• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015: 37440000-4 - Інвентар для фітнесу (Комплект тренажерів для реабілітації: Тренажер трицепс машина (1шт), Тренажер для присідань (1шт), Тренажер станова тяга (1шт), Тренажер розгинач стегна (1шт), Тренажер жим ногами (1шт), Тренажер жим вгору (1шт), Тренажер важільна тяга (1шт), Тренажер згинач стегна (1шт), Парта Скотта з гантелями та горизонтальною лавою (1шт), Тренажер верхня тяга (1шт), Гіперекстензія - Прес - Прес зворотній (1шт))

Завершена

1 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 000.00 UAH
Період уточнення: 31.01.2025 15:07 - 05.02.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо невідповідності тендерної документації законодавству України

Номер: 035907085fc04fc984430599e1647e78
Дата опублікування: 04.02.2025 18:16
Опис: З В Е Р Н Е Н Н Я 31 січня 2025 року Військовою частиною А7367 оголошено закупівлю: Код ДК 021:2015: 37440000-4 - Інвентар для фітнесу (Комплект тренажерів для реабілітації: Тренажер трицепс машина (1шт), Тренажер для присідань (1шт), Тренажер станова тяга (1шт), Тренажер розгинач стегна (1шт), Тренажер жим ногами (1шт), Тренажер жим вгору (1шт), Тренажер важільна тяга (1шт), Тренажер згинач стегна (1шт), Парта Скотта з гантелями та горизонтальною лавою (1шт), Тренажер верхня тяга (1шт), Гіперекстензія - Прес - Прес зворотній (1шт)). Вивчивши тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 31.01.2025 року, вважаємо, що її умови порушують законодавство України. Згідно зі статтею 5 Закону України «Про закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації Учасників. Відповідно до практики оскаржень в АМК України умов оголошення тендерних закупівель технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі не є дискримінаційними, якщо в сукупності всім таким характеристикам, установленим замовником у тендерній документації, відповідає продукція щонайменше двох виробників, представлених в Україні. В Додатоку № 3 до тендерної документації закупівлі (Таблиця 1) необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема, габарити тренажерів вказані з точністю до мм, вказана конкретна вага тренажерів, діаметри направляючих з точністю до мм, розмір прямокутного профілю з точністю до мм, надані картинки конкретних виробів, вказана конкретна марка сталі, розписана технологія роботи тренажера. Цим характеристикам відповідають товари лише одного виробника в Україні. В той же час не вказаний крок навантаження, мінімальне та максимальне навантаження, що є основними параметрами тренажера зі змінними вагами, який використовується для реабілітації. В цих умовах припис замовника «вважати вираз "або еквівалент"» щодо позицій закупівлі виглядає нездійсненним. Тобто, з метою штучного звуження кола потенційних учасників публічної закупівлі, замовник встановив у оголошенні надмірно специфічні вимоги до учасника. Замовник встановив такі індивідуалізовані вимоги до предмета закупівлі (технічні характеристики, яким відповідає лише один виробник), які перешкоджатимуть взяти участь у закупівлях постачальникам, які зможуть поставити аналогічний за своїми якостями та функціональним призначенням товар іншого виробника. Шляхом включення до оголошення дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі, порушуючи ст. 5 Закону України «Про закупівлі». Згідно ст. 1 Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» - Фізична реабілітація – це система заходів, спрямованих на вироблення і застосування комплексів фізичних вправ на різних етапах лікування і реабілітації, що забезпечують функціональне відновлення особи. Ст. 26 цього ж закону визначає: «Допоміжними засобами реабілітації є будь-які зовнішні вироби (включаючи пристрої, обладнання, прилади чи програмне забезпечення), спеціально виготовлені або загальнодоступні, основною метою яких є підтримка або поліпшення функціонування та незалежності особи та сприяння її добробуту». Розглядаючи предмет закупівлі, Комплект тренажерів для реабілітації, як допоміжний засіб реабілітації, бо відсутня їх реєстрація як медичного виробу прямої реабілітації з відповідним сертифікатом, слід зауважити, що вибір такого типу тренажерів саме для реабілітації здається досить сумнівним навіть з причини ваги одного вантажного блоку в 30 кг (Додаток № 3 до тендерної документації, Таблиця 1). В тендерній документації не вказані більш суттєві вимоги до предмета закупівлі, як до реабілітаційного, як то крок навантаження, мінімальне та максимальне навантаження, спроможність виконувати ті чи інші вправи для реабілітації та відновлення тих чи інших рухів, тощо. