Номер:
24096d2e96344032a9f449b638a7f156
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
26.01.2025 10:20
Опис:
Шановиний замовнику!
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник встановлює кваліфікаційні критерії до учасників, щодо документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
У тендерній документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи з питань закупівель Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області від 22.01.2025 року № 25 замовник встановлює кваліфікаційні критерії відповідності учасника вимогам тендерної документації,які суперечать згідно вище вказаного закону та обмжують коло учасників.
Відповідно до додатку №1 п.1. Замовник встановив -
1. Обов’язковий, мінімальний перелік, згідно Додатку 2:
- не менше 2 (двох) безпілотних літальних апаратів (БПЛА), що оснащені цифровою бездзеркальною камерою з розміром сенсору не менше ніж 35х24 (повний кадр) та ємністю не менше 60 МП що встановлені на стабілізуючому підвісі, об’єктив повинен мати фіксовану фокусну відстань, та із вбудованими GPS/GNSS-приймачем (додатково надати чинне свідоцтво про повірку та/або сертифікат калібрування на вбудований у БПЛА GPS/GNSS-приймач);
Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тому просимо привести у відповідність даний пункт додатку та надати учасникам можливість представити довідки та підтвердження їхньої матеріально- технічної бази для вчасного та якісного виконання робіт(послуг).
На сьогодні є доступними велика кількість БПЛА, функціональне призначення яких є досить різноманітним: аерозйомка з різною точністю та з різними способами геодезичної прив’язки отриманих даних в т.ч. і для створення цифрових топографічних планів у масштабі 1:10000 на територію та 1:2000.
При цьому, базовими характеристиками таких БПЛА повинні бути саме високоякісні камери для якості зображень та високоточні двохчастотні GNSS приймачі для точності прив’язки координат центрів знімків.
Наша організація володіє квадрокоптером, які в комплекті мають камери, що за характеристиками відповідають ємністю 45 МП, але достатньою, щоб виконати послуги, які Замовник описав згідно Додатку №2(Технічного завдання). Встановлений на БПЛА GNSS-приймач з частотою отримання даних не менше 20 Гц , призначений для отримання координат центрів знімків з високою точністю , що дозволяє значно прискорити польові роботи за рахунок скорочення об'єму робіт по створенню планово-висотної основи, що є важливим, так як аерознімальні роботи мають виконуватись в відносно короткі періоди .
Просимо прибрати цю умови внесенням змін в тендерну документацію забравши деталізацію технічних характеристик БПЛА.
Відповідно до Додатку №1 п 3 підпукту 5.5. Замовник просить в складі тендерної пропозиції просить подати:
«Сертифікати, які видані органом з сертифікації:
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), стосовно послуг, які є предметом даної закупівлі, чинний не менш ніж протягом строку надання послуг, що є предметом закупівлі та звіту про проходження щорічного технічного нагляду для подовження дії сертифікату ДСТУ, у разі якщо від дати видачі сертифікату до дати розкриття тендерних пропозицій пройшло більше року;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT), стосовно послуг, які є предметом даної закупівлі, чинний не менш ніж протягом строку надання послуг, що є предметом закупівлі та звіту про проходження щорічного технічного нагляду для подовження дії сертифікату ДСТУ, у разі якщо від дати видачі сертифікату до дати розкриття тендерних пропозицій пройшло більше року;
- сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), стосовно послуг, які є предметом даної закупівлі, чинний не менш ніж протягом строку надання послуг, що є предметом закупівлі та звіту про проходження щорічного технічного нагляду для подовження дії сертифікату ДСТУ, у разі якщо від дати видачі сертифікату до дати розкриття тендерних пропозицій пройшло більше року.
Сертифікати повинні бути видані органом з сертифікації акредитованим національним агентством з акредитації України, що буде підтверджено наданням у складі пропозиції відповідного атестату про акредитацію, який засвідчує компетентність органу з сертифікації.»
Доводимо до Вашого відома, що Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 6 робочих днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Таким чином, зазначена вище вимога є дискримінаційною та грубо порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, котрі наведені в ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: • максимальна економія, ефективність та пропорційність; • відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; • запобігання корупційним діям і зловживанням. У зв’язку з цим просимо Замовника усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме виключити з Документації положення щодо Сертифікатів, які на швидкість та якість робіт не впливають.
Відповідно до Додатку №1 п 3 підпукту 5.6. Замовник просить в складі тендерної пропозиції просить подати:
«Договір страхування відповідальності перед третіми особами, строк дії якого має бути не меншим, ніж строк надання послуг згідно договору на мінімальну страхову суму у розмірі 300 000,00 грн.». Знову ж таке, це не є обов’язковим на території України і саме для надання послуг не впливає, а вартість отримання такого договору це теж додаткові витрати, які швидкість та якість надання послуг не пришвидшать. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження п.5.7 Тендерної документації є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Встановлення даних вимог є необ’єктивно, вважаємо що Замовник встановив дискримінаційні умови, які обмежують коло учасників до обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які на нашу думку суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» .
У зв'язку з викладеним вимагаємо усунути правопорушення в процедурі закупівлі шляхом внесення змін до документації. Наполегливо просимо, витрачений час та ресурси, спрямувати на усунення невідповідностей в тендерній документації згідно законодавства, а не на підготовку відписки та спростування фактів грубого порушення у сфері закупівель послуг!В іншому випадку змушені будемо подати скаргу в АМКУ про порушення процедури закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовником визначено технічні характеристики з приміткою «не менше», що дозволяє запропонувати в цій частині обладнання різних виробників, а не одного окремо визначено, що навпаки розширює ринок, не зводить до одного та відповідно свідчить про відсутність дискримінаційних вимог в цій частині.
Відповідно до ч. ч. 3, 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Наявність в учасників вказаних в тендерній документації сертифікатів ISO, які замовник включив до тендерної документації є гарантією надання послуги відповідної якості. Щодо визначених ISO та їх вартості зазначаємо, що п.2 р.V тендерної документації встановлено, що учасник самостійно несе всі витрати, пов’язані з підготовкою та поданням його тендерної пропозиції. Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та за витрати учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів. Неможливість отримання таких, як і обґрунтування саме дискримінаційних вимог в цій частині не зазначено, що відповідно не може бути підставою для внесення змін в цій частині. Така вимога не протирічить чинному законодавству, жодним чином не є дискримінаційною, не порушує прав та законних інтересів Учасників та не позбавляє їх можливості подати власні пропозиції.
Щодо надання договору страхування відповідальності перед третіми особами, строк дії якого має бути не меншим, ніж строк надання послуг згідно договору на мінімальну страхову суму у розмірі 300 000,00 грн., зазначаємо, що в цій частині будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
27.01.2025 20:51