• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 24960000-1 Хімічна продукція різна (24962000-5 - Хімічні речовини для обробки води)

Торги не відбулися

414 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 145.00 UAH
Період уточнення: 28.01.2025 16:14 - 02.02.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна умова

Номер: 48c8668ddf8147e6b16ff22b21614b02
Дата опублікування: 29.01.2025 11:41
Опис: Шановний Замовнику! В тендерній документації передбачено надання наступних документів: - сертифікатів відповідності системи управління якістю у виробництві основних неорганічних хімічних речовин вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); - сертифікатів відповідності системи управління охороною здоров’я та безпекою праці у вироб-ництві основних неорганічних хімічних речовин вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); - сертифікатів відповідності системи екологічного управління у виробництві основних не-органічних хімічних речовин вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Звертаємо Вашу увагу на наступне: ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. При цьому, жодними нормами чинного законодаувства України не передбачена обов'язковість сертифікації ISO не є обов’язковою на території України, і більшість українських виробників не мають таких сертифікатів. Більше того, тендерною документацією визначено, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Таким чином, відсутність необов'язкових для отримання сертифікатів не може бути підставою для відхилення пропозицій учасників замовником. З урахуванням викладеного вище, вважаємо умови по наданню таких сертифікатів дискримінаційними, особливо щодо українських виробників, тому просимо виключити ці умови з тендерної документації.
Відповідь: Шановний Запитувач! Розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації визначені в частині 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. З огляду на зазначену норму Закону замовник встановив в тендерній документації вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції: - сертифікатів відповідності системи управління якістю у виробництві основних неорганічних хімічних речовин вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); - сертифікатів відповідності системи управління охороною здоров’я та безпекою праці у виробництві основних неорганічних хімічних речовин вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); - сертифікатів відповідності системи екологічного управління у виробництві основних неорганічних хімічних речовин вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Слід зазначити, що система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Згідно з Законом України "Про сертифікацію" сертифікація на відповідність ISO в Україні не є обов’язковою (здійснюється на добровільних засадах). Разом з тим, жодним нормативно-правовим актом не заборонена можливість здійснення такої сертифікації. Послуги з сертифікації надають органи з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції. ISO 14000 - серія міжнародних і добровільних для застосування стандартів і настанов, які присвячені екологічному менеджменту. Стандарти серії ISO 14000 формулюють вимоги до екологічної політики організації і допомагають зрозуміти, як впливають на навколишнє середовище ті чи інші продукти і послуги. ISO 45001:2019 – міжнародний стандарт, який містить правила, які компанія має використовувати для впровадження системи менеджменту охорони здоров’я і безпеки праці (ОЗіБП) та підвищення її результативності. Вимога щодо надання учасниками торгів сертифікатів ISO – це гарантія спроможності стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність товару протягом усього часу поставки; це забезпечення упевненості в тому, що товари, які постачаються, відповідають обов'язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість товарів, знаходяться під контролем, товари неналежної якості своєчасно виявляються, а підприємство-виробник постійно вживає заходи з поліпшення якості товарів і поліпшення задоволеності замовників; це гарантія наявності кваліфікованого персоналу та ін. Встановлення вимоги щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною. Це доводить практика розгляду скарг Антимонопольного комітету України (надалі - АМКУ) (органу оскарження). Аналогічна позиція щодо надання сертифікатів ISO міститься у наступних рішеннях АМКУ: - UA-2020-09-11-011829-b (рішення АМКУ №18799-р/пк-пз 06.10.2020); - UA-2020-07-13-003310-b (рішення АМКУ №15816-р/пк-пз 19.08.2020); - UA-2021-02-05-012171-a (рішення АМКУ №4063-р/пк-пз від 03.03.2021); - UA-2020-01-10-001583-c (рішення АМКУ №2309 -р/пк-пз в ід 06.02.2020 від 06.02.2020); - UA-2021-03-19-000685-c (рішення АМКУ №9066-р/пк-пз від 26.04.2021). На підставі вищенаведеного, Запитувач не довів та не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації, а також не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси запитувача, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. На підставі вищезазначеного, вимога Запитувача не задоволена.
Дата відповіді: 31.01.2025 18:59