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо від Замовника: 1. Скасувати закупівлю як таку, що не відповідає законодавству України з питань публічних закупівель та здається досить сумнівною з боку використання даного типу тренажерів для реабілітації саме широкого кола пацієнтів. 2. В разі оголошення нової закупівлі викласти Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі таким чином, що не встановлює жодних дискримінаційних вимог до учасників. Надалі залишаємо за собою право обрання найбільш ефективного способу відновлення порушених прав суб’єкта господарювання.
Відповідь: Дякуємо за ваше звернення щодо тендерної закупівлі за предметом «Код ДК 021:2015: 37440000-4 - Інвентар для фітнесу (Комплект тренажерів для реабілітації: Тренажер трицепс машина (1шт), Тренажер для присідань (1шт), Тренажер станова тяга (1шт), Тренажер розгинач стегна (1шт), Тренажер жим ногами (1шт), Тренажер жим вгору (1шт), Тренажер важільна тяга (1шт), Тренажер згинач стегна (1шт), Парта Скотта з гантелями та горизонтальною лавою (1шт), Тренажер верхня тяга (1шт), Гіперекстензія - Прес - Прес зворотній (1шт))». Враховуючи зазначені питання, надаємо роз’яснення щодо технічних вимог до предмета закупівлі та відповідаємо на ваші зауваження. 1.Згідно з ст.1 Закону України «Про реабілітацію в охороні здоров’я», реабілітація визначається як сукупність заходів, спрямованих на відновлення функцій організму особи після травм, хвороб або інших обмежень. Враховуючи це, Інвентар для фітнесу відповідає вимогам допоміжного засобу реабілітації, оскільки використовується для покращення фізичних функцій військових та їх реабілітації після захворювань або травм. Стосовно питання відсутності сертифікації як медичного виробу прямої реабілітації зазначаємо, що зазначене обладнання відповідає критеріям допоміжного засобу реабілітації, і, згідно з чинним законодавством, воно не потребує окремої реєстрації як медичного виробу прямої реабілітації. Тренажери не відносяться до медичних виробів, які підлягають обов’язковій реєстрації, якщо вони не мають прямого впливу на лікувальний процес, а використовуються в якості допоміжних засобів для фізичної реабілітації. 2. Ми розуміємо ваші зауваження щодо ваги одного вантажного блоку в 30 кг, але важливо зазначити, що тренажери для реабілітації часто мають вагові елементи, які можуть бути налаштовані залежно від потреб людини та рівня його фізичних можливостей. Необхідні тренажери характеризуються універсальною конструкцією, що дозволяє змінювати рівень навантаження шляхом регулювання вагових елементів у горизонтальній площині. Це забезпечує широкий діапазон налаштувань, де мінімальне навантаження може варіюватися від 5 кг до 100 кг, та від 10 кг до 150 кг, залежно від конструктивних особливостей кожного окремого виробу. Така система сприяє адаптації інтенсивності вправ відповідно до потреб користувачів із різним рівнем фізичної підготовки. 3.Щодо вашого зауваження, що в тендерній документації не вказані більш суттєві вимоги до навантаження (наприклад, крок навантаження, мінімальне та максимальне навантаження), хочемо підкреслити, що технічні вимоги були розроблені так, щоб вони були загальними і не обмежували можливість постачальників запропонувати альтернативні моделі, що відповідають вказаним характеристикам. Однак, ми хочемо наголосити, що в тендерній документації зазначено, що може бути наданий еквівалент запропонованого обладнання. Це означає, що учасники можуть подавати пропозиції з іншими моделями тренажерів, які відповідають технічним характеристикам, визначеним документацією, або пропонувати інші варіанти, що забезпечують аналогічну функціональність. Замовником технічні, якісні характеристики предмета закупівлі визначено з врахуванням потреби, якості та аналізу закупівель в регіоні. Крім цього, потенційний учасник не довів та документально не підтвердив ексклюзивність предмета закупівлі (єдиний виробник). З огляду на вищенаведене, ми не вбачаємо підстав для скасування цієї закупівлі, оскільки тендерна документація відповідає вимогам законодавства України щодо публічних закупівель і принципам забезпечення конкуренції. Технічні вимоги дозволяють постачальникам подавати пропозиції, що відповідають вказаним характеристикам, включаючи можливість надання еквіваленту.
Дата відповіді: 07.02.2025 14:39