупівель. Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
2. 04 лютого 2025 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації на закупівлю: «ДК 021:2015: 98310000-9 – Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання медичної білизни)», які на думку ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» (далі — Суб'єкт оскарження) містять дискримінаційні вимоги, наявність яких штучно обмежує кількість учасників.
3. ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» вважає умови відкритих торгів з Особливостями, викладені в тендерній документації зі змінами, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
4. Суб'єкт оскарження як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Суб'єкта оскарження, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на наступне.
ІІ. ПОРУШЕННЯ, ЯКІ ОСКАРЖУЮТЬСЯ ТА ПІДСТАВИ ДЛЯ ВНЕСЕННЯ ЗМІН В ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ
5. У п.2.1 Особливих умов Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації (далі — Документація) містяться вимоги надати:
«2.1. Для обробки білизни мають застосовуватися професійні рідкі миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам:
- вироби побутової хімії, що будуть застосовуватись повинні пройти санітарно-епідеміологічну експертизу, відповідати встановленим медичним критеріям і показникам безпеки, а саме при застосуванні засобів при максимальних концентраціях робочого розчину згідно інструкції з використання залишкові ПАР на поверхнях після обробки не повинні перевищувати 0,15 мкг/см2; залишкові кількості катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР (мкг/см2): на тканинах 5, в змивах на тканинах 0,15; СПАР 20; в робочих концентраціях миючі засоби не повинні мати подразнюючої дії на шкіру та слизові оболонки очей, індекс негативної дії на стан шкіри людини 0 бал; контроль змиваємості за величиною рН у відповідності з МВ 4548-87, СанПін 6026 б-91, підтверджується чинним висновком у складі тендерної пропозиції.
- засіб дезінфекційний для застосування у мийно-дезінфікуючих машинах (з діючою речовиною глутаральдегід – 20) сферою застосування якого є заклади охорони здоров’я повинен пройти санітарно-епідеміологічну експертизу, відповідати встановленим медичним критеріям безпеки, за параметрами гострої токсичності не повинен перевищувати 4 класу небезпеки при нанесенні на шкіру, не повинен володіти місцево-подразнюючою дією, ГДК п.р.з. пенталдіалю/глютаралу 5 мг/м3, етанолу 1000 мг/м3, підтверджується чинним висновком у складі тендерної пропозиції.»
6. Вважаємо, що встановлення даних вимог, а саме щоб професійні рідкі миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби (далі – Миючі засоби) відповідали конкретним вузьким показникам, які зазначені в Документації та надання на підтвердження висновку санітарно-епідеміологічної експертизи, не відповідає положенню Закону України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022 (Закону № 2573).
7. Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
8. З 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-ІХ від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", статтями 10-12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України "Про систему громадського здоров’я" від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
9. У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ ВИДАЄ висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника, зокрема і вузькі вимоги, такі як: «….застосуванні засобів при максимальних концентраціях робочого розчину згідно інструкції з використання залишкові ПАР на поверхнях після обробки не повинні перевищувати 0,15 мкг/см2; залишкові кількості катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР (мкг/см2): на тканинах 5, в змивах на тканинах 0,15; СПАР 20; в робочих концентраціях миючі засоби не повинні мати подразнюючої дії на шкіру та слизові оболонки очей, індекс негативної дії на стан шкіри людини 0 бал; контроль змиваємості за величиною рН у відповідності з МВ 4548-87, СанПін 6026 б-91, підтверджується чинним висновком у складі тендерної пропозиції….».
10. Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, яким раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Миючі засоби, і видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
11. Отже, Замовник з незрозумілих підстав звужує способи підтвердження відповідності критеріїв застосування Миючих засобів - виключно висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретними вузькими параметрами, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи заздалегідь до оголошення процедури закупівлі - ще до 01.10.2023.
12. Враховуючи вище зазначене, така вимога Замовника щодо витребування виключно висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретними вузькими параметрами згідно практики АМКУ визнаються дискримінаційними, про що йдеться у Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3384 -р/пк-пз від 22.02.2024.
13. Звертаємо Вашу увагу, що на початку оголошення Процедури закупівлі Документація не містила зазначених вище дискримінаційних вимог щодо надання висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретними вузькими параметрами. Лише за два дні до закінчення періоду оскарження Замовником було внесено зміни в Документацію з відповідними дискримінаційними вимогами. Такі дії Замовника викликають припущення, що дані вимоги були прописані під конкретні Миючі засоби певного учасника.
14. Отже, вимоги Документації щодо надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечать положенням чинного законодавства, що не дає можливості ВСІМ учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